journee schreef:prompter schreef:Nog maar een whataboutism: ook de huiskat doodt een surplus aan vogels, die mogen van mij ook wel allemaal binnen blijven. Maar ik denk niet dat dat ergens in een verkiezingsprogramma staat.
Klopt, maar dit zijn over het algemeen wilde vogels, net als niemand het de wolf kwalijk neemt als hij wild vangt. Dat is de natuur en het beest moet ook gewoon eten. Het gaat mis als er dieren worden opgegeten die door de mens gehouden worden en vaak als verlengstuk van iemand zijn leven worden beschouwd. Als jij jaren dagelijks bezig bent met het welzijn van de dieren in je bezit en daar een band mee op heb gebouwd, komt een plotseling en vooral ook onnodig verlies ook gewoon hard aan.
Wat ik me dan ook afvraag, hebben mensen er dan geen moeite mee om hun kat 24 uur per dag op te sluiten? Ik veroordeel niemand die zo een kat houdt, soms heb je ook weinig keus als je een dier veilig wil houden, maar zelf vind ik dat dus ook niet ideaal.
Er zijn katten die zelf niet naar buiten willen, al staat de deur open. Althans, sommige katteneigenaren zeggen dat. Ik vind katten erg leuk maar ik neem er momenteel geen omdat onze vorige ,nu overleden, kat die wel naar buiten wilde en kon geregeld met een halfdood diertje kwam aanzetten en dat vond ik zeer onprettig. Ik kijk nu bijna iedere nacht op de tv op TLC naar "My cat from hell" en dan heb ik weer voldoende "vitamine kat"!