Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

Dat is ook de discussie die VVD nu voert met bv D66...

De een vind ik reeele problemen aankaarten, de andere wil gewoon ten koste van alles het niet eens zijn met...net zoals op bokt.. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

Inderdaad, zolang je zoveel veilige landen doorkruist om hier te komen ben je een gelukszoeker en ben je uit op het sociale stelsel hier en daar heb ik geen bron voor nodig.

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:33

wel benieuwd wat de voorstanders daar nou van vinden dat ze allang geen vluchteling meer waren nadat ze het eerste veilige land doorkruist hadden?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:37

De bron is tv, vanmiddag kwam het nog ter sprake door VVD..

Maar volgens mij zijn er hier een heleboel die geen kranten lezen, tv kijken of opiniebladen lezen...

Er is geen een Nederlander die een gezin dat vlucht voor de bommemregen een plek wil ontnemen... Dat Nederland als EU land zijn verantwoording neemt in en evenredig aandeel in de kosten...dat ze een vuist maken om de kampen in de buurlanden scholing op te starten, ziekenhuizen, banen aldaar, speelplaatsen voor kinderen, waterputten voor drinkwater etc...

Niemand zal daar tegen zijn...dat immigratie begeleid zal worden om de kanshebbenden aan goede banen te helpen..immers elke Syrier was toch hoogopgeleid en een aanwinst voor onze economie? Laten ze dan een programma op gaan starten voor deze groep, maar dan wel op een eerlijke manier.

Dus een vader die de overtocht niet heeft gedurft net zo veel kans te geven..

Wat ondertussen bekend is dat er een flinke groep Albanezen bv tussen zitten die een plek innemen van een echte oorlogsvluchteling...

Maar de pro's in dit topic vinden vast dat zij ook mogen blijven...

Binnen 6 weken komen er 10.000 huizen vrij...hoe hebben ze dat in godsnaam voor elkaar gekregen, ik heb 20 jaar als woningzoekend ingeschreven gestaan en 11 jaar op een studentenkamertje geleefd ...

Dat maakt de politiek onbetrouwbaar... Als ze de studenten laten doorstromen op een woning en de migrant op de studentenkamer is dat natuurlijk weer te zielig voor woorden...

En zo zal wr nooit wat gebeuren omdat wij nl geen regering hebben alleen maar mooipraters..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:48

Ik ontken niet dat een deel 'gelukszoeker' of duidelijker 'economische vluchteling' is. Maar ik kan me ergens indenken dat men liever naar landen als Oostenrijk, Zweden, Duitsland, NL gaat als er betere toekomstverwachtingen zijn qua economie en gezinshereniging.

Wel vind ik dat vluchtelingen over landen eerlijk verdeeld moeten worden en ook duidelijkheid voor iedereen. Dus niet grote groepen de ene na de andere sporthal. Kleinschalig naar hoeveel een gemeente aankan en aanwil. Daarnaast lijkt me de opvang in landen als Turkijke en Libanon verbeteren ook een goede optie. Als ik in een kamp kwam waar een tekort aan alles is, en ik hoor prachtige verhalen (die niet waar zijn, ze krijgen daar heel erg veel propaganda te horen) over landen in Europa, dan wist ik het ook wel.

Nederland is vol, wat ik ook voorbij hoor komen is een onzinnig argument. Dan moeten er ook maar geen kinderen meer komen, want ja: we zijn vol.
Een goed opgeleide asielzoeker die hier komt werken (in een sector waar wij een tekort aan hebben bijvoorbeeld), die netjes belasting betaald en probeert in te burgeren... dat is geen probleem toch? Ja, die bestaan ook. Een zeer goede vriend van de familie komt uit Iran. Gevlucht voor dingen als oorlog, ik wil niet weten wat hij heeft meegemaakt. Maar hij spreekt prima nederlands, heeft een soort handeltje, ongelooflijk aaardig. Is dat slecht?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:15

Kinderen groeien de eerste 20/25 jaar bij de ouders in huis op en hebben geen huis nodig of uitkering dus dat is onzin.
Dat de gelukszoekers hierheen komen is de schuld van de slappelingen in Den Haag want het is allemaal veel te vrij en te gemakkelijk om dit land in te komen en misbruik van ons systeem te maken waar wij al jaren aan betalen om bv een beetje goede oude dag te hebben.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:18

bruintje123 schreef:
Ieder die 7 veilige landen voorbij gaat en dan zeurt over de huisvesting is een gelukszoeker.
Iemand die veiligheid zoekt is al lang blij dat er geen bommen om hem heen afgaan en dat hij een slaapplek en eten heeft.

Juist

Maar wacht, dat moet je natuurlijk wel met feiten onderbouwen he ;)
En nuanceren enne...je bronnen checken hoor.
Want tja, wie zegt nu dat die mensen door zeven veilige landen gekomen zijn :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:18

chanicha schreef:
Kinderen groeien de eerste 20/25 jaar bij de ouders in huis op en hebben geen huis nodig of uitkering dus dat is onzin

Kinderbijslag, studiefinaciering, gezondheidszorg, opleidingen........

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:23

chanicha schreef:
Kinderen groeien de eerste 20/25 jaar bij de ouders in huis op en hebben geen huis nodig of uitkering dus dat is onzin.
Dat de gelukszoekers hierheen komen is de schuld van de slappelingen in Den Haag want het is allemaal veel te vrij en te gemakkelijk om dit land in te komen en misbruik van ons systeem te maken waar wij al jaren aan betalen om bv een beetje goede oude dag te hebben.

AOW krijg je minder als je bijvoorbeeld pas op je 30e of 40e hier komt wonen dan een Nederlander die hier al zijn hele leven woont. Pensioen spaar je zelf voor.

Er komen meer mensen, maar er treedt ook vergrijzing op. Heus niet alle asielzoekers blijven werkeloos. En meer werkende mensen=meer belasting=meer geld voor bijvoorbeeld de aow.

Stufi krijgen de asielzoekers niet, ik ook niet >;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:25

Daar hebben de ouders jaren voor betaald en betalen nog voor de zorg en niet ieder kind heeft studiefinanciering. Wat denk je dat de nieuwkomers kosten dan? Gratis zorg, uitkeringen, ingerichte huizen en toeslagen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:28

chanicha schreef:
Daar hebben de ouders jaren voor betaald en betalen nog voor de zorg en niet ieder kind heeft studiefinanciering. Wat denk je dat de nieuwkomers kosten dan? Gratis zorg, uitkeringen, ingerichte huizen en toeslagen!

O, dat kost zeker geld. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ze aan de slag gaan en belasting gaan betalen.

Maar goed, NL heeft dit systeem en ik weet de wetgeving ee niet precies voor. Het lijkt me iig dat het met de Verklaring vd de rechten vd mens of iets vergelijkbaars met de EU dat ook NL zijn steentje moet bijdragen aan het helpen van andere mensen.

Krijgen we daar geen subsidie voor? *gaat googlen*
Edit: https://www.agentschapszw.nl/subsidies/ ... nfonds-evf

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:31

chanicha schreef:

Ik zeg t maar nogmaals. . Nieuws niet gevolgd zeker?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:33

chanicha schreef:
Daar hebben de ouders jaren voor betaald en betalen nog voor de zorg <knip>

Dat is niet eens bij benadering kostendekkend en dat weet jij ook wel.

chanicha schreef:
Wat denk je dat de nieuwkomers kosten dan? Gratis zorg, uitkeringen, ingerichte huizen en toeslagen!

Dat is oud nieuws, maar vooruit: En de krijgen ze een status. En dan? Bijstand en toeslagen of werken, belastingen etc NET ALS DE REST.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:13

Ach ja, je kan het nog zo verdedigen als je wilt en er onze kinderen bij gaat halen maar voor onze kinderen hebben we zelf gekozen en niet voor de gelukszoekers die hier met vrachtwagens tegelijk komen, tenminste ik niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:25

chanicha schreef:
Ach ja, je kan het nog zo verdedigen als je wilt en er onze kinderen bij gaat halen maar voor onze kinderen hebben we zelf gekozen en niet voor de gelukszoekers die hier met vrachtwagens tegelijk komen, tenminste ik niet.

Ik verdedig helemaal niks. Ik zit ook niet te wachten op gelukszoekers. Ik confronteer je alleen met de 'andere kant' van je eigen generaliserende oneliners. Niet zo moeilijk, want de waarheid zit NOOIT in generaliserende oneliners, hoe zeer je dat ook probeert.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:30

Mag jij vinden maar het is wel hoe een heleboel mensen het zien, behalve degenen die ze welkom heten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:36

Nee, hoor.. Ook zat mensen die veel kritischer tegen hun ijdelijke danwel permanente komst aan kijken zien het niet zo... Alleen komen we niet toe om dat soort zaken serieus te bespreken omdat een aantal mensen niet verder kunnen komen dan generaliserende opmerkingen. En dan blijf je dus hangen in het uitleggen dat dat kwats is..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:01

Als je de reacties van Zeeuwtje niet serieus neemt, betekent het niet dat je alle vluchtelingen welkom heet :')

Weer zo lekker zwart wit allemaal. De een grijpt alle kanzen aan om ALLE vluchtelingen zwart te maken, en de ander grijpt alle kanzen aan om ze in het juiste daglicht te zetten. Vooral die eerste groep irriteert mij enorm hier in dit topic. Serieus, een plaatje van 1 of andere kerel die vertelt hoe IS eigenlijk gewoon elkaar steekt (moslim moordverhaal plaatje van Zeeuwtje) vertegenwoordigt opeens alle vluchtelingen? _O- en de opstandige PVV stemmers die vanalles roepen op Facebook en in filmpjes vertegenwoordigen een enorme opstand en/of oorlog? Laat me niet lachen. Weet je wat dat is... Bewust problemen veroorzaken en haat zaaien.

Ik kan goed snappen dat je het niet eens bent met de opvang van een bepaalde groep vluchtelingen, maar om dan als Nederlander (of Duitser) alvast problemen te gaan veroorzaken door AZC's in de brand te gaan steken etc (google brandstichting AZC Duitsland), veroorzaak je toch zelf al een enorm probleem (haat en angst over en weer) wat er anders misschien helemaal niet had hoeven zijn? Het gaat hier net zo goed mis vanaf de extreem rechtse kant. En door zulke hersenloze haatzaaiende reacties op fora als deze en Facebook te plaatsen, help je dat in de hand.

Ik hoop dat je trots op jezelf bent (wie zich ook maar aangesproken voelt).

Door die vluchtelingen constant over 1 kam te blijven scheren, zorg je er ook voor dat al reeds getraumatiseerde mensen (ja, het zijn echt mensen), waaronder vrouwen en kinderen, ook slachtoffer worden van alle haat. Wanneer er weer gereld wordt en brand gesticht wordt en knallen te horen zijn, ZELFS in het 'veilige' AZC's... Wat laag :r

En nee, nogmaals ik ben helemaal geen linkse rakker die iedereen maar welkom heet, ik ben zelfs van mening dat hun cultuur, geloof en normen en waarden over het algemeen helemaal niet thuis passen hier. Gelukzoekers die niet vluchten voor hun veiligheid mogen van mij ook weer terug, maar dat hersenloze geroep hier ben ik echt zat. Veel succes straks met jullie zelf veroorzaakte oorlog met Wilders aan de macht :evaw:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:26

ravellie schreef:

Hoe loopt die route eigenlijk?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:48

Laat je niet opnaaien door iemamd die alleen maar quote om je met je eigen woorden om je oren te slaan, zonder zelf ook maar iets zelf aanbrengt aan gefundeerde informatie met dito bron...

Het is nl altijd leuk om iemand steeds onderuit te schoppen zonder eigen gefundeerde redeneringen..

En guess, jullie blijven er in trappen.. :D
Er wordt nl een sfeer gemaakt rondom de quotes en opmerkingen of persoontje beter weet en dan gaan jullie in de verdediging.. :+ }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:03

Cer schreef:
ravellie schreef:

Hoe loopt die route eigenlijk?

Via Turkije naar Griekenland dan trek je lijn naar Duitsland rondom Hongarije. Een kleine groep gaat via Bulgarije. Weer een andere groep komt via Italië. Een hele kleine groep via spanje.. Vanuit Duitsland gaat een deel naar Nederland. Dan kom je wel aan ongeveer zeven landen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:16

Tcm62 schreef:
Laat je niet opnaaien door iemamd die alleen maar quote om je met je eigen woorden om je oren te slaan, zonder zelf ook maar iets zelf aanbrengt aan gefundeerde informatie met dito bron...

Het is nl altijd leuk om iemand steeds onderuit te schoppen zonder eigen gefundeerde redeneringen..

En guess, jullie blijven er in trappen.. :D
Er wordt nl een sfeer gemaakt rondom de quotes en opmerkingen of persoontje beter weet en dan gaan jullie in de verdediging.. :+ }>

Wat zeg je nou eigenlijk?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:26

En de eerste demonstratie van een groep vluchtelingen ( regio Nijmegen) is een feit

Reden:
Huisvesting is niet goed.
Kunnen geen seks met partner hebben
Er is twijfel of het eten wel halal is
Ontbijt en lunch zijn nagenoeg iedere dag hetzelfde

Een groep van 70 man heeft hier aan mee gedaan en zij geven aan als het moet in hongerstaking te gaan

Pardon....en dat komt dan uit een oorlog he

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:28

En voordat er iemand over feiten begint: .....zie de foto's in de dagbladen vandaag.

En verder ook typisch dat journalisten niet in de kampen/AZC mogen komen.
Er is vast 'too much' information

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:32

@TCM62: gaat dat om mijn quote?

Ik weet niet hoe je het bedoelt, maar ik heb geen idee hoe die route loopt, dus dan vraag ik dat :j
Verder heb ik ook weinig correcte info rondom deze problematiek want ik geloof geen enkel bericht wat in de media verschijnt, niet negatief en ZEKER niet positief. Ik lees zo af en toe verslagen van de mensen die er zelf mee te maken hebben, en dat beangstigt me...

Maar we gaan t meemaken, bij 'ons' in de buurt komt nu ook een groot AZC