ikkedus schreef:Nou is het wel genoeg tegen Germie mensen kom op. Ze heeft haar woorden nu al een aantal keren genuanceerd.
Ze heeft overigens echt wel een punt vind ik. Ik zie ook dat de media demonstraties van BLM meer ruimte geeft. Demonstranten tegen de maatregelen en ook bijv demonstraties van gele hesjes worden vaak gelijk vanaf begin al hard aangepakt.
En dan heb ik het nu even niet over de avondklokrellen, maar de demonstraties uit de afgelopen 2 jaren ( gele hesjes demonstreren al langer).
Het lijkt er in mijn ogen soms echt wel op dat je voor sommige onderwerpen wel gehoord mag worden ( BLM) en bij andere onderwerpen veel minder. BLM lijkt een onderwerp dat je in NL wel moet steunen. Enig tegengeluid en je wordt weggezet als racist. Enig tegengeluid bij de RIVM regels en je bent een wappie. Volg je teveel dan ben je een ezel of een schaap. Ik vind dat een hele nare en enge ontwikkeling in NL.
Hier op bokt gebeurt het ook. Als je een andere mening hebt dan het merendeel in een topic, dan wordt je zo ongeveer aan de schandpaal genageld en blijven mensen je op je woorden aanvallen. Dat gebeurt ook in dit topic.
Het onderscheid tussen welke demonstratie wel ok is en welke niet, is raar en er zou geen onderscheid mogen zijn in mijn ogen. Los van het feit dan sommige mensen demonstraties ook aan lijken te grijpen om los te gaan in fysieke vorm, zoals bij de avondklokrellen nu, krijgen virusdemonstranten minder ruimte om voor hun mening op te komen.
Tussen die demonstranten zitten echt heel veel mensen met een hele legitieme reden om te demonstreren.
En begrijp me niet verkeerd: ik volg braaf alle regels op, rel niet, ben geen wappie/ezel/ schaap en demonstreer ook niet, maar ik stel me wel vragen bij de maatregelen en de zwaarte/ het effect hiervan op onze maatschappij. Ik weet de oplossing ook niet, maar ik lijd niet onder de maatregelen. Heel veel anderen wel. Ik vind dat de demonstraties hierover net zoveel recht hebben om gehouden te mogen worden, als BLM of wat dan ook.
Demonstraties! Geen rellen!
Precies. En ook voor komend weekend wordt er weer netjes gemeld dat er koffie gedronken gaat worden, maar absoluut geen rellen.
Dit vind ik nu online, en daarin staat absoluut niets over rellen of wat dan ook.
Citaat:
Koffie weekend 3 zit erop.
Gelukkig is alles redelijk rustig verlopen. Op naar week 4.
Om er alles aan te doen om aankomend weekend koffie te kunnen drinken in vrede het volgende:
Zondag 7 februari word het veld van het Museumplein versiert met honderden bossen tulpen en honderden knuffels. Ook uit de donatie pot vredesduif ballonnen. Bloemen en/of knuffels kunt u uiteraard ook zelf meenemen. Ook hartjes ballonnen zijn welkom. Tot slot zullen er houdbare koffie bekers met de tekst: “ik drink koffie voor vrijheid” uitgedeeld worden. Het opdrijven door de politie start vaak rond 15.00u. Laat dit dan ook het tijdstip zijn dat alle koffiedrinkers het veld verlaten. Een geweldloos statement zet je ook in een uur neer. Vertrek tijdig, laat je niet uit de tent lokken! Er bereiken mij hier op FB ook vele berichten dat ook andere personen in andere steden willen gaan koffie drinken. We leven in een vrij land en koffie drinken is overal toegestaan. Het oproepen “kom koffie drinken” is opruien en dat doe ik/we dan ook niet!
Ook zondag 7 februari 2021 drinkt Nederland weer koffie.
Koffie drinken zonder geweld!
En voor de mensen die twijfelen, kies een monument uit, leg een knuffel of bloemen en klaar. Nog steeds twijfels? Blijf thuis en support
Opgeven is geen optie!
Ik lees hier gewoon een nette oproep om een stem te laten horen zonder geweld.
En ook de demonstraties op het museumplein staan los van het rellen tegen de avondklok. Want daar tegen demonstreren had zeker ook vreedzaam gekund en de boel slopen heeft niets meer met demonstreren te maken. Ook hakenkruizen tekenen e.d. is natuurlijk niet nodig.
In het buitenland zijn ook demonstraties tegen maatregelen en dat gaat er soms heel anders aan toe. Ik zag net ook nog ergens een filmpje dat de politie zelf meegelopen heeft, vooraan. Zo kan het dus ook. En dan gaat het om meer mensen dan die 500.
Ik ben dus ook geen schaap, wappie, hersenloze, of wat dan ook. Maar ik vind wel dat je rustig kunt spreken dat er nu een verdeeldheid gecreëerd wordt die niet nodig is. En het gebruiken van scheldwoorden is dus totaal niet nodig.
Ook daarin sta ik zeker niet alleen, neem de moeite om deze opinie ook even te lezen, van de msm:
https://www.ad.nl/werk/laten-we-stoppen ... ~a37b2104/