Loretta schreef:Over vliegen. Ik stap zonder schroom het vliegtuig in. Het is nog altijd goedkoper en ik vind het altijd weer een hele belevenis. internationale treinverbindingen zijn gewoon slecht geregeld. Mocht de Nightjet van de OBB in de toekomst Nederland aan doen dan zal ik die zeker overwegen.
Veel mensen zullen dit zo doen en zo denken.
Vandaar dat ik op kort termijn ben voor een heuse taks op kerosine→ vervuiler betaalt en op langere termijn en het liefste zsm dat kerosine vervangen gaat worden door een CO2 neutrale brandstof.
Vliegen is niet meer weg te denken uit onze snelle maatschappij, ook heel belangrijk voor onze economie en eigentijds. Dus ik hoop dat kerosine zijn langste tijd gehad heeft. Want vliegen op dit moment is heftig als het gaat om de opwarming van de aarde.
Popstra schreef:Wat Janneke doet weet ik niet, maar wij zijn gestopt met onze verre reizen vanwege het slechte van vliegen.Dus jij stapt bewust niet meer in een vliegtuig omdat je dat slecht voor het milieu vind Janneke?
Wel hebben we na 8 jaren om die reden helemaal niet vliegen, heel bewust gekozen om afgelopen jaar (was een speciaal feestjaar voor ons) 2 korte vluchten te maken, eentje naar UK en eentje naar Venetië. Daar is wel lang over gesproken of we dit wel of niet zouden doen.
Ons eigen belang hebben we toen laten tellen want auto rijden op die afstand was en is geen optie meer voor ons.