Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Anoniem

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:07

Maar wat jij zegt is dan gewoon en ik haal allemaal rare dingen aan?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:08

runningkawa schreef:
Maar wat jij zegt is dan gewoon en ik haal allemaal rare dingen aan?
Of moet ik dat ook ff quoten voor het gemak ?

Ik gaf je een koekje van eigen deeg!

Maar goed dit wordt nu zo'n one-liner topic.. zonder inhoud..

ben weg.. Doei, doei

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:10

Volgens mij gaat deze discussies niet ergens heen.. Het kan toch ook zijn dat meningen verschillen en dat je je daar soms bij moet neerleggen.
Ik vind dat ze zich moeten aanpassen maar dat dat niet per direct betekend dat ze hun eigen gewoontes moeten laten vallen. Ik vind dat ze niet helemaal nederlander hoeven te worden, maar dat ze wel onze taal horen te beheersen en zich aan onze wetten moeten houden.
Als iemand anders dat niet vindt kan je elkaar op de feiten wijzen om iemand misschien van iets te overtuigen maar dit lijkt, vind ik, op een ja- nee spelletje Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:11

Koekje van eigen deeg? Laat ik het zo niet opgevat hebben.
Moet je toch op een andere manier doen

Ja ik ben er ook weg van, kleuter gedoe...
Kom straks wel eens kijken of er nog wat zinnige dingen staan...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:12

Toch het laatste woord moeten hebben he?! Slechte zaak hoor van een moderator.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:42

Whiz: van een Bokker ook niet zo handig om altijd het laatste woord te willen hebben, een beetje uitkijken met de pot en de ketel Knipoog

Verder wel eens handig als we weer eens ontopic kunnen. het gaat hier (hopelijk) niet over racisme. het gaat hier denk ik vooral over hoe we om moeten gaan met mensen die van een andere achtergrond komen Knipoog Of beter nog, wat we verwachten van die mensen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:53

ik verwacht dat ze de taal beheersen, dat ze op een eerlijke manier hun geld verdienen en dat ze zich, net als iedereen in nl, zich aan de wetten houden.
Ik heb geen bezwaar op dingen als; burka,hoofddoek,islam, eigen taal spreken, suikerfeest, ramadam enz enz. Want ik vind dat ze hun eigen geloof mogen behouden en het is logisch dat je eigen cultuur altijd in je blijft zitten.
Daarnaast vind ik het ook geen probleem dat er katholieken met lange zwarte kleren lopen, er speciale strenge scholen voor hun zijn en dat zij geen make up mogen dragen en hun haar niet los mag.. geen probleem.
Ook vind ik het geen probleem dat er speciale scholen(en ziekenhuizen ect) zijn voor Joodse mensen. En met hun kleding( sorry weet echt niet hoe je dat noemt.. ik bedoel de mannen met vaak lange baarden, zwarte hoeden en kledij) en hun kerken ( oehhh wat slecht.. ben het woord voor een Joodse kerk even helemaal kwijt.. wie helpt me Haha! )

Ik vind dat je met alle verschillen van dien.. Gewoon samen kan leven en het samen ook leuk kan hebben.. Als er maar acceptatie en respect tegenover elkaar is. En als wij open staan voor de verschillen.

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:40

Ik Vind dat ze de taal moeten beheersen en ze zijn hier voor een nieuw begin, en dat gun ik ze graag. Buiten dat vind ik dat we genoeg moskeeen hebben voor de mensen die moslim zijn. Meer moskeeen vind ik overdreven, wij zijn al heel tolerant..
Buiten dat vin dik het wel gezellig met de allochtonen, maar respect tegen over elkaar vind ik het belangrijkste. En Stop ze aub niet allemaal in 1 hoekje. Elk mens is Uniek daarom hoeft men ook niet te praten als ''die marokanen'' en de turken en die negers....

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:53

faye schreef:
Idd Turken zijn het probleem niet, dat zijn de Marokkanen, en niet zo zuinig ook

wat is dat voor een rare uitspraak?
Is íedere marokkaan volgens jou per definitie een probleem??
Kijk eens even verder dan je neus lang is!
Er bestaan ook marokkanen die het wel goed menen met de wereld, je kunt niet alles over één kam scheren.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:54

Nessah schreef:
ik verwacht dat ze de taal beheersen, dat ze op een eerlijke manier hun geld verdienen en dat ze zich, net als iedereen in nl, zich aan de wetten houden.
Ik heb geen bezwaar op dingen als; burka,hoofddoek,islam, eigen taal spreken, suikerfeest, ramadam enz enz. Want ik vind dat ze hun eigen geloof mogen behouden en het is logisch dat je eigen cultuur altijd in je blijft zitten.
Daarnaast vind ik het ook geen probleem dat er katholieken met lange zwarte kleren lopen, er speciale strenge scholen voor hun zijn en dat zij geen make up mogen dragen en hun haar niet los mag.. geen probleem.
Ook vind ik het geen probleem dat er speciale scholen(en ziekenhuizen ect) zijn voor Joodse mensen. En met hun kleding( sorry weet echt niet hoe je dat noemt.. ik bedoel de mannen met vaak lange baarden, zwarte hoeden en kledij) en hun kerken ( oehhh wat slecht.. ben het woord voor een Joodse kerk even helemaal kwijt.. wie helpt me Haha! )

Ik vind dat je met alle verschillen van dien.. Gewoon samen kan leven en het samen ook leuk kan hebben.. Als er maar acceptatie en respect tegenover elkaar is. En als wij open staan voor de verschillen.

mooi gezegd Ja

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:59

Juud87 schreef:
ik vind dat ze zich aan moeten passen, gebruiken en geloofdingen mogen ze best houden, mits het acceptabel is.
burka's vind ik not-done, net als buitenlands praten in de winkels etc.

ik zal me ook moeten aanpassen als ik ga verhuizen. waar dan ook heen.

Ben het hier ook helemaal mee eens

Groetjes

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:44

Nessah schreef:

Jij hebt het begrip "integratie" tenminste goed begrepen! OK dan!
De wereld zou een stuk gezelliger zijn als iedereen er zo over dacht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:59

ik vind dat iederéén open moet staan voor verschillen.
ongeacht waar je vandaan komt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:15

Ronja schreef:
Nessah schreef:

Jij hebt het begrip "integratie" tenminste goed begrepen! OK dan!
De wereld zou een stuk gezelliger zijn als iedereen er zo over dacht.

als ja....maar dat is er al niet.
tweede dikgedrukte stuk; waarom niet allemaal en niet alleen wij...waarom moeten nederlanders altijd maar weer tolerant zijn en aanpassen? dat moet nog altijd van 2 kanten komen. als ik geen respect krijg, dan zou ik wel respectabel moeten blijven?? ik wil best open staan voor dingen, maar dan moet de andere partij wel meewerken en dat willen er veel niet...die zien niets in democratie

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:07

Ik vind dat ze zich moeten aan passen maar dingen zo als ramadan mogen ze houden. maar hoofdoeken in openbaare dingen zoals politie, lerares enz. vind ik dat dat niet kan. school moeten ze zelf weten. Boerca's moeten helemaal weg! omdat die dingen vrouwen moeten dragen omdat, ze minderwaard zijn dan mannen en dat is tegen de wet. Maar dingen die in nederland gebruikelijk zijn zoals: hand geven, vrouwen zelfde recht als mannen, (wat in de islam dus niet gebruikt word) en gewoon nederlands praten. ik vind dat ze hun geloof en al mogen houden, maar de regels en wetten in nederland moeten ziij ook aan doen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:54

passieX schreef:
Ik vind dat ze zich moeten aan passen maar dingen zo als ramadan mogen ze houden. maar hoofdoeken in openbaare dingen zoals politie, lerares enz. vind ik dat dat niet kan. school moeten ze zelf weten. Boerca's moeten helemaal weg! omdat die dingen vrouwen moeten dragen omdat, ze minderwaard zijn dan mannen en dat is tegen de wet. Maar dingen die in nederland gebruikelijk zijn zoals: hand geven, vrouwen zelfde recht als mannen, (wat in de islam dus niet gebruikt word) en gewoon nederlands praten. ik vind dat ze hun geloof en al mogen houden, maar de regels en wetten in nederland moeten ziij ook aan doen.

Sorry maar ga eerst je zelf in iets verdiepen.. En ga dan reacties plaatsen. Want deze reactie slaat echt op kaas.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:05

veel mannen zien hun vrouw als minderwaardig,maar dit mag niet van het geloof

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:02

Dus vrouwen dragen burka's omdat de man dat wil?
Zou wat zijn.... Lips are sealed

En tegenwoordig valt dat heel erg mee hoor, mannen zien hun vrouw niet meer minderwaardig dan hunzelf. Ja, ze zitten er tussen, maar je hebt ook Nederlanders die zo denken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:55

Nathalie schreef:
Dus vrouwen dragen burka's omdat de man dat wil?
Zou wat zijn.... Lips are sealed

Klopt.. ik hoorde laatst een vrouw op de radio die een burka droeg om te provoceren. Zelfs haar man wilde niet dat ze hem droeg..

Nee dan ben je lekker bezig...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:42

Als er één geloof nadelig is voor de vrouw, is het het Christendom wel. En dat begon al meteen bij Eva Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:09

jah zeker de da vinci code niet gelezen?! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:26

Ik vind een burka ook niet kunnen in onze samenleving. Hoofddoeken prima, maar niet in openbare functies.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:49

Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel burka's iedereen dagelijks tegenkomt.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:03

Ik geloof eigenlijk niet dat ik er ooit één in het wild heb gezien.
Maar mensen schijnen er behoorlijk last van te hebben.
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:09

Daarom mag je er wel een mening over hebben? Clown
Een burka past niet in onze maatschappij. Je moet ten allen tijden je legitimatie bij je hebben, maar dan wel je gehele gezicht bedekken? Bovendien zou ik weigeren te communiceren met iemand wiens gezicht ik niet kan zien.