Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:30

irmaz schreef:
germie schreef:
En maurice kletst ook maar wat. Dat de berekeningen voor oversterfte zijn aangepast is gewoon een feit. Wie gelijk heeft weet je niet en misschien hebben ze beiden wel gelijk. De toekomst zal het leren, of het blijft altijd een vraag, dat kan ook.

Hier dan even de conclusie van Maurice, hij onderbouwt het allemaal wel.
https://maurice.nl/2024/09/03/sterfteci ... onderzoek/

Maurice klets inderdaad. Hij is een datapeiler en geen data-analist. Heeft ook geen medisch achtergrond.
Hij goochelt wat met getallen die hij zelf "onderzoekt" en "verrassend" genoeg komt daar altijd iets uit dat zijn eigen theorie ondersteunt.

Maurice dH is een charlatan :roll:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:09

germie schreef:
En dit dan? Dit kan in mijn ogen de gehele conclusie van nivel om zeep helpen omdat er gewoon naar onjuiste gegevens gekeken wordt.
https://virusvaria.nl/is-dit-de-smoking-gun/

Citaat:
Het is een ministerieel besluit, waarin de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties toestemming geeft om dat uit te gaan voeren. Het besluit beschrijft tot in detail welke informatie er onder welke voorwaarden vanuit het BRP (BasisRegistratie Personen) aan het CIMS wordt verstrekt. In dit besluit staat een heel belangrijke passage naar nu blijkt:

De afnemersindicatie [wordt] bij de persoonslijst van deze ingeschrevene geplaatst, indien:…

….op de persoonslijst in de rubriek 18.13.10 “land adres buitenland” de landcode Nederland is opgenomen en de rubriek 06.08.10 “datum overlijden” niet voorkomt…

Oftewel in gewoon Nederlands: als de gevaccineerde op het moment van registratie is overleden, wordt deze koppeling niet meer doorgevoerd. De gevaccineerde staat wel in het vaccinatieregister met alleen het geboortejaar, maar is later niet meer vindbaar door het niet aanvullen van de nodige identificaties. Voor de daaropvolgende statistieken zijn deze gevaccineerde overledenen dus niet gevaccineerd. Een ministerieel besluit ligt daaraan ten grondslag zoals we nu begrijpen.

Als ik nu overlijd, dan geld ik als ongevaccineerd? Terwijl ik toch echt 2 prikken gehad heb (Janssen volledig en een booster). Dat vertroebeld het beeld dan wel. Ik zou mij bijvoorbeeld verwachten in de rij met gevaccineerden.

Tbh lees ik heel veel conclusies maar vind ik de basis waarop deze schrijver de conclusies baseert op z’n zachts gezegd nogal vaag. Hij roept veel maar echte bewijzen zijn er niet…

germie schreef:
En als we dan de stukjes over de overheid die niet geheel open geweest is over de atoomtesten bij Bikini, en dit doortrekken naar de genoemde wantrouwens tegen de overheid in Lahaine en dat dan eens doortrekken naar Nederland, actieve herinneringen verdwijnen nu al spontaan. Wie zegt nu welk onderzoek goed is en welke niet? Volgens mij heeft niemand de exacte data, dus welke bron moet je dan geloven? Ik weet het werkelijk niet.

‘De overheid’… je realiseert je dat dit door een compleet andere overheid is gedaan? Hoe kan je die zo doortrekken naar Nederland? Ten eerste zijn het andere mensen en ten tweede is ons systeem echt heel anders…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:25

Even denken of de Nederlandse overheid wel eens iets onhandigs heeft gedaan, naast het toeslagen schandaal… iets met bonnetjes? Misschien met vastgoed? Hm, dat waren steeds wel individueen… zou onze overheid wel eens als overheid iets gehannest hebben?

https://www.businessinsider.nl/mark-rut ... enaffaire/

Oh ja, de sms’jes :D

(Ik moest het even googlen)

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:31

Vaak genoeg, niet meer op 1 hand te tellen en daar gaat nog veel meer bijkomen verwacht ik. Maar complotten ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:31

Wedden, de hele overheid zijn aliens uit een parallel universum, die aan het onderzoeken zijn hoe wij als inwoners van Nederland op bepaalde acties reageren.
Of misschien is de aarde net zo als de wereld van Horton hears a Who en zijn wij allemaal Who’s en is de regering eerst geselecteerd om een soort Honey I shrunk the kids te doen en daarna met een pincet en een vergrootglas op onze wereld gezet.

Maar kunnen we nu ajb dat gezeur over covid stoppen, open er dan weer een nieuw topic over, het welles nietes over en weer en dat ongeveer 25 pagina’s, als het niet meer is, lang. Ik was al zo blij dat het weer over leuke complotten ging.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:33

Nou ja het is meer dat een schandaal een complot kan voeden, denk ik?

Je kan dan nl niet altijd meer zeggen “noouuuu zeg dat zouden ze nooooit doen! Ze zijn altijd heel correct en secuur en open en transparant”

Schandalen helpen dan niet, zeg maar :+

Edit: ohhh Horton :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:37

germie schreef:
En dit dan? Dit kan in mijn ogen de gehele conclusie van nivel om zeep helpen omdat er gewoon naar onjuiste gegevens gekeken wordt.
https://virusvaria.nl/is-dit-de-smoking-gun/

Citaat:
Het is een ministerieel besluit, waarin de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties toestemming geeft om dat uit te gaan voeren. Het besluit beschrijft tot in detail welke informatie er onder welke voorwaarden vanuit het BRP (BasisRegistratie Personen) aan het CIMS wordt verstrekt. In dit besluit staat een heel belangrijke passage naar nu blijkt:

De afnemersindicatie [wordt] bij de persoonslijst van deze ingeschrevene geplaatst, indien:…

….op de persoonslijst in de rubriek 18.13.10 “land adres buitenland” de landcode Nederland is opgenomen en de rubriek 06.08.10 “datum overlijden” niet voorkomt…

Oftewel in gewoon Nederlands: als de gevaccineerde op het moment van registratie is overleden, wordt deze koppeling niet meer doorgevoerd. De gevaccineerde staat wel in het vaccinatieregister met alleen het geboortejaar, maar is later niet meer vindbaar door het niet aanvullen van de nodige identificaties. Voor de daaropvolgende statistieken zijn deze gevaccineerde overledenen dus niet gevaccineerd. Een ministerieel besluit ligt daaraan ten grondslag zoals we nu begrijpen.

Als ik nu overlijd, dan geld ik als ongevaccineerd? Terwijl ik toch echt 2 prikken gehad heb (Janssen volledig en een booster). Dat vertroebeld het beeld dan wel. Ik zou mij bijvoorbeeld verwachten in de rij met gevaccineerden.

En als we dan de stukjes over de overheid die niet geheel open geweest is over de atoomtesten bij Bikini, en dit doortrekken naar de genoemde wantrouwens tegen de overheid in Lahaine en dat dan eens doortrekken naar Nederland, actieve herinneringen verdwijnen nu al spontaan. Wie zegt nu welk onderzoek goed is en welke niet? Volgens mij heeft niemand de exacte data, dus welke bron moet je dan geloven? Ik weet het werkelijk niet.

Nouja dat dus :+ , als ze nu echt ongevaccineerden gebruiken. Maar mensen die een of tweemaal gevaccineerd zijn ongevaccineerd noemen dat maakt dat dit soort onderzoeken imo niet betrouwbaar zijn.

Van mij mag de covid discussie ook wegblijven trouwens. Het is allemaal al gebeurd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 00:11

TikTok video van CBS News maar wel interessant. Gaat over dat het gekke geluid van de ISS is geïdentificeerd door NASA (bleek een feedback loop te zijn). Maar in de comments gaan allerlei theorieën de ronde, nl dat de astronauten nu dood zouden zijn (of niet levend gaan terugkomen), dat het sonar zou zijn, de interviews cgi zouden zijn, het een “psyop” zou zijn..

Vraag me af hoe mensen er toch allemaal bij komen :)). https://www.tiktok.com/@cbseveningnews/ ... link_tag=2

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:41

Sommige mensen hebben een levendige fantasie en tijd teveel denk ik. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:50

Nou, is hier wel of niet al iets over te zeggen:
Citaat:
nl dat de astronauten nu dood zouden zijn (of niet levend gaan terugkomen)

ze moesten uiteindelijk toch een heel poosje langer blijven dan het oorspronkelijke plan? Ik zou echt helemaal niet goed worden :') maar goed, ik zou t ook niet doen, dat scheelt :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:31

Cer schreef:
Citaat:

ze moesten uiteindelijk toch een heel poosje langer blijven dan het oorspronkelijke plan? Ik zou echt helemaal niet goed worden :') maar goed, ik zou t ook niet doen, dat scheelt :D

Ken je Beavis and Butt-Head do the Universe? Hilarische film. Straks is het de bedoeling dat iedereen die niet uit de USA komt daar blijft, een zwart gat ingezogen wordt en over een paar jaar ergens op aarde eruit gezwiept wordt. Vandaar vast die gekke geluiden uit het ISS :') :')
Ze zijn vast aan het overleggen hoe de Amerikanen er het snelst en zonder dat duidelijk wordt wat het plan is uit het ISS kunnen komen via geheime communicatiekanalen :7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:06

Over films gesproken..

hoe zit het met dat bijna alles voorspeld is in de afleveringen van de Simpsons? Steeds als ze met iets komen denk ik "nou jaaaa zeg :oo " :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:16

Cer schreef:
Over films gesproken..

hoe zit het met dat bijna alles voorspeld is in de afleveringen van de Simpsons? Steeds als ze met iets komen denk ik "nou jaaaa zeg :oo " :D

Dat heb ik al eerder genoemd, niet alleen in de simpsoms heb je dat, dat heet 'predictive programming'. Vele meer films hadden dat.

Er zijn mensen die beweren dat dit komt omdat de 'elite' aan iedereen moet laten zien wat ze met ons van plan zijn. En dat doen ze dan verkapt in films e.d.

Maar is er wel eens voordat een film 'uitkomt' een situatie geweest dat iemand zegt 'dit is nu wat er straks gaat gebeuren'? Of is het altijd achteraf.
Je hebt ook boeken met predictive programming, 1984 van Orwell is een voorbeeld.
We zijn nu natuurlijk op het punt dat alles en iedereen overal in de gaten gehouden wordt of kan worden.

Ik vind op zich het idee van films die dan later uitkomen best interessant. Is de voorspelling dan toeval?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:21

Tegelijk worden er zoveel films en series uitgebracht ieder jaar, dan is het niet raar dat er sommige uitkomen. Het wordt pas bijzonder als het echt heel erg specifiek en onvoorspelbaar is. Komen er bijvoorbeeld in de komende jaren ineens ruimtetomaten om de hoek kijken, dan ga ik denken dat hier iets van waarheid in zit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:23

mylittlejoy schreef:
Tegelijk worden er zoveel films en series uitgebracht ieder jaar, dan is het niet raar dat er sommige uitkomen. Het wordt pas bijzonder als het echt heel erg specifiek en onvoorspelbaar is. Komen er bijvoorbeeld in de komende jaren ineens ruimtetomaten om de hoek kijken, dan ga ik denken dat hier iets van waarheid in zit.

Dat denk ik ook. Veel uit de Simpsons wat uitkomt is ook vrij logisch/voorspelbaar

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:25

Dat was met het oude startrek al, veel technologische dingen die je daarin zag zijn nu ook werkelijkheid geworden. Of de ideeën van Leonardo da Vinci, de boeken van Jules Verne - allemaal zaken die nu kunnen en toen niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:26

prompter schreef:
Dat was met het oude startrek al, veel technologische dingen die je daarin zag zijn nu ook werkelijkheid geworden. Of de ideeën van Leonardo da Vinci, de boeken van Jules Verne - allemaal zaken die nu kunnen en toen niet.

Precies :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:32

Cer schreef:
Citaat:

Maar wat later terugkomen is toch heel anders dan dood gaan haha :)).
Weet dat het niet volgens plan is maar roepen dat ze dood zijn / gaan is wel heel heftig

996981 schreef:
mylittlejoy schreef:

Dat denk ik ook. Veel uit de Simpsons wat uitkomt is ook vrij logisch/voorspelbaar

Dit ja! Een gekleurd stuk, maar het legt wel eea uit:
https://collider.com/the-simpsons-predi ... explained/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:37

Ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van inzicht van de makers van een programma of film, dat je best een beetje kan voorspellen welke richting ontwikkelingen op zouden kunnen gaan, als je een beetje patronen herkent / kennis hebt van zaken / al een poosje meeloopt in de wereld en een beetje oplet hoe zaken zich ontwikkelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:06

Nu ja ze zitten soms met haarstijlen en kleding precies goed, ik vind dat dan wel heul toevallig hoor :+

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:45

prompter schreef:

Vergeet Nostradamus niet in zijn strakke groene broek.. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:01

Yavanna schreef:
prompter schreef:

Vergeet Nostradamus niet in zijn strakke groene broek.. :')

Die stond hem goed!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:12

Ik heb jaaaaaren geleden voorspeld dat we met een telefoon van alles gingen doen, inclusief betalen.
En dat het dan geen telefoon meer zou heten, maar iets van Communicator of zo.
Voile, de smartphone deed op een gegeven moment zijn intrede. Soms is het gewoon heel voorspelbaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:29

pmarena schreef:
Ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van inzicht van de makers van een programma of film, dat je best een beetje kan voorspellen welke richting ontwikkelingen op zouden kunnen gaan, als je een beetje patronen herkent / kennis hebt van zaken / al een poosje meeloopt in de wereld en een beetje oplet hoe zaken zich ontwikkelen.

Klopt en veel ideeen/dingen worden door films gemotiveerd om te maken.

Zo had je KITT die zelf reed en Michael kon communiceren met zijn horloge.
Star Trek, dat je kon videobellen op grote afstand.
Was toen allemaal fantasie en nu kan dat allemaal.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:39

Ik wacht nog steeds op een echte hoverboard!!