[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:09

Electra63 schreef:
purny schreef:
Ik heb gestemd. Lettertype op het formulier was wel heel klein.... En het potloodje mocht ik houden

Ik dacht dat het vandaag alleen voor de ouderen was en de zwakkeren?

Niet exclusief, hoewel wel vooral voor hen bedoeld.

Boras

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:15

In Nijmegen zegt Burgemeester Bruls juist "spreiden, spreiden, spreiden". Het stemmen over de 3 dagen.

Zit ook wat in. Zolang het niet te druk wordt natuurlijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:33

Femke_Tweety schreef:
Electra63 schreef:

Niet exclusief, hoewel wel vooral voor hen bedoeld.

Je mag als je wilt inderdaad nu stemmen. Maar het is inderdaad gericht op ouderen en zwakkeren om de drukte te vermijden. Ik neem morgen mijn stempas (en ID) mee op mijn wandelrondje richting stembureau. Beweging en stemmen in 1 klap en vermijd daarmee de drukte vanaf het einde van de middag.

Ik dacht trouwens mbt doorrekenen dat partijen er zelf voor kunnen kiezen een programma te laten doorrekenen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:33

Electra63 schreef:
purny schreef:
Ik heb gestemd. Lettertype op het formulier was wel heel klein.... En het potloodje mocht ik houden

Technisch gezien behoor ik wel tot die groep met mijn astma. Maar ze mogen je niet weigeren.
Ik moest mijn paspoort ophalen dus ging gelijk door

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:45

karuna schreef:
Bbb krijgt voor mij gewoon geen stem. Want er moet iets gebeuren. Het kan er bij mij niet in dat het "normaal" moet worden als er nu weer massaal gewas op het land kapot gespoten wordt met gif. Langzaam aan de grote binnenkoeien boer alleen maar monocultuur grasland hebben hectare na hectare waarbij zorgvuldig elk obstakel wordt gerooid want dan ben je efficienter in je werk. Varkens kippen geiten en ook koeien die nooit meer daglicht zien zo ongeveer. Of de zon op hun huid kunnen voelen omdat ze zorgvuldig worden weggestopt ivm alweer die efficientie. Een partijd die dat wel normaal vindt krijgt van mij geen stem

Als ik bovenstaande even in perspectief mag plaatsen?

Wist je dat volgens het CLO vrijwel alle glyfosaatvervuiling (het gif waar je het waarschijnlijk over hebt) in oppervlaktewater afkomstig is van riolering en waterzuivering en dat slechts 2% afkomstig is uit de landbouw?

Citaat:
Een conclusie die het onderzoeksrapport onderschrijft. Glyfosaat werd naast bijvoorbeeld MCPA, veel toegepast in het stedelijk groenbeheer en bij het onderhoud van verhardingen. Het kwam via afspoeling in het rioolstelsel. Vanaf maart 2016 mogen professionele gebruikers bij het stedelijk groenbeheer geen gewasbeschermingsmiddelen meer op een verharde ondergrond gebruiken.

Vooruitlopend op het verbod was het verbruik van deze middelen in 2015 ook al lager. „Voor glyfosaat geldt dat de belasting van het oppervlaktewater vanuit riolering en waterzuivering bijna 100 procent is. Het grootste deel daarvan is afkomstig van particuliere gebruikers”, aldus het rapport.

https://www.clo.nl/indicatoren/nl0085-b ... -doelgroep

Over de grote binnenkoeien-boeren, dat zijn wij niet: Wij hebben een gemiddeld melkveebedrijf. Onze koeien lopen in de zomer buiten en wij willen dat graag zo houden, want wij zien dat het onze koeien (mits het goed weer is) goed doet. Onze weilanden zijn groene biljartlakens en dat wij willen graag zo houden, zodat we kunnen voorzien in ons ruwvoer en dus geen ruwvoer van elders hoeven aan te kopen en te transporteren. Een deel van onze akkerranden zijn (zonder subsidies) ingezaaid met bloemenmengsels. Her en der staan zelfs bosjes en houtwallen, waarmee wij een haat-liefde verhouding hebben omdat we er enerzijds ieder jaar druk mee zijn in de vorm van (veel) snoeiwerkzaamheden om het enigszins in toom te houden en anderzijds ervan genieten omdat er dagelijks op hetzelfde tijdstip een groepje reeën zijn heil zoekt.

Partijen die enerzijds de veestapel op zijn minst willen halveren en die anderzijds beweren dat sámen met ons te willen doen, zeggen dus eigenlijk tegen ons: doe de helft van je koeien weg, dan beloven wij jou een 'verdienmodel'. Echter, niemand weet hoe dat verdienmodel precies eruit gaat zien. De melkfabriek gaat ons niet 2x de huidige melkprijs betalen, ze zien ons aankomen zeg. Een melktap dan? Niet rendabel op onze locatie, daar er hooguit 20 auto's per dag passeren. Die gaan samen niet dagelijks 1.500 liter melk kopen, in het meest rooskleurige scenario komt 10 liter eerst :')

Wat zou jij doen als je ons was, koeienboer- en boerin in hart en nieren die (waar het kan) hun best doen een steentje bij te dragen aan milieu, biodiversiteit en klimaat?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:51

Tiepfoudt schreef:
Wat zou jij doen als je ons was, koeienboer- en boerin in hart en nieren die (waar het kan) hun best doen een steentje bij te dragen aan milieu, biodiversiteit en klimaat?

Dit vind ik zo'n moeilijke. Ik ben zelf dochter van een gestopte pluimveehouder. En de agrarische sector gaat mij nog steeds aan het hart. Afgelopen jaren is er in wetgeving al zoveel gedaan en ik zie heel veel boeren ontzettend goed bezig zijn.

Ik weet ook dat veel boeren bedrijven geen opvolger hebben. Ik denk dat er meer moet worden gekeken naar natuurlijke afschaling: De bedrijven die sowieso al zouden stoppen binnen nu en 10 jaar. Hiermee ontstaat er namelijk ook ruimte voor de huidige bedrijven om te investeren in een duurzame toekomst. Als ik om mij heen kijk zie ik ook dat veel jongere melkveehouders afgelopen jaren flink hebben geïnvesteerd in het bedrijf. Dat geld krijg je niet terug door nu de stapel te halveren. Sterker nog; de bank wordt daar ook niet heel gelukkig van :+

De grootste parasiet op de wereld is toch echt de mens zélf. En er zijn veel mensen die het vertikken om bewuste keuzes te maken. Kijk alleen al naar het afval wat we achterlaten. Glas, plastic, papier... Kan allemaal in dezelfde bak toch?

Ik zou het prima vinden als de boeren burger beweging op een zetel in de kamer komt. Dan is er tenminste iets van een stem van de agrarische sector. Het is niet veel, maar mogelijk helpt het wel. Zelf ga ik er niet op stemmen want mijn hoofdprioriteiten liggen ergens anders.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:46

Winged schreef:
Dit vind ik zo'n moeilijke. Ik ben zelf dochter van een gestopte pluimveehouder. En de agrarische sector gaat mij nog steeds aan het hart. Afgelopen jaren is er in wetgeving al zoveel gedaan en ik zie heel veel boeren ontzettend goed bezig zijn.

Ik weet ook dat veel boeren bedrijven geen opvolger hebben. Ik denk dat er meer moet worden gekeken naar natuurlijke afschaling: De bedrijven die sowieso al zouden stoppen binnen nu en 10 jaar. Hiermee ontstaat er namelijk ook ruimte voor de huidige bedrijven om te investeren in een duurzame toekomst. Als ik om mij heen kijk zie ik ook dat veel jongere melkveehouders afgelopen jaren flink hebben geïnvesteerd in het bedrijf. Dat geld krijg je niet terug door nu de stapel te halveren. Sterker nog; de bank wordt daar ook niet heel gelukkig van :+

De grootste parasiet op de wereld is toch echt de mens zélf. En er zijn veel mensen die het vertikken om bewuste keuzes te maken. Kijk alleen al naar het afval wat we achterlaten. Glas, plastic, papier... Kan allemaal in dezelfde bak toch?

Ik zou het prima vinden als de boeren burger beweging op een zetel in de kamer komt. Dan is er tenminste iets van een stem van de agrarische sector. Het is niet veel, maar mogelijk helpt het wel. Zelf ga ik er niet op stemmen want mijn hoofdprioriteiten liggen ergens anders.

Dit klinkt heel mooi, maar is helaas (nog) geen waarheid en gaat het volgens mij ook nooit worden. Ik neem even een actueel voorbeeld van de huidige gang van zaken in de provincie Noord-Brabant. Die provincie kocht in 2019 een veehouderij op, inclusief stikstofruimte. De provincie zegt zelf de stikstofruimte van deze locatie niet nodig te hebben voor eigen projecten (uhm, PAS-melders???) en zet de stikstofruimte te koop voor extern salderen > industrie en bouw. Als boer maak je geen schijn van kans. PAS-melders die in de knel zijn gekomen puur door een falende overheid, worden hier gewoon keihard buitenspel gezet. Bedrijven van PAS-melders staan al bijna 2 jaar op slot en hun locatiegegevens worden/zijn al bekend gemaakt omdat Johan Vollenbroek tegen ze wil procederen. Al bijna 2 jaar belooft Schouten deze bedrijven te legaliseren ('het komt goed...'), dat is nog steeds niet gelukt en met dergelijke praktijken zoals in Brabant wordt het er niet makkelijker op. Sterker nog, het is dweilen met de kraan open als de landbouw wordt verplicht haar emissies te reduceren als de overheid vervolgens NH3 inruilt voor NOx, omdat het meer geld oplevert.

https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/a ... age-mierde
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 16-03-21 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:48

de PAS is sowieso een crime tot en met die veel van de sector plat heeft gelegd helaas... Die had sowieso nooit ingevoerd moeten worden. Ik verbaas mij er wel over dat de PAS dan over is gegaan van agrarisch naar industrie. Falen van de overheid...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:51

Boras schreef:
bigone schreef:
Wanneer iedereen die zeteldiefstal pleegt weg moet ken ik er nog wel een paar.
Merel, Haga,Otten, Denk , om nog maar niet te spreken over de grote hoeveelheid plaatselijke politici .
En Haga en Krol zijn van de buitencategorie, alles voor het pluche en niets voor de inhoud .

Geert Wilders ontbreekt nog in dit rijtje.

Die heeft toch geen zeteldiefstal gepleegd. Hij heeft gewoon zijn eigen partij en daar mag je over denken zoals je wil.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:10

Wilders heeft zijn zetel destijds meegenomen vanuit de VVD, dacht ik?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:13

Wilders is in 2004 uit de VVD gestapt en besloot verder te gaan als eenmansfractie (Groep Wilders). Dus ja, ook dat is zetel diefstal. Ik vind het raar dat dat zo maar kan. Al al helemaal als je niet met voorkeursstemmen de kamer in gekomen bent

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:21

Akkerranden ingezaaid, koeien die buiten staan en bosjes toch behouden. Daar vind ik niks mis mee. Kapot spuiten van land, moet wat mij betreft stoppen. Dan maar een andere optie, onderwerken en als groenbemester gebruiken zonder doden vooraf.

Echter wat ik zeker in deze omgeving zie is dat de binnenkoeien boeren een lange groene monocultuur hebben gecreeerd waarin echt alles is gesloopt dat geen grasopbrengst kan bieden. Die continue bemaaid worden waardoor beestjes die erwonen geen dag hun leven zeker zijn. Het coulissenlandschap rap verdwijnt en ook reeen, hazen enz geen enkele schuil of uitwijk meer hebben want soms tientallen hectaren plat gras zonder obstakel rond een boerderij.

Varkensstallen die een smerige stank uitwasemen ondanks de luchtbewassers en waar dagelijks de kadavertonnen goed gevuld zijn. Dat is gewoon niet ok. De uitloop varkens hier ruik je nagenoeg niet, daar is lijkt het ook weinig uitval een enkele keer ligt de bak gevuld.de enige ophokvarkensboerderij daarentegen ruik je van verre al. En liggen eigenlijk dagelijks dode dieren klaar om opgehaald te worden.

Als er minder massaal melk en vlees wordt geproduceerd en het wat minder export geeft minder productie iets hogere prijzen vanzelf. De lage prijzen liggen aan de afnemers (supermarkt, consument) niet aan de overheid.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:22

anjali schreef:
Boras schreef:

Geert Wilders ontbreekt nog in dit rijtje.

Die heeft toch geen zeteldiefstal gepleegd.

Jawel. Geert Wilders was lid van de Tweede Kamer voor de VVD - en dat was hij niet op basis van voorkeursstemmen - toen hij in 2004 bij de VVD vertrok met zetel en al. Zijn eenmansfractie noemde hij Groep Wilders - Partij voor de Vrijheid.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:50

Ik, als ondernemer, schrik van het aantal VVD stemmers. Ik vind het dieptriest :x

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:51

karuna schreef:
Als er minder massaal melk en vlees wordt geproduceerd en het wat minder export geeft minder productie iets hogere prijzen vanzelf. De lage prijzen liggen aan de afnemers (supermarkt, consument) niet aan de overheid.

Hoe dan? Het merendeel van de consumenten gaat voor geIMporteerd vlees en melk, want dat is goedkoper. Ik zie dan niet hoe de prijzen omhoog gaan voor de nederlandse tak.

Edit, ze exporteren ook omdat de vraag ernaar is he. In het buitenland wordt het kwalitatief hoogstaande product uit Nederland namelijk WEL gewaardeerd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:54

Vulina schreef:
Ik, als ondernemer, schrik van het aantal VVD stemmers. Ik vind het dieptriest :x

Gelukkig leven we in een democratie en mag iedereen stemmen wat hij wil. En blijkbaar is de VVD zo slecht nog niet, gezien het grote aantal stemmers :+ Niets triests aan hoor.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:04

Wel als je ondernemer bent :(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:08

Waarom dan, Vulina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:20

Vvd is toch juist een ondernemerspartij? Of doel je nu met name op de corona maatregelen?

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:34

Relaxed schreef:
Vvd is toch juist een ondernemerspartij? Of doel je nu met name op de corona maatregelen?

Lijkt mij niet vanwege de corona maatregelen want die worden door kabinet ( coalitie) bepaald i.o.m. de Rivm.

Daar staat de VVD niet alleen voor.

Rutte is met de Vvd nooit groot genoeg geweest om alleen te regeren dus je kan ook niet 1 partij de 'schuld' geven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:38

Er zijn ondernemers die vinden dat het allemaal Rutte's schuld is en fvd springt daar graag op in. Geen idee of dat ook op gaat voor Vulina.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:02

Kelly1992 schreef:
Relaxed schreef:

Lijkt mij niet vanwege de corona maatregelen want die worden door kabinet ( coalitie) bepaald i.o.m. de Rivm.

Daar staat de VVD niet alleen voor.

Rutte is met de Vvd nooit groot genoeg geweest om alleen te regeren dus je kan ook niet 1 partij de 'schuld' geven.

Pcies, maar er zijn legio mensen die naar rutte wijzen, vandaar mijn vraag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:05

Het is natuurlijk ook wel menseigen om een schuldige aan te willen wijzen. En dan kom je al snel uit op de mp.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:05

Nu op 1 de lijsttrekkers van de kleine partijen, Baudet heeft weer afgezegd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:12

Groot gelijk, hij wordt toch de hele tijd op vervelende manieren gebashd.

Vulina, ik begrijp het ook niet