Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:52

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a86f27fa/

Ik las dit artikel waarin ze uitleggen dat ze nu op papier volledige Amerikaans zijn vanwege angsten mbt Trump en toentertijd dacht ik.. die volg ik niet.

Nou nu wel zeg. Wat een ellende. Lijkt me naar zo te moeten kiezen. (Buiten de ellende die al bekend is)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:39

Laatst bijgewerkt door Loretta op 12-04-25 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:42

Waar baseer je dat op Loretta. Heb je een link? Want dat is natuurlijk wel ernstig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:49

pien_2010 schreef:
Waar baseer je dat op Loretta. Heb je een link? Want dat is natuurlijk wel ernstig.

Ik was de link vergeten. Heb mijn post aangepast

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:07

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Ik was de link vergeten. Heb mijn post aangepast
thanks +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:11

Loretta schreef:
Ondertussen werkt Trump aan een plan om Groenland over te nemen

https://www.ad.nl/buitenland/trump-werk ... ~aa61d9e6/

Holy moly,

Tis dat er al zo veel andere belachelijke dingen gebeurd zijn in korte tijd,
Maar anders had ik serieus gedacht dat dit bericht bij 1 April thuis hoorde...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:29

En het wordt met de dag extremer en extremer. Nu worden medewerkers van buitenlandse zakes zelfs al opgeroepen om anti christelijk gedrag te melden.

Citaat:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft medewerkers de opdracht om gevallen van “anti-christelijk” gedrag van collega’s te melden uit de periode van de Biden-regering. Medewerkers worden gevraagd om incidenten van religieuze discriminatie te melden, met speciale nadruk op “anti-christelijke vooringenomenheid”, en moeten dit binnen zeven dagen doen.

En dan nog de rest van 1 dag.

https://reportersonline.nl/trump-dag-82 ... g-blijven/

Het is gewoon bizar hoe snel het allemaal verloopt. En het gaat exact volgens het boekje hoe een vrij lans omgebouwd wordt naar een dicatactuur. En waar al vele voorbeelden van bestaan in de geschiedenis. Alle stappen kloppen precies. Alleen de snelheid waarmee het gepaard gaat is verbijsterend. Als je kijkt dat Poetin hier al jaren voor nodig heeft gehad om dit nivo te bereiken. Ik vraag me af hoe lang Trump nog nodig heeft om de VS tot een volwaardige dictactuur om te vormen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:34

Is hij bezig om US van A kapot te maken of zo? Hij gaat dadelijk Iran achterna maar dan met christelijk geloof ipv de islam. 8)7 het land waar ze zo op afgeven omdat ze zo "slecht" zouden zijn. Moeten wij dan dadelijk amerika boycotten en sancties opleggen ivm mensenrechten? Of komen zij er net als Israel gewoon mee weg?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:39

reportersonline schreef:
China stopt met het importeren van vloeibaar aardgas uit de Verenigde Staten, wat leidt tot onduidelijkheid voor tankers met miljarden dollars aan contracten. China kiest nu voor Australië voor zijn aardgasbehoeften. Australië sluit nieuwe deals in Azië en zou mogelijk ook Europa benaderen, waardoor Amerikaans gas buiten beeld kan raken.

Als Europa verstandig is dan gaan ze in op het aanbod van de Australiërs in. Een betrouwbaardere partner waarvan je weet waar je aan toe bent is immers ook heel veel waard.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:43

karuna schreef:
Is hij bezig om US van A kapot te maken of zo? Hij gaat dadelijk Iran achterna maar dan met christelijk geloof ipv de islam. 8)7 het land waar ze zo op afgeven omdat ze zo "slecht" zouden zijn. Moeten wij dan dadelijk amerika boycotten en sancties opleggen ivm mensenrechten? Of komen zij er net als Israel gewoon mee weg?

Over Israel gesproken. Als de USA echt implodeert dan moet Israel ook hun eigen boontjes gaan doppen. Zonder dekking van de USA hadden ze het nooit zo lang kunnen volhouden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 11:51

karuna schreef:

Project2025 is theocratie.
De vergelijking met Gilead van the handmaids tale is niet voor niets.
Er komen op staat niveau heel vrouwonvriendelijke wetten voorbij, naast een afbraak van onderwijs. Ik heb een aantal atheistische activisten yt-kanalen in mijn feed zitten en er komt nogal eens wat voorbij waar onze jaren 50-60 liberaal bij zijn. Niet alles komt er door, maar alleen het feit al dat er zo openlijk dit soort voorstellen in stemming gebracht worden ...
En dan nog eens de ellende van religie in de gezondheidszorg als in beleid ziekenhuizen, want door kerk gefinancieerd.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:06

En ondertussen is Trump zelf het minst Christelijk van allemaal...

Jezus zou hier wat van vinden zegmaar (en ik ben zelf niet eens gelovig)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:10

Qimm schreef:

Religie misbruiken als vehikel voor een politieke agenda. Is ook niets nieuws.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:15

Loretta schreef:
Qimm schreef:

Religie misbruiken als vehikel voor een politieke agenda. Is ook niets nieuws.

Religion is considered by the masses as true, by the wise as false and by rulers as usefull. ~ Seneca ~
Griek van 2500 jaar geleden grofweg, ja het is een beruchte toepassing om macht te rechtvaardigen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:18

Het doel heiligt de middelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:25

Een heel oud gezegde.

De industrieel zei tegen de pastoor. Houd jij ze maar dom, dan houd ik ze wel arm.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:25

Loretta schreef:
karuna schreef:

Over Israel gesproken. Als de USA echt implodeert dan moet Israel ook hun eigen boontjes gaan doppen. Zonder dekking van de USA hadden ze het nooit zo lang kunnen volhouden.

Ik denk dat je de militaire macht van Israël onderschat…..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:36

Ze maken zelf ook hele complexe dingen. Maar ook heel veel van hun materiaal is Amerikaans.

Maar goedm ik weet inderdaad niet waar de IDF zelf allemaal toe in staat is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:29

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:35

:evaw: gerechtigheid dan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:13

6100 migrangten zijn op papier dood verklaard. Op die manier hebben ze van het een en ander moment geen bestaansrecht meer.

https://archive.is/0edvN

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:26

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:42

San, dat ‘inbinden’ ligt in de lijn van het verhaal dat Trump met de importheffingen macht probeert te krijgen over de private sector. Wat heeft Apple ea hem moeten beloven om dit gedaan te krijgen?

Hetzelfde geldt voor die advocatenkantoren. Hij dreigt ze alle mogelijkheden tot hun werk doen af te nemen, en dus geld te verdienen, en geeft ze een uitweg door ze te zeggen: tenzij je zoveel uur aan pro-bono werk voor mij gaat doen. Klassieke maffia praktijken. En 2 vliegen in 1 klap. Hoe meer kantoren hij op deze manier aan zich bindt, hoe minder er over blijven om de andere kant te beschermen en bevechten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:08

Citaat:
"– Het ministerie van Volksgezondheid ontslaat het volledige team dat armoedegrenzen vaststelt en bepaalt of miljoenen Amerikanen recht hebben op voorzieningen zoals Medicaid, voedselhulp en kinderopvang."

Bron reporters online, Trump dag 83.

En nu?

Het allerlaatste stukje sociale zekerheid voor minima weg?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:14

Nado schreef:
San, dat ‘inbinden’ ligt in de lijn van het verhaal dat Trump met de importheffingen macht probeert te krijgen over de private sector. Wat heeft Apple ea hem moeten beloven om dit gedaan te krijgen?

Hetzelfde geldt voor die advocatenkantoren. Hij dreigt ze alle mogelijkheden tot hun werk doen af te nemen, en dus geld te verdienen, en geeft ze een uitweg door ze te zeggen: tenzij je zoveel uur aan pro-bono werk voor mij gaat doen. Klassieke maffia praktijken. En 2 vliegen in 1 klap. Hoe meer kantoren hij op deze manier aan zich bindt, hoe minder er over blijven om de andere kant te beschermen en bevechten.

Weet niet, de importtarieven saga gaat door:

https://www.nytimes.com/2025/04/13/us/p ... ology.html

Citaat:
The Trump administration signaled on Sunday that it would pursue new tariffs on the powerful computer chips inside smartphones and other technologies, just two days after it excluded a variety of electronics from the steep import taxes recently applied on goods arriving from China.

Er komen dus weer nieuwe tarieven.