Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:46

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:
Poeh, ik had t ook even te zwaar toen de slachtoffers van Ali B aan het woord waren... Brrr.

Ja vreselijk en hij ontkent gewoon keihard, bizar..

Dat ie ontkent snap ik wel. Dat doen bijna alle daders.

Waar ik het meest geschokt over was, is dat het OM aangaf dat het slachtoffer aangifte moest doen. Zij hebben dus al genoeg aanwijzingen om er een zaak van te kunnen maken. Ik wist niet dat ze al zo ver waren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:47

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:
Poeh, ik had t ook even te zwaar toen de slachtoffers van Ali B aan het woord waren... Brrr.

Ja vreselijk en hij ontkent gewoon keihard, bizar..

Dat hij ontkent vind ik niet raar.
Als je in staat bent om zoiets te doen dan voel je je blijkbaar niet schuldig en doe je er alles aan om je eigen hachje te redden.
Dat ontkennen is puur uit eigen belang.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:48

Babootje schreef:
bigone schreef:
Ik ben geen fan van de Mol kliek maar ik vind hem oprecht overkomen, vind trouwens die Rietbergen met z’n losse handjes, foute foto’s maar een kleine jongen als ik zo hoor waar Ali B van word beschuldigd.

Nou nee, ik vind hem vrij naief en een naieve man kan het gewoon niet zijn.
HIj zou toch moeten snappen dat Rietbergen als onderdeel van de Mol clan en onderdeel van het programma in een vaste belangrijke positie geen macht zou kunnen uitoefenen?

Ik begrijp eigenlijk wel, zonder er een waardeoordeel aan te hangen, dat iemand met zijn karakter zich niet kan voorstellen dat iemand zich niet laat intimideren door (in zijn ogen) slechts de bandleider.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:48

Babootje schreef:
Ik kreeg niet de indruk. Dan zou De Mol daar wel naar verwijzen, want ook zijn regisseur ging over de schreef.
Daarom vroeg Tim ook of er misschien een cultuurprobleem was. Dat ontkent De Mol stellig.
BOOS heeft wle gevraagd om een gedragscode zowel bij ITV en Talpa maar hebben dat niet gekregen. Mogelijk omdat die er gewoon niet is. Anders kun je hem prima opsturen lijkt me.

Oh dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik. Ik dacht dat die vraag echt ging over de coaches.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:49

Ja, maar wel superdom.. Dan kan ik meer respect hebben voor de verklaring van jeroen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:49

Edwin Eversband heeft ook de samenwerking met Rietbergen beeindigd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:50

De feiten over Ali B zijn schokkend. Jeroen R was al uitgelekt. Marco B vind ik nog steeds een moeilijk verhaal. Dat John de Mol er zat, vind ik er goed van hem. Ik geloof hem ook wel. Als John de Mol er niet had gezeten, was de documentaire niet meer geweest dan een herhaling van wat er is gezegd. En nee, daarmee praat ik misbruik niet goed, ik had op één of andere manier "meer" van Boos verwacht. Maar dat zal mede door alle aandacht van de afgelopen dagen komen.
Laatst bijgewerkt door chevax op 20-01-22 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:51

Relaxed schreef:
Ja, maar wel superdom.. Dan kan ik meer respect hebben voor de verklaring van jeroen.

Het is juist slim.
Even uit de ogen gezien van de dader.
Zolang je kunt ontkennen.
Dat zal elke advocaat je adviseren.
Pas als je niet meer onder het bewijs uit kunt komen ga je bekennen.
Dus wellicht komt dat nog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:52

chevax schreef:
De feiten over Ali B zijn schokkend. Jeroen R was al uitgelekt. Marco B vind ik nog steeds een moeilijk verhaal.

Je vindt het een moeilijk verhaal dat Marco waarschijnlijk aan minderjarige meisjes heeft gezeten?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:53

Relaxed schreef:

Nou nee, want hij heeft verklaard dat hij er in 2019 na behandeling mee gestopt is, maar hij is daarna gewoon weer doorgegaan met zn gedrag. Tot en met 2021

Elisa2

Ik ben het nu aan het kijken en het geeft heel goed aan hoe zoiets in z'n werk gaat. Mannen denken allemaal dat het wel meevalt en waarschijnlijk is het gewoon stoer onder het mannen onder elkaar cultuurtje daar. (maar wellicht ook op andere plekken)

Het erge vind ik dat die meiden allemaal zo jong en naïef zijn en ze daar schandelijk misbruik van hebben gemaakt.

Anoniem

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

Het is juist slim.
Even uit de ogen gezien van de dader.
Zolang je kunt ontkennen.
Dat zal elke advocaat je adviseren.
Pas als je niet meer onder het bewijs uit kunt komen ga je bekennen.
Dus wellicht komt dat nog.

Maar nu is ie totaal ongeloofwaardig en heeft ie zichzelf nog meer compleet belachelijk gemaakt.

chevax

Cayenne schreef:
chevax schreef:
De feiten over Ali B zijn schokkend. Jeroen R was al uitgelekt. Marco B vind ik nog steeds een moeilijk verhaal.

Je vindt het een moeilijk verhaal dat Marco blijkbaar aan minderjarige meisjes heeft gezeten?

Ja.

*aanvulling* Er is imo een groot verschil tussen een hand op een bil of schouder en het zeggen dat iemand aan minderjarige meisjes zit. Want met dat laatst impliceer je misbruik. Dit is schijnbaar gebeurd waar ouders bij waren, want die zeggen nu "ja, ik heb het gezien". Als mijn dochter werkt aangeraakt door iemand op een manier die ik als misbruik ervaar, zou de wereld te klein zijn. Dat een heel jong meisje zelf geen actie onderneemt, dat kan heel goed. Dat ouders dat niet doen als ze naar eigen zeggen hebben gezien wat er is gebeurd?
Laatst bijgewerkt door chevax op 20-01-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:55

chevax schreef:
Ja.

Waarom vind je dat een moeilijk verhaal en niet dat van Ali B?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Wat ik vermoed bij AliB is dat hij in de veronderstelling was dat de vrouwen wel wilden. Ipv dat hij tegen hun zin gedaan zou hebben wat ze zeggen. Daar zit je helaas met twee meningen die tegenover elkaar staan. Dat gaat denk ik nog een beste klus worden bewijzen te vinden. -O-

Dat zijn gedrag niet zo netjes is naar zijn vrouw ok.

Hoe schokkend ik het ook vind. Veroordelen doe ik pas als na onderzoek ook de mensen schuldig bevonden zijn.

Rietbergen is aantoonbaar zwaar over de grens gegaan met fotos sturen en zo.

Marco Borsato geen idee wat ik ervan moest vinden. Aanraken in de zin van sexuele aanraking of zoals hij zijn dochters zou aanraken zonder enige sexuele bijbedoeling. Dat kan natuurlijk ook nog. Ellende daarvan kun je niet zo zeggen hij heeft een bijbedoeling gehad. Kan ook goed zijn dat het voor hem vaderlijk bedoeld is en niet meer dan dat. Dan had hij nog verstandig moeten zijn en het niet doen om elke schijn te vermijden.

Het zal vermoed ik nog lang doorgaan dit voor alles echt duidelijk is

Anoniem

chevax schreef:
Cayenne schreef:

Je vindt het een moeilijk verhaal dat Marco blijkbaar aan minderjarige meisjes heeft gezeten?

Ja.

Geloof je dan die aangiftes niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:56

chevax schreef:
De feiten over Ali B zijn schokkend. Jeroen R was al uitgelekt. Marco B vind ik nog steeds een moeilijk verhaal. Dat John de Mol er zat, vind ik er goed van hem. Ik geloof hem ook wel. Als John de Mol er niet had gezeten, was de documentaire niet meer geweest dan een herhaling van wat er is gezegd. En nee, daarmee praat ik misbruik niet goed, ik had op één of andere manier "meer" van Boos verwacht. Maar dat zal mede door alle aandacht van de afgelopen dagen komen.

Meer verwacht? De getuigenverklaringen over Ali B waren geen nieuws voor jou?

Ik had gehoopt dat t bleef bij 'enkel' wat misplaatste zinnen en dickpics. Maar dit zijn gewoon keiharde strafbare feiten (aanranding en verkrachting!).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 20-01-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:56

Ik wil wel even zeggen over john dat ik het logisch vindt dat hij soms wat onhandige antwoorden geeft. Zijn lichaamstaal zag je echt wel dat hij er enorm zenuwachtig over was. Het is natuurlijk wel zijn bedrijf die nu flink onder de loep ligt. Plus op zo'n moment wordt je er zwaar door overvallen...

Althans ik praat ook echt heel raar soms als ik overvallen wordt in een gesprek.

Alleen de opmerking als niemand praat weet ik niks viel bij mij ook wel een beetje verkeerd binnen dat had anders gekund.

Voor de rest zeer schokkend en de verhalen van de slachtoffers gaan je nekharen van overheid staan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:57

Cayenne schreef:
chevax schreef:
Ja.

Waarom vind je dat een moeilijk verhaal en niet dat van Ali B?

Ik heb mijn reactie aangevuld. Was een beetje kort ;-)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:58

karuna schreef:
Marco Borsato geen idee wat ik ervan moest vinden. Aanraken in de zin van sexuele aanraking of zoals hij zijn dochters zou aanraken zonder enige sexuele bijbedoeling. Dat kan natuurlijk ook nog. Ellende daarvan kun je niet zo zeggen hij heeft een bijbedoeling gehad. Kan ook goed zijn dat het voor hem vaderlijk bedoeld is en niet meer dan dat. Dan had hij nog verstandig moeten zijn en het niet doen om elke schijn te vermijden.

Mwah, als de verhalen en aangiftes kloppen, dan lijkt het me sterk dat hij dat als vaderlijk bedoelde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:59

karuna schreef:

Hoeveel vaders leggen hun hand op de billen van hun dochter :\?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:59

_San87_ schreef:
chevax schreef:

Meer verwacht? De getuigenverklaringen over Ali B waren geen nieuws voor jou?

Ik had gehoopt dat t bleef bij 'enkel' wat misplaatste zinnen en dickpics. Maar dit zijn gewoon keiharde strafbare feiten (aanranding en verkrachting!).

Wacht even, want we gaan we de verkeerde kant op. De afgelopen twee dagen was er bekend dat er aangifte van verkrachting is gedaan. En dat is erg schokkend. Wat zeg ik nu verkeerd met dat ik meer inhoud van de documentaire had verwacht? Ik had zó gehoopt dat onweerlegbaar was bewezen dat er gebeurd is wat er wordt gezegd. Juist voor de slachtoffers. En nee, hoe erg ook, er is nog steeds niks bewezen in de zin dat er uitspraken en consequenties zijn.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:01

karuna schreef:
Wat ik vermoed bij AliB is dat hij in de veronderstelling was dat de vrouwen wel wilden. Ipv dat hij tegen hun zin gedaan zou hebben wat ze zeggen. Daar zit je helaas met twee meningen die tegenover elkaar staan. Dat gaat denk ik nog een beste klus worden bewijzen te vinden. -O-

Geen duidelijke ja krijgen en het toch doen blijft verkrachting. :j
Zoals de slachtoffers, je wordt zo verstijfd van alles dat je niks kan. Nu zit het nog niet in de wet maar dat komt hopelijk wel in 2024

Cayenne

chevax schreef:
*aanvulling* Er is imo een groot verschil tussen een hand op een bil of schouder en het zeggen dat iemand aan minderjarige meisjes zit. Want met dat laatst impliceer je misbruik. Dit is schijnbaar gebeurd waar ouders bij waren, want die zeggen nu "ja, ik heb het gezien". Als mijn dochter werkt aangeraakt door iemand op een manier die ik als misbruik ervaar, zou de wereld te klein zijn. Dat een heel jong meisje zelf geen actie onderneemt, dat kan heel goed. Dat ouders dat niet doen als ze naar eigen zeggen hebben gezien wat er is gebeurd?

Iemand die meerdere malen een hand willens en wetens op een intieme plek legt bij een (minderjarig) meisje is hoe dan ook verkeerd bezig.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

chevax schreef:
Ja.

Dit vond ik ook erg vreemd.