Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:45

Gelukkig dat de meeste de reactie van Wilders ook belachelijk en ongepast vinden. Ik zag het bericht dat Wilders op fb geplaatst had en die reacties, veel ervan werd ik gewoon onpasselijk van dus ben er snel mee gestopt. Wat hij doet is alleen maar meer haat en verdeeldheid zaaien. Zo jammer weer alleen maar uit politiek oogpunt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:46

Yasmine schreef:
Keandra schreef:
Ik hoop nu dat de gewone moslims zich eindelijk gaan laten horen in Europa. Dat ze opstaan tegen de zotten die hun godsdienst zo misbruiken. Dit heb ik bij elke aanslag op Europese bodem gemist.
Maak kenbaar dat je dit niet wilt. Kom ertegen op. (en help niet de companen van voortvluchtigen bij het onderduiken)
Enkel zo gaat de samenleving effectief kunnen samen leven. Want anders leef je naast elkaar en dan praat je alles goed. (en wordt je als gewone Belg, Vlaming of Waal al snel als racist uitgemaakt, terwijl ze beter dan eens naar zichzelf kijken.)

Ze hebben dit al meermaals gedaan, maar er wordt weinig aandacht aan geschonken door de media. Media is meer geïnteresseerd in polariserende boodschappen. Maar na zowat iedere aanslag zijn er op sociale media initiatieven geweest, hebben moslims erover geschreven en hebben imams zich publiekelijk, op tv en radio uitgesproken tégen de aanslagen. Maar daar wordt niet veel aandacht aan geschonken, want het is voor de media interessanter om polariserend te zijn.

Je kan nog zo hard roepen als je wil, als de media je stem niet versterkt, val je in het niet.

Denk eerder dat er al vaker in gewone moskees extremistische vergaderingen werden gepleegd en daarop kwam weinig reactie.
Wat in molenbeek gebeurt is niet van nu maar broeit al jaren (hoe oud is het boek klein Marokko al?) genoeg kans om uit te spreken spijtig dat het pas is als er zoiets gebeurt

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:49

Bij ons was iedereen erg ongerust. De collega's in het hoofdkantoor konden nog net op tijd onder hun bureau kruipen, een moment later viel het plafond naar beneden... Niemand kon elkaar bereiken. Toen onze baas ons eindelijk vond na zo'n anderhalf uur wurgde ze ons haast in een omhelzing (en mij kent ze amper, was mijn 5e werkdag). De arme vrouw stond helemaal te trillen van shock :(. Dan nog een tijd in onrust gezeten omdat we geen contact kregen met 1 collega, maar uiteindelijk contact gekregen en zij was gelukkig ook in orde.

Wij hebben niks informatie gekregen, ik moest info vragen aan het lief van ons ma wat er in vredesnaam aan de hand was. Het was in het begin 1 hoop paniek maar na een tijdje kalmeerde iedereen toch.

Zelf zometeen naar de dokter. Zat al met een verkoudheid, maar na 2 uur zonder jas in de kou is het enorm verergerd. Hoest de longen uit mijn lijf. Maar zolang het dat maar is heb ik niet te klagen! Vreselijk, al die doden en gewonden...
Laatst bijgewerkt door Narcissa op 22-03-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:51

De Standaard meldt dat er opnieuw explosieven gevonden zouden zijn in Zaventem.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:54

Dat is vals alarm (deredactie.be)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:59

En niet alleen Molenbeek is een broeihaard. Ik heb in 2009 in Schaarbeek gewerkt. Dat was toen al van hetzelfde.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:00

In Vilvoorde ook genoeg radicalisering. Het is niet alleen Molenbeek, maar het ligt wel aan de manier waarop kansarme jongeren verwaarloosd werden/worden door ons sociaal systeem.

Toespraak van de koning nu op televisie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:07

station etterbeek is weer gesloten net (dat is aan de VUB).

Ik ben na een lange dag Brussel uit geraakt. De VUB heeft enkele crisibussen kunnen regelen. Ik en 1 van de gelukkigen geweest die op een bus naar LEuven is geraakt. Daar zijn we ergens op een crpoolparking gedropt. Na een uur is de mama van mijn vriendin gelukkig daar geraakt en ben ik richting thuis kunnen gaan. Rond 6 uur was ik eindelijk thuis.

Nadat ik vertrokken was zouden de studentenkoten onruimt zijn heb ik viavia vernomen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:07

Mijn vader mag naar huis, dus vermoed dat het nu redelijk 'rustig' zal zijn rond Zaventem.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:10

Gelukkig dat je thuis bent geraakt!

En dat de vader weer veilig en wel naar huis mag! Wat doet hij van werk?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:11

En wat denk je van Den haag dan. Genoeg radicalisering.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:12

Overvecht (utrecht) en kanalen eiland. Zelfde laken een pak.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:13

Gelukkig Jacky dat is n goed teken

Weet je wat ik zo apart vind die foto van die 3 mannen
2 linkse zijn de dode terroristen
Waarom vermoeden ze dat die man in t wit ook een terrorist is
Hij heeft totaal andere kleding aan en geen handschoen of iets dergelijks
Het zou maar n man zijn die gewoon toevallig daar liep t zelfde geld was toen de bom afgegaan en was hij ook dood door die klote terroristen

Maar goed het kan natuurlijk ook n terrorist zijn

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:14

Gelukkig dat je thuis geraakt bent Zoe!
En ook dat de vader van Jackytje huiswaarts mag.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:15

Bij de huiszoekingen die plaatsvonden in Schaarbeek werden door de onderzoekers een spijkerbom, chemische producten en een vlag van IS gevonden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:16

purny schreef:
En wat denk je van Den haag dan. Genoeg radicalisering.

als Je wat deskundigen volgt op TV zijn die wijken in Brussel en in Parijs niet te vergelijken met wijken in Nederland.
Belgie heeft ongeveer 450 Syrie-gangers, Nederland 23 en Enfeland maar 8.
Dat heeft een oorzaak.

Al wil dat niet zeggen, dat het hier niet kan gebeuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:18

Abercrombie schreef:

Kanaleneiland en Overvecht zijn echt niet te vergelijken met de wijken in België. :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:19

Gentlegiant schreef:
Gelukkig Jacky dat is n goed teken

Weet je wat ik zo apart vind die foto van die 3 mannen
2 linkse zijn de dode terroristen
Waarom vermoeden ze dat die man in t wit ook een terrorist is
Hij heeft totaal andere kleding aan en geen handschoen of iets dergelijks
Het zou maar n man zijn die gewoon toevallig daar liep t zelfde geld was toen de bom afgegaan en was hij ook dood door die klote terroristen

Maar goed het kan natuurlijk ook n terrorist zijn

Denk niet dat ze hun conclusie op één beeld van een seconde baseren, hoor. Als die mannen samen reisden, dan zullen ze dit ook teruggezien hebben in de camerabeelden. Denk niet dat je ervan moet uitgaan dat de politie zomaar foto's vrijgeeft van individuen die ze niet eerst grondig bestudeerd hebben.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:21

Fijn dat de Belgische Bokkers inmiddels weer een beetje contact hebben of ergens veilig gekomen zijn.

Tieneke schreef:
En niet alleen Molenbeek is een broeihaard. Ik heb in 2009 in Schaarbeek gewerkt. Dat was toen al van hetzelfde.

Vergeet ook Luik/Verviers niet, ook daar zitten genoeg geradicaliseerde mensen. Het hoeft niet eens direct vanuit een Brusselse wijk beraamd en/of gecoordineerd te zijn.

Hier in Nederland heb je ook zeker probleemwijken liggen, maar niet meetbaar met bovenstaande wijken - bijv in Sittard zijn een aantal jongeren ook verdacht geweest op het aan willen sluiten bij IS. Gegarandeerd dat deze radicalen allemaal contact hebben met elkaar. Vooral hier in Nederland gaat het imo zo ontzettend makkelijk door een handschoentjesbeleid van de overheid. Radicalisering moet je daadwerkelijk aanpakken, niet willen gaan coachen om ze terug op het rechte pad te zetten...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:21

verootjoo schreef:
Abercrombie schreef:

Kanaleneiland en Overvecht zijn echt niet te vergelijken met de wijken in België. :n

Niet qua omvang. Maar daar zit evengoed veel ontevreden 2e generatie tuig op een kluitje.

Broedplaats voor onvrede.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:27

Yasmine schreef:
Keandra schreef:
Ik hoop nu dat de gewone moslims zich eindelijk gaan laten horen in Europa. Dat ze opstaan tegen de zotten die hun godsdienst zo misbruiken. Dit heb ik bij elke aanslag op Europese bodem gemist.
Maak kenbaar dat je dit niet wilt. Kom ertegen op. (en help niet de companen van voortvluchtigen bij het onderduiken)
Enkel zo gaat de samenleving effectief kunnen samen leven. Want anders leef je naast elkaar en dan praat je alles goed. (en wordt je als gewone Belg, Vlaming of Waal al snel als racist uitgemaakt, terwijl ze beter dan eens naar zichzelf kijken.)

Ze hebben dit al meermaals gedaan, maar er wordt weinig aandacht aan geschonken door de media. Media is meer geïnteresseerd in polariserende boodschappen. Maar na zowat iedere aanslag zijn er op sociale media initiatieven geweest, hebben moslims erover geschreven en hebben imams zich publiekelijk, op tv en radio uitgesproken tégen de aanslagen. Maar daar wordt niet veel aandacht aan geschonken, want het is voor de media interessanter om polariserend te zijn.

Je kan nog zo hard roepen als je wil, als de media je stem niet versterkt, val je in het niet.

Ik werk met enkele moslims. En jammer genoeg moeten wij zwijgen, want ze hebben het niet graag dat we ons idee zeggen over de aanslagen.
Ze zullen er niets over zeggen of het nog maar afkeuren.
Voor mij moet er niet veel gebeuren, maar als de mensen waar je mee samen werkt het bijna normaal vinden dat in Keulen er zoveel vrouwen aangerand worden. Dat het 'normaal' is dat er in Europa zulke aanslagen gepleegd worden. Dan toon je gewoon dat je niet op je plaats bent hier.
En ik weet maar al te goed dat niet elke moslim zo denkt. (heb in naaste omgeving het tegenovergestelde ook)

Ten tijden van Dutroux is er een witte mars georganiseerd. Dus zie niet in waarom ze zo iets niet organiseren. Dat zou pas duidelijk zijn.
Nu durft de pers zelfs niet meer laten zien dat de jongeren met een migranten afkomst stenen gooiden naar de politie in Molenbeek toen Abdeslam opgepakt werd.

En trouwens, ik volg FB en twitter NIET.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:29

Ik haak ook aan. Wat eens schok zeg..

En weet je wat het is, feitelijk kunnen ook zij hoe raar en wreed het ook klinkt er ergens ook niks aan doen. Iemand pleegt niet zomaar een zelfdoding actie. Dit moet vanaf de geboorte af aan er zo zijn ingestampt. En begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het werkelijk afschuwelijk, misselijkmakend en verafschuw deze mensen. Maar toch.. het is bijna een ziekte dat zich door europa verspreid heeft.

Het doet me denken aan de film the wave waarbij de leraar op een bepaalde manier als het ware iedereen kon overhalen. Is ook een echt experiment geweest..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:31

Abercrombie schreef:
Niet qua omvang. Maar daar zit evengoed veel ontevreden 2e generatie tuig op een kluitje.

Broedplaats voor onvrede.

En die onvrede is waar alle radicale groepen of "idealisten" op inspelen. Ook Geert Wilders en andere "Westerse" rechts-radicalen. Het Hitler-effect is na al die jaren nog toepasbaar. Denk even terug aan de film "Die Welle" - wat een waargebeurd verhaal is.

Verdeel, zaai angst en heers is een concept wat IS echter al te goed lijkt te begrijpen, en je ziet dat het nog steeds werkt.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 22-03-16 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:32

Ik lees heel de dag al mee, maar het enige wat ik kan denken is hoe afschuwelijk het is... Ik heb er gewoon geen woorden voor. Bij alle beelden staan de tranen in m'n ogen.

Fijn dat alle bokkers en hun familie ook weer richting huis kunnen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:34

Het is amper gebeurd of de conspiracy molen draait weer volop, hebben die mensen nou geen leven of wat?