Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:51

Ik ben benieuwd waar dit op uit loopt. Op Twitter was een jongen met een lager iq of down syndroom die bleef herhalen dat ze in den dolder was. Nu zegt hij dat ze bij het stadion is... stom toeval?

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:52

Wat moet die arme anne bang zijn(geweest)...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:55

Onzin want dat weet je niet. Misschien heeft gewoon gefietst, en kreeg uit en niets een knal tegen der hoofd en was ze op slag dood. Je weet niet wat er gebeurd is dus uitspraken van oh wat was ze bang zijn overbodig

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:57

Jester_ schreef:
Onzin want dat weet je niet. Misschien heeft gewoon gefietst, en kreeg uit en niets een knal tegen der hoofd en was ze op slag dood. Je weet niet wat er gebeurd is dus uitspraken van oh wat was ze bang zijn overbodig

Nou dan kan je beter niets zeggen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:00

Ik vraag me bij dat proefverlof toch vaak af wie er nu beproefd wordt, zo'n persoon of de hele maatschappij.

We zijn toch wel een beetje proefkonijnen en als de gewone burger het proefverlof van een ander niet overleefd.

Ik zou wel eens cijfers willen zien van TBS-ers die na behandeling weer een aanwinst voor de maatschappij zijn en van diegenen die altijd ondersteund moeten worden of zelfs in herhaling vallen.

Ik ben er wat sceptisch over, maar dat komt wellicht omdat je alleen iets over TBS hoort als het mis ging tijdens een proefverlof ofzo.
Maar succesverhalen hoor ik weinig, ze zullen er heus zijn, maar ze worden nogal overstemd door de negatieve verhalen.

Hopelijk leidt deze aanhouding snel tot het eind van de verschrikkelijke onzekerheid waar haar naasten in zitten.
En ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat Anne nog leeft.

Edit: stiekem ben ik ook wel 'blij' dat ze geen dader in het asielzoekerscentrum hebben gevonden, ik denk dat dit tot enorme woede en onrusten had geleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:02

Volgens die vriend van me gaat het om een half-open instelling, waar per patiënt wordt bekeken hoe veel ze naar buiten mogen. Hij heeft een oud-bewoner gesproken die gelijk al vermoedde dat het om een patiënt bij Altrecht ging, maar dat is natuurlijk een beetje sensatiezoekerij.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:05

Even iets heel anders, maar misschien niet heel netjes, maar op de radio spraken ze over de verblijfplaats van Anne en ze gebruikte meer zinnen waarvan ik ging denken: ''denken ze dat ze nog leeft?'' Hebben meer mensen dit of zie ik spoken??

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:05

Inderdaad Mies, dat vind ik ook.
Ik denk er hetzelfde over als LottieLover maar ik hoop het niet natuurlijk.
Het is allemaal speculeren wat er hier gezegd wordt maar dat is uit bezorgdheid omdat iemand spoorloos is en ik vind dat er best wat vriendelijker gereageerd mag worden want we zijn allemaal bezorgd en benieuwd wat er nu gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:08

Gypsycobs ik ben ook wel benieuwd naar de statistieken.. zou willen dat er een straf was die meer praktisch was dan psygische behandeling. Sommige mensen worden nl nooit beter. Gewoon omdat hun hersenen niet compleet functioneren
Maargoed nu dwaal ik ook af.
We wachten af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:10

eclair98 schreef:
Even iets heel anders, maar misschien niet heel netjes, maar op de radio spraken ze over de verblijfplaats van Anne en ze gebruikte meer zinnen waarvan ik ging denken: ''denken ze dat ze nog leeft?'' Hebben meer mensen dit of zie ik spoken??

Ik hoop het heel erg, maar realistisch gezien denk ik niet dat ze nog leeft. Wat betreft de verslaggeving hier omheen denk ik dat veel journalisten bang zijn om uitspraken te doen wbt haar toestand en dat ze dus liever hoopgevend blijven spreken over levend vinden dan over het andere scenario.

Edit: daarbij komt ook voor een groot deel kijken dat mensen enorm kritisch zijn op de verslaggeving rond dit soort zaken. Op het moment dat een krant kopt met een zin waaruit op te maken valt dat ze wel dood is lezen veel mensen dat de politie bevestigd heeft dat ze dood is.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:16

Citaat:
Edit: stiekem ben ik ook wel 'blij' dat ze geen dader in het asielzoekerscentrum hebben gevonden, ik denk dat dit tot enorme woede en onrusten had geleid.

Zo mee eens, was een grote angst van mij ook. En met de rest ook wel overigens maar ja, een alternatief weet ik ook zo snel niet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:23

DromenLies schreef:
Citaat:

Zo mee eens, was een grote angst van mij ook. En met de rest ook wel overigens maar ja, een alternatief weet ik ook zo snel niet.

Het is ook enorm moeilijk, zelfs de beste psychiater kan nog steeds geen gedachten lezen en het gedrag van een ander voorspellen.
Moet je dan mensen voor de zekerheid voor altijd uit de maatschappij houden, op dit moment zou ik heel hard 'JA!' willen roepen.

Kijk naar die schutter in Vegas, man waarvan niemand het verwacht had, z'n vader bleek wel een steekje los te hebben, moet je dan familie van ook in de gaten gaan houden?

Bepaal zo'n grens maar eens, het is niet zwart wit, er zit enorm veel grijs tussen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:24

yvje86 schreef:
Ik hoop echt dat ze niet zomaar iemand hebben opgepakt

Je noemt zelf al dat de persoon verdacht wordt (dus nog geen dader). Ik snap dan even jouw redenatie niet...

Definitie verdachte https://www.google.nl/amp/s/www.ensie.nl/amp/winish-ganesh/verdachte

Er moeten echt feiten én omstandigheden zijn....ze kunnen niet zomaar iemand als verdachte bestempelen omdat hij daar was opgenomen en een bepaald verleden had. Er is echt wel meer voor nodig om iemand aan te houden.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 09-10-17 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:24

Mies schreef:
Net na de vermissing zeiden ik en mijn ouders al dat het vast iemand van Altrecht moest wezen. Een familielid van ons heeft daar gezeten en als je goed gedrag vertoond mag je af en toe een uurtje naar buiten bijvoorbeeld.

Ik vind dit echt een ontzettend lelijke opmerking. Om iemand (in dit geval alle bewoners) zo te bestempelen om met de verdwijning te maken zal hebben.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:25

LBLGypsyCobs schreef:
Ik vraag me bij dat proefverlof toch vaak af wie er nu beproefd wordt, zo'n persoon of de hele maatschappij.

_/-\o_

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:28

Ik denk niet dat men hier kwaadwillende schrijft. Iedereen speculeert hier en laten we eerlijk wezen, het risico wordt hoger als er dergelijke instanties in de buurt zijn. De kans dat de oorzaak daar vandaan komt is ook aanzienlijk hoger. We hebben allemaal hier het beste met haar voor, aannames worden gedaan, dat is nou eenmaal zo, e proberen allemaal mee te denken en naar waarschijnlijkheid te speculeren.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:29

Vind erg onbeschoft om te zeggen iemand van Altrecht.

Ben je er al eens geweest? Als je iets traumatisch mee maakt, een eetstoornis hebt oid dan loop je ook bij Altrecht. Ik bv toen mijn moeder zelfmoord had proberen te plegen en ook bij Altrecht was opgenomen.

Zie iemand hier over tbsers praten. Dat niveau mensen zit daar niet..

Er zijn naast Altrecht veel meer klinieken die zelfs dichterbij de vijver liggen. Natuurlijk kan dat verband hebben maar weet jij wie er allemaal in je dorp wonen..

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:29

Jeetje, zag net de update op TV. Nu even bijlezen, heb het het koud van :(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:31

mvdbijl schreef:

Ben je er al eens geweest? Als je iets traumatisch mee maakt, een eetstoornis hebt oid dan loop je ook bij Altrecht. Ik bv toen mijn moeder zelfmoord had proberen te plegen en ook bij Altrecht was opgenomen.

Er zijn naast Altrecht veel meer klinieken die zelfs dichterbij de vijver liggen. Natuurlijk kan dat verband hebben maar weet jij wie er allemaal in je dorp wonen..

No offence, Ik heb er geen verstand van en weet niet wat waar loopt of is. Mijn punt is enkel dat bij de aanwezigheid van (tbs)instellingen het risico hoger is en dat het begrijpelijk is dat men een dergelijke aanname doet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:32

Welke aanwezigheid van TBS-instellingen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:33

Tussen haakjes, Ik weet niet wat er zit

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:39

Ik heb gehoord van mijn leraar recht dat 50% van de criminelen die TBS hebben gehad opnieuw met justitie in aanraking komt. Ik weet niet of dit klopt maar zag dat mensen benieuwd waren naar de statistieken. Heb hier geen verdere bronvermelding bij.

Ik hoop dat Anne snel gevonden wordt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:41

mvdbijl schreef:

Nederland is altijd heel erg gebrand op mensen zoveel mogelijk in de maatschappij houden.
En dat is over het algemeen prima, ik benijd de mensen die hulp nodig hebben absoluut niet.
Je komt niet voor een gebroken nagel in zo'n kliniek, je kiest niet voor een psychische aandoening en je kiest ook niet voor trauma's.

Op de flat waar ik eerst woonde, werden veel woningen gebruikt door een stichting die Wajong jongeren begeleid.
Het verloop van bewoners was best groot en ik heb er ook van alles meegemaakt.

Gasten die behoorlijk aan de drugs zitten, waar op de meest rare tijden 'soortgenoten' op af komen.
Lui die heel veel zeggen te mankeren en echt niet kunnen werken, maar wel heel de nacht met vrienden pestherrie kunnen maken.
Maar ook een meisje die verstandelijk beperkt is, super lieve meid, nooit overlast van, altijd vrolijk.

Laatstgenoemde is wat mij betreft een aanwinst, al dat andere volk... ja sorry hoor.
Tuurlijk missen ze vaak een goede basis van huis uit en het is niet makkelijk om er wat van te maken.
Maar moet ik daar 's nachts meerdere malen wakker van schrikken, terwijl ik overdag gewoon moet werken.
Me onveilig voelen in m'n eigen flatje?
Huisraad voorbij zien vliegen als het escaleert bij zo iemand?

En dat maakt het zo moeilijk, waar ligt de grens tussen integreren en de maatschappij er mee lastig vallen of zelfs in gevaar brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:41

Op NOS melden ze dat hij een gevangenisstraf heeft uitgezeten en nu in de laatste fase zit. Dan mogen gedetineerden terugkeren in de maatschappij, soms door alleen nog nachten in de gevangenis door te brengen en soms in een instelling.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:45

fenijro_tani schreef:
Ik heb gehoord van mijn leraar recht dat 50% van de criminelen die TBS hebben gehad opnieuw met justitie in aanraking komt. Ik weet niet of dit klopt maar zag dat mensen benieuwd waren naar de statistieken. Heb hier geen verdere bronvermelding bij.

Ik hoop dat Anne snel gevonden wordt.

Dit is onwaar: van TBS'er gaat slechts 20% binnen twee jaar opnieuw de fout in, tegenover 50% van "gewone" gevangenen.

Dit komt omdat TBS erg gericht is op therapie en zelfverbetering, terwijl dat in de reguliere gevangenis een stuk minder is.

Bron: NRC. https://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/23/vo ... t-a1446535

Quote:
"Van de tbs’ers die tussen 2004 en 2008 werden vrijgelaten, kwam 20,9 procent binnen twee jaar opnieuw met justitie in aanraking. Bij tbs’ers die tussen 1999 en 2003 vrijkwamen lag dat percentage nog op 23. Gedetineerden die in de gevangenis zijn opgesloten, recidiveren veel vaker. Binnen twee jaar gaat bijna de helft (49,3 procent) opnieuw in de fout."