Citaat:
Sla je de spijker op zijn kop!
Is dat allemaal niet Goddelijk dan?
Als je in jezelf gelooft, geloof je ook in God.
Bovendien bestaat de dood niet.
Je krijgt alleen een ander bestaan, maar dat is niet hier op aarde.
Waarom wil je bewijs hebben, zolang je in tegenstelling blijft geloven van goed en kwaad, kun je God nooit werkelijk ervaren.
Beide zijn aanwezig, het is aan jou hoe je er mee omgaat.
Ook leed en ziektes zijn een vrije keuze, maar dat gaat veel dieper op wereld niveau om dat even hier uit te leggen.
Lees het boek De gesprekken met God maar, dan zul je het beter kunnen begrijpen.
Eerlijk gezegd vind ik het best erg dat je dit zegt.
Ik geloof in mezelf, omdat IK hard leer en mijn best doe, omdat IK probeer een goede vriendin te zijn, IK ben verantwoordelijk voor mijn keuzes en niemand anders. God heeft daar niks mee te maken. God bestaat niet en kan dus nooit invloed hebben op mij. Ik geloof in mijn eigen kracht, in wetenschap, maar niet in God. Ik snap ook echt niet hoe je dat gelijk kan stellen.
Dood bestaat juist wel. Je leeft, je gaat dood. Verder niks, geen andere vorm, geen reincarnatie, geen hemel en geen hel. Daarom moet je juist in dit korte leven al je kansen pakken en ervan genieten!
Ik snap dat het een heel geruststellend idee is dat er wel een God is die waakt, en geen dood. Zo lang die God zich niet laat zien, zodat IK Hem kan zien, en niet in vage "wonderen" geloof ik net zo min dat Hij bestaat dan dat ik de Koningin ben

Ik bedoel dit niet aanvallend, hoewel ik snap dat je je aangevallen voelt als je wel in God gelooft. Ik snap dat gewoon echt niet, dus misschien dat het iets te heftig over komt.
edit: kleine toevoeging: Geloven jullie echt wat er in de Bijbel staat? En waarom is de Bijbel dan wel waarheid en een willekeurig ander oud boek uit die tijd niet?