Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Maar wat jij zegt is dan gewoon en ik haal allemaal rare dingen aan?
Of moet ik dat ook ff quoten voor het gemak ?
faye schreef:Idd Turken zijn het probleem niet, dat zijn de Marokkanen, en niet zo zuinig ook
Nessah schreef:ik verwacht dat ze de taal beheersen, dat ze op een eerlijke manier hun geld verdienen en dat ze zich, net als iedereen in nl, zich aan de wetten houden.
Ik heb geen bezwaar op dingen als; burka,hoofddoek,islam, eigen taal spreken, suikerfeest, ramadam enz enz. Want ik vind dat ze hun eigen geloof mogen behouden en het is logisch dat je eigen cultuur altijd in je blijft zitten.
Daarnaast vind ik het ook geen probleem dat er katholieken met lange zwarte kleren lopen, er speciale strenge scholen voor hun zijn en dat zij geen make up mogen dragen en hun haar niet los mag.. geen probleem.
Ook vind ik het geen probleem dat er speciale scholen(en ziekenhuizen ect) zijn voor Joodse mensen. En met hun kleding( sorry weet echt niet hoe je dat noemt.. ik bedoel de mannen met vaak lange baarden, zwarte hoeden en kledij) en hun kerken ( oehhh wat slecht.. ben het woord voor een Joodse kerk even helemaal kwijt.. wie helpt me)
Ik vind dat je met alle verschillen van dien.. Gewoon samen kan leven en het samen ook leuk kan hebben.. Als er maar acceptatie en respect tegenover elkaar is. En als wij open staan voor de verschillen.
Juud87 schreef:ik vind dat ze zich aan moeten passen, gebruiken en geloofdingen mogen ze best houden, mits het acceptabel is.
burka's vind ik not-done, net als buitenlands praten in de winkels etc.
ik zal me ook moeten aanpassen als ik ga verhuizen. waar dan ook heen.
Nessah schreef:ik verwacht dat ze de taal beheersen, dat ze op een eerlijke manier hun geld verdienen en dat ze zich, net als iedereen in nl, zich aan de wetten houden.
Ik heb geen bezwaar op dingen als; burka,hoofddoek,islam, eigen taal spreken, suikerfeest, ramadam enz enz. Want ik vind dat ze hun eigen geloof mogen behouden en het is logisch dat je eigen cultuur altijd in je blijft zitten.
Daarnaast vind ik het ook geen probleem dat er katholieken met lange zwarte kleren lopen, er speciale strenge scholen voor hun zijn en dat zij geen make up mogen dragen en hun haar niet los mag.. geen probleem.
Ook vind ik het geen probleem dat er speciale scholen(en ziekenhuizen ect) zijn voor Joodse mensen. En met hun kleding( sorry weet echt niet hoe je dat noemt.. ik bedoel de mannen met vaak lange baarden, zwarte hoeden en kledij) en hun kerken ( oehhh wat slecht.. ben het woord voor een Joodse kerk even helemaal kwijt.. wie helpt me)
Ik vind dat je met alle verschillen van dien.. Gewoon samen kan leven en het samen ook leuk kan hebben.. Als er maar acceptatie en respect tegenover elkaar is. En als wij open staan voor de verschillen.
Ronja schreef:Nessah schreef:ik verwacht dat ze de taal beheersen, dat ze op een eerlijke manier hun geld verdienen en dat ze zich, net als iedereen in nl, zich aan de wetten houden.
Jij hebt het begrip "integratie" tenminste goed begrepen!![]()
De wereld zou een stuk gezelliger zijn als iedereen er zo over dacht.
passieX schreef:Ik vind dat ze zich moeten aan passen maar dingen zo als ramadan mogen ze houden. maar hoofdoeken in openbaare dingen zoals politie, lerares enz. vind ik dat dat niet kan. school moeten ze zelf weten. Boerca's moeten helemaal weg! omdat die dingen vrouwen moeten dragen omdat, ze minderwaard zijn dan mannen en dat is tegen de wet. Maar dingen die in nederland gebruikelijk zijn zoals: hand geven, vrouwen zelfde recht als mannen, (wat in de islam dus niet gebruikt word) en gewoon nederlands praten. ik vind dat ze hun geloof en al mogen houden, maar de regels en wetten in nederland moeten ziij ook aan doen.
Nathalie schreef:Dus vrouwen dragen burka's omdat de man dat wil?
Zou wat zijn....![]()