Furrow schreef:Denk ook met de doodsbedreigingen die ze krijgen het niet altijd makkelijker gaat zijn om er voor uit te komen.
Nee, en zeker niet op zo'n leeftijd. Ik was er op mijn 18e nog gevoelig voor...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Dat moet met die Omer dan ook fout zijn gegaan, dat kan niet anders. Ben benieuwd of dat ooit uitkomt.
soesita schreef:Als kind en nog meer later als tiener orienteer je je ook aan volwassen voorbeelden op zoek naar je eigen identiteit. Dat maakt het denk ik voor jonge slachtoffers van grooming nog moeilijker om er mee naar buiten te komen. Die stap kan je ten vroegste zetten als je volwassen bent.
Ygritte schreef:Suzanne F. schreef:Dat moet met die Omer dan ook fout zijn gegaan, dat kan niet anders. Ben benieuwd of dat ooit uitkomt.
Ik denk dat het voor Omer wel extra lastig is om ooit te zeggen dat het wel een seksuele relatie en seksueel misbruik was, vooral omdat hij nog zo close lijkt te zijn met Jackson's kinderen, die hij dus mede heeft helpen "opvoeden". Als hij daar ooit voor uitkomt, raakt hij die "familie" ook kwijt. Hetzelfde zal, in mindere mate, ook voor Culkin gelden, die is peetvader van Jackson's kinderen en gaat ook nog met ze om.
(Tenzij Jackson's kinderen ook ooit gaan relativeren en denken dat Jackson misschien toch wel inappropriate relaties met jongens had, op z'n minst emotioneel schadelijke relaties. Paris bijvoorbeeld lijkt me een slimme en gevoelige dame. Maar het lijkt me erg lastig om dat van je eigen vader onder ogen te zien.)
Tieneke schreef:Maar er is in dat geval geen erkenning gekomen voor de slachtoffers, dat denk ik dat er meer bedoeld wordt.
Ik kom dit tegen, mogelijk hier ooit al eens voorbij gekomen. Zijn zus Latoya zo veel jaar geleden.
https://youtu.be/9_1tGqn4jXc
Temeraire schreef:Ja is ook zo. Toch vind ik kritisch denken wel belangrijk.
Op basis van de documentaire ben ik geneigd ze te geloven, maar als je dan hoort over de geschiedenis van beide mannen, en met name van Wade, en alle andere dingen er omheen, dan denk je toch wel nog een keer na...
Ik zeg niet dat ik ze niet geloof, maar ik geloof ook niet zonder meer alles wat er gezegd is.
Maar goed, als hun verhaal helpt om dit onderwerp meer bespreekbaar te maken is het in ieder geval ergens goed voor geweest.
pompadour schreef:Ze weten allemaal dat hun oom geen Pedofiel was.
justkid schreef:Wat belangrijk is en heel goed om te weten en te leren is hoe zoiets ontstaat, waarom volwassenen/kinderen niks zeggen. Dat het een geheel is, de liefdevolle kant en de misbruikende kant in een persoon en het loyaliteitsconflict van het slachtoffer die het ook fijn vindt en ondertussen verwoest wordt. het machtsverschil wat de dader gebruikt en het slachtoffer ondergaat.
Hoe die jongens hem ondanks alles verdedigden omdat ze zijn "soldaten" waren,![]()
Ik vind deze documentaire zo waardevol.
Maar ik probeer ook te begrijpen waarom het moeilijk is om dit niet aan te nemen. De persoon Michael Jackson is zo'n mythische figuur blijkbaar.
Oprah zei het mooi. Als je in de zon kijkt, zie je niks.
MJ heeft geen steun nodig, hij is dood. zijn kinderen hebben steun nodig maar ik weet niet of dat ooit goed gaat komen als je in zo'n giftige omgeving opgroeit.
Je moet echt heel sterk zijn wil je met zo'n sterrenstatus om kunnen gaan en de familie Jackson is dat niet.
Laat het verdedigen van MJ maar gerust aan die familie over, je hoeft geen soldaat voor MJ te zijn. Kijk naar de documentaire alsof het over een buurman, politieagent, vader, neef, broer, zus, dominee whatever is. Je mist het punt als je alleen gaat kijken of het waar is, en je mist het al helemaal wanneer je erop uit bent om de slachtoffers onderuit te halen. Dat hoef jij niet te doen, dat wordt al voor je gedaan.
justkid schreef:Laat het verdedigen van MJ maar gerust aan die familie over, je hoeft geen soldaat voor MJ te zijn. Kijk naar de documentaire alsof het over een buurman, politieagent, vader, neef, broer, zus, dominee whatever is. Je mist het punt als je alleen gaat kijken of het waar is, en je mist het al helemaal wanneer je erop uit bent om de slachtoffers onderuit te halen. Dat hoef jij niet te doen, dat wordt al voor je gedaan.
pompadour schreef:Temeraire schreef:Ja is ook zo. Toch vind ik kritisch denken wel belangrijk.
Op basis van de documentaire ben ik geneigd ze te geloven, maar als je dan hoort over de geschiedenis van beide mannen, en met name van Wade, en alle andere dingen er omheen, dan denk je toch wel nog een keer na...
Ik zeg niet dat ik ze niet geloof, maar ik geloof ook niet zonder meer alles wat er gezegd is.
Maar goed, als hun verhaal helpt om dit onderwerp meer bespreekbaar te maken is het in ieder geval ergens goed voor geweest.
Die Wade heeft 10 jaar een relatie gehad met het nichtje MJ.
Brandi Jackson .
De oudste neef Taj kent hem heel goed het waren vrienden.
En woonde bij zijn oom nadat zijn moeder was overleden, toen die Wade over de vloer kwam in Neverland samen met zijn moeder .
Ze weten allemaal dat hun oom geen Pedofiel was.