Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:AppleSter schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Lees eerst even dit goed door: https://www.oxfamamerica.org/press/pres ... -humanity/
Een klein stukje met citaat uit dit stuk van Oxfam:
The richest 1% of the world’s population produced as much carbon pollution in 2019 as the five billion people who made up the poorest two-thirds of humanity, reveals a new report from Oxfam, a global organization fighting inequality to end poverty and injustice. It comes ahead of the UN climate summit in Dubai, amid growing fears that the 1.5°C target for curtailing rising temperatures appears increasingly unachievable.
“The super-rich are plundering and polluting the planet to the point of destruction, leaving humanity choking on extreme heat, floods and drought,” said Oxfam International interim Executive Director Amitabh Behar.
Die 1% is nu juist de club die vanaf vrijdag (met z’n 70.000) weer in Dubai bij elkaar komt met de privé jets en al en ons daarna weer bang gaat maken over het klimaat![]()
Zij doen dus zelf niet mee. En juist zij zijn de extreme vervuilers.
Ik doe dus NIET mee. Tuurlijk vind ik dat we wat meer kunnen recyclen, minder bomen moeten kappen (wat nu massaal gebeurt) etc. Maar ik heb geen “vliegschaamte” “autoschaamte” etc.
Ehm nee hoor. De kans is vrij groot dat jij tot de rijkste 1-2% van de wereld hoort. Met mijn redelijk modale alleenstaande moeder inkomen behoor ik tot de rijkste 1.7%. Gezien jou verhalen gok ik dus dat je hoger uit komt.
Hier kun je hrt berekenen:
https://howrichami.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i
rien10 schreef:Mijn ervaring is niet dat Imandra mensen weg zet. Ik zie haar als iemand die steeds inhoudelijk reageert. Met veel kennis en of verwijzingen naar die kennis.
En waarom mopper je nu weer over de tijd die zij daaraan besteed? Nogmaals het dringende verzoek om inhoudelijk te gaan reageren. Haar tijdsindeling doet er 0,0 toe.
@secricible Confronterend "spelletje" Poeh.
Avalanche schreef:Daarom snáp ik deze reactie ook van de stemmers. Ik denk alleen dat PVV en VVD dit probleem niet gaan oplossen, wel verergeren.
_lautje_ schreef:Maar we wíllen ook steeds meer.
Ja het leven is vreselijk veel duurder in verhouding met 40 jaar geleden. Maar toen gingen we niet vliegend op vakantie. Hadden ‘we’ geen internet, mobiele telefoon, meerdere TV’s, 2 auto’s voor de deur, laptop, iPad, standaard centrale verwarming, etc.
Popstra schreef:AppleSter schreef:Daar is wél sprake van geweest. Zeker door die verschrikkelijke QR, die politici zichzelf niet oplegden.
Hoeveel mensen in onze omgeving (ook jongeren, die echt geen gevaar liepen) zich gedwongen voelden om de prikken te halen is niet te tellen. Omdat ze op vakantie wilden, omdat ze de sportclub niet meer in mochten, niet meer naar de sportschool mochten, niet uit eten, niet even ergens naar de wc in de stad, etc etc. Er zat wel degelijk dwang achter, dat is ook uit WOO (voorheen WOB) documenten gebleken.
Zo heb ik het zelf ook ervaren.
AppleSter schreef:rien10 schreef:Mijn ervaring is niet dat Imandra mensen weg zet. Ik zie haar als iemand die steeds inhoudelijk reageert. Met veel kennis en of verwijzingen naar die kennis.
En waarom mopper je nu weer over de tijd die zij daaraan besteed? Nogmaals het dringende verzoek om inhoudelijk te gaan reageren. Haar tijdsindeling doet er 0,0 toe.
Zullen we dan eindelijk eens beginnen met ieder voor zich laten spreken? Het is heel lief dat je IMANDRA zo in bescherming neemt, maar dit is nu precies dat groepsgebeuren waardoor andere mensen niet durven reageren in dit topic.
Avalanche schreef:Daarom snáp ik deze reactie ook van de stemmers. Ik denk alleen dat PVV en VVD dit probleem niet gaan oplossen, wel verergeren.
AppleSter schreef:Zullen we dan eindelijk eens beginnen met ieder voor zich laten spreken? Het is heel lief dat je IMANDRA zo in bescherming neemt, maar dit is nu precies dat groepsgebeuren waardoor andere mensen niet durven reageren in dit topic.
Loretta schreef:Avalanche schreef:Daarom snáp ik deze reactie ook van de stemmers. Ik denk alleen dat PVV en VVD dit probleem niet gaan oplossen, wel verergeren.
Dat heb ik dus ook. Maar niet iedereen heeft zin om zich in de politiek te gaan verdiepen. Dus dan snap ik wel dat je een tegenstem doet op een partij die groot is in one liners. En om af te rekenen met de zittende macht.
Ze hebben gewoon te lang gewacht met dingen oplossen.
journee schreef:Dat er bepaalde regels waren vond ik opzich niet het grootste punt. Wat ik wel een probleem vind was dat iedereen die ervoor koos om zich niet te laten vaccineren werd weggezet als een wappie. En de overheid werkte hier bewust aan mee, door er continue op te wijzen dat je ook vooral moest vaccineren voor een ander.
Terwijl genoeg mensen het om medische redenen niet aandurfde, dus zij waren "die ander". Dat die groep werd afgerekend op hun keuze vond ik erg storend. Mensen trekken vaak zo snel ongefundeerde conclusies. Zeker als je niet meeloopt met de meerderheid.
_lautje_ schreef:Maar we wíllen ook steeds meer.
Ja het leven is vreselijk veel duurder in verhouding met 40 jaar geleden. Maar toen gingen we niet vliegend op vakantie. Hadden ‘we’ geen internet, mobiele telefoon, meerdere TV’s, 2 auto’s voor de deur, laptop, iPad, standaard centrale verwarming, etc.
rien10 schreef:@Popstra (met het gevaar dat we in de QR discussie belanden) hadden de politici dan geen QR code? Hadden zij vrijstelling? Dat wist ik niet.
rien10 schreef:@AppleSter, zet het jou aan het denken? Het feit dat je wellicht tot de “rijken der aarde” behoort?
Veronica2 schreef:Martichr, ik gebruik zelf geen twitter of X, maar zijn dit posts van de hand van Wilders? Het valt mij op dat de datumnotatie van 2021 anders is dan die van 2023, wat kan duiden op in elkaar geflanste zooi.
AppleSter schreef:rien10 schreef:Mijn ervaring is niet dat Imandra mensen weg zet. Ik zie haar als iemand die steeds inhoudelijk reageert. Met veel kennis en of verwijzingen naar die kennis.
Zullen we dan eindelijk eens beginnen met ieder voor zich laten spreken? Het is heel lief dat je IMANDRA zo in bescherming neemt, maar dit is nu precies dat groepsgebeuren waardoor andere mensen niet durven reageren in dit topic.
Popstra schreef:rien10 schreef:@Popstra (met het gevaar dat we in de QR discussie belanden) hadden de politici dan geen QR code? Hadden zij vrijstelling? Dat wist ik niet.
Geen idee.
Ik bedoel dat ik ook het gevoel ervaren heb dat ik verplicht moest vaccineren wilde ik naar bepaalde wedstrijden over de grens kunnen gaan.
Daar bovenop ook nog eens een negatieve test moest laten zien..
Popstra schreef:rien10 schreef:@Popstra (met het gevaar dat we in de QR discussie belanden) hadden de politici dan geen QR code? Hadden zij vrijstelling? Dat wist ik niet.
Geen idee.
Ik bedoel dat ik ook het gevoel ervaren heb dat ik verplicht moest vaccineren wilde ik naar bepaalde wedstrijden over de grens kunnen gaan.
Daar bovenop ook nog eens een negatieve test moest laten zien..