Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:56

Mijn zwager en schoonzusje zijn vorig jaar ook ouders geworden van een kindje van 24 weken oud! Helaas 2 dagen daarna overleed sem..
Maar hoeveel procent van de abortussen wordt na zoveel weken nog gedaan? Ik denk dat de meeste tussen de 4 en 8 weken zitten. Daarbij vind ik het belachelijk! dat men bij de kliniek nog 5 dagen bedenk tijd krijgt! De meeste lopen er al meer dan een week mee rond, nemen de stap om naar zo'n kliniek te gaan en daar worden ze weer even aan het twijfelen gebracht, waarna het kind weer 5 dagen groeit!

Ik geloof dat het probleem bij doktoren is dat ze zich niet voor kunnen stellen dat vrouwen geen moeder gevoelens hebben..en daarom niet snel sterelisatie doen.. erg vervelend voor de vrouwen en mannen die zeker zijn van hun beslissing!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:04

Het probleem ligt niet bij de kliniek, ze moeten je 5 dagen bedenktijd geven.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:07

Ja dat staat in de wet.. er is een politicus die dat wil veranderen ben even vergeten wie..

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:27

Cijfers heb ik uiteraard niet, maar de meeste mensen komen na de eerste gesprek niet meer terug en besluiten het kind toch te houden. Op die manier zou je kunnen zeggen dat die 5 dagen niet voor niets worden gegeven.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:04

Ja maar mensen die echt zeker van hun zaak zijn en zo terug gestuurd worden.. Die worden dan als "dommerds" terug gestuurd.
Alsof ze zelf nog niet nagedacht hebben over de gevolgen..
Ik zou inderdaad weleens cijfers willen zien van de terugkomende..En ik ben persoonlijk van mening dat ik denk dat die mensen dan niet meer terug komen, niet omdat ze het kind toch graag willen maar omdat ze druk van de maatschappij voelen!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:07

de bendenk tijd ligt ook een beetje aan de locatie waar het word uitgevoerd.
ik ging eerst naar de dokter, die stuurde me door naar de gynecoloog, daar zat ook een paar dagen bedenktijd tussen
van de gynecoloog kreeg ik minder bedenktijd, werd haar naar de inwendige echo heel duidelijk dat we dit niet wilde

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:31

ik heb pas besloten om abortus te doen, nadat ik er thuis heel goed over heb nagedacht, ikzelf zie het nut niet van die 5 dagen, maar ik kan me voorstellen dat een ander dat wel zou kunnen nodig hebben.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:40

AikePeer schreef:
Ja maar mensen die echt zeker van hun zaak zijn en zo terug gestuurd worden.. Die worden dan als "dommerds" terug gestuurd.
Alsof ze zelf nog niet nagedacht hebben over de gevolgen..
Ik zou inderdaad weleens cijfers willen zien van de terugkomende..En ik ben persoonlijk van mening dat ik denk dat die mensen dan niet meer terug komen, niet omdat ze het kind toch graag willen maar omdat ze druk van de maatschappij voelen!

idd ,de druk van de maatschappij,iedereen denkt altijd alles beter te weten voor een ander.
Terwijl ze vaak nog nooit voor hetzelfde hebben gestaan,ik ben van mening
dat ieder voor zichzelf alleen de keus kan maken.
Ook dat is zwaar genoeg ,diegeen moet er mee leven en niet een ander..En
wat betreft 5 dagen bedenktijd,ik denk dat het nodig is bij twijfelelaars.
Ikzelf daarin tegen had het fijner gevonden direct te kunnen had me weer 1 week gescheeld en in 1 week gebeurt genoeg!!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:56

Ja precies brendalevita!Voor de mensen die hier lang genoeg over gedacht hebben is die 5 dagen hartsikke moeilijk vooral als je weet dat het die 5 dagen doorgroeit! Ik heb zelf nog nooit voor de keus gestaan maar ik kan me dat zo goed indenken!
Ik heb al sinds ik me kan herinerren een "hekel" aan doktoren waarom? Misschien omdat ze nooit naar JOU luisteren maar naar wat hun geleerd is..
Net als sterelisatie zoals sommige hier zeiden.. niet eens ZELF mogen beslissen dat je sterelisatie wilt! Wat is er erger dan niet zelf mogen beslissen wat er met je lichaam gebeurt.. alleen omdat de medische wereld het beter weet.

Als iemand naar zo'n kliniek gaat en zegt ik wil het kind niet houden, waarom dan toch er tegenin praten en willen laten voelen dat houden beter is. Alsof het voor de meeste niet moeilijk genoeg is om die stap te zetten.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:03

Ik vind het vrij logisch dat een sterelisatie bij de vrouw niet 1,2,3 wordt uitgevoerd. Bij een sterelisatie kom je als vrouw direct in de overgang, je zin in seks is vrijwel verdwenen.. genoeg redenen om er niet aan te beginnen.

Verder vind ik dat abortus gewoon voor iedereen vrij beschikbaar moet zijn. Onveilig vrijen, oke, is niet slim, maar beter een weggehaald kind dan een ongewenst kind.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:06

dat is flauwekul bij een sterelisatie kom je niet direct in de overgang
dat gebeurd alleen als ook je eierstokken worden verwijderd
bij een sterelistaie blijven die zitten
geen zin in sex is ook een fabeltje
heb me eigen heeeelll goed laten inlichten over deze zaken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:11

Dieuwke1989 schreef:
Ik vind het vrij logisch dat een sterelisatie bij de vrouw niet 1,2,3 wordt uitgevoerd. Bij een sterelisatie kom je als vrouw direct in de overgang, je zin in seks is vrijwel verdwenen.. genoeg redenen om er niet aan te beginnen.

Verder vind ik dat abortus gewoon voor iedereen vrij beschikbaar moet zijn. Onveilig vrijen, oke, is niet slim, maar beter een weggehaald kind dan een ongewenst kind.

bij een sterelisatie kom niet in de overgang,de eierstokken blijven zitten.

ik ben nu mijn baarmoeder kwijt,maar de eierstokken zitten er nog ,dus de overgang komt gewoon op de tijd als hij anders ook zou komen.

je zou ook de man kunnen laten stereliseren,dat zijn 2 knipjes en klaar Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:12

ooo bij een man ligt dit zo gevoelig, geen gerammel aan mijn ballen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:15

terorita schreef:

toch zijn er voldoende mannen die er een knoopje in laten leggen, zeker als er geen kinderwens is of wanneer het gezin al "voltooid" is..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:17

dat is absoluut zo,
alleen moet je voor de aardigheid eens navragen hoe lang het geduurd heeft eer de heren ook de daad bij het woord voegde
in mijn omgeving kan ik er zo al een stuk of 10 opnoemen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:22

terorita schreef:

Haha! Haha! Haha! klinkt bekend hoor Cool maar in mijn kennissenkring zijn er een aantal die het hebben laten doen.
2 dagen voorzichtig aan doen en klaar,veel minder ingrijpend dan bij de vrouw
maar dan moet de man wel een wat hogere leeftijd hebben

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:25

Mijn man zou zich maar wat graag laten helpen, helaas is hij pas 26 dus ook hem helpen ze nog niet. Als leefdtijd nou eens geen issue zou zijn, dan zou het een stuk makkelijker worden voor mensen die geen risico willen lopen op ongewenste zwangerschappen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:32

Dat is iets wat ik dus echt niet snap.. waarom voelen die dokters zich toch allemaal zo geroepen om de mens te weerhouden van zulke keuzes? Ja men kan er spijt van krijgen, ja dat blijft altijd..
en dan nog het was toch hun keus! Er kan ook een kind verwekt worden ondanks pil/condoom gebruik bij mensen die al meer male om sterelisatie "gesmeekt" hebben en dan? Mensen die sterelisatie willen, willen echt geen kinderen (meer), dan "moeten"ze een abortus laten plegen omdat dokter lief sterelisatie niet zag zitten..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:37

maar ik ken ook de andere kant, de zus van mijn vriendin heeft zich op haar 30 ste laten stereliseren,na de scheiding leert ze een andere man kennen[stuk jonger] ,is daarmee getrouwd en ze wilden toch een kindje Clown
dus na 5 jaar is het weer ongedaan gemaakt,en gelukkig is dat gelukt ze heeft nu via IVF een zoontje Haha!
er zijn dus toch vrouwen dir spijt krijgen *LOL*

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:39

Vanessa24 schreef:
Mijn man zou zich maar wat graag laten helpen, helaas is hij pas 26 dus ook hem helpen ze nog niet. Als leefdtijd nou eens geen issue zou zijn, dan zou het een stuk makkelijker worden voor mensen die geen risico willen lopen op ongewenste zwangerschappen.

wat vreemd want je kan er toch een knoopje in laten leggen? die kan er alter ook weer uit wanneer een man zich bedenkt????

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:40

zo makkelijk moet je daar niet over denken.
soms kan een hersrtel operatie goed gaan maar heel vaak blijf je onvruchtbaar.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:42

o ok, tja ik heb er de "ballen" verstand van hoor Haha!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:48

AikePeer schreef:
Dat is iets wat ik dus echt niet snap.. waarom voelen die dokters zich toch allemaal zo geroepen om de mens te weerhouden van zulke keuzes? Ja men kan er spijt van krijgen, ja dat blijft altijd..
en dan nog het was toch hun keus! Er kan ook een kind verwekt worden ondanks pil/condoom gebruik bij mensen die al meer male om sterelisatie "gesmeekt" hebben en dan? Mensen die sterelisatie willen, willen echt geen kinderen (meer), dan "moeten"ze een abortus laten plegen omdat dokter lief sterelisatie niet zag zitten..

Je kan ook spijt krijgen dat je uberhaut aan kinderen begonnen ben... maar ja, dat is blijkbaar niet belangrijk. Iedereen kan hier aan kinderen beginnen, maar als je ze niet wilt dan moet je er voor vechten om a.u.b. serieus genomen te worden!

Nee dat zie je verkeer AikePeer, iedereen die geen kinderen wilt moet volgens sommige mensen voor eeuwig en altijd aan de pil en condoom, ongeacht of je al jaaaaren een relatie hebt of iemand pas net twee weken kent Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:51

ik vindt het te belachelijk voor woorden, dat ik voor een sterelisatie van het kastje naar de muur word gstuurd,een bedenktijd van een jaar of wat krijg.
terwijl een Abortus zo gepiept is, en ik daar geen preek van hier tot aan tokio naar me kop voor krijg.
dat vindt ik te zot voor woorden

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:51

Vanessa24 schreef:

Artsen doen het wel hoor, je moet er alleen vreselijk tegen lüllen.
Ik vind overigens dat mensen die spijt krijgen van de ingreep zelf moeten opdraaien voor de kosten van een hersteloperatie.
Dit in tegenstelling tot de kosten gepaard gaand met het uitvoeren van een sterillisatie, momenteel moet je dat in veel gevallen zelf betalen.
Omgekeerde wereld IMO