Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik vind niet dat partijen andere partijen mogen uitsluiten, wat is dan het nut van democratie? Imo zouden ze gewoon moeten gaan samenwerken met elkaar, de grootste partijen. Ze worden niet voor niets gekozen en door andere partijen uit te sluiten zijn ze gewoon aan het manipuleren.
Marigold schreef:Ja hoe zoiets als een onderzoek naar die mondkapjesdeal 6 miljoen euro kan kosten is mij ook een raadsel.
Alsof er gewoon nóg meer geld verdeeld wordt onder de mede rijken in het Haagse.
Sowieso vliegen de miljarden ons om de oren de laatste tijd. Miljard is het nieuwe miljoen ofzo?
Enorme bedragen, waar komt het toch allemaal vandaan.
Gister was er nog weer spoedoverleg over de energieprijs geloof ik.
Ben erg benieuwd naar de inhoud van de troonrede op Prinsjesdag.
Marigold schreef:Ja hoe zoiets als een onderzoek naar die mondkapjesdeal 6 miljoen euro kan kosten is mij ook een raadsel.
Alsof er gewoon nóg meer geld verdeeld wordt onder de mede rijken in het Haagse.
Sowieso vliegen de miljarden ons om de oren de laatste tijd. Miljard is het nieuwe miljoen ofzo?
Enorme bedragen, waar komt het toch allemaal vandaan.
Gister was er nog weer spoedoverleg over de energieprijs geloof ik.
Ben erg benieuwd naar de inhoud van de troonrede op Prinsjesdag.
Elisa2 schreef:Ik vind niet dat partijen andere partijen mogen uitsluiten, wat is dan het nut van democratie? Imo zouden ze gewoon moeten gaan samenwerken met elkaar, de grootste partijen. Ze worden niet voor niets gekozen en door andere partijen uit te sluiten zijn ze gewoon aan het manipuleren.
Citaat:om mee te regeren moet je consessies doen en dat is nou net iets waar de pvv niet zo goed in is.
Citaat:en binnen 10 minuten ging Wilders akkoord met het verhogen
Cer schreef:Citaat:om mee te regeren moet je consessies doen en dat is nou net iets waar de pvv niet zo goed in is.Citaat:en binnen 10 minuten ging Wilders akkoord met het verhogen
Doet ie nou wel of geen concessies?![]()
Overigens, ik vind het lastig om te zeggen dat ie er alleen voor zichzelf of eigen gewin zit, mij lijkt dat leven met beveiliging niet leuk.. er moet toch wat beters te doen zijn?
Sunnda schreef:30.000 betalen aan de toeslagen ouders..lastig, lastig.
Miljarden per keer overmaken voor buitenlandse doeleinden..in een dag geregeld!
Het is gewoon steeds duidelijker dat het niet ligt aan niet kunnen in Den Haag, maar aan niet willen.
Wat zij belangrijk vinden is zo geregeld, wat het volk wil is kennelijk niet belangrijk en is moeilijk en lastig.
cjb schreef:Zo werkt de politiek en de democratie in Nederland niet. Wij kiezen geen regering, we kiezen een parlement. En elke partij, met voldoende stemmen, inclusief de PVV mag gewoon zijn zetels in het parlement innemen en het volk vertegenwoordigen. Daar is waar we voor kiezen en niet voor een regering.
Klopt wat je zegt.
Kijken we naar de aantallen linkse en rechtse vertegenwoordigers kom je tot een stand van (links 64) - (rechts 87)
Alleen is daar in coalitieakkoord weinig van terug te zien en lijkt het erop dat D66 weinig tot geen concessie heeft hoeven doen. En de VVD dit heeft geaccepteerd omdat ze, door eerdere uitsluiting van partijen, geen andere meerderheidsregering konden vormen.