Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dems75 schreef:Wilders' uitspraken doen mij erg denken aan een bepaalde periode zo rond 1940-1945...
Daarnaast is het zó verschrikkelijk makkelijk om met je vingertje te wijzen. Ik heb zelf 6 jaar in het buitenland gewoond en was dolblij als ik met iemand even gewoon Nederlands kon kletsen. Er waren hele clubs Nederlanders die voor "typisch" Nederlandse feesten bij elkaar kwamen om eea te vieren. Sinterklaas, Koninginnedag etc. Doen Nederlanders dan niet precies hetzelfde??? Zou niet iedereen "heimwee" hebben naar zijn/haar eigen land en blij zijn als hij/zij tradities in stand kan houden?
dems75 schreef:Wilders' uitspraken doen mij erg denken aan een bepaalde periode zo rond 1940-1945...
Daarnaast is het zó verschrikkelijk makkelijk om met je vingertje te wijzen. Ik heb zelf 6 jaar in het buitenland gewoond en was dolblij als ik met iemand even gewoon Nederlands kon kletsen. Er waren hele clubs Nederlanders die voor "typisch" Nederlandse feesten bij elkaar kwamen om eea te vieren. Sinterklaas, Koninginnedag etc. Doen Nederlanders dan niet precies hetzelfde??? Zou niet iedereen "heimwee" hebben naar zijn/haar eigen land en blij zijn als hij/zij tradities in stand kan houden?
anytime schreef:Als ze in het openbaar maar fatsoenlijk Nederlands praten, of het in ieder geval proberen.
Sim0ne schreef:De gemiddelde Nederlander spreekt niet eens fatsoenlijk Nederlands...
Shadow0 schreef:Moniek: ik begrijp wat je standpunt is, maar ik vind het jammer dat je deze op zo'n felle manier verwoordt. Dat maakt het bericht minder prettig te lezen, en de ervaring is dat discussies dan al snel meer gaan over persoonlijke gevoelens dan over het onderwerp.
Sim0ne schreef:anytime schreef:Als ze in het openbaar maar fatsoenlijk Nederlands praten, of het in ieder geval proberen.
De gemiddelde Nederlander spreekt niet eens fatsoenlijk Nederlands...
Sim0ne schreef:Het gaat er niet alleen om, ik noem een voorbeeld waarbij de ketel de pot verwijt dat hij zwart ziet. Oftewel, alle problemen die er zijn met allochtonen zijn er ook met autochtonen...
Moniek schreef:Ik vind het nogal onbeschoft als je in een ander land woont en dan nederlands spreekt in hun bijzijn!!!
dems75 schreef:Moniek schreef:Ik vind het nogal onbeschoft als je in een ander land woont en dan nederlands spreekt in hun bijzijn!!!
Waar lees jij dat dan? Ik vind het nogal onbeschoft om conclusies te trekken die er niet staan. Ik was dolblij als ik even Nederlands kon spreken. Dat staat er. Er staat nergens dat ik dat in hun bijzijn deed????
Overigens.."in hun bijzijn" Nederlands praten deed ik wel aan de telefoon met mijn familie. Onbeschoft he? van mij!
Moniek schreef:Ik heb dat nergens gelezen en het was slechts een voorbeeld wat veel voorkomt en wat ik dus onbeschoft vind.
daar had jou post niks mee te maken.
En zoals ik al zei als je geen offers mee wil maken om te verhuizen moet je dat gewoon weg niet doen.
Ik quote juist jou post omdat jij ook in het buitenland gewoond hebt en dus moet weten hoe het gaat etc
paintedblack schreef:voor die vrouw is het vast niet makkelijk om zo te leven, maar er is 40 jaar geleden WEL een keuze gemaakt om vast te houden aan hun eigen cultuur, de dochters moeten het woord doen maar zijn zelf ook aan het werk als thuiszorg er is en vader is al lang gelden overleden
Dit is dus het resultaat !