Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

x_Katja_x

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:31

mawaikee schreef:
MissJ schreef:
Hypotheekrente afschaffen zal ertoe leiden dat de huizenmarkt instort en er een groot deel van de Nederlanders hun huis niet meer op zal kunnen brengen.

Maar idd, kiezen is best moeilijk, helemaal als iedereen zo heftig campagne aan het voeren is. Ben blij dat morgen de verkiezingen weer zijn, want ben er onderhand doodziek van.

Hypotheekrente zal niet afgeschaft worden, de regels worden voor NIEUWE hypotheken veranderd. Dus geen veranderingen voor mensen met een bestaande hypotheek. Dat kan overigens zowel positief als negatief zijn...

Vindt de campange nog heerlijk, lekker folderen op straat, vooral veel met mensen praten, mensen dingen uitleggen, erg leuk om te doen!!! Stiekem jammer dat het er morgen alweer op zit. Helaas moet ik wel constateren dat de campange door de lijsttrekkers fel, hard en gemeen wordt gevoerd. Zoals in het debat van vanavond, iedereen zit maar door elkaar heen te bleren, voornamelijk de heren Balkenende, Rutte en Bos...erg jammer

En vergeet mevrouw Halsema niet, die bleef gewoon doorpraten terwijl de presentator het al wilde afkappen Tong uitsteken

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:36

Ik had het idee dat het tijdens dit debat PvdA, GL, CU en Sp versus VVD en CDA was..

Ik vond de SP en GL aardig sterk overkomen.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:39

ja logisch; 4x links tegenover, 2x rechts van midden.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:41

Heb je een punt, maar ik vond Rutte af en toe wel erg kwijlen bij Balkenende. En zo was er meer.

Maar goed, het punt van de VVD, wij zorgen voor 7000 meer banen, dat kan iedere partij vertellen. We zitten nu met de vergrijzing. Steeds meer mensen uit deze groep gaan met pensioen, dus is het logisch dat er meer banen vrij komen toch?!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:45

Ach ja VVD. Iedere partij, ja zelf PvdV en de SGP heeft dingen die ik snap, waar ik in kan komen, maar de VVD kan ik echt totaal niets mee.....misschien dat het nog eens wat wordt als ze Verdonk ontslaan (zonder de overigens torenhoge wachtgelden, niet alleen voor verdonk maar voor allemaal...)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:50

ik ben echt plaatsvervangend trots op Rouvoet, hij doet het echt goed tussen die groten!
was echt een mooi debat!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:53

Rouvoet was toch van de SGP?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:53

Mawaikee, als je de hypotheekrente-aftrek voor nieuwe woningen aanpast dan gaat de waarde van die woningen omlaag, dat heeft een drukkend effect op alle woningprijzen. Dat betekent dat je mensen een heel onzeker gevoel over hun financieële toekomst geeft. En dat is een perfect recept voor een nieuwe recessie. Het enige voordeel is dat de mensen die als gevolg daarvan werkeloos raken van Jan meer geld krijgen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:55

Leo_American schreef:

Christenunie Knipoog

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:58

Karl66 schreef:
Mawaikee, als je de hypotheekrente-aftrek voor nieuwe woningen aanpast dan gaat de waarde van die woningen omlaag, dat heeft een drukkend effect op alle woningprijzen. Dat betekent dat je mensen een heel onzeker gevoel over hun financieële toekomst geeft. En dat is een perfect recept voor een nieuwe recessie. Het enige voordeel is dat de mensen die als gevolg daarvan werkeloos raken van Jan meer geld krijgen.

Leg mij eens uit hoe je dit ziet. Het enige wat er namelijk gebeurd is dat de rijken niet, zoals zo vaak, meer profiteren van allerlei maatregelen dan de armen

(en uiteraard is ook in deze tekst arm en rijk relatief...)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:58

Karl66 schreef:

Karl, mij zal het niet stoppen toch links te stemmen. Er is meer op de wereld dan de hypotheekrente-aftrek. En ja, wij hebben een eigen huis. Ik vind dat veel andere zaken in dit land wel mogen veranderen, dus ik hoop toch dat het roer omgaat, ja. We zullen zien morgen...... Knipoog

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:01

Ik ben er uit, het wordt GroenLinks Ja
Halsema heeft me weten te overtuigen tijdens het debat,
vond haar aardig sterk vooral over het milieu
en hoe ze Balkenende aanviel op zijn "normen en waarden" Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:02

mawaikee schreef:
Karl66 schreef:

Leg mij eens uit hoe je dit ziet. Het enige wat er namelijk gebeurd is dat de rijken niet, zoals zo vaak, meer profiteren van allerlei maatregelen dan de armen

(en uiteraard is ook in deze tekst arm en rijk relatief...)

Bij drie ton praat je niet over een klein groepje rijken, dat is tegenwoordig zo ongeveer het gemiddelde hypotheekbedrag. Nieuwe kopers kunnen minder lenen, want ze krijgen minder rente-aftrek. Het gevolg is dat je dat huis niet meer voor die prijs kwijt kan. Als dat duurdere huis in prijs omlaag gaat, gaat een goedkoper huis mee omlaag, want waarom zou ik een goedkoper huis van pak hem beet 295000 euro kopen als ik duurdere huis nu ook voor die prijs kan krijgen.

Het gevolg is dat het eigen vermogen van al die middeninkomens met een eigen huis flink omlaag gaat en dat heeft een behoorlijk negatief effect op de economie.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:09

En jij denkt dat de hypotheekrenteaftrek zomaar ongefaseerd afgeschaft zal worden? Natuurlijk niet, maar het is hoog tijd om de huidige regeling aan te passen. Zelfs VVD minister Winsemius kan daar wel mee leven. Haha!

Ik stem zelf trouwens GroenLinks, eigenlijk vanuit een ideologische visie (waarbij ik me overigens niet beperk tot de landsgrenzen). Ik wilde eerst SP stemmen maar ik ga toch gewoon stemmen op de partij met de visie die het meest aansluit bij de mijne.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:09

Als ik het goed begrijp gaan de huizenprijzen dus dalen. Heeft dit dan niet een positief effect op starters? De HRA zou niet op gaan voor de 'rijken' dat betekend dus dat starters uit het midden en lage inkomen meer kans hebben om een huis te kopen. Waarom is dit dan slecht voor de economie?

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:11

Marigold schreef:
Leo_American schreef:

Christenunie Knipoog

Euh oeps...
In dat geval vond ik hem het inderdaad erg goed doen! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:14

Leo_American schreef:
Als ik het goed begrijp gaan de huizenprijzen dus dalen. Heeft dit dan niet een positief effect op starters? De HRA zou niet op gaan voor de 'rijken' dat betekend dus dat starters uit het midden en lage inkomen meer kans hebben om een huis te kopen. Waarom is dit dan slecht voor de economie?

Omdat de waarde van het bezit van alle huizenbezitters daalt. Stel de waarde van alle nederlandse koopwoningen samen is nu bijvoorbeeld 500 miljard en na de invoering van de verlaging van de aftrek 470 miljard. Dan zijn wij als nederlanders met z'n allen in één klap 30 miljard armer geworden.

En dan willen ze het ook nog geleidelijk doen, zodat we elke pak hem beet 10 jaar zo'n klap aan de economie geven Gestoord

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:17

Maar de HRA gaat alleen over de nieuwe hypoteken die afgesloten werden door de 'rijke' mensen. De huizen met de hypotheken die al afgesloten zijn, daar veranderd dan toch niks aan?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:17

Ik zocht de laatste weken naar één bepaald punt waardoor ik op de SP of GroenLinks zou stemmen. Ik ben uitgekomen op GroenLinks, omdat Nederlands zo gekelderd is in die lijst van landen die goeddoen voor het milieu (omdat NL gewoon NIETS gedaan heeft) en dat vind ik echt schandalig. Bovendien heeft Halsema me echt overtuigt, ook vanavond in het debat, en heb ik het idee gekregen dat ze fanatieker is dan Marijnissen (die me toch te popi-jopie doet..) Maar het verschil tussen deze twee partijen vind ik erg klein. Ik ga dus voor de vrouwelijke lijsttrekster, en daarmee basta!

Rutte vind ik echt een ongevaarlijk drolletje, Balkenende volkomen onbetrouwbaar en irritant, Bos besteed ik geen aandacht meer aan. Rouvoet is een goeie politicus, maar tegen homo's en abortus e.d. wat dingen zijn waarin ik dacht dat we in Nederland vooroplopen op andere landen. Al die kleine rottige rechtse zeurpartijtjes moeten opgedoekt worden. Iemand die alleen maar in de politiek zit om moslims en buitenlanders te f*cken is voor mij gewoon een akelig mens. Die mogen eerst een beetje beter hun best doen om de wereld te begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Ronja op 22-11-06 00:19, in het totaal 2 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:18

Ik zie deze poll nu pas, ik stem net als de vorige keer Groenlinks.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:22

De Christenunie zegt wel dat ze politiek en kerk gescheiden houden, maar daar geloof ik dus niets van! Waar baseren ze het hele abortus-vraagstuk op? Juist de bijbel. Ook vertelde Rouwvoet laatst op de radio dat ze hun politiek bedrijven met als basis wat er in de bijbel staat... Ik vind toch dat er maar barweinig over blijft van die scheiding!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:22

Is de partij voor de dieren nu trouwens tegen paardensport of niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:26

Leo_American schreef:
Maar de HRA gaat alleen over de nieuwe hypoteken die afgesloten werden door de 'rijke' mensen. De huizen met de hypotheken die al afgesloten zijn, daar veranderd dan toch niks aan?

Als ik een huis van vier ton heb en die wil ik verkopen, dan wordt het voor die koper duurder dan het voor mij is geweest omdat hij minder rente terugkrijgt. Het gevolg is dat het huis minder waard wordt want de nieuwe koper kan er minder voor betalen om op een vergelijkbaar maandbedrag uit te komen.

Het gevolg is dat de waarde van onze economie omlaag gaat, want een deel van het vermogen van mensen verdwijnt.

Daarnaast speelt nog een ander probleem, je wil je je huis verkopen dan krijg je er minder voor terug dan je betaald hebt, dat betekent dat jij geen geld verdiend hebt door jarenlang rente en aflossing te betalen maar dat je met een beetje pech restschuld overhoudt. Dus alle huizenbezitters die weten dat hun huis minder waard wordt gaan voorzichtiger met hun geld om want ze zijn minder geld waard geworden. Er wordt dus minder besteed in Nederland en daardoor gaat de economie ook nog een keer achteruit.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:43

Karl je verwoordt het echt allemaal supergoed en heel duidelijk. Lachen
En nog zijn er mensen die de hypotheekrenteaftrek een goed iets vinden. Ongelooflijk.
Iedere huizenbezitter ondervindt hier dus nadeel van en niet alleen de rijken waar iedereen hier de hele tijd zo op zit af te geven, 'want die mensen hebben nou eenmaal mazzel dat ze zoveel verdienen en moeten dus ook veel meer inleveren dan anderen omdat ze het nou eenmaal zo goed hebben'.
Laatst bijgewerkt door Dorée op 22-11-06 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:44

Wrange humor........

Zélfs IK schrik hiervan....... Nagelbijten / Gniffelen