Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:09

1 juli al? Dat is inderdaad snel Ja
Fijn! Lachen Hoef ik maar 7 maanden terug te verlangen naar de rookvrije pubs van Galway Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:15

Nadya schreef:
Eerlijk gezegd, lach ik me echt helemaal suf om de domheid van sommige mensen hier in dit topic Haha! . Roken niet slecht voor je gezondheid? Clown Blablabla..... Nou, dan heb je het toch echt over zware domheid, hoor. Haha! Wat een egoisme lees ik hier en daar weer, zeg. Ben blij dat ik niet zulke mensen om me heen heb in het dagelijks leven. De paar rokers die ik ken, zouden echt nooit zo praten. Die hoor ik juist meestal zeggen dat ze balen dat ze roken en dat ze weer de zoveelste stoppoging ondergaan. Sigaar

En over 'veel meegemaakt hebben', ach, ik heb ook aardig wat bagage wat ik dagelijks met me meedraag. Iedereen maakt dingen mee en ik moet zeggen dat ik mijn portie wel gehad heb, hoor. Maar ik heb geen zin om in een slachtofferrol te kruipen. Heeft geen zin, he. Ik geloof dat ik daar iets te eh... krachtig voor ben tegenwoordig. Knipoog Vork

Mij maakt het niet uit, hoor, als mensen roken. Als ik er maar geen last van heb. Binnenkort kan ik weer wat fijner uit eten en dansen. Tong uitsteken

Ik sluit me hier van de eerste tot en met de laatste regel volledig bij aan Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:16

Ik denk dat ik 1 juli een feestje vier Haha!
Dik vet ANTI rook feest Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:17

Sigaar erbij? Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:18

Miryamk schreef:
Sigaar erbij? Clown

*Proest* Sigaar
Nee, doe mij maar een Koffie (of thee)!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:22

Schimmelig schreef:
Word ik opeens geacht rekening te houden met de tere gevoelens van rokers? Laat mij niet lachen. Als ik een roker vriendelijk gezegd heb dat ik erge last heb van zijn/haar rook - weet je wat ze dan doen? Dan schuiven ze de asbak een meter op ROFL

nee ik heb het meer over je koele botte opmerkingen tegen chiqa....iets minder bot kan ook wel, dat is wat ik wou zeggen....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:23

Schimmelig schreef:
Miryamk schreef:
Sigaar erbij? Clown

*Proest* Sigaar
Nee, doe mij maar een Koffie (of thee)!

Nou die dag steek ik er overal nog 1 extra op Duivel

niet voor de mensen die echt hinder ondervinden maar meer voor de mensen met hun veels te grote mond en blabla die uiteindelijk zelf gerookt hebben of bij de rokers komen zitten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:27

naadje24 schreef:
Schimmelig schreef:
Word ik opeens geacht rekening te houden met de tere gevoelens van rokers? Laat mij niet lachen. Als ik een roker vriendelijk gezegd heb dat ik erge last heb van zijn/haar rook - weet je wat ze dan doen? Dan schuiven ze de asbak een meter op ROFL

nee ik heb het meer over je koele botte opmerkingen tegen chiqa....iets minder bot kan ook wel, dat is wat ik wou zeggen....

Weet je wat ik bot vind? Je situatie verantwoordelijk houden voor jouw eigen slechte gewoontes. Goed, zal wel weer aan mij liggen...
Ik was niet degene die er over begon, maar als iemand blijft roepen "LEZEN" "GOED LEZEN". Oké, dan lees ik het even, maar reageer net zo goed natuurlijk Tong uitsteken

*Gaat zijden handschoentjes zoeken* Bloos
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 02-10-07 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:27

Alsof iemand die zelf heeft gerookt en zo slim is geweest ermee te stoppen voor straf in de rook van een ander moet zitten Rolleyes

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:30

Mensen mensen, de emoties lopen nogal op, laten we het respectvol houden. Lachen

Chiqa; Ik vind dat niemand mag oordelen over jou medische situatie. Niemand kan in jou hoofd kijken! Daar dienen we gewoon respect voor te hebben.
Minder respect had ik voor de opmerking; ''Dat die ander cara heeft, kan IK toch niks aan doen?'' Nee... maar kan een ander er dan WEL iets aan doen dat JIJ roken nodig hebt? Je kunt deze stelling omkeren.

Waar het vooral om gaat, is REKENING houden met ELKAAR. En voor de rokers die die stelling omkeren; vergeet niet dat je, als roker, degene bent die de overlast veroorzaakt, en niet andersom. Het is dus niet de niet-roker die zich dient aan te passen. Anderzijds is een beetje wederzijds respect ook nodig. Ik snap best dat rokers niet in een verdomhoekkie getrapt wensen te worden en dat is ook terecht.

Maar probeer vooral te onthouden; er zijn veel mensen die overlast van roken ondervinden, waarbij sommigen zelfs zo ernstig dat zij niet meer uit kunnen gaan. Wees sociaal, breng voor elkaar een offer. Als roker heb je altijd nog keuze... buiten roken, éven niet roken... als carapatient heb je die keuze niet, dat ben je 24 uur per dag.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:37

ik vraag me toch af waarom er de laatste jaren zo poeha over gemaakt word terwijl dat nooit zo was Verward

vroegah! vroegah rookte de indianen een pijp...samen in een kring...een vorm van genootschap en gezelligheid...als je de pijp toegereikt krijg wat je een gerespecteerd mens..

de indianen werden overigens erg oud....vooral de gerespecteerde Knipoog

en ja ik weet dat het slecht is...en ik kies er zelf voor,maar daarom hoef ik nu toch niet gediscrimineerd te worden?
idd het wederzijdse respect...ik probeer het ook te hebben,maar als ik recties hier lees....dan verwijnt mijn respect linia recta de plee in

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:42

Je vergelijkt nu apen met koeien Tong uitsteken

Indianen hadden nogal wat rituelen (het roken van de vredespijp bijvoorbeeld), maar wat rokers vandaag de dag doen kun je daar echt niet mee vergelijken vind ik.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:48

idd......apen met koeien vergelijken.....
van roken KAN je kanker krijgen,het hoeft niet zo te zijn....
mijn opa is gestorven aan kanker...en niet door het roken
mijn vriendin haar borsten worden weggehaald ivm kanker en ook niet door roken....maar erfelijke aanleg...

logisch dat de mens gezonder word hoor,maar waarom dan ook niet zo actief tegen die vieze diesels en alle andere dingen meer?

nee stel je voor dat ze de miepen hun B vrachtwagentje of hun ideale trekkersautootje (die op diesel rijd) afpakken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:52

Goh ik had laatst in één week tijd twéé begrafenissen helaas wel als gevolg van roken....Tuurlijk zijn er nog veel meer dingen die moeten worden aangepakt, maar we verbieden niemand om zijn peukie op te steken. Lekker blijven doen als je dat wilt! Maar NIET ten koste van andere mensen. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:54

Miryamk schreef:
Goh ik had laatst in één week tijd twéé begrafenissen helaas wel als gevolg van roken....Tuurlijk zijn er nog veel meer dingen die moeten worden aangepakt, maar we verbieden niemand om zijn peukie op te steken. Lekker blijven doen als je dat wilt! Maar NIET ten koste van andere mensen. Knipoog

nee jullie douwen ze alleen maar in een verdomhoekje...wat maakt het uit he als het zwaar koud is of heel slecht weer.....ga maar lekker buitenstaan...als wij maar lekker droog zitten, tja want zo word er nou eenmaal gedacht...
Nou ik lach bij elke diesel die niet door de roetkeuring heen komt Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:55

naadje24 schreef:
idd......apen met koeien vergelijken.....
van roken KAN je kanker krijgen,het hoeft niet zo te zijn....
mijn opa is gestorven aan kanker...en niet door het roken
mijn vriendin haar borsten worden weggehaald ivm kanker en ook niet door roken....maar erfelijke aanleg...

logisch dat de mens gezonder word hoor,maar waarom dan ook niet zo actief tegen die vieze diesels en alle andere dingen meer?

nee stel je voor dat ze de miepen hun B vrachtwagentje of hun ideale trekkersautootje (die op diesel rijd) afpakken

Oh, maar daar ben ik net zo op tegen hoor. One step at a time Lachen Ik zie net zo lief alle vervuilende motoren verdwijnen en alles op koolzaadolie lopen, maar dat is nogal een proces. Er rijden namelijk meer mensen in een auto dan er roken en ook zijn de aanpassingen die er gedaan moeten worden op dat vlak velen malen duurder.
Ik ben misschien anti-rook, maar ook anti-milieuvervuiling en ik heb nog wel een paar anti's op mijn lijstje staan Tong uitsteken Zo progressief is dit maatschappijtje alleen niet Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:59

nee idd dus pakt de maatschappij de makkelijkste zondebok die uiteindelijk vergelijkend met de dieselrijders het minst vervuild

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:00

Ik douw niemand in een verdomhoekje hoor Knipoog
Ik heb alleen moeders met kinderen met astma gezien die zich b.v. in Speelstad Oranje met blauw aangelopen kids uit de voeten moeten maken, dat vind ik zielig Ach gut
Ik weet heus wel dat het balen is voor rokers, ik voelde me op een gegeven moment een soort van paria...Maar uiteindelijk is de roker toch degene die de overlast veroorzaakt EN dus degene die zich zou moeten aanpassen. (hoe banketstaaf ook)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:05

maar ze kunnen dus ook aanpassingen maken zodat de roker zich makkelijker aan kan passen Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:10

naadje24 schreef:
nee jullie douwen ze alleen maar in een verdomhoekje...wat maakt het uit he als het zwaar koud is of heel slecht weer.....ga maar lekker buitenstaan...als wij maar lekker droog zitten, tja want zo word er nou eenmaal gedacht...

JULLIE MOGEN OOK EEN EEN (VERWARMDE) ROKERSRUIMTE HOE VAAK MOET DAT NOU NOG GEZEGD WORDEN!!!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:14

ik kan genoeg posten in dit topic terughalen waarin dit toch echt anders geformuleerd word

edit: en zonder capslock kan ik het ook lezen hoor, ik rook misschien wel maar ik ben niet blind Sigaar

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:21

En ik kan er genoeg terughalen waar gezegd wordt dat horecagelegenheden rookruimtes mogen creeren (heb het zelf al een keer of 20 aangehaald, maar he, d'r overheen schreeuwen is veeeeeel gemakkelijker) en waarin staat dat de roker helemaal niet op straat hoeft.
Maar ja, dan komt er weer een post over -10 en windkracht 10 en ziek worden overheen. Zal de smiley achterwege laten, is respectloos.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:46

Jolliegirl schreef:
Het maakt mij geen donder uit, liever zou ik willen dat ze 2 apparte afgescheiden ruimtes zouden maken..

Needje schreef:
Eigelijk zouden ze het zoals het in Amerika was moeten doen. Rokersruimte en een niet-rokersruimte. Kan je zelf kiezen.

JoanneArnhem schreef:
Toch houden ze er nu al flink rekening mee in de horeca. Ik ben ook voor gescheiden ruimte's. Kan iedereen zelf kiezen waar ze willen zitten.

noortje schreef:
ik ben ook voor gescheiden ruimtes, dat is het eerlijkst, de niet rokers kunnen er dan zelf voor kiezen om de ruimte in te gaan waar wel gerookt mag worden. en andersom

Thokkadisje schreef:
Er was trouwens wel een soort van overkapt buitenstuk wat weer in verbinding stond met binnen waar wel gerookt mocht worden. De deuren waren dicht en er zat glas tussen, maar ik vond het een prima oplossing.

Zo maar even de eerste pagina's, heb geen zin om verder te zoeken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:05

nou bij deze proef ik het er niet uit
faye schreef:
Het wordt tijd dat roken aan paal en perk gesteld wordt. Ik teken dus duidelijk niet Haha!

Lara_Silver schreef:
Ik teken niet, ik heb niks tegen rokers ofzo maar wel aso- rokers (die gewoon zitten te paffen alsof hun leven er van af hangt) bv in een restaurant vind ik het erg ongepast, je gaat toch ook niet zitten roken tijdens het eten of wel? Maar in een cafe, of op een fuif ja ok dat is niet te voorkomen en daar vind ik ook dat het niet uit maakt, maar ik vind wel dat roker rekening mogen houden met niet rokers dus mischien even naar buiten gaan ofzo. (in case van een restaurant) Maar verder, mensen rook maar lekker door het zijn jullie longen en het is jullie keuze! Maar ik hoop dat jullie het er ook mee eens zijn om soms gewoon even gepaster is naar buiten ofzo te gaan.

darwin schreef:
Zo'n rookvrije ruimte is ook maar bullshit, is gewoon in een andere hoek , maar wel in dezelfde ruimte.
Dus het probleem schuift alleen een paar tafeltjes op.
Het is niet alleen vies als je zit te eten, maar je kleren kun je naderhand ook meteen in de was mikken.

Juul schreef:
Ik teken ook niet. Roken doe je maar buiten.. Lachen

Barmat schreef:
DitRokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.

eindconclusie: Ik teken niet, omdat ik van mening ben dat het ook anders kan Lachen

Joyckuh schreef:
Het is niet haalbaar. Daar ben ik mij ook wel van bewust. Maar dan zie ik het ook heel erg zwart/wit. Of een paar uur niet roken of lekker buiten roken. Keuze genoeg toch?

Ilsiie schreef:
het zou trouwens zo zijn (er zat zo'n man het uit te leggen) dat het percentage van mensen dat uit eten ging erdoor zou stijgen als er niet gerookt zou worden.. dus beter voor de horeca, en als je wil roken, ga je maar even buiten staan of je wacht tot je weer onderweg naar huis/thuis bent Nagelbijten / Gniffelen

n....

Just_Me schreef:
Jullie kunnen toch even buiten roken als je aan een sigaret toe bent, of zie ik dat verkeerd?

Apple schreef:
Nee, gewoon een algeheel verbod, niet dat slappe gedogen. Het is even wennen, maar binnen 1 jaar weten we niet beter meer.

tja....ook zomaar een paar voorbeelden van de eerste pagina's Rolleyes

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:08

De cafés/restaurants moeten dat voor zich bepalen. Ik denk niet dat er veel kroegen zijn die er extra geld aan willen uitgeven... maar we zullen zien Lachen