Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:16

Kabayo schreef:
Heeft er toch allemaal mee te maken?

Ik vind ook dat er teveel word afgedwaald naar de hele drugs gebeuren. Liever dat in een ander topic houden zodat er daarover gediscussieerd kan worden.

luxx

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:27

Er is verder ook geen enkel nieuws over Peter, dus daar is weinig over te zeggen. Moet dit topic dan maar stil liggen? De besproken onderwerpen hebben er ook wel degelijk mee te maken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:30

luxx schreef:
Er is verder ook geen enkel nieuws over Peter, dus daar is weinig over te zeggen. Moet dit topic dan maar stil liggen? De besproken onderwerpen hebben er ook wel degelijk mee te maken

Elk topic komt toch stil te liggen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:35

fransje23 schreef:
Drugs is wel een hele grote markt dus overstappen naar een andere branche die dan ineens ook lucratief zou gaan worden is niet eenvoudig.
Er moet wel vraag naar iets zijn.
Coke is gewoon heel veel vraag naar, wordt redelijk algemeen gebruikt.

Op de radio zeiden ze dat bronnen hebben gezegd dat Delano 150.000 voor de moordaanslag zou krijgen.

Hoeft helemaal geen vraag naar te zijn. Afpersing, hacken, ransomware, kidnapping.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:38

luxx schreef:

Is dat zo?
Gezien de diverse verbanden is dat idd waarschijnlijk het geval. Maar volgens mij is daar nog niet met zekerheid/definitief iets over gepubliceerd.
Het zou ook nog uit een hele andere hoek kunnen komen en heeft de opdrachtgever juist deze personen benaderd om de politie op een dwaalspoor te brengen.

Dus laten we rustig afwachten op meer nieuws en ons niet overgeven aan speculatie.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:39

purny schreef:
luxx schreef:

Elk topic komt toch stil te liggen?

Ik blijf er nogal mee bezig en vind het fijn om in een actief topic mee te lezen en te schrijven

Vind het ook wel geestig trouwens dat er op Bokt niet meer door moderators op off topic reacties gemodereerd wordt maar dat nu gebruikers dan met het off topic stokje gaan zwaaien

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:52

Rivendell schreef:
Ik ben benieuwd wanneer er nieuws over Peter komt. Morgen is het een week geleden.
Wat betreft die Delano G, mocht hij zo'n bedrag moeten krijgen, dan is de uitvoering van de moord vrij beroerd. Dan zou je toch verwachten dat het professioneler aangepakt zou zijn

Een week alweer , wat gaat de tijd toch ontzettend snel! Hopelijk heeft de familie dan nu snel wat meer zekerheid over hoe Peter R de Vries eruit kan komen. Want begreep dat met een dag of 10 de zwellingen en vocht in de hersenen af kunnen nemen en dat er dan waarschijnlijk meer bekend wordt over eventuele blijvende hersenschade.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:05

Ik hoop echt dat hij dit overleeft. En dan wel in zo'n staat dat hij nog gewoon kan leven. En dat hij dan over een tijdje de rechtbank binnen wandelt en al dat tuig recht aan kan kijken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:06

luxx schreef:

Dit vind ik ook.
En ja van mij mag het best naar een ander topic, maar dan weet ik nog wel een paar topics.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:07

Ik denk dat de ,,war of drugs,, nooit gewonnen zal worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:11

Tuurlijk niet, het is een illusie wanneer je denkt dat je daar ooit tegenop kan. Met geld is alles te koop zeggen ze wel eens en zo weten ze perfect te infiltreren in de politie/haven/douane.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:13

sureido schreef:
Tuurlijk niet, het is een illusie wanneer je denkt dat je daar ooit tegenop kan. Met geld is alles te koop zeggen ze wel eens en zo weten ze perfect te infiltreren in de politie/haven/douane.

Vrijwel iedereen heeft een prijs!
Is iemand niet om te kopen is chantage ook een optie.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:13

Rivendell schreef:
Ik hoop echt dat hij dit overleeft. En dan wel in zo'n staat dat hij nog gewoon kan leven. En dat hij dan over een tijdje de rechtbank binnen wandelt en al dat tuig recht aan kan kijken

Laten we het hopen!
Dit klinkt misschien heel gek, maar bij ons in het dorp staat een kerk en daar mag/kan je een kaarsje opsteken. Afgelopen donderdag kaarsje voor Peter R, opgestoken voor hoop en dat wij de hoop niet mogen verliezen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:15

Popstra schreef:

Zolang er vraag is. Is er aanbod.

Ik blijf het een apart fenomeen vinden, dat veel gerbuikers alle soorten drugsgebruik heel "gewoon" vinden, maar veel van hen hun ogen sluiten voor het feit dat er zoveel dood en verderf is aan de aanbod kant. Als er geen vraag naar was, zouden er niet zoveel criminelen gruwelijk veel geld aan verdienen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:16

Popstra schreef:

We zijn maar een klein landje, al zijn we wel heel groot in de doorvoer/handel van alle drugs en van het produceren van XTC/wiet.

Het is een illusie, dat sommigen denken dat wij dit wereldwijde probleem kunnen oplossen en ik vind het kortzichtig, dat sommigen denken, dat alleen dit soort dingen (aanslag op Peter) gebeuren in Nederland.

In Italië zijn zelfs rechters vermoord, om maar niet te spreken van Zuid- en Midden-Amerika of de VS.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:32

janouk schreef:
Popstra schreef:

Ik blijf het een apart fenomeen vinden, dat veel gerbuikers alle soorten drugsgebruik heel "gewoon" vinden, maar veel van hen hun ogen sluiten voor het feit dat er zoveel dood en verderf is aan de aanbod kant. Als er geen vraag naar was, zouden er niet zoveel criminelen gruwelijk veel geld aan verdienen.

Precies
En de verslaafde in de goot die niet meer normaal kan denken reken het niet eens aan.
Maar alle die vinden dat een gezellige party drug, in welke vorm dan ook, maar normaal is mogen wel even door gaan denken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:58

janouk schreef:
Popstra schreef:

Precies. 0 vraag resulteert in einde leveringen van drugs.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:06

Colaaa schreef:
Rivendell schreef:

Laten we het hopen!
Dit klinkt misschien heel gek, maar bij ons in het dorp staat een kerk en daar mag/kan je een kaarsje opsteken. Afgelopen donderdag kaarsje voor Peter R, opgestoken voor hoop en dat wij de hoop niet mogen verliezen...

Wat mooi om te lezen, dat heb ik ook gedaan vorige week en gisteren..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:14

Maar de vraag is zo groot, dat we misschien eens anders er naar moeten gaan kijken. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:17

Ik heb wel een zakje krentenbollen gekocht ter ere van Peter R. En ben wat filmpjes aan het kijken. Stom genoeg vind ik hem nu helemaal niet meer irritant, nu het beeld van een heel oprechte, zeer goed geïnformeerde en gepassioneerde man naar voren is gekomen, waar ik eerder niet echt weet van had....

Het leek een mediageile irritante pocher die zelf misschien ook niet helemaal zuiver was, maar nu met meer inzicht in de persoon zie je dat het gewoon ècht oprecht kan zijn en voort kan komen uit gewoon een passie voor de waarheid en heel goed geïnformeerd zijn en vanuit een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel geen bullshit accepteren.

Jammer dat ik dat eerder niet zo gezien heb, en het met die paar stukjes van toevallig wat tegenkomen "daar heb je Peter R ook weer...." een andere indruk gaf.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:31

Ik zag dat het nog niet genoemd is maar iedereen die wil weten met wat voor soort georganiseerde misdaad we te maken hebben kan ik aanraden om op videoland de docu-serie "de jacht op de Mocro Maffia" te kijken. Ik kan je alvast verklappen, je slaat stijl achterover van wat er zich allemaal afspeelt in NL... (overigens niet te verwarren met de fictieve serie Mocro Maffia). Dat ze hebben gedreigd met een bommenwerper verbaast me na het zien van die docu echt niks meer.

Veel interviews met de kroongetuige. Hij kan wel een redelijk beeld schetsen waarom mensen dit soort aanslagen plegen, niet alleen voor het geld, maar ook omdat ze in een web zijn verzeild waar ze niet meer uit komen, bang voor de veiligheid van hun familie.

En, de grens wordt ook steeds verlegd, het begint met kleine criminaliteit, dan moeten ze eens een wapen regelen, dan een vluchtauto regelen, dan de vluchtauto besturen en voor ze het weten zijn zij degene die de daadwerkelijke moord moeten plegen.

Het is echt niet zo dat er aan een random iemand een bepaald geldbedrag wordt geboden en dat diegene dan maar klakkeloos gaat doen wat gevraagd wordt.

Deze aanslag op Peter R is overigens geheel in lijn met hoe ze in het netwerk van Taghi opereren. Op klaarlichte dag, veel getuigen, in een drukke straat, niet bang voor nevenschade.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:38

rien10 schreef:
janouk schreef:

Precies. 0 vraag resulteert in einde leveringen van drugs.
ging dat maar zo makkelijk. Zolang de mensheid bestaat worden er genots verhogende, verslavende middelen gebruikt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:40

pmarena schreef:
Ik heb wel een zakje krentenbollen gekocht ter ere van Peter R. En ben wat filmpjes aan het kijken. Stom genoeg vind ik hem nu helemaal niet meer irritant, nu het beeld van een heel oprechte, zeer goed geïnformeerde en gepassioneerde man naar voren is gekomen, waar ik eerder niet echt weet van had....

Het leek een mediageile irritante pocher die zelf misschien ook niet helemaal zuiver was, maar nu met meer inzicht in de persoon zie je dat het gewoon ècht oprecht kan zijn en voort kan komen uit gewoon een passie voor de waarheid en heel goed geïnformeerd zijn en vanuit een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel geen bullshit accepteren.

Jammer dat ik dat eerder niet zo gezien heb, en het met die paar stukjes van toevallig wat tegenkomen "daar heb je Peter R ook weer...." een andere indruk gaf.

Ik ben wat ouder, denk ik, dus ik "ken" hem nog van zijn 1e TV-programma's.

Ik vind hem ook weleens een betweter en irritant.
Maar ik kan mij zoveel zaken herinneren, waar hij zich mee heeft bemoeit en (mede door zijn vasthoudendheid) heeft opgelost, dat dit altijd voorop heeft gestaan.

Veel mensen zijn zich ook aan hem gaan storen, toen hij zich o.a. positief uitliet over vluchtelingen.
Hij werd daar ook om bedreigd, wel door toetsenbord-ridders, maar dat werkt wel mee, aan zijn negatievere imago van de laatste jaren, denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:42

Precies, de vraag blijft er altijd dus dat is een utopie.
Verder kan ik niet begrijpen dat iemand zwicht voor een bedrag om dit te doen op klaarlichte dag. Begrijp me goed, ik snap het uiteraard sowieso niet, maar wie verwacht nou op klaarlichte dag in hartje Amsterdam weg te komen? Je weet dat je gepakt gaat worden. Ze dachten toch niet werkelijk hiermee weg te komen en 150.000 euro op te strijken?
Of zou het zo zijn dat als het gelukt was, die 150.000 euro sowieso wordt toegezegd? Voor als hij uit de gevangenis komt of anders voor vrouw/familie? Want dan begrijp ik het ietsje beter.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:43

Ik geloof al helemaal niet dat er 150 is geboden, nulletje minder lijkt logischer voor doeftoetertjes als dit.
Maar als de familie dat wist, was dat voor de aanslag op zijn leven, waarom hebben die hun mond dan gehouden??