17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hakkipilke87

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:11

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:50

hakkipilke87 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=eipYRgqAOU4 ( nieuws AT5 )

ik zag dit nieuws bericht , is dit ook de dader van lisa? of is dit weer een andere? echt diep triest

Wat denk je zelf?
Deze man spreekt Nederlands en heeft het over zijn familie.
De verdachte van Lisa was toch een asielzoeker die hier pas 2 maanden was?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:32

Ik trof net deze reel aan op insta.
Deze Anna doet toch precies wat wij willen. Precies daar waar het een verschil kan maken dit probleem aankaarten en oplossingen bieden. Oplossingen waar wij hier in de topic ook de hele tijd op terug vallen.
Kijk hoe je die oplossingen gaat toepassen weet ik niet maar dit kan hoop ik wel leiden tot vooruitgang.

https://www.instagram.com/reel/DObWr-Wi ... _copy_link

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:40

Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-10-25 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:50

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:53

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:54

Was het bericht over de studente die in maastricht door 3 syrische mannen verkracht is?

Maar de oplossing is als nog niet de grensen dicht gooien.

*edit*
Blijkbaar kan je niet linken naar de telegraaf website

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:14

friezenfan2 schreef:
Was het bericht over de studente die in maastricht door 3 syrische mannen verkracht is?

Maar de oplossing is als nog niet de grensen dicht gooien.

*edit*
Blijkbaar kan je niet linken naar de telegraaf website

Wat raar idd. Link gaat heel ergens anders heen :D
Maar het gaat idd om die zaak. Het leven van dat meisje is goed verwoest...
Grenzen dicht kan niet inderdaad, maar terugsturen van dit soort mannen moet goed kunnen zeker bij dit soort vergrijpen. De politie is hier ook echt wel verwijtbaar. Schandalig.

Justitie: studente in Maastricht verkracht door drie Syrische mannen, één verkrachtte nog ander meisje
Maastricht - Een 18-jarige studente uit Maastricht zou in oktober vorig jaar door drie Syrische mannen zijn verkracht. Eén van hen wordt ook verdacht van verkrachting van een 15-jarig meisje in Maastricht. Dat zegt Justitie.
Daarna pleegde hij mogelijk nog een zedendelict in Sittard kort nadat hij door de politie, waar hij zich als verdachte had gemeld, was weggestuurd.

Ibrahim al I. (19) meldde zich na het vrijgeven van de beelden van de verdachten van de verkrachting van een studente op 29 oktober vorig jaar vrijwillig samen met een ander bij de politie, maar werd weggestuurd, zei zijn advocaat Stijn van Merm. Daarna, op 1 juni, zou hij nog iemand hebben aangerand in Sittard. Daarna heeft de politie volgens de officier om tactische redenen de mannen niet aangehouden. Dat gebeurde pas in augustus, toen ook de twee anderen in beeld waren gekomen.
Ibrahim al I. (19) bekent de seksuele handelingen met het vijftienjarige meisje, maar ontkent dat dit tegen haar wil was en er sprake was van dwang, geweld of bedreiging. Dat bleek dinsdag tijdens de eerste pro-formazitting in de rechtbank in Maastricht. „Vieze vuilak”, beet de moeder van het vijftienjarig meisje hem toe, toen ze hoorde dat hij van nog een zedenfeit wordt verdacht.
De verkrachting vond tijdens de kermis op 9 mei plaats tussen de twee kerken op het Vrijthof, in aanwezigheid van meerdere mannen. Onduidelijk is of het om dezelfde verdachten gaat.

En vervolgens nog een heel verhaal wat er dan precies gebeurd was.
De betrokken verdachte zegt natuurlijk dat het met wederzijdse instemming was. Maar er is wel degelijk dwang uitgeoefend.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:20

Maar je lost het probleem nog steeds niet op met deze mannen terug sturen.
Ja het probleem wat deze mannen veroorzaken is niet meer in nederland maar dan gaan ze toch waar ze dan zijn ook vrouwen verkrachten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:23

https://archive.is/Coba7
Ik kom wel goed uit....

Ik kan wel meer dan 1 dingen bedenken tegen die laffe goorbekken...
Zijn alleen niet boktproof...

En de politie mag ook wel aangepakt worden in deze

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:23

friezenfan2 schreef:
Maar je lost het probleem nog steeds niet op met deze mannen terug sturen.
Ja het probleem wat deze mannen veroorzaken is niet meer in nederland maar dan gaan ze toch waar ze dan zijn ook vrouwen verkrachten?

Ik ben voor het deporteren van de grootste bron van femicide en verkrachting: mannen.

Het zijn namelijk niet altijd asielzoekers en mensen met een kleur.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:25

Ja van mij mogen alle mannen die verkrachten levenslang op een boortoren op de noordzee gezet worden.

Maar dat gebeurt niet, dus laten we de rotzooi die hierheen komt wel weer buiten mikken.
Want ja inderdaad, we hebben ook rotzooi genoeg van "onszelf"

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:26

Gaan we dan alle mannen deporteren? Want het probleem is altijd een man. Maar zonder maar 1 man in nederland gaan we het ook niet redden hoor. En waar moet mijn vader dan heen? Als we het over alle mannen hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:51

DuoPenotti schreef:
Ja van mij mogen alle mannen die verkrachten levenslang op een boortoren op de noordzee gezet worden.

Maar dat gebeurt niet, dus laten we de rotzooi die hierheen komt wel weer buiten mikken.
Want ja inderdaad, we hebben ook rotzooi genoeg van "onszelf"

Veel immigranten hebben allang een status en/of een Nederlands paspoort. Daarbij is de grootste groep niet eens asielzoeker (geweest). Dus we lossen het probleem niet op.

Betere politie lijkt me al een goede stap. Strenger straffen is denk ik niet het belangrijkste. Maar dat de politie vrouwen eens serieus gaat nemen!!!

Je kan 112 bellen en ze komen niet of ze nemen het niet serieus. :n

Ik heb inmiddels geleerd dat als ik gestalkt wordt oid door een bekende dat ik dat zelf moet oplossen. Zowel uit eigen ervaring als door ervaringen die mensen in mijn directe omgeving gehad hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:08

friezenfan2 schreef:
Gaan we dan alle mannen deporteren? Want het probleem is altijd een man. Maar zonder maar 1 man in nederland gaan we het ook niet redden hoor. En waar moet mijn vader dan heen? Als we het over alle mannen hebben.

Maar een man uit een cultuur waar vrouwen verkrachten uit geloofs- of culturele aspecten net ff wat minder gevoelig ligt (of je straft gewoon de vrouw :j als een man een vrouw verkracht) bij dozijnen in een land toelaten waar dat gelukkig! heel anders ligt is verstandig denk je?

Lees je even een beetje in over de culturen die wij binnen laten en hun kijk op vrouwen, hun rol en plaats in de maatschappij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:16

Sunnda schreef:
friezenfan2 schreef:

Maar een man uit een cultuur waar vrouwen verkrachten uit geloofs- of culturele aspecten net ff wat minder gevoelig ligt (of je straft gewoon de vrouw :j als een man een vrouw verkracht) bij dozijnen in een land toelaten waar dat gelukkig! heel anders ligt is verstandig denk je?

Lees je even een beetje in over de culturen die wij binnen laten en hun kijk op vrouwen, hun rol en plaats in de maatschappij.

Er is geen cultuur ter wereld waar het verkrachten van vrouwen normaal is. Verkrachting is internationaal erkend als een ernstige mensenrechtenschending. Het is in geen enkele cultuur geaccepteerd. Dat er in een aantal landen een falende rechtsbescherming is, is een ander verhaal. Maar gevoelig ligt dit in ieder land.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:19

Er zijn landen waar vrouwen met hun verkrachter moeten trouwen… Dat het officieel niet mag betekent niet dat het ook echt zo is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:20

Sunnda schreef:
friezenfan2 schreef:

Incl de Nederlandse calvinistische cultuur, waarin meiden geleerd wordt dat je je man niet mag weigeren en dat mannen bepalen wanneer de gemeenschap plaatsvindt?
Waarin je moet trouwen met degene die je zwanger heeft gemaakt als je nog niet getrouwd was?

Verkrachting binnen en buiten het huwelijk vindt ook in NL plaats, ook door rasechte Nederlanders.
Het is niet cultuurgebonden. Geen enkele cultuur keurt het goed, maar het gebeurt in elke cultuur.
In de Nederlandse cultuur helaas zeker niet minder dan in de islamitische cultuur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:24

Dit zijn asielzoekers, geen statushouders. Uit Syrie, bestempeld als veilig op dit moment.
Dus geen reden om ze niet terug te sturen. Ze moeten waarschijnlijk toch al terug, maar bij het plegen van een dergelijk misdrijf - want dat kunnen ze best bedenken dat dit niet mag - kan dat niet snel genoeg gaan. Deze mannen hebben dus nog meer slachtoffers gemaakt omdat men er te laks mee is omgegaan.

We hebben het nu even niet over de discussie NLse man. Want ja ook erg. Maar die kunnen je nu eenmaal niet wegsturen, alleen straffen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-10-25 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:25

Babootje schreef:
Dit zijn asielzoekers, geen statushouders. Uit Syrie, bestempeld als veilig op dit moment.
Dus geen reden om ze niet terug te sturen. Bij het plegen van een dergelijk misdrijf - want dat kunnen ze best bedenken dat dit niet mag - liefst snelrecht. Deze mannen hebben dus nog meer slachtoffers gemaakt omdat men er te laks mee is omgegaan.

Syrië is helemaal niet veilig. Het is daar nog steeds super onrustig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:28

Er zijn er genoeg die uit eigen beweging terug gaan. Die vinden het blijkbaar wel veilig genoeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:31

Babootje schreef:
Er zijn er genoeg die uit eigen beweging terug gaan. Die vinden het blijkbaar wel veilig genoeg.

Dat mogen zij zelf bepalen. Daarbij is Syrië een groot land.

Als ik hier al jaren woonde met jonge kinderen ging ik ook niet terug bijvoorbeeld. Lekker wonen zonder huis en leuk voor je kinderen zonder school.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:34

Ik schaam mij dood om deze reactie alleen al te lezen om vrouw te zijn.

Al die vrouwen die in landen als Afghanistan, Irak, Iran en India worden verkracht, waar vrouwen niet meer waard zijn als een vod, waar ze niet naar school mogen en (waar onlangs weer een vrouw verkracht werd door de broer van een verkrachter. Dus als straf voor de verkrachter werd zijn zus verkracht door de broer van het slachtoffer. Soms is de straf zelfs meerdere mannen van de familie.) Waar de cultuur nog volledig is ingericht op mannen en je als vrouw naar de politie gaan na een verkrachting riskeert met je leven.

En dan wij in NL. Nee hoor, is gewoon hetzelfde als hier, ook onze cultuur was ooit zo. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:35

De christelijke cultuur was ook ooit zo. Lees het oude testament maar. :+

Heb een pleuris hekel aan religies door dit soort voorbeelden. :7

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:39

MarlindeRooz schreef:
De christelijke cultuur was ook ooit zo. Lees het oude testament maar. :+

Heb een pleuris hekel aan religies door dit soort voorbeelden. :7

Ooit was nog niet zo lang geleden helaas. En godzijdank is het gelukt om te 'ontzuilen' en door het ontkerke vrouwen meer vrijheden te kunnen geven.

Dat we dan nu culturen importeren die niet alleen 200 jaar achter lopen op godsdienstig gebied, maar ook nog een geloof aanhangen wat ernstig indruist tegen wat wij zien als vrijheid voor een vrouw snap ik niets van.