Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:13

Furrow schreef:
Denk ook met de doodsbedreigingen die ze krijgen het niet altijd makkelijker gaat zijn om er voor uit te komen.

Nee, en zeker niet op zo'n leeftijd. Ik was er op mijn 18e nog gevoelig voor...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:24

Suzanne F. schreef:
Dat moet met die Omer dan ook fout zijn gegaan, dat kan niet anders. Ben benieuwd of dat ooit uitkomt.

Ik denk dat het voor Omer wel extra lastig is om ooit te zeggen dat het wel een seksuele relatie en seksueel misbruik was, vooral omdat hij nog zo close lijkt te zijn met Jackson's kinderen, die hij dus mede heeft helpen "opvoeden". Als hij daar ooit voor uitkomt, raakt hij die "familie" ook kwijt. Hetzelfde zal, in mindere mate, ook voor Culkin gelden, die is peetvader van Jackson's kinderen en gaat ook nog met ze om.

(Tenzij Jackson's kinderen ook ooit gaan relativeren en denken dat Jackson misschien toch wel inappropriate relaties met jongens had, op z'n minst emotioneel schadelijke relaties. Paris bijvoorbeeld lijkt me een slimme en gevoelige dame. Maar het lijkt me erg lastig om dat van je eigen vader onder ogen te zien. :(:) )

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:32

ik denk dat "ervaringsdeskundigen" het helaas of misschien gelukkig veel sneller voor hun eigen kinderen herkennen maar anderen kunnen zich het gewoon niet voorstellen. En zeker niet in die tijd.
Na deze documentaire hoop ik dat we weer een stapje verder komen in het uitkomen voor, of herkennen van misbruik.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:44

Ik twijfelde of ik de docu wilde zien. Dit omdat Mj zich niet kan verdedigen. Uiteindelijk toch gedaan. Als ik zo de verhalen hoor maar ook alle beelden die verwerkt zijn in de documentaire dan neig ik ook meer naar het verhaal van de slachtoffers. Ze kunnen alles zo in elkaar zetten dat het je gedachte gang beinvloed maar icm die beelden en uitleg denk ik dat het misbruik wel heeft plaats gevonden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:59

Als kind en nog meer later als tiener orienteer je je ook aan volwassen voorbeelden op zoek naar je eigen identiteit. Dat maakt het denk ik voor jonge slachtoffers van grooming nog moeilijker om er mee naar buiten te komen. Die stap kan je ten vroegste zetten als je volwassen bent.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:18

soesita schreef:
Als kind en nog meer later als tiener orienteer je je ook aan volwassen voorbeelden op zoek naar je eigen identiteit. Dat maakt het denk ik voor jonge slachtoffers van grooming nog moeilijker om er mee naar buiten te komen. Die stap kan je ten vroegste zetten als je volwassen bent.

Dat hoeft dus niet, want die eerdere aanklachten waren toch ook van jonge kinderen. Ik weet niet hoe dat precies aan het licht gekomen is..?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:22

Ik heb net het interview bij Oprah gekeken.
Oprah is zo goed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:57

Ygritte schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat moet met die Omer dan ook fout zijn gegaan, dat kan niet anders. Ben benieuwd of dat ooit uitkomt.

Ik denk dat het voor Omer wel extra lastig is om ooit te zeggen dat het wel een seksuele relatie en seksueel misbruik was, vooral omdat hij nog zo close lijkt te zijn met Jackson's kinderen, die hij dus mede heeft helpen "opvoeden". Als hij daar ooit voor uitkomt, raakt hij die "familie" ook kwijt. Hetzelfde zal, in mindere mate, ook voor Culkin gelden, die is peetvader van Jackson's kinderen en gaat ook nog met ze om.

(Tenzij Jackson's kinderen ook ooit gaan relativeren en denken dat Jackson misschien toch wel inappropriate relaties met jongens had, op z'n minst emotioneel schadelijke relaties. Paris bijvoorbeeld lijkt me een slimme en gevoelige dame. Maar het lijkt me erg lastig om dat van je eigen vader onder ogen te zien. :(:) )

Misschien heeft hij zijn eigen kinderen ook misbruikt?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:35

Zeggen dat Omer dan ook wel misbruikt zal zijn vind ik puur gespeculeer om eerlijk te zijn.

Hier nog weer even een tegengeluid, voor de balans in de discussie:
https://www.soundflow.nl/105312/het-har ... UNAWVFCUF4

Ik denk niet dat dit artikel de waarheid is maar het zet wel aan tot denken. Net als de documentaire zelf.

Nogmaals; ik veroordeel niemand en laat zelf de waarheid in het midden, maar te snel iets aannemen is niet goed, van beide kanten niet.

Fijn dat de meeste zenders zijn muziek nog gewoon blijven draaien. Ik zie de entertainer apart van de persoon.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:36

Tieneke schreef:
Maar er is in dat geval geen erkenning gekomen voor de slachtoffers, dat denk ik dat er meer bedoeld wordt.

Ik kom dit tegen, mogelijk hier ooit al eens voorbij gekomen. Zijn zus Latoya zo veel jaar geleden.

https://youtu.be/9_1tGqn4jXc

Waar ik eigenlijk van schrik is dat de zus van MJ zich dus ook helemaal chirurgisch heeft laten ombouwen in het gezicht? Ik vind dat echt wel 'bijzonder'... :=

Niet helemaal relevant voor dit topic, maar ik vind het wel opmerkelijk. :+ (Neen, had nog nooit eerder foto's gezien van Latoya)

IK ben nu bezig met het eerste deel van Leaving Neverland te kijken, probeer hier ondertussen ook wat bij te lezen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 01:55

Temeraire schreef:
Ja is ook zo. Toch vind ik kritisch denken wel belangrijk.

Op basis van de documentaire ben ik geneigd ze te geloven, maar als je dan hoort over de geschiedenis van beide mannen, en met name van Wade, en alle andere dingen er omheen, dan denk je toch wel nog een keer na...
Ik zeg niet dat ik ze niet geloof, maar ik geloof ook niet zonder meer alles wat er gezegd is.

Maar goed, als hun verhaal helpt om dit onderwerp meer bespreekbaar te maken is het in ieder geval ergens goed voor geweest.

Die Wade heeft 10 jaar een relatie gehad met het nichtje MJ.
Brandi Jackson .

De oudste neef Taj kent hem heel goed het waren vrienden.
En woonde bij zijn oom nadat zijn moeder was overleden, toen die Wade over de vloer kwam in Neverland samen met zijn moeder .
Ze weten allemaal dat hun oom geen Pedofiel was.

Urbanus

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:11

Brandi zegt dat ze 7 jaar jaar iets hebben gehad, hoe kom je bij 10? En waarom zou dat bewijs zijn? Wat bewijst het?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:17

En als hij zo'n onschuldig persoon was die van alle kinderen hield, waarom ging hij dit soort 'vriendschappelijke' relaties alleen aan met jongens die overal met hem mee naar toe gingen etc? Waarom niet met meiden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:43

Wat is de link dan? Ik zie ook niet in dat dat iets bewijst. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel geen enkele post van je snap in dit topic. Kan aan mij liggen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:50

pompadour schreef:

Oh ja? Ik denk dat ze vooral weten dat deze zaak geen goed doet aan de bankrekening. Maar goed, zowel voor jouw bewering als voor de mijne ontbreken we de mogelijkheid om in hoofden te kruipen en gedachten te lezen...

Ik snap ook nog steeds niet in welke zin die relatie relevant is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:55

Wat belangrijk is en heel goed om te weten en te leren is hoe zoiets ontstaat, waarom volwassenen/kinderen niks zeggen. Dat het een geheel is, de liefdevolle kant en de misbruikende kant in een persoon en het loyaliteitsconflict van het slachtoffer die het ook fijn vindt en ondertussen verwoest wordt. het machtsverschil wat de dader gebruikt en het slachtoffer ondergaat.

Hoe die jongens hem ondanks alles verdedigden omdat ze zijn "soldaten" waren, ;(
Ik vind deze documentaire zo waardevol.

Maar ik probeer ook te begrijpen waarom het moeilijk is om dit niet aan te nemen. De persoon Michael Jackson is zo'n mythische figuur blijkbaar.
Oprah zei het mooi. Als je in de zon kijkt, zie je niks.
MJ heeft geen steun nodig, hij is dood. zijn kinderen hebben steun nodig maar ik weet niet of dat ooit goed gaat komen als je in zo'n giftige omgeving opgroeit.
Je moet echt heel sterk zijn wil je met zo'n sterrenstatus om kunnen gaan en de familie Jackson is dat niet.
Laat het verdedigen van MJ maar gerust aan die familie over, je hoeft geen soldaat voor MJ te zijn. Kijk naar de documentaire alsof het over een buurman, politieagent, vader, neef, broer, zus, dominee whatever is. Je mist het punt als je alleen gaat kijken of het waar is, en je mist het al helemaal wanneer je erop uit bent om de slachtoffers onderuit te halen. Dat hoef jij niet te doen, dat wordt al voor je gedaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:17

Het zal een andere tijd geweest zijn maar moesten die jongens niet ook gewoon naar school??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:23

Popstra schreef:
Het zal een andere tijd geweest zijn maar moesten die jongens niet ook gewoon naar school??

Ze waren er in de vakanties.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:36

Is toch ook best bizar, dat je tegen je klas genoten kan vertellen dat je heel je vakantie bij MJ speelt en slaapt!? Denk dat er heel wat highbrows waren

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:06

justkid schreef:
Wat belangrijk is en heel goed om te weten en te leren is hoe zoiets ontstaat, waarom volwassenen/kinderen niks zeggen. Dat het een geheel is, de liefdevolle kant en de misbruikende kant in een persoon en het loyaliteitsconflict van het slachtoffer die het ook fijn vindt en ondertussen verwoest wordt. het machtsverschil wat de dader gebruikt en het slachtoffer ondergaat.

Hoe die jongens hem ondanks alles verdedigden omdat ze zijn "soldaten" waren, ;(
Ik vind deze documentaire zo waardevol.

Maar ik probeer ook te begrijpen waarom het moeilijk is om dit niet aan te nemen. De persoon Michael Jackson is zo'n mythische figuur blijkbaar.
Oprah zei het mooi. Als je in de zon kijkt, zie je niks.
MJ heeft geen steun nodig, hij is dood. zijn kinderen hebben steun nodig maar ik weet niet of dat ooit goed gaat komen als je in zo'n giftige omgeving opgroeit.
Je moet echt heel sterk zijn wil je met zo'n sterrenstatus om kunnen gaan en de familie Jackson is dat niet.
Laat het verdedigen van MJ maar gerust aan die familie over, je hoeft geen soldaat voor MJ te zijn. Kijk naar de documentaire alsof het over een buurman, politieagent, vader, neef, broer, zus, dominee whatever is. Je mist het punt als je alleen gaat kijken of het waar is, en je mist het al helemaal wanneer je erop uit bent om de slachtoffers onderuit te halen. Dat hoef jij niet te doen, dat wordt al voor je gedaan.

Heel mooi gezegd! Volledig met je eens.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:10

justkid schreef:

Ik haal dit er even uit.
MJ is dus niet je buurman of een ander onbekend persoon, dat is het hele punt waardoor de situatie niet te vergelijken is.
Denk je dat een onbekende buurman een claim van diverse miljoenen krijgt? Nee. Omdat het MJ betreft worden er bizarre bedragen geclaimd, omdat het MJ betreft hebben wij het er überhaupt over, omdat het MJ betreft wordt het breed uitgemeten in het nieuws, omdat het MJ betreft kan je twijfelen aan de motieven van de mannen in de documentaire.
Mis je het punt als je nadenkt of dit wel waar is? Nee, dan ben je kritisch en geloof je niet alles wat in de media gebracht wordt.

Als deze docu mensen helpt om hun verhaal te doen dan is dat top, maar hoe langer ik over de docu na heb kunnen denken, hoe meer artikelen en interviews ik lees en hoor, hoe minder ik weet of het wel of niet waar is allemaal.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:49

Helemaal uitgekeken. Wil en kan het niet geloven maar ik denk dat je echt naïef bent als je nu nog serieus gelooft dat MJ onschuldig is.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:53

Om nog even terug te komen op dat ^^ bericht.
Michael was al niet helemaal 100 in zijn hoofd, iedereen wist dat en dat was ook soort van "Normaal" voor ons geworden.
Als je Leaving Neverland geizen hebt weet je dat alles wat ze vertellen bewezen is, behalve het seksuele deel.

Ikzelf probeerde het niet te geloven tot een man (tegen het einde van de documentaire) zei: "Ik kan niet geloven dat een man van 35 365 dagen met een 7 jarig kind in bed heeft gelegen en alleen popcorn heeft gegeten en films heeft gekeken" .
Dat was precies wat ik moest horen om het te geloven, ik vind het ook zo ontzettend naar voor Wade en James, hun leven is al verpest en nu al die haat...
Michael jackson als muzikant: Geweldig en een legend. Maar als persoon....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:54

@ Temeraire; om diezelfde reden moeten ook de verklaringen van de familie met een kritisch oog bekeken worden. Zij hebben er allemaal een zeer groot financieel belang bij dat de mythe van MJ blijft bestaan, aangezien zij jaarlijks vele miljoenen aan de nalatenschap verdienen.

De manier waarop zei alles wegwuiven klopt ook niet helemaal. Tot nu toe is het enige familielid die wel MJ's relaties met hele jonge kinderen afkeurde en veroordeelde zn eigen zus geweest; LaToya....en ja, die woorden heeft zij later ingetrokken, maar niemand kan ontkennen dat ze wel heel erg oprecht overkomt in die interviews.
Maar misschien is daarom het verhaal de wereld in geholpen dat LaToya zo gek als een deur is; stel dat ze zich weer tegen MJ uitspreekt, dan is d'r reputatie zo naar de klote dat weinig mensen haar zullen geloven. Op mij kwam ze toch verre van gek over. Ze kwam ook niet over als iemand met zware psychische problemen, maar als een rationele, intelligente vrouw die zich uit durfde te spreken tegen dr eigen broer die zo onderhand een god status had.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:07

pompadour schreef:
Temeraire schreef:
Ja is ook zo. Toch vind ik kritisch denken wel belangrijk.

Op basis van de documentaire ben ik geneigd ze te geloven, maar als je dan hoort over de geschiedenis van beide mannen, en met name van Wade, en alle andere dingen er omheen, dan denk je toch wel nog een keer na...
Ik zeg niet dat ik ze niet geloof, maar ik geloof ook niet zonder meer alles wat er gezegd is.

Maar goed, als hun verhaal helpt om dit onderwerp meer bespreekbaar te maken is het in ieder geval ergens goed voor geweest.

Die Wade heeft 10 jaar een relatie gehad met het nichtje MJ.
Brandi Jackson .

De oudste neef Taj kent hem heel goed het waren vrienden.
En woonde bij zijn oom nadat zijn moeder was overleden, toen die Wade over de vloer kwam in Neverland samen met zijn moeder .

Ze weten allemaal dat hun oom geen pedofiel was.
Denk je nou echt dat je dat kunt weten?? Wat een onzin. Ze zijn er niet bij geweest in de slaapkamer en ook geen target geweest want familie..