Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:45

Lees net een FB-status van een oud leerkracht van me, ze vertikt het om haar profielfoto in de Franse vlag te veranderen (mooi, iedereen is daar vrijblijvend in) omdat er niemand omkijkt naar de onschuldige Syrische slachtoffers. Al diegenen die hun profielfoto veranderd hebben zijn volgens haar dikke egoïsten en we doen dit alleen maar uit angst omdat het dichterbij komt nu. Mijn handen jeuken ontzettend hard om er iets op te reageren, maar denk dat ik maar beter op kan gaan zitten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:48

Tcm62 schreef:
Citaat:
helemaal mee eens,en volgens mij de oorzaak van al deze ellende....onze eeuwige bemoeizucht.

Juist en dat belerende vingertje...

Ik ben nl van mening dat we ins helemaal niet hadden moeten moeien met wat er daar gebeurde en helemaal niet moeten uitnodigen...wel konden we geld sturen naar het rode kruis en andere hulporganisaties...het probleem adopteren is weer die ziekelijke bemoeizucht.

idd

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:51

Snollygoster schreef:
Lees net een FB-status van een oud leerkracht van me, ze vertikt het om haar profielfoto in de Franse vlag te veranderen (mooi, iedereen is daar vrijblijvend in) omdat er niemand omkijkt naar de onschuldige Syrische slachtoffers. Al diegenen die hun profielfoto veranderd hebben zijn volgens haar dikke egoïsten en we doen dit alleen maar uit angst omdat het dichterbij komt nu. Mijn handen jeuken ontzettend hard om er iets op te reageren, maar denk dat ik maar beter op kan gaan zitten.

Ik heb mijn profiel foto ook niet veranderd, dan wel niet om die reden maar gewoon omdat ik het niet nodig vind.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:52

Ach Snollygoster. Voor Frankrijk is er na de tweede wereldoorlog nog nooit zoveel geweld geweest binnen zo'n korte tijd in ons land.
Syrische slachtoffers zijn ook verschrikkelijk.
Ik vind het altijd zo naar om die dingen met elkaar te verbinden. Laten we goed zorgen voor onze Syrische vluchtelingen en er alles aan doen om ze weer een geïntegreerde toekomst te geven.
Ik zie niet waarom anderen en ik niet mogen rouwen om onze Franse slachtoffers.

Wat betreft het belerende vingertje, het artikel dat hier neergezet is, daar zou ik eens echt voor moeten gaan zitten. In mijn optiek zitten er zoveel kanten en onderlinge motieven aan IS geweld, dat je niet kunt zeggen van "het westen dit, of de moslims dat". Een feit is dat er nu een groep is opgestaan die met het grootste gemak koppen snelt van de eigen moslim bevolking die totaal niet westers zijn en erg veel leed brengen.
De slachtoffers in het westen van deze groep en in het oosten ligt nog enorm uit elkaar met helaas voor de moslim bewoners het grootste aantal slachtoffers voor hen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:54

Tweet van manuel Vals, premier van Frankrijk:

Nous sommes en guerre. Nous prenons donc des mesures exceptionnelles. Et cette guerre, nous la gagnerons.

Nederland verklaarde al "de oorlog", de Belgische minister ook en nu Frankrijk. Ik gok dat WOIII toch wel aan het rollen gaat als ze zo verder blijven doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:54

Zeeuwsemeid schreef:
Ik vind het zó erg dat nu de normale moslims weer allemaal bang aangekeken zullen worden.. Een collega van mij is moslima, schat van een vrouw en de deur staat altijd open. Bij haar, en zelfs bij haar familie die mij niet eens kennen.. Maar nu omdat 1 misselijke groep aanslagen doet uit de naam van een geloof, zullen de onschuldigen ook ''gestraft'' worden.. Bah.
IS strijders zijn geen moslim, ze zijn gewoon gestoord.. gehersenspoeld.

"The peacefull majority is irrelevant". En dat is een zeer verdrietige waarheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:57

Tcm62 schreef:
Maar als je hier leeft voor de toekomst dat begeerde paradijs, dan is alles wat je hier hebt waarde-loos...vergeet niet dat er zat zijn met opleiding, goede baan, familie, huis, geld, gezin, relatie...

Behalve dat het niet waar is. Het zijn er helemaal niet 'zat'. Het zijn er echt maar heel weinig, en dan nog groeien ze helemaal niet zomaar op in een paradijs omdat we natuurlijk genoeg spanningen hebben en hadden.

Maar er is genoegzaam bewezen dat hoe stabieler de omgeving, hoe minder geneigd iedereen is om oorlog te voeren. Dus als we het nou die kant op proberen te zoeken... Dat geweld tot meer geweld leidt en oorlog de oplossing niet is hebben we nu toch wel aangetoond? Het werkt niet.

Varekaj schreef:
Nederland verklaarde al "de oorlog", de Belgische minister ook en nu Frankrijk. Ik gok dat WOIII toch wel aan het rollen gaat als ze zo verder blijven doen.

Hoe vaker mensen zeggen dat het 'toch wel' zal gebeuren, hoe groter de kans. Maar het is niet onvermijdelijk, we hebben keuzes. Verzoek aan iedereen is om het dus niet te herhalen als je die oorlog niet wilt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:57

Varekaj schreef:
Ik gok dat WOIII toch wel aan het rollen gaat als ze zo verder blijven doen.
Dat is wat IS graag wilt. Iedereen zoveel mogelijk hierin te betrekken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:58

Je loopt achter varekaj, Frankrijk was namelijk de eerste die het riep (Hollande gister avond) de rest volgt braaf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:59

Snollygoster schreef:

ik heb hem ook niet veranderd...heb een hekel aan om als een soort schaap achter een blatende menigte aan te lopen.
Maar ik heb geen kritiek op degenen die het wel veranderen,moeten ze zelf weten.
Steun betuigen hangt of staat niet met het veranderen van een profielfoto.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:03

Ragdollcat schreef:
josien_m_ schreef:

Daar ben ik het ook mee eens.

Ik ben blijven steken bij de eerste alinea, vond dat al heel interessant. Wij waren op vakantie in Tunesie toen de Twin towers instorten. We zagen mensen dansen op straat, dachten eerst dat het een lokaal feest was.
En dat waren "gewone" mensen, geen extremisten. Zelfs medewerkers uit het hotel.
Denk dat de haat naar de westerse wereld dieper zit als wij kunnen denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:08

Ik zeg niet dat ik er zeker van ben dat WOIII gaat uitbarsten. Hoeft voor mij ook absoluut niet. Als we dit soort dingen anders kunnen oplossen, graag.
Het voelt alleen nogal dubbel dat ze nu roepen "we zijn in oorlog met IS", omdat je dan bijna zeker weet dat je juist aanslagen over je heen gaat krijgen. Prima dat men die razernij wil stoppen, maar ga dan als het kan je eigen burgers niet midden in het doelwit zetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:08

pinto_1 schreef:
Klopt zeker voor veel mensen!

Daarnaast is het westen wel fijn voor toerisme (Tunesië, Egypte e.a. moslim landen).
Daarnaast is het westen op dit moment het toevluchtsoord van met name moslims die hopen hier een beter leven te vinden. Dus het is niet zo zwart of wit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:09

Ja, dat vind ik ook heel raar.......want waarom komen ze dan allemaal naar hier en hier wonen al tientallen jaren??? En in Frankrijk, in Belgie, in diverse landen dus......

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:10

Waren we ons zich maar eens bewust....echt men heeft geen idee....echt ook geen idee hoeveel haat de moslim naar de westerlimg heeft....maar ach...ik zal wel weer heel bokt over mij heen krijgen....

Gelukkig hoeven we met bokt niet de oorlog te winnen, maar met de huidige regering gaan we die ook niet winnen....ondertussen blijven we lekker :(:) naar alles wat zogenaamd als onze vriend binnen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:12

Er zijn een hoop mensensmokkelaars en weet ik veel wat die rondbazuinen dat Europa HET paradijs is om rijk te worden, makkelijk toegankelijk, je krijgt geld zonder wat voor te doen (bijstand etc), goede gezondheidszorg, goed onderwijs bla bla bla. Veel mensen denken bij zichzelf, als het klopt, dan kan ik van ginds uit mijn familie hier een beter leven geven.

Dikke tegenvaller als ze hier aankomen, maar teruggaan kan vaak niet. Ze verliezen dan het respect van hun familie etc.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:12

Doodeng is het in elk geval wel. Ik ben van 1980 en heb het idee dat de aanloop naar het huidige Europa sneller escaleert dan ik had gedacht.

Overigens excuses aan iedereen voor eerdere posts vandaag. Ik wilde niet kwetsen, was er behoorlijk emotioneel over vanochtend.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:13

pien_2010 schreef:
pinto_1 schreef:

Daarnaast is het westen wel fijn voor toerisme (Tunesië, Egypte e.a. moslim landen).
Daarnaast is het westen op dit moment het toevluchtsoord van met name moslims die hopen hier een beter leven te vinden. Dus het is niet zo zwart of wit.

Klopt, ben ik zeker met je eens. Was het zwart/wit, was het "eenvoudiger" geweest. Nu is het een groot grijs gebied, van echte vluchtelingen, politieke vluchtelingen of zelfs terroristen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:15

pien_2010 schreef:
pinto_1 schreef:

Ze komen niet omdat ze het met ons zo fijn vinden, maar omdat ze het is zo makkelijk de kans krijgen om hier voet aan wal te krijgen en zich amper hoeven te intergreren....het is onmogelijk om controle te houden op wat er speelt, alleen al omdat de moskee verboden terrein is en wij de taal niet spreken....

Hier komen is niet omdat ze zo graag met westerlingen willen samenleven,,maar omdat ze als moslim een flinke eigen gemeenschap kunnen scheppen en overal geld voor krijgen omdat we zo "netjes" willen zijn..

De integratie is al mislukt en zal nooit verbeteren.

Shadow0

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:16

Onzin Tcm62.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:17

Tcm62 schreef:
Waren we ons zich maar eens bewust....echt men heeft geen idee....echt ook geen idee hoeveel haat de moslim naar de westerlimg heeft....maar ach...ik zal wel weer heel bokt over mij heen krijgen....

Gelukkig hoeven we met bokt niet de oorlog te winnen, maar met de huidige regering gaan we die ook niet winnen....ondertussen blijven we lekker :(:) naar alles wat zogenaamd als onze vriend binnen komt.

Spreek eens met moslims, ook zij veroordelen de acties van IS... ik vind jouw opmerkingen en ideeën behoorlijk zwart/wit en eng!

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:20

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:21

Varekaj schreef:
Er zijn een hoop mensensmokkelaars en weet ik veel wat die rondbazuinen dat Europa HET paradijs is om rijk te worden, makkelijk toegankelijk, je krijgt geld zonder wat voor te doen (bijstand etc), goede gezondheidszorg, goed onderwijs bla bla bla. Veel mensen denken bij zichzelf, als het klopt, dan kan ik van ginds uit mijn familie hier een beter leven geven.

Dikke tegenvaller als ze hier aankomen, maar teruggaan kan vaak niet. Ze verliezen dan het respect van hun familie etc.

Ja, die klotesmokkelaars willen makkelijk geld verdienen..........dus gaan ze het rondbazuinen......Maar die mensen hadden ook hun huiswerk moeten doen, eerst nagaan of het waar is en ook nadenken waarom die smokkelaars wel gewoon in het land blijven i.p.v. ook te gaan "vluchten".

Mogelijk hebben de smokkelaars de opdracht gekregen van de IS of iets anders om de mensen zo gek te gaan krijgen dat ze massaal naar Europa gaan om het er te gaan ontwrichten en ontregeld te krijgen.....dat is in het hier en nu.

Ik had het over de afgelopen tientallen jaren, dan zouden ze het westen toch niet zo moeten gaan haten, ze hebben hier geld en werk mogen krijgen.........een beter leven........

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:23

Op 29 juni 2014 claimde IS een wereldwijd kalifaat te hebben opgericht met Abu Bakr al-Baghdadi als de kalief, dat wil zeggen een staat die door een zelfverklaarde opvolger van de islamitische profeet Mohammed wordt geregeerd. Als kalifaat claimt het religieus, politiek en militair gezag over alle moslims over de hele wereld en dat de wettigheid van alle emiraten, groepen, staten en organisaties, moet geacht worden ongeldig zijn door de uitbreiding van het gezag van het kalifaat en de komst van zijn troepen in hun gebieden.[6]

In juni 2014 waren al meer dan een miljoen Irakezen vanwege het geweld van IS hun woonplaats ontvlucht.[7][8] In augustus 2015 was het aantal mensen dat Syrië voor het geweld uit was gevlucht, gepleegd door de IS en als gevolg van de burgeroorlog in het land, meer dan 4 miljoen.[9] Zij zijn 18 % van de vluchtelingen die in 2014 en in 2015 naar de landen van de Europese Unie zijn gevlucht.[10]

Dus dat mensen het westen haten dat weet ik zelf ook uit eigen ervaring want ben in moslim landen met zeer veel plezier toen het nog rustig was op vakantie geweest.
Maar om nu te zeggen dat enkel het westen de oorzaak is van het huidige geweld, dat gaat me veel te ver.
Daarvoor is die problematiek, de geschiedenis van het oosten te ingewikkeld