Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:52

SusanH schreef:
Ik heb wel een zogenaamde hogere opleiding. Maar op pedagogisch gebied. Ik kan me dus heel goed inbeelden wat voor jeugdtrauma de kinderen krijgen van het weten dat een wolf dit jouw pony aan heeft gedaan. Hoe kan je je dan nog veilig wanen? Die kinderen durven voorlopig niet te slapen. Te spelen in hun eigen tuin. Ik word daar heel verdrietig van. Wat moet je ze vertellen, uitleggen?

Op fb staat een foto dat de kindertjes er naar staan te kijken in hun onies met kaplaarsjes aan.

Edit : DP je was me net voor.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:55

Wintu schreef:
Zo he, gewoon op je erf overdag, dit gaat toch alle perken te buiten? Dat zien de experts toch ook wel? Dit is wolf die afgeschoten moet worden.

Ik zie helemaal geen bloed op die wolf trouwens, is dat normaal na een aanval als dit?

Daar zat ik ook al naar te kijken, en is dit echt door één wolf gedaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:55

Ik hoop dat die vannacht (en volgende) nog kunnen slapen...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:59

Echt zielig die kindjes, ik vind het echt verschrikkelijk dat dat gebeurd. En dan die wolven knuffelaars maar roepen dat de dieren toch naar de slacht gaan.

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 12:05

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:15

Wat ik mij afvraag..stonden deze pony's dag en nacht buiten of s"nachts op stal en net buiten gezet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:26

Aan de lange vacht te zien vermoed ik het eerste ....
Zie hier ook nog zo veel van dat kleine spul buiten blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:50

Die omheining is sowieso niet wolfwerend, maar als ze om werkelijk om 8 uur zijn aangevallen kunnen ze best 's nachts op stal gestaan hebben.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:50

Sorry, maar ik had die kinderen hier echt niet naar laten kijken. Ze zijn nog zo jong, ik vind dit niet kunnen. Snap dat de foto misschien de impact heeft weergegeven, maar ik vind dit not done voor zulke jonge kinderen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:51

Ik denk dat dit weinig uit maakt
Stel je gaat om 7 uur de paarden buiten zetten want je moet om 8 uur op je werk zijn.. die wolf komt ook ochtends 8 uur … en dan hebben ze de hele nacht op stal gestaan maar kunnen ook dood gebeten worden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:53

DubbelFun schreef:
Die omheining is sowieso niet wolfwerend, maar als ze om werkelijk om 8 uur zijn aangevallen kunnen ze best 's nachts op stal gestaan hebben.

Dat zou ik dus graag willen weten..juist met het oog op risico en kansenberekening.

Ik zie hier in de buurt inmiddels wel al meer wolfwerende heiningen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:54

@Rivendell,
Ik denk beter niet oordelen zonder hele situatie te weten.

Wellicht hebben die kinderen het van afstand gezien, en vonden de ouders het beter om ze te begeleiden in het hele plaatje dan om ze met allerlei vage beelden te laten zitten.

Als je de kinderen niet kent, de situatie niet kent, de ouders niet kent, niet weet hoeveel deze kinderen al kennen van bijvoorbeeld dood (boerderijkind is wat dat aangaat bijvoorbeeld al veel jonger veel vaker in aanraking geweest met dode dieren)

Niet weet hoe deze kinderen zware dingen normaliter verwerken,

Dan denk ik niet dat het aan ons is om vanaf een foto te oordelen.

Wellicht is dat voor deze kinderen in deze situatie wél de beste keus.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:56

pony's stonden aan huis, dus ws dachten ze veilig te zijn

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:56

Rivendell schreef:
Sorry, maar ik had die kinderen hier echt niet naar laten kijken. Ze zijn nog zo jong, ik vind dit niet kunnen. Snap dat de foto misschien de impact heeft weergegeven, maar ik vind dit not done voor zulke jonge kinderen

Mijn kinderen zou ik er ook niet naar laten kijken maar ik denk niet dat ze dit voor de foto hebben gedaan maar meer omdat het hun pony is en ze dit toch een plekje moeten geven. De pony is er niet meer en dat is vast moeilijk te begrijpen. Ieder gaat daar anders mee om en je kunt niet oordelen hierover want je weet niets over hoe deze kinderen opgevoed worden en hoe ze hier mee om gaan

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:58

Rivendell schreef:

vermoed dat het kinderen van een boerderij oid zijn, die hebben vast al wel meer meegemaakt, alleen dit is hun vriendje en niet een van het vee

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:00

Ik weet ongeveer waar dit is, geen boerderij maar een landhuis met een mooi weiland er achter grenzend aan het bos.

Qua wel of niet laten kijken daar heb ik geen oordeel over, denk wel dat de dood iets is waar kinderen mee om moeten leren gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:03

Omgaan met de dood is één ding, maar je eigen pony met de ingewanden verspreid is wel wat anders.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:04

Ik ken de kinderen niet, maar als ik mijn kind er vandaan zou houden, zou tie met 1000en vragen blijven zitten, blijft het alleen maar langer hangen en in de fantasie wordt het dan alleen maar groter. Maar wat ontzettend treurig wel.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:07

Misschien om te voorkomen dat de kinderen inderdaad nieuwsgierig worden en zelf gaan kijken? Dan liever met papa en mama.
Die foto maakt wel veel impact.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:07

Douce schreef:
Ik ken de kinderen niet, maar als ik mijn kind er vandaan zou houden, zou tie met 1000en vragen blijven zitten, blijft het alleen maar langer hangen en in de fantasie wordt het dan alleen maar groter. Maar wat ontzettend treurig wel.

Daarom, echt per kind en situatie anders,
Denk niet dat we moeten oordelen.

Dat het een heel sneue situatie is is duidelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 13:20

Poging tot aanval op pinken in Woudenberg. Helaas is aanval daar wel op een schaap gelukt.
Citaat:
Woudenberg Utrecht
28-09-2024
04.30 uur.

Poging tot aanval op pinken in Woudenberg, pinken waren overstuur. Later heeft de wolf toch een schaap te pakken gekregen, deze is gedood.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:22

Rivendell schreef:

Dat dus! Ik vind die foto echt stuitend en vraag me af of dit niet bewerkt is. Dat doe je toch niet met je kinderen??!!!! ( ook al zijn het boerenkinderen wellicht)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:35

DubbelFun schreef:
Omgaan met de dood is één ding, maar je eigen pony met de ingewanden verspreid is wel wat anders.

Dat dus. Ik zou hier zelf ook misselijk van worden en ik ben echt wel wat gewend. Heb op een slachthuis stage gelopen, dus kan wat hebben. Maar de wetenschap dat dit dier levend uit elkaar is getrokken, draait mijn maag echt wel van om.
En dat vind ik voor zulke jonge kinderen echt teveel.
Afdekken en alleen koppie zichtbaar of zo had ik beter gevonden.
Maar ok, eigen keuze van de ouders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:36

Nyaleti schreef:
Misschien om te voorkomen dat de kinderen inderdaad nieuwsgierig worden en zelf gaan kijken? Dan liever met papa en mama.
Die foto maakt wel veel impact.

Ik vind het beter om kinderen de werkelijkheid te laten zien. Dit zeg ik vanuit mijn eigen ervaringen als kind. Mijn ouders hielden alle narigheid bij me weg. Ook zieke en overleden opa's en oma's. Ik vind dat niet verstandig want je moet toch leren met dingen die gebeuren om te gaan. En in zaken waarin keuzes gemaakt kunnen worden, zoals voor of tegen wolven te zijn, reden te hebben om goede keuzes te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:38

Misschien hadden de kinderen het al gezien door op de ochtend naar buiten te gaan, wie weet hebben ze een zaterdagmorgen routine paardjes voeren. We weten het allemaal niet.