Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Citaat:helemaal mee eens,en volgens mij de oorzaak van al deze ellende....onze eeuwige bemoeizucht.
Juist en dat belerende vingertje...
Ik ben nl van mening dat we ins helemaal niet hadden moeten moeien met wat er daar gebeurde en helemaal niet moeten uitnodigen...wel konden we geld sturen naar het rode kruis en andere hulporganisaties...het probleem adopteren is weer die ziekelijke bemoeizucht.
Snollygoster schreef:Lees net een FB-status van een oud leerkracht van me, ze vertikt het om haar profielfoto in de Franse vlag te veranderen (mooi, iedereen is daar vrijblijvend in) omdat er niemand omkijkt naar de onschuldige Syrische slachtoffers. Al diegenen die hun profielfoto veranderd hebben zijn volgens haar dikke egoïsten en we doen dit alleen maar uit angst omdat het dichterbij komt nu. Mijn handen jeuken ontzettend hard om er iets op te reageren, maar denk dat ik maar beter op kan gaan zitten.
Zeeuwsemeid schreef:Ik vind het zó erg dat nu de normale moslims weer allemaal bang aangekeken zullen worden.. Een collega van mij is moslima, schat van een vrouw en de deur staat altijd open. Bij haar, en zelfs bij haar familie die mij niet eens kennen.. Maar nu omdat 1 misselijke groep aanslagen doet uit de naam van een geloof, zullen de onschuldigen ook ''gestraft'' worden.. Bah.
IS strijders zijn geen moslim, ze zijn gewoon gestoord.. gehersenspoeld.
Tcm62 schreef:Maar als je hier leeft voor de toekomst dat begeerde paradijs, dan is alles wat je hier hebt waarde-loos...vergeet niet dat er zat zijn met opleiding, goede baan, familie, huis, geld, gezin, relatie...
Varekaj schreef:Nederland verklaarde al "de oorlog", de Belgische minister ook en nu Frankrijk. Ik gok dat WOIII toch wel aan het rollen gaat als ze zo verder blijven doen.
Snollygoster schreef:Lees net een FB-status van een oud leerkracht van me, ze vertikt het om haar profielfoto in de Franse vlag te veranderen (mooi, iedereen is daar vrijblijvend in) omdat er niemand omkijkt naar de onschuldige Syrische slachtoffers. Al diegenen die hun profielfoto veranderd hebben zijn volgens haar dikke egoïsten en we doen dit alleen maar uit angst omdat het dichterbij komt nu. Mijn handen jeuken ontzettend hard om er iets op te reageren, maar denk dat ik maar beter op kan gaan zitten.
Ragdollcat schreef:josien_m_ schreef:
Daar ben ik het ook mee eens.
pinto_1 schreef:Klopt zeker voor veel mensen!Denk dat de haat naar de westerse wereld dieper zit als wij kunnen denken...
pien_2010 schreef:pinto_1 schreef:Klopt zeker voor veel mensen!Denk dat de haat naar de westerse wereld dieper zit als wij kunnen denken...
Daarnaast is het westen wel fijn voor toerisme (Tunesië, Egypte e.a. moslim landen).
Daarnaast is het westen op dit moment het toevluchtsoord van met name moslims die hopen hier een beter leven te vinden. Dus het is niet zo zwart of wit.
pien_2010 schreef:pinto_1 schreef:Klopt zeker voor veel mensen!Denk dat de haat naar de westerse wereld dieper zit als wij kunnen denken...
Daarnaast is het westen wel fijn voor toerisme (Tunesië, Egypte e.a. moslim landen).
Daarnaast is het westen op dit moment het toevluchtsoord van met name moslims die hopen hier een beter leven te vinden. Dus het is niet zo zwart of wit.
Tcm62 schreef:Waren we ons zich maar eens bewust....echt men heeft geen idee....echt ook geen idee hoeveel haat de moslim naar de westerlimg heeft....maar ach...ik zal wel weer heel bokt over mij heen krijgen....
Gelukkig hoeven we met bokt niet de oorlog te winnen, maar met de huidige regering gaan we die ook niet winnen....ondertussen blijven we lekkernaar alles wat zogenaamd als onze vriend binnen komt.
Varekaj schreef:Er zijn een hoop mensensmokkelaars en weet ik veel wat die rondbazuinen dat Europa HET paradijs is om rijk te worden, makkelijk toegankelijk, je krijgt geld zonder wat voor te doen (bijstand etc), goede gezondheidszorg, goed onderwijs bla bla bla. Veel mensen denken bij zichzelf, als het klopt, dan kan ik van ginds uit mijn familie hier een beter leven geven.
Dikke tegenvaller als ze hier aankomen, maar teruggaan kan vaak niet. Ze verliezen dan het respect van hun familie etc.