Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 23:40

Karen_enter schreef:
Femke_Tweety schreef:
Waarschuwing, de beelden zijn écht naar, dus wees er op voorbereid

Amai ik begon me al serieus zorgen te maken met mijn oud haflingertje hier. ( Dat doe ik sowieso al en we hebben onze paddock al aangepast). Mensen moeten niks verspreiden zonder dat ze zeker zijn want zo wordt de paniek alleen groter

Helaas denk ik wel serieus dat ook daar gevaar voor is.

Ik wou dat ik wat anders kon zeggen :(

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 23:44

Femke_Tweety schreef:
Helaas denk ik wel serieus dat ook daar gevaar voor is.

Ik wou dat ik wat anders kon zeggen :(

Dat besef ik, maar probeer ik toch nog wat te verdringen... Anders kan ik echt niet meer op een gezonde manier mijn dagelijkse activiteiten doen want het houdt me zo al genoeg bezig ..

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 23:55

Ah helder, dank Femke.

Ik zat op die interactieve kaart te kijken en lees dat er een wolvin van onbekende herkomst zich mogelijk aan het vestigen is op de Utrechtse Heuvelrug.

Hebben jullie daar meer over gehoord? Welke kant etc?

Spannend, want als ze met een jong van Bram iets aanlegt zouden we daar wellicht twee roedels hebben (die in aanraking zijn geweest en mogelijk hebben gekeerd van een wolf die mensen en honden aanvalt)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 05:55

Anne_GTI schreef:
dierenfan schreef:

Rondom Hellendoorn?

Er zwerft er soms 1 rond maar die wordt zelden echt gezien. Wel sporen en op wildcamera

Jarenlang vaste gast in Holten geweest. Die wolf is regelmatig gespot in het bosgebied bij Hellendoorn in omgeving bij een hele diepe 'kuil' waar al onze wandelroutes wel langs liepen. Ik heb een xxl pup met groeipijn en een terrier mix. Zal hun nooit kunnen beschermen maar hun zichzelf ook niet. Ik gok er niet op. Ben gelukkig niet gewend in het dagelijks leven om samen te leven met wolven dus die 2 dagen komen we wel door zonder bos. Begrijpelijk als je er woont en mee moet dealen dat je andere keuzes maakt!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 06:28

Popstra schreef:
Captain schreef:
Ze moeten die aangevallen beesten laten liggen en die nacht even wat gif erin strooien. Of een jager er neer zetten.

-:(-

Heb ik ook eens geopperd maar volgens velen hier aten ze geen oudere kadavers....

En veel andere dieren doen dat wel... Dus gif erin vind ik wreed voor de aaseters van de natuur, die op geen enkele manier met de dood van dat dier te maken hebben, om zo naar te sterven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 06:59

Knuffeldier schreef:
Ah helder, dank Femke.

Ik zat op die interactieve kaart te kijken en lees dat er een wolvin van onbekende herkomst zich mogelijk aan het vestigen is op de Utrechtse Heuvelrug.

Hebben jullie daar meer over gehoord? Welke kant etc?

Spannend, want als ze met een jong van Bram iets aanlegt zouden we daar wellicht twee roedels hebben (die in aanraking zijn geweest en mogelijk hebben gekeerd van een wolf die mensen en honden aanvalt)

Hoorde ik via Geleidewolf.

Aan de kant van Veenendaal, Rhenen, Elst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:13

Dat is idd denk ik de wolf die het in "mijn" bos heel gezellig vindt. Gistermorgen vroeg gewandeld, stok mee. Normaal zie ik altijd reeën om dat tijdstip. Nu niks gezien. Ook geen sporen op het pad. Wel vermoedelijk wolvenprenten maar dat is lastig te beoordelen in het mulle zand. Paar weken terug nog staan genieten van een geit met kalf. Ik vrees het ergste.

En las iets over een Haflinger. In Duitsland zijn wel Haflingers gepakt, zeer recent. Zag ik via de facebookpagina van Wolf en Paard. Ik vond de foto's erg confronterend vooral omdat ik zelf precies een week geleden een Haflinger in heb laten slapen. Ik heb de foto's snel weg geklikt.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:31

Ik verwonder mij telkens toch wat over de vraag of het kleine of grote paarden zijn. Nu zijn het in België dan kleine Maar het is al lang bekend dat ze ook grote paarden aanvallen. Dus ook met je haflinger, fries, kwpn whatever loop je gewoon risico.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:44

Ja klopt Trieneke. Vooral als ze jagen in een roedel. Groot paard nog meer vlees ;(
Ik ben bang dat dat kwestie van tijd is als er niets gebeurd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:48

Trieneke schreef:
Ik verwonder mij telkens toch wat over de vraag of het kleine of grote paarden zijn. Nu zijn het in België dan kleine Maar het is al lang bekend dat ze ook grote paarden aanvallen. Dus ook met je haflinger, fries, kwpn whatever loop je gewoon risico.

En koeien en ezels.

De kleinere paarden lijken langzaam heel makkelijk prooi te worden,
Maar ook van gezonde sportpaarden zijn er inmiddels voorbeelden,
Van gezonde halfwas en volwassen runderen.

Totaal ongeveer 200 tot nu in Nederland.

(Paarden alle maten, ezels, runderen)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:01

Ginam schreef:
Ja klopt Trieneke. Vooral als ze jagen in een roedel. Groot paard nog meer vlees ;(
Ik ben bang dat dat kwestie van tijd is als er niets gebeurd.

Ook zonder roedel.
Die hier volwassen koeien verwonden en dode was alleen.
Al 5 jaar geleden.
En nog blijft men zeggen pakt geen grote dieren.
Echt zo hardnekkige dat die pro wolf fabels blijven.

Sanet

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:05

Jeminee, ik heb 1 dag niet gekeken: aangelijnde hond, pony’s, schapen achter dubbel hekwerk.

Ik snap gewoon niet zo goed hoeveel erger het dan nog moet worden? Moet echt oma eerst opgegeten worden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:12

Sanet schreef:
Jeminee, ik heb 1 dag niet gekeken: aangelijnde hond, pony’s, schapen achter dubbel hekwerk.

Ik snap gewoon niet zo goed hoeveel erger het dan nog moet worden? Moet echt oma eerst opgegeten worden?

Ja.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:16

Of komen dan de smoezen. Wat doet oma toch bij het koffiehuis langs het bos waar wolven zitten.
Daar is geen goede plek voor oudjes die niet hard genoeg tssssk kunnen roepen.

Het is toch gewoon niet te begrijpen dat na 3 gebeten kinderen er niet veel harder word opgereden!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:17

En dan gaat er nog steeds niks gebeuren. Vanuit alle alle kanten, over de hele wereld, wordt NL gewaarschuwd. En ze lappen het gewoon aan hun laars.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:28

In NL is de wolf inderdaad al een stuk verder gegaan dan hier in België. Hier is geen weet van aanvallen op mensen ( of die worden serieus omgekocht om te zwijgen ??!). Vind het dan ook heel straf dat er in NL geen verdere stappen ondernomen worden.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:33

Ik stel voor echte dierentuin wolfproof omheining rond de tuin van de liefhebbers en daar maken ze leuk habitat voor hun wolven :+
En als ze dan merken dat dat niet werkt, kunnen ze ze zelf afschieten.

Het wordt tijd dat de Nederlandse en Belgische overheid adviezen uit andere landen serieus neemt en luistert naar echt wolfexperts.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:34

Er gaat hier niets gebeuren, ook niet als mensen aangevallen gaan worden. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:50

In totaal stonden er dus 5 ponys in die weide. 2 dood, 2 gewond en 1tje met de schrik er vanaf gekomen. Op klaar lichte dag. Kunt je dieren toch niet 24/7 gaan opsluiten -O-

Afbeelding

Vrees er ook voor dat er niks gaat veranderen. Zelfs niet als er een mens wordt aangevallen.

Edit nadat ze de ponys hebben aangevallen hebben ze vannacht nog geiten gepakt. Hoeveel moeten die wolven eigenlijk eten?

Afbeelding

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:56

En vannacht nog drie geiten en een gewonde geit in Ellikom (BE). Wolven zaten nog niet vol na de pony’s van gisteren ;(

Ah hierboven ook gemeld.
Zo zielig en dat gewonde geitje |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:22

Dat is het punt ze moorden om te moorden want meer dan de helft wordt niet opgegeten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:27

Captain schreef:
Er gaat hier niets gebeuren, ook niet als mensen aangevallen gaan worden. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Dit. Ik heb er 0 vertrouwen in.
Er gaat niets veranderen.

Ik denk dat ik maar ga kijken of we 4 meter hoog hekwerk kunnen plaatsen ofzo…

Ik durf ook het bos niet meer in op deze manier.
En ik ben een boscrosser |(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 09:28

Aanval Ellikom (B), 3 geiten gedood, 1 geit zwaar gewond.

Gezien het filmpje redt deze het imo niet.

Citaat:
27 augustus 2025/
BROGELERWEG ELLIKOM

In de achtertuin van vakantie&familiepark Erperheide.

3 geitjes vermoord & meegesleurd uit de weide, enkel de organen en enkele stukjes rib liggen er nog
Een 4de geitje heeft het overleefd maar is zwaar getraumatiseerd en verwond aan keel en hoofd.
Originele video in de reactie

https://www.facebook.com/share/v/1Ce464LvgV/

Bron geen wolf in cultuurlandschap/ WAP wolvenactieplan
https://www.facebook.com/share/p/16viB7 ... tid=wwXIfr
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:42

Captain schreef:
Dat is het punt ze moorden om te moorden want meer dan de helft wordt niet opgegeten.

Ze eten niet alles in 1 keer. Daar doen ze wat dagen over en als kadavers steeds worden weg gehaald moeten ze weer nieuwe maken. Eigenlijk heel logisch

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 09:48

Citaat:
DE WOLF:
Het gaat net NIET om voor of tegen de wolf te zijn.

De mensen in oa Oudsbergen maken zich zorgen, en terecht.

Waar gaat dit naartoe, de problemen worden steeds groter, deze problematiek vraagt om een duidelijk wolvenprotocol, wanneer een wolf/wolven herhaaldelijk hetzelfde NIET-NATUURLIJK gedrag in woongebied vertoont is dat een probleemwolf.

Elke echte wolvenexpert kan het met dit wolvenbeleid NIET eens zijn.
Ze zitten in een gebied dat veilig is (militair domein), worden groter en gaan op verkenning, ze komen in een woongebied uit, mensen, verkeer, dieren die ze niet mogen aanvallen.

In andere landen mogen ze de wolven diervriendelijk weren, om een signaal te geven dat dit GEEN leefgebied is.

Hier mag/kan er niks gebeuren door de beschermde status van de wolf, en dan bedoel ik elke wolf, de manke MAURICE is al bij ELKE aanval bij, die leert de welpen hetzelfde gedrag, daar moet ingegrepen worden.

Om de mensen en dieren te beschermen, maar ook zelfs de WOLVEN, dit gaat fout aflopen voor alle partijen. De politiek informeert zich en komt morgen bij elkaar, hopelijk komt daar een juiste oplossing uit.

Fijne dag, wij gaan alweer naar een aanval van deze nacht de slachtoffers helpen, want die 5 ponies gisteren namiddag waren blijkbaar niet genoeg.

https://www.petities.com/wap-petitiewol ... mensendier

vergeet je handtekening niet te bevestigen in de mail die je krijgt na het invullen

Bron WAP wolvenactieplan
https://www.facebook.com/share/1QFjkSaR ... tid=wwXIfr