Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juffertje

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:05

Heerlijk vooral als je het koud hebt, maar volgens mij gaan we nu offtopic...

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:54

Ik ben echt 100% tègen Wilders. Zijn uitspraken zijn ronduit absurd en het slaat natuurlijk nergens op de Islam van alles de schuld te geven. Er zijn genoeg moslims die zich keurig gedragen hier in Nederland. Het enige wat ze willen zijn feesten zoals bijvoorbeeld het suikerfeest behouden. Maar dat zouden wij toch ook willen, kerst, sinterklaas etc als we in Turkije zaten? Om maar even het land te noemen met het grootste percentage moslims.

Daarbij doet hij veel mensen onwijs veel pijn met zijn uitspraken en dat lijkt me niet echt relaxt ofzo. Hij pakt misschien het feit aan dat mensen zich onveilig voelen op straat. In mijn ogen is dit ook wel een beetje aangepraat, zovaak gebeuren er geen rare dingen en het zou vreemder zijn als het niet gebeurd. Dan zou Nederland het enige land zijn waar het niet gebeurd. Lijkt me vrij apart.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:56

Wilders' uitspraken doen mij erg denken aan een bepaalde periode zo rond 1940-1945...

Daarnaast is het zó verschrikkelijk makkelijk om met je vingertje te wijzen. Ik heb zelf 6 jaar in het buitenland gewoond en was dolblij als ik met iemand even gewoon Nederlands kon kletsen. Er waren hele clubs Nederlanders die voor "typisch" Nederlandse feesten bij elkaar kwamen om eea te vieren. Sinterklaas, Koninginnedag etc. Doen Nederlanders dan niet precies hetzelfde??? Zou niet iedereen "heimwee" hebben naar zijn/haar eigen land en blij zijn als hij/zij tradities in stand kan houden?

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:29

dems75 schreef:
Wilders' uitspraken doen mij erg denken aan een bepaalde periode zo rond 1940-1945...

Daarnaast is het zó verschrikkelijk makkelijk om met je vingertje te wijzen. Ik heb zelf 6 jaar in het buitenland gewoond en was dolblij als ik met iemand even gewoon Nederlands kon kletsen. Er waren hele clubs Nederlanders die voor "typisch" Nederlandse feesten bij elkaar kwamen om eea te vieren. Sinterklaas, Koninginnedag etc. Doen Nederlanders dan niet precies hetzelfde??? Zou niet iedereen "heimwee" hebben naar zijn/haar eigen land en blij zijn als hij/zij tradities in stand kan houden?

Ik vind het heel normaal dat mensen de tradities in stand kunnen houden. Dat moet ook gewoon kunnen.
Ik vind dit echt niet kunnen op de manier hoe hij met buitenlanders omgaat. Respectloos noemt men dat.
Natuurlijk moeten buitenlanders zich "aan de nederlandse normen en waarden" (voor zover die er zijn) houden.
Maar ik vind dat ze thuis best hun moedertaal mogen praten.
Als ze in het openbaar maar fatsoenlijk Nederlands praten, of het in ieder geval proberen.
Maar ik vind dat de typisch islamitische feesten absoluut in stand gehouden moeten worden.
Want onthoud goed, wat die mensen meegemaakt hebben. Is ongeloofelijk. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:03

dems75 schreef:

Wat een nare opmerking, dat vind ik ronuit schandalig dat je dat durft te zeggen. an heb je dus duidelijk niet opgelet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:59

dems75 schreef:

Ik vind het nogal onbeschoft als je in een ander land woont en dan nederlands spreekt in hun bijzijn!!!
We hebben hier regelmatig vrienden over de vloer en mijn man en ik praten dan ook gewoon engels tegen elkaar en tegen de kinderen ook.
Ik vind het echt onbeschoft als je dat niet doet!
En sinterklaas word hier niet gevierd en koningendag ook niet wil ik dat wel vieren dan ga ik terug naar nederland.
en ja natuurlijk mis ik dat wel omdat ik niet beter ken,maar ik heb ervoor gekozen om te vertrekken uit nederland en dat brengt offers met zich mee.
Wil je dat niet ,blijf dan in je eigen land!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:12

Moniek: ik begrijp wat je standpunt is, maar ik vind het jammer dat je deze op zo'n felle manier verwoordt. Dat maakt het bericht minder prettig te lezen, en de ervaring is dat discussies dan al snel meer gaan over persoonlijke gevoelens dan over het onderwerp.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:21

hehe eindelijk eens een Nederlander uit het buitenland aan het woord die weet hoe het is om ''een buitenlander'' te zijn en wat de conseqenties zijn als je je niet aanpast aan de cultuur van het land waar je voor gekozen hebt.
aanpassen hoort erbij en als je dat niet kunt moet je lekker terug gaan naar waar je vandaan komt en van daar uit lekker tegen die asociale Nederlanders aanschoppen want dat gebeurd heel veel maar dat horen wij niet omdat we het niet verstaan
Nederland is een vrij land en iedereen mag zeggen wat ie vind, ook Wilders
hij mag dan extreem zijn maar durft tenminste te zeggen wat hij denkt in tegenstelling tot anderen die alleen maar met de wind mee l*llen maar er net zo over denken
Maar imo is de regering tè tolerant geweest ook tegen de ''gewone nederlander''als het gaat om normen en waarden t.o. elkaar en zo'n klein landje kan gewoon niet alles en iedereen maar laten aanrommelen en alle vluchtelingen hier laten blijven in asielzoekerscentrums daar zal het voor hen ook geen pretje zijn.
Ik ben absoluut vòòr hulp is aan anderen maar er is wel een grens mbt hulp verlenen
ik vraag me wel eens af of andere landen ons Nederlanders ook zo tolerant en met open armen zou ontvangen en tot de dood zouden willen onderhouden als er hier ooit wat zou gebeuren
ik vraag het me af..............

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:24

anytime schreef:
Als ze in het openbaar maar fatsoenlijk Nederlands praten, of het in ieder geval proberen.

De gemiddelde Nederlander spreekt niet eens fatsoenlijk Nederlands...

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:25

Sim0ne schreef:

Ook iets om je aan te ergeren, dat is misschien nog wel erger dan een buitenlander die niet vloeiend Nederlands spreekt.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:28

Als het alleen om nederlands spreken ging dan hebben jullie niet goed opgelet en was het probleem minder groot

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:35

Het gaat er niet alleen om, ik noem een voorbeeld waarbij de ketel de pot verwijt dat hij zwart ziet. Oftewel, alle problemen die er zijn met allochtonen zijn er ook met autochtonen...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:52

Shadow0 schreef:
Moniek: ik begrijp wat je standpunt is, maar ik vind het jammer dat je deze op zo'n felle manier verwoordt. Dat maakt het bericht minder prettig te lezen, en de ervaring is dat discussies dan al snel meer gaan over persoonlijke gevoelens dan over het onderwerp.

Ik vind dat ik niks feller schrijf dan andere.
Maar ik heb het gevoel dat het al snel als fel word gezien omdat ik niet zo groenlinks ben.
Dan word het nogal snel als hard en koel gezien.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:56

Sim0ne schreef:
anytime schreef:

de gemiddelde engelsman spreekt niet eens fatsoenlijk engels dat geld voor de duitsers,amerikanen,fransen,etc,etc.
Dus zullen we daar over ophouden?
Het gaat mij geneens over hoe ze het zeggen maar een poging is al vaak netjes en ja nerderlanders hebben er een handje van om andere lekker uit te lachen,dat ben ik hier nog niet tegen gekomen.
Maar goed ook hier zijn ze blij dat ik uit nederland kom en niet uit polen bijvoorbeeld want daar hebben ze hier een hekel aan.

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:57

Sim0ne schreef:
Het gaat er niet alleen om, ik noem een voorbeeld waarbij de ketel de pot verwijt dat hij zwart ziet. Oftewel, alle problemen die er zijn met allochtonen zijn er ook met autochtonen...

helemaal mee eens.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:46

Moniek schreef:
Ik vind het nogal onbeschoft als je in een ander land woont en dan nederlands spreekt in hun bijzijn!!!

Waar lees jij dat dan? Ik vind het nogal onbeschoft om conclusies te trekken die er niet staan. Ik was dolblij als ik even Nederlands kon spreken. Dat staat er. Er staat nergens dat ik dat in hun bijzijn deed????

Overigens.."in hun bijzijn" Nederlands praten deed ik wel aan de telefoon met mijn familie. Onbeschoft he? van mij!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:51

Ik vraag me wel eens af he...als de hele Economie in Nederland instort. Nergens meer werk te krijgen. Armoe alom. En je hoort dat je in Nieuw-Zeeland meer dan genoeg werk kunt krijgen, dat er goede sociale voorzieningen zijn en dat je kinderen naar school kunnen. Zou je dan niet precies hetzelfde doen? zou je dan niet kiezen voor je familie en naar een land gaan waar je het beter kunt krijgen?

Ik ben heel benieuwd...als straks over tig jaar Nederland onder water ligt. Of iig heel West-Nederland. Dan hoop ik dat alle Belgen en Duitsers en Fransen straks zeggen..."zoek je geluk maar elders op en anders blijf je maar in je eigen land!". "Hier willen we jullie niet...jullie spreken niet eens vloeiend Frans/Vlaams/Duits".

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:08

Mooi gesproken Manon!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:20

een voorbeeld uit de praktijk :
Een oudere demente turkse vrouw,heeft thuishulp nodig ,de dochters kunnen moeder niet meer de vaste hulp bieden die ze nodig heeft en vragen thuiszorg om ondersteuning.
De hulp komt op bezoek en vraagt e.a aan mevrouw , antwoord : isse moeilijk, isse niet goed.
De vrouw woont 40 jaar in Nederland en spreekt slecht tot geen Nederlands is verdietig en verward slapjes omdat ze ook nog aan rammedan doet en begrijpt niet wat die hollanders in haar huis doen wil hen slofjes aandoen of op sokken laten lopen en iets te drinken of eten mag niet ''isse niet goed''.
Nou vraag ik jullie : moeten wij dan maar arabisch gaan leren ????
voor die vrouw is het vast niet makkelijk om zo te leven, maar er is 40 jaar geleden WEL een keuze gemaakt om vast te houden aan hun eigen cultuur, de dochters moeten het woord doen maar zijn zelf ook aan het werk als thuiszorg er is en vader is al lang gelden overleden
Dit is dus het resultaat !
Ik geloof dat ik Wilders steeds beter ga begrijpen als hij stelt dat iedereen fatsoenlijk nederlands hoort te spreken
dems75
tuurlijk zou ik dat ook doen maar ik zou me zoveel mogelijk aanpassen want dat heb ik hier in Nedrlnad wel geleerd hè ? ga jij maar eens in een arabisch land een Nederlandse kerk bouwen, in je minirokje rondlopen en met andere mannen praten ,katholieke scholen bouwen èn om een uitkering vragen
en dan hebben we het nog niet over criminele uitspattingen je moet daar maar eens vreemdgaan of iets stelen ,dan zijn de wetten toch iets anders dan hier.
Ik heb wel een oplossing voor criminele die willen vasthouden aan hun eigen cultuur, hetzelfde straffen als in hun eigen land
jatten ? hand eraf ! vreemdgaan ? steniging !
en vrouwen slaan ? ja hoor dat mag !als het maar niet te zien is......vrouwen hoeven niet naar school , maar binnen blijven, koken en baren.
zullen we nog even doorgaan ?
En voor degene die zeggen dat het zo niet is en dat er genoeg moslims zijn die zo niet denken , ook jullie hebben gelijk die zijn er ook ,zeker weten !

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:22

het enige wat ik doe is keihard lachen om deze man.
zo iemand neem je toch niet serieus??
hij is zooo bang voor de islam en moslims dat hij met man en macht probeerd om het tegen te gaan.
jammer voor hem dat het de snelst groeiende godsdienst is ter wereld.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:43

Het lachen zal iedereen wel vergaan, ook jou Zaina. Als iedereen niet meer respect voor elkaar krijgt zie ik het niet rooskleurig in voor de toekomst
Ik bedoel hiermee IEDEREEN alle kleuren ,maten, culturen of godsdiensten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:35

dems75 schreef:
Moniek schreef:

Waar lees jij dat dan? Ik vind het nogal onbeschoft om conclusies te trekken die er niet staan. Ik was dolblij als ik even Nederlands kon spreken. Dat staat er. Er staat nergens dat ik dat in hun bijzijn deed????

Overigens.."in hun bijzijn" Nederlands praten deed ik wel aan de telefoon met mijn familie. Onbeschoft he? van mij!

Ik heb dat nergens gelezen en het was slechts een voorbeeld wat veel voorkomt en wat ik dus onbeschoft vind.
daar had jou post niks mee te maken.
En zoals ik al zei als je geen offers mee wil maken om te verhuizen moet je dat gewoon weg niet doen.
Ik quote juist jou post omdat jij ook in het buitenland gewoond hebt en dus moet weten hoe het gaat etc

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:06

Moniek schreef:
Ik heb dat nergens gelezen en het was slechts een voorbeeld wat veel voorkomt en wat ik dus onbeschoft vind.
daar had jou post niks mee te maken.
En zoals ik al zei als je geen offers mee wil maken om te verhuizen moet je dat gewoon weg niet doen.
Ik quote juist jou post omdat jij ook in het buitenland gewoond hebt en dus moet weten hoe het gaat etc

Ik weet JUIST hoe het gaat in het buitenland en daarom weet ik ook hoe fijn het kan zijn om "landgenoten" om je heen te hebben.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:07

[quote="paintedblack]Ik heb wel een oplossing voor criminele die willen vasthouden aan hun eigen cultuur, hetzelfde straffen als in hun eigen land
jatten ? hand eraf ! vreemdgaan ? steniging !
en vrouwen slaan ? ja hoor dat mag !als het maar niet te zien is......vrouwen hoeven niet naar school , maar binnen blijven, koken en baren.
zullen we nog even doorgaan ?
En voor degene die zeggen dat het zo niet is en dat er genoeg moslims zijn die zo niet denken , ook jullie hebben gelijk die zijn er ook ,zeker weten ![/quote]

Het over één kam scheren gaat je wel goed af!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:14

paintedblack schreef:
voor die vrouw is het vast niet makkelijk om zo te leven, maar er is 40 jaar geleden WEL een keuze gemaakt om vast te houden aan hun eigen cultuur, de dochters moeten het woord doen maar zijn zelf ook aan het werk als thuiszorg er is en vader is al lang gelden overleden
Dit is dus het resultaat !

Een intrigerend voorbeeld. Het is namelijk zo dat veel dementerende mensen vervallen in de taal van hun jeugd. Ook mensen die bijvoorbeeld al 40 jaar in een ander land vloeiend een 2e taal spreken en dit daar ook altijd hebben gedaan, zo volkomen zijn geintegreerd dat ze haast niet meer te onderscheiden zijn van moedertaalsprekers, kunnen die taal bij dementie kwijtraken. De kans is dus aanwezig dat het helemaal niets had uitgemaakt of die vrouw wel of niet Nederlands had geleerd.

Ten tweede: ik vind het niet goed dat mensen zichzelf niet kunnen redden in de taal van het land, maar dan nog moeten wij voldoende menselijkheid en fatsoen hebben om een oudere dementerende vrouw te helpen, ipv te veroordelen en vervolgens te laten barsten.