Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke politieke partij krijgt jouw stem op 29 oktober?

VVD
24 (4%)
DENK
1 (0%)
PvdA/GL
105 (19%)
ChristenUnie
5 (0%)
SP
19 (3%)
PvdD
22 (4%)
Volt
17 (3%)
D66
92 (17%)
CDA
34 (6%)
NSC
3 (0%)
BBB
36 (6%)
PVV
85 (15%)
SGP
5 (0%)
JA21
32 (5%)
FvD
21 (3%)
50Plus
6 (1%)
Andere partij
2 (0%)
Blanco
11 (2%)
Ik stem niet
13 (2%)
Ik mag (nog) niet stemmen
4 (0%)

Totaal aantal stemmen: 537

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:01

journee schreef:
prompter schreef:
Nog maar een whataboutism: ook de huiskat doodt een surplus aan vogels, die mogen van mij ook wel allemaal binnen blijven : . Maar ik denk niet dat dat ergens in een verkiezingsprogramma staat.

Klopt, maar dit zijn over het algemeen wilde vogels, net als niemand het de wolf kwalijk neemt als hij wild vangt. Dat is de natuur en het beest moet ook gewoon eten. Het gaat mis als er dieren worden opgegeten die door de mens gehouden worden en vaak als verlengstuk van iemand zijn leven worden beschouwd. Als jij jaren dagelijks bezig bent met het welzijn van de dieren in je bezit en daar een band mee op heb gebouwd, komt een plotseling en vooral ook onnodig verlies ook gewoon hard aan.

Wat ik me dan ook afvraag, hebben mensen er dan geen moeite mee om hun kat 24 uur per dag op te sluiten? Ik veroordeel niemand die zo een kat houdt, soms heb je ook weinig keus als je een dier veilig wil houden, maar zelf vind ik dat dus ook niet ideaal.

Er zijn katten die zelf niet naar buiten willen, al staat de deur open. Althans, sommige katteneigenaren zeggen dat. Ik vind katten erg leuk maar ik neem er momenteel geen omdat onze vorige ,nu overleden, kat die wel naar buiten wilde en kon geregeld met een halfdood diertje kwam aanzetten en dat vond ik zeer onprettig. Ik kijk nu bijna iedere nacht op de tv op TLC naar "My cat from hell" en dan heb ik weer voldoende "vitamine kat"!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:18

prompter schreef:
Nog maar een whataboutism: ook de huiskat doodt een surplus aan vogels, die mogen van mij ook wel allemaal binnen blijven : . Maar ik denk niet dat dat ergens in een verkiezingsprogramma staat.

Eigenlijk een heel goed punt. Als je op bokt kijkt naar zulke discussies wordt dat door een groot deel normaal gevonden. Is dat dan alleen omdat het doden dan niet hun dieren mogelijk treft? Of omdat ze dan zelf getroffen worden met kat binnen moeten houden of op z'n minst de tuin netjes afsluiten? Een kat hoeft niet te jagen om te eten, dus dat argument gaat al niet op. Net als het binnen opsluiten, met een hond moet je dat ook of op z'n minst op eigen terrein houden. Een huis voor een kat is een stuk groter in verhouding als de meeste paddocks en alles voor paarden, laat staan een box en zelfs een loopstal en voor de meeste honden is het huis in verhouding ook kleiner.

Nu ben ik echt voor beter beheer van de wolf en twijfel of die überhaupt kan leven in Nederland, maar je maakt een sterk punt.
Maar verder wel eens met de rest dat er een wolventopic is en het voor mensen een belanrgijk standpunt kan zijn,maar er nog wel veel meer zijn.

Ik ben nog geen steek verder met mijn zoektocht qua stemmen...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:25

anjali schreef:
journee schreef:

Klopt, maar dit zijn over het algemeen wilde vogels, net als niemand het de wolf kwalijk neemt als hij wild vangt. Dat is de natuur en het beest moet ook gewoon eten. Het gaat mis als er dieren worden opgegeten die door de mens gehouden worden en vaak als verlengstuk van iemand zijn leven worden beschouwd. Als jij jaren dagelijks bezig bent met het welzijn van de dieren in je bezit en daar een band mee op heb gebouwd, komt een plotseling en vooral ook onnodig verlies ook gewoon hard aan.

Wat ik me dan ook afvraag, hebben mensen er dan geen moeite mee om hun kat 24 uur per dag op te sluiten? Ik veroordeel niemand die zo een kat houdt, soms heb je ook weinig keus als je een dier veilig wil houden, maar zelf vind ik dat dus ook niet ideaal.

Er zijn katten die zelf niet naar buiten willen, al staat de deur open. Althans, sommige katteneigenaren zeggen dat. Ik vind katten erg leuk maar ik neem er momenteel geen omdat onze vorige ,nu overleden, kat die wel naar buiten wilde en kon geregeld met een halfdood diertje kwam aanzetten en dat vond ik zeer onprettig. Ik kijk nu bijna iedere nacht op de tv op TLC naar "My cat from hell" en dan heb ik weer voldoende "vitamine kat"!

Dat lijkt me inderdaad een adequate methode om jezelf te helpen overtuigen niet weer aan een kat te beginnen. :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:27

Ik heb jullie wolf discussie gelezen vlak voor ik ging slapen en ik heb gedroomd over wolven :')

Wel eens vaker gezegd. Het maakt me echt weinig uit of deze wolf blijft of niet. Denk echt dat de natuur meer prangende problemen heeft dan het verdwijnen van dit dier. Zoals stikstof en snel veranderd klimaat.

Wel vraag ik me af altijd wat men als geschikte oplossing ziet. Behalve dan geen enkele wolf meer in Nederland. Denk niet dat dat haalbaar is, de wolf rukt op sinds de val van de muur. Heb niet met Berlijn gebeld maar vermoed dat ze er niet nog weer eentje willen. Grenscontroles is ook niet realistisch, los van het feit dat een wolf geen visum kan aanvragen lukt het praktisch al niet.
Vaak als men met oplossingen komt, wordt alles bij voorbaat al afgeschoten (no pun intended). En ergens snap ik dat, natuurlijk wil je dierenleed voorkomen. Maar denk niet dat het leid naar iets werkbaar ook. Wellicht moeten we gewoon accepteren dat niet alles controleerbaar is. Denk dat het ook heel Nederlands is (Westers) om alles te kunnen beïnvloeden. We accepteren geen enkele marge van onzekerheid.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:28

Gaat het (of het nu om jagende katten of wolven betreft) niet vaak om "zolang het mij niet betreft maal ik er niet om" uitzonderingen daargelaten?

Daarbij denk ik dat de partij die het over binnenhouden van katten gaat hebben behoorlijk aan populariteit zal inboeten :+ er zijn nu eenmaal veel meer potentiele stemmers met katten, dan mensen die overlast ondervinden van een wolf.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:31

MyWishMax schreef:
prompter schreef:

Eigenlijk een heel goed punt. Als je op bokt kijkt naar zulke discussies wordt dat door een groot deel normaal gevonden. Is dat dan alleen omdat het doden dan niet hun dieren mogelijk treft? Of omdat ze dan zelf getroffen worden met kat binnen moeten houden of op z'n minst de tuin netjes afsluiten? Een kat hoeft niet te jagen om te eten, dus dat argument gaat al niet op. Net als het binnen opsluiten, met een hond moet je dat ook of op z'n minst op eigen terrein houden. Een huis voor een kat is een stuk groter in verhouding als de meeste paddocks en alles voor paarden, laat staan een box en zelfs een loopstal en voor de meeste honden is het huis in verhouding ook kleiner.

Nu ben ik echt voor beter beheer van de wolf en twijfel of die überhaupt kan leven in Nederland, maar je maakt een sterk punt.
Maar verder wel eens met de rest dat er een wolventopic is en het voor mensen een belanrgijk standpunt kan zijn,maar er nog wel veel meer zijn.

Wat vaak wordt vergeten is dat honden en katten van nature jagers zijn. Dus alhoewel zij vanwege hun formaat misschien weinig ruimte nodig lijken te hebben, hebben ze voor hun gezondheid wel genoeg beweging en stimulatie nodig. Anders heb je inderdaad een grote kans dat een kat veranderd in een 'cat from hel'. :)

anjali

Re: Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:41

De probleemkatten in het programma "My cat from hell" met de kattenfluisteraar Jackson Galaxy zijn allemaal binnenkatten. Hij weet het ze binnenshuis prettig te maken zodat hun problemen opgelost worden. Wel moeten de eigenaren hun hele woning aanpassen aan hun kat(ten).Het is een heel interessant programma voor kattenliefhebbers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 16:15

Ik heb wat betreft stikstofproblematiek al eerder de woorden van sicco mansholt gedeeld: Hij was de designer van grote boerenbedrijven en Europese samenwerking. Hij vond achteraf dat hij waarschijnlijk een groot probleem had gecreëerd. Maar er werd niet geluisterd want de voedingsindustrie was heilig. Terecht op veel vlakken, zonder voeding kunnen we niets , echter is het nu toch echt tijd voor maatregelen, na 50 jaar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 16:21

Daarom gaat dat plan van de BBB niets opleveren als ze niets aan reductie gaan doen. En dan forse reductie. Niet leuk, maar het moet wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 16:53

Stikstof is niet alleen een boeren probleem, dat wordt op de een of andere manier altijd vergeten lijkt wel..

Net als dat katten meestal niet de persoonlijke geliefde dieren van iemand pakken in tegenstelling tot de wolf. (op wellicht een enkele tamme vogel na)

Maar het is niet voor niks dat duivenmelkers in ieder geval vroeger katten vaak vergiftigden.. verschrikkelijke manier om dood te gaan maar mensen gaan wel hun volgende katten binnen houden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 17:55

Benzz schreef:
Daarom gaat dat plan van de BBB niets opleveren als ze niets aan reductie gaan doen. En dan forse reductie. Niet leuk, maar het moet wel.

maar ze gaan dus wel aan reductie doen.. alleen niet de gedwongen methode. Via natuurlijk verloop komt er al reductie, vrijwillig, stoppende boeren zonder opvolger, vrijwillige uitkoop. En via innovaties zoals renure en bovaer bijvoorbeeld.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 18:05

juval schreef:
Benzz schreef:

maar ze gaan dus wel aan reductie doen.. alleen niet de gedwongen methode. Via natuurlijk verloop komt er al reductie, vrijwillig, stoppende boeren zonder opvolger, vrijwillige uitkoop. En via innovaties zoals renure en bovaer bijvoorbeeld.

Daarom noemt Bouwend Nederland het zeker de PAS 2.0.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 18:54

journee schreef:
MyWishMax schreef:

Wat vaak wordt vergeten is dat honden en katten van nature jagers zijn. Dus alhoewel zij vanwege hun formaat misschien weinig ruimte nodig lijken te hebben, hebben ze voor hun gezondheid wel genoeg beweging en stimulatie nodig. Anders heb je inderdaad een grote kans dat een kat veranderd in een 'cat from hel'. :)

Dan moeten mensen dat bieden. Wij hebben altijd binnenkatten gehad en dat was dus gewoon meer aandacht geven. Hoort bij een huisdier en mensen die dat niet willen moeten er niet aan beginnen. Honden mogen ook niet erop los jagen buiten en moeten zelfs steeds meer aan de lijn.

Als je de aandacht niet kan bieden moet je er niet aan beginnen. Het is geen excuus om dan 1 diersoort maar alles te laten doen en de andere diersoort te willen verbannen en weer de andere het niet bij toe te laten. Terwijl het voor allemaal natuur is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:05

juval schreef:
Benzz schreef:

Dat lees ik nergens in hun verkiezingsprogramma. Het enige dat ze willen inkrimpen, zijn de bevoegdheden van de NVWA en de taken van de Raad van State }:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:24

Uit het programma

Citaat:
Verbetering Raad van State. Uitspraken over “intern salderen” van de Raad van State van decem-
ber 2024 tonen aan dat ons juridische systeem verbetering behoeft. Het kan niet zo zijn dat de
hoogste Nederlandse rechter eerst allerlei activiteiten vergunningvrij verklaart, om vijf jaar later te
bepalen dat voor diezelfde activiteiten met terugwerkende kracht toch een vergunning nodig is.
Veel ondernemers zijn daardoor in onzekerheid gebracht: uitbreidingen of verbouwingen die des-
tijds legaal waren, zijn nu plotsklaps illegaal. Deze gang van zaken is zeer slecht voor het vertrouwen
in de rechtsstaat. En het is niet de eerste keer dat de Raad van State onvoldoende werkt als het
juridische slot op de deur, zie bijvoorbeeld de toeslagenaffaire. Wij onderzoeken hoe we ons eigen
rechtssysteem, inclusief de Raad van State kunnen versterken zodat herhaling wordt voorkomen

Momenteel doet de Raad van State zelf een aanbeveling voor kandidaat-leden en staatsraden.
Vervolgens draagt de ministerraad de leden en staatsraden voor ter benoeming. Om interne
politieke kleuring te verminderen en transparantie te vergroten, herijken we dit proces. Om dat
te doen, zoekt BBB aansluiting bij de benoemingsprocedure van de leden van de Hoge Raad. De
Hoge Raad stuurt een lijst van aanbeveling met zes kandidaten naar de voorzitter van de Tweede
Kamer der Staten-Generaal. De Tweede Kamer draagt vervolgens drie van deze zes kandidaten
voor aan de regering.

Oh en ook:
Citaat:
Innovatie stimulering bij bedrijfsontwikkeling onder de drempelwaarde. Bij vergunningverlening
dient de best beschikbare en betaalbare techniek te worden toegepast (doelvoorschrift). Innovatie
dient gestimuleerd te worden.

Inzet op innovatie. In plaats van het verlagen van stikstofuitstoot door krimp, wordt ingezet op
innovatie en nieuwe technieken.
De 170 kg/ha norm schrappen in de Nitraatrichtlijn. Nederland zal hier richting Europa een
actieve inzet op plegen. Zolang de norm nog geldt, blijft Nederland zich hardmaken voor een
nieuwe (grasland) derogatie.

Mestexport, mestverwerking, toelating van Renure. De inzet hierop wordt met kracht voortgezet.

Misschien moet je hun programma beter lezen voordat je dingen zegt die niet kloppen :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:39

MyWishMax schreef:
journee schreef:

Dan moeten mensen dat bieden. Wij hebben altijd binnenkatten gehad en dat was dus gewoon meer aandacht geven. Hoort bij een huisdier en mensen die dat niet willen moeten er niet aan beginnen. Honden mogen ook niet erop los jagen buiten en moeten zelfs steeds meer aan de lijn.

Als je de aandacht niet kan bieden moet je er niet aan beginnen. Het is geen excuus om dan 1 diersoort maar alles te laten doen en de andere diersoort te willen verbannen en weer de andere het niet bij toe te laten. Terwijl het voor allemaal natuur is.

Bij een huisdier is voldoende aandacht inderdaad heel belangrijk. Alleen worden in Nederland lang niet alle katten als huisdier gehouden. Zeker in het buitengebied en op boerderijen hebben ze vaak een baan. Namelijk als muizen en rattenvanger. Dan is het binnenhouden van de katten dus niet echt zinvol. :)

En zeker met de strengere regelgeving omtrent het gebruik van bestrijdingsmiddelen, wordt de taak die katten uitvoeren steeds belangrijker. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de steden waar de overlast van muizen en ratten steeds meer voorkomt. Bij de meeste mensen die daar een kat hebben, blijft de kat inderdaad binnen. Dus daar heeft dan de ongediertebestrijding het er druk mee.

https://www.internetbode.nl/woensdrecht/454214/ongedierte-teistert-nederland-grootste-piek-verwacht-in-augus

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:44

ruitje schreef:
Uit het programma

Citaat:
Verbetering Raad van State. Uitspraken over “intern salderen” van de Raad van State van decem-
ber 2024 tonen aan dat ons juridische systeem verbetering behoeft. Het kan niet zo zijn dat de
hoogste Nederlandse rechter eerst allerlei activiteiten vergunningvrij verklaart, om vijf jaar later te
bepalen dat voor diezelfde activiteiten met terugwerkende kracht toch een vergunning nodig is.
Veel ondernemers zijn daardoor in onzekerheid gebracht: uitbreidingen of verbouwingen die des-
tijds legaal waren, zijn nu plotsklaps illegaal. Deze gang van zaken is zeer slecht voor het vertrouwen
in de rechtsstaat. En het is niet de eerste keer dat de Raad van State onvoldoende werkt als het
juridische slot op de deur, zie bijvoorbeeld de toeslagenaffaire. Wij onderzoeken hoe we ons eigen
rechtssysteem, inclusief de Raad van State kunnen versterken zodat herhaling wordt voorkomen

Momenteel doet de Raad van State zelf een aanbeveling voor kandidaat-leden en staatsraden.
Vervolgens draagt de ministerraad de leden en staatsraden voor ter benoeming. Om interne
politieke kleuring te verminderen en transparantie te vergroten, herijken we dit proces. Om dat
te doen, zoekt BBB aansluiting bij de benoemingsprocedure van de leden van de Hoge Raad. De
Hoge Raad stuurt een lijst van aanbeveling met zes kandidaten naar de voorzitter van de Tweede
Kamer der Staten-Generaal. De Tweede Kamer draagt vervolgens drie van deze zes kandidaten
voor aan de regering.

Oh en ook:
Citaat:
Innovatie stimulering bij bedrijfsontwikkeling onder de drempelwaarde. Bij vergunningverlening
dient de best beschikbare en betaalbare techniek te worden toegepast (doelvoorschrift). Innovatie
dient gestimuleerd te worden.

Inzet op innovatie. In plaats van het verlagen van stikstofuitstoot door krimp, wordt ingezet op
innovatie en nieuwe technieken.
De 170 kg/ha norm schrappen in de Nitraatrichtlijn. Nederland zal hier richting Europa een
actieve inzet op plegen. Zolang de norm nog geldt, blijft Nederland zich hardmaken voor een
nieuwe (grasland) derogatie.

Mestexport, mestverwerking, toelating van Renure. De inzet hierop wordt met kracht voortgezet.

Misschien moet je hun programma beter lezen voordat je dingen zegt die niet kloppen :)

Er staat toch echt dat ze geen krimp van de landbouw willen. Dus ook niet door natuurlijk verloop of vrijwillig stoppen. Géén krimp.

En wel terug naar de EU voor opnieuw derogatie, wat nogal onnozel is. Die kreeg Nederland onder voorwaarde dat we aan bepaalde milieueisen voldoen. Wat niet lukt. Daarom wist het toenmalige ministerie in 2022 (!) al dat we de derogatie zouden kwijraken. En geen boer die dat signaal serieus nam.

Over 2 jaar loopt het uitstel van de normen uit de Kaderrichtlijn Water af. Die in 2000 al zijn afgesproken. Waar Nederland ook niet aan voldoet. Landbouw staat op plaats nummer 3 van de veroorzakers. Vinden de boeren vast ook 'gemeen'.

Niet dat het wat uitmaakt. BBB staat in de peilingen op 2 tot 3 zetels, dus die slaan na oktober nog geen deuk in een pakje boter. Pun intended.
Laatst bijgewerkt door Lieser op 18-10-25 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:45

Raineri schreef:
Ik heb jullie wolf discussie gelezen vlak voor ik ging slapen en ik heb gedroomd over wolven :')

Wel eens vaker gezegd. Het maakt me echt weinig uit of deze wolf blijft of niet. Denk echt dat de natuur meer prangende problemen heeft dan het verdwijnen van dit dier. Zoals stikstof en snel veranderd klimaat.

Wel vraag ik me af altijd wat men als geschikte oplossing ziet. Behalve dan geen enkele wolf meer in Nederland. Denk niet dat dat haalbaar is, de wolf rukt op sinds de val van de muur. Heb niet met Berlijn gebeld maar vermoed dat ze er niet nog weer eentje willen. Grenscontroles is ook niet realistisch, los van het feit dat een wolf geen visum kan aanvragen lukt het praktisch al niet.
Vaak als men met oplossingen komt, wordt alles bij voorbaat al afgeschoten (no pun intended). En ergens snap ik dat, natuurlijk wil je dierenleed voorkomen. Maar denk niet dat het leid naar iets werkbaar ook. Wellicht moeten we gewoon accepteren dat niet alles controleerbaar is. Denk dat het ook heel Nederlands is (Westers) om alles te kunnen beïnvloeden. We accepteren geen enkele marge van onzekerheid.

Bij deze dan mijn excuses voor de kleurrijke beschrijving, ik hoop dat je alsnog lekker geslapen hebt. :+

Nederland is natuurlijk ook een van de veiligste landen die er zijn. Op gebied van criminaliteit, maar ook betreft het klimaat, besmettelijke ziektes en gevaarlijke dieren. Hier geen drugskartels die samenwerken met een corrupte overheid, geen extreme temperaturen, geen orkanen of aardbevingen van betekenis, geen leeuwen, ijsberen, schorpioenen of dodelijke spinnen. We zijn er dus aan gewend dat het in Nederland behoorlijk veilig is. Voor onszelf, onze kinderen en onze dieren. En nu is, door de komst van de wolf, die veiligheid niet meer vanzelfsprekend.

Mensen staan in wolvengebied steeds voor de vraag is het nog veilig? Is het veilig voor mijn kind om alleen naar school te fietsen of naar de speeltuin te gaan? Is het nog veilig om 'snachts vanaf mijn werk alleen door de polder of het bos te fietsen? Is het nog veilig om op mijn vaste route hard te lopen of de hond uit te laten? Is het nog veilig om mijn jonge kind of puppy in de tuin te laten spelen? Is het nog veilig om mijn kat buiten te laten lopen? Is het veilig om mijn vee achter wolfwerend hek buiten te laten? Is het nog veilig om met mijn paard alleen op buitenrit te gaan?

Voor iemand die niet in wolvengebied gebied woont is het bijna niet te bevatten hoeveel impact de komst van de wolf op iemand zijn leven kan hebben. Maar die impact is er dus wel en het is voor veel mensen dus ook enorm stressvol om je steeds af te moeten vragen: Is het nog wel veilig? En heel confronterend als het antwoord: nee blijkt te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:22

De raad van state kwam pas in 2019 in actie omdat het pas programma strijdig was met regelgeving .Daarvoor hebben ze ermee ingestemd.In het kader van de crisis herstel wet is dit door Samson en Koopmans opgezet en later uitgewerkt door ministerie van landbouw en verkeer. Daarna goedgekeurd door 1 en 2 kamer. Maar er kwamen bijna direct al meldingen dat het tegen de habitat richtlijnen was. Ergens had de raad van state direct op de rem moeten trappen, daarom zitten er nu zoveel in de penarie .
Maar de raad nu willen wijzigen in je eigen voordeel, want daar gaat het deze partijen om is gewoon ondermijning van de onafhankelijkheid!
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-10-25 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:23

Oh oke Lieser, dan klopt de helft van je post niet. Ook goed :)

BBB staat op 4 in de peilingen. Net zoveel als de SP, Denk. Ennn... meer dan SGP, CU en het belangrijkste: 1 meer dan de PvdD.

Zolang dat zo blijft houden we misschien nog echte boter in Nederland :D

Maargoed, ik snap dat BBB bashen niet zo goed, is 1 van die weinige partijen die echt doet wat het heeft beloofd aan zijn achterban :o . Ik snap best dat het inhoudelijk niet je visie kan zijn.

Maar van alle partijen in deze regering zijn zij toch echt het meest betrouwbaar :o

Sterker nog, noem mij een beter alternatief op rechts?

Ik vind 'm niet :o

En niet zeggen: dan moet je naar links :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:27

Er is ook nog een midden!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:34

Haha touche!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:35

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:35

Ik zou dan CDA stemmen. Of VVD als die de bezem er eens goed door zouden halen.

Maar heel rechts is een grote grap geworden vind ik. Ze liegen. Schreeuwen en willen hele extreme dingen die absoluut nooit bereikt kunnen worden zonder dictatuur.

Maar ik ben zelf niet enorm rijk of een ondernemer met grote winsten. Anders snap ik niet goed dat je (economisch) gezien rechts zou stemmen. :P

Maar wat heeft de BBB de afgelopen jaren bereikt dan? Behalve 130 rijden op 2 korte stukken is er weinig gelukt dacht ik.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 21:25

MarlindeRooz schreef:
Ik zou dan CDA stemmen. Of VVD als die de bezem er eens goed door zouden halen.

Maar heel rechts is een grote grap geworden vind ik. Ze liegen. Schreeuwen en willen hele extreme dingen die absoluut nooit bereikt kunnen worden zonder dictatuur.

Maar ik ben zelf niet enorm rijk of een ondernemer met grote winsten. Anders snap ik niet goed dat je (economisch) gezien rechts zou stemmen. :P

Maar wat heeft de BBB de afgelopen jaren bereikt dan? Behalve 130 rijden op 2 korte stukken is er weinig gelukt dacht ik.

Ik denk dat ze in elk geval hebben bewezen dat ze niet weglopen van hun BBBeloftes als het moeilijk wordt. Dat is meer dan je van verschillende andere partijen kan zeggen. :)