Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:26

Stelletje gemeentegekkies? Seriously? :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:26

manie schreef:
Ik zou maar héél snel gaan solliciteren als hoofd van de NL politie Randalinpony.
Blijkbaar weet jij het namelijk veel beter....

Daarom zou ik ook graag het script van RP willen lezen hoe het dan WEL moet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:28

Die jongeman zag de politie al een poosje buiten beeld....

Als hij kwaad had willen doen, had hij op dat moment de trekker zo kunnen overhalen. Dat is al een rare situatie.

Tenzij je het heel normaal vindt, dat de politie zichzelf al kenbaar maakt. Misschien dat de jongeman al meteen onder schot gehouden werd, maar dat is dan wel vreemd, dat hij daar zo relaxt onder blijft.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:29

Jeetje, wat weten jullie het toch weer allemaal beter :') laat de politie lekker hun werk doen. En als je het zo goed weet, misschien moet je zelf eens agent worden.

Wat een gespeculeer allemaal.. Eerlijk? Ik kan me hier echt niet druk om maken.
Wat bij de NOS gebeurt is, is op geen enkele wijze te vergelijken met Frankrijk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:31

Of ze hielden hem al gelijk onder schot en daarom was hij zo zenuwachtig.
O wacht, dit was natuurlijk een oefening.
Volgende week gaat de brandweer oefenen tijdens RTL boulevard, schrijf alvast in je agenda jongens.

:') :')

linnnh

Al dat commentaar op het ingrijpen van de politie :n

Politie heeft keurig gehandeld en iedereen die denkt het beter te weten in zo'n situatie moet óf minder CSI kijken, öf solliciteren bij de politie..

manie

randalinpony schreef:
Die jongeman zag de politie al een poosje buiten beeld....

Als hij kwaad had willen doen, had hij op dat moment de trekker zo kunnen overhalen. Dat is al een rare situatie.

Tenzij je het heel normaal vindt, dat de politie zichzelf al kenbaar maakt. Misschien dat de jongeman al meteen onder schot gehouden werd, maar dat is dan wel vreemd, dat hij daar zo relaxt onder blijft.

Ja raar hè door een glazen deur....
En agenten die toch echt ook de omgeving moeten checken en de studio moeten zoeken etc.
En agenten die ook nog ergens om hun eigen veiligheid moeten/mogen denken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:32

Randalinpony, je bent aan het overanalyseren en aan het speculeren. Nogal ongepast..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:32

Yvank_ schreef:
@quera dank voor je vooroordeel fijn dat je een conclusie trekt zonder ook maar iets over mij te weten ;)

Ja ik weet van hele nabije ervaringen wat een psychose is. En nee ik vind dan dit gedrag NIET goed te praten.

Bovendien is het helemaal niet zeker dat dit zo is dat hij dat heeft.

En de gene die zei zeg je dit dan ook van iemand die kanker heeft. Ja ook iemand die kanker heeft heeft geen enkel recht om met een pistool nep of niet nep de tv Studios binnen te gaan. Kom op zeg als mensen handelen in naam van geloof vind iedereen het schokkend, die zijn met goed psychisch niet in orde en.volledig gehersenspoeld, maar als iemand psychisch niet goed zou zijn is.het ineens een slachtoffer en ook vooral niet erg dat ze dit doen, kan immers gebeuren :?

er word niet gezegd dat het niet erg is. maar wel dat iemand het compleet buiten zijn bewustzijn kan doen. Dan kun je er dus niks aan doen. want je bent niet jezelf. je kan ook niet tot jezelf komen. Mijn schoonmoeder heeft ernstige spychoses gehad.. ik herkende haar niet eens.
Het is niet zeker dat deze jongen een psychose heeft natuurlijk. maar ik ben er wel bijna zeker van dat deze jongen niet kwaadaardig is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:33

randalinpony schreef:
manie schreef:

Nou nou complotdenker is je tweede naam???
:(:)

o, daar is de politie al...

'mag ik nu gaan?'

'Als ik mijn speech gedaan heb.'

Mijn god wtf, is dit koefnoen?

Tjaa, de politie rent zomaar naar binnen, laat die gast meteen zijn wapen vallen, maar ja, hij had ook nog even de portier kunnen neerknallen.

Met zulke politie heb je geen vijanden meer nodig zeg. Ik hoop niet dat ik ooit gijzelaar zal worden, en als dat wel gebeurd, hoop ik van harte dat het dan net zon keurige, sullige overmeesteraar zal zijn als die tarik.

'Laat je wapen vallen!!!'

*plof*

Stelletje gemeentegekkies de gewoon even binnenloopt, wisten ze al dat t een neppistool was? Of vonden ze het wel stoer om op de Nederlandse televisie het risico te nemen dat portier en zijzelf doorzeefd zouden raken?

Alles bij elkaar heb ik nog nooit zon vertoning gezien. En dat heeft helemaal niets met CSI miami te maken, dat heb ik nog nooit gezien.

Jij had duidelijk behoefte aan wat meer sensatie.... :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:34

Blue_flower schreef:
Jeetje, wat weten jullie het toch weer allemaal beter :') laat de politie lekker hun werk doen. En als je het zo goed weet, misschien moet je zelf eens agent worden.

Wat bij de NOS gebeurt is, is op geen enkele wijze te vergelijken met Frankrijk.

dat word toch ook nergens gezegd? Wel dat de schrik er gister goed inzat omdat er niet zo lang geleden een aanslag was in frankrijk. :)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:35

Jullie kunnen trouwens wel blijven speculeren over wie hij had kunnen neerschieten. Maar het is toch allang bekend dat het een nep wapen was ?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:36

femo schreef:
Blue_flower schreef:

dat word toch ook nergens gezegd? Wel dat de schrik er gister goed inzat omdat er niet zo lang geleden een aanslag was in frankrijk. :)

Maar dan nog, vergelijk even dit voorval en dat van Frankrijk ? Laat het los en ga verder met leven. Horen vanzelf wel als er meer nieuws is.

Maar dat achterlijke gespeculeer over of die een psychose had, de politie belachelijk maken etc.. Kom op

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:38

linnnh schreef:
Al dat commentaar op het ingrijpen van de politie :n

Politie heeft keurig gehandeld en iedereen die denkt het beter te weten in zo'n situatie moet óf minder CSI kijken, öf solliciteren bij de politie..

Uhm, mijn post was zwaar sarcastisch aangezien ik complotdenkers een beetje gekkies vind..
Als even op het woord politie zoekt kun je vinden dat ik al vanaf het begin het een begrijpbaar optreden vond :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:38

Nee, ik vind het gewoon een vreemd verhaal, alles bij elkaar.

En het komt mij iets te convienient over, zo vlak na de aanslag op charlie hebdo.

Ik vind het ook vreselijk dat op internet het al gonst en ettert dat de jongeman een moslim was. Terwijl er nog geen mens is die weet wat voor 'speech' hij dan had willen houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:41

Hoe het ook zal wezen.
Het is natuurlijk ongelooflijk triest dat zo'n jonge man van 19 jaar tot deze daad komt en waarschijnlijk in de gevangenis of hulpverlening terecht zal komen. Als ik het goed begrepen heb zijn de ouders onlangs van deze man overleden, dus als dat waar is, kan dit een indicatie zijn dat het psychisch c.q. psychiatrisch niet goed gaat met hem. Vanavond zullen we het wel horen op het journaal.
Voor alle partijen vind ik het vooral een treurig voorval en gelukkig is er niets ernstigs gebeurd. Genoeg stof voor evaluatie voor de politie en wie weet zei mijn man gisteravond: "zijn we nog wel eens dankbaar in de toekomst" dat men een sterkte zwakte analyse heeft kunnen maken van de beveiliging en optreden politie.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:42

pien_2010 schreef:
Hoe het ook zal wezen.
Het is natuurlijk ongelooflijk triest dat zo'n jonge man van 19 jaar tot deze daad komt en waarschijnlijk in de gevangenis of hulpverlening terecht zal komen. Als ik het goed begrepen heb zijn de ouders onlangs van deze man overleden, dus als dat waar is, kan dit een indicatie zijn dat het psychisch c.q. psychiatrisch niet goed gaat met hem. Vanavond zullen we het wel horen op het journaal.

zijn ouders leven nog maar zijn onlangs gescheiden. dat kan ook een hoop verdriet doen en veel stuk maken.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:42

Nouuu, blue_flower. Dit is een forum. en daar word nou eenmaal gespeculeert etc. anders zou het wel erg stil worden. want dan heeft niemand meer iets te zeggen. het zit ook in de aard van het beestje. mensen willen nou eenmaal precies weten wat er aan de hand is.

politie belachelijk maken ben ik het ook niet mee eens. al denk ik wel dat als hij echt had kunnen en willen schieten de politie niet heel handig heeft gedaan. (al zou ik het niet beter kunnen)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:43

OK, dat is al minder erg dan gisteren avond verteld werd op TV en je hebt gelijk Femo, dat is ook al vervelend genoeg.
Sorry maar wij zitten hier niet hele dagen voor de buis.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:43

randalinpony schreef:
Nee, ik vind het gewoon een vreemd verhaal, alles bij elkaar.

En het komt mij iets te convienient over, zo vlak na de aanslag op charlie hebdo.

Ik vind het ook vreselijk dat op internet het al gonst en ettert dat de jongeman een moslim was. Terwijl er nog geen mens is die weet wat voor 'speech' hij dan had willen houden.

Hij oogt Islamitisch, geloof dat een van zijn beide ouders uit Egypte komt, zet dat in combinatie met alle ophef van afgelopen tijd. 1+1=2 als je het mij vraagt. Ik doe geen aannames hoor, ik vind er helemaal niets van, maar ik kan me goed voorstellen dat dit gedacht kan worden :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:44

femo schreef:
Nouuu, blue_flower. Dit is een forum. en daar word nou eenmaal gespeculeert etc. anders zou het wel erg stil worden. want dan heeft niemand meer iets te zeggen. het zit ook in de aard van het beestje. mensen willen nou eenmaal precies weten wat er aan de hand is.

politie belachelijk maken ben ik het ook niet mee eens. al denk ik wel dat als hij echt had kunnen en willen schieten de politie niet heel handig heeft gedaan. (al zou ik het niet beter kunnen)

Dat het een forum is, is toch geen reden om er zo op los te speculeren?

Het is bokt.nl en niet speculeer.nl toch?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:45

Vind het altijd enorm storend hoe iedereen zo gemakkelijk de politie neerhaalt. Alsof ze het zo slecht gedaan hebben. Lekker makkelijk praten thuis van achter je computertje... Doe het zelf maar eens. Ookal ben je er voor opgeleid e.d. (dit waren overigens motor agenten), dan nog gaat er vanalles door je hoofd. Ik denk dat we het niet moeten gaan vergelijken met hoe het in films en series gaat, want dat is natuurlijk belachelijk.

Ze zeggen niet voor niets: de beste stuurlui staan aan wal... :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:46

Citaat:
Haters gonna hate - speculators gonna speculate...

It would be unnatural not to speculate when something this terrible happens.

It's true nobody yet knows the facts but people will talk about who they think did it, why they did it, and who helped them?

Until we know for sure, the speculation will continue.

Simoonzel

Overal zie ik nu reacties over het handelen van de politie. Vertel mij maar hoe je zonder voorbereidingen z.s.m. moet handelen en ongezien door een gebouw moet wandelen waarin enkel glazen wanden gebruikt zijn. :')
Schreeuwen is absoluut geen teken van paniek of chaos, dat is een intimidatietechniek die bij arrestatieteams wordt toegepast om een verdachte te verwarren zodat hij niet helder kan denken en zich minder snel zal verzetten. De politie heeft hartstikke netjes gehandeld. En terecht, want de verdachte verzette zich toch niet. Ik denk dat hij in Amerika doorzeefd was.

Ik vraag me af wat we te weten komen over die jongen. Ik lees uit de ene bron dat zijn ouders net zijn overleden, en hier weer alleen gescheiden. Hij kwam schijnbaar al 4 weken niet naar college en haalde slechte cijfers. De ene bron beweert dat een medestudent zegt dat hij helemaal niet gelovig was, vervolgens lees ik weer dat hij wel moslim moet zijn geweest. Ik laat het maar aan het nieuws over.
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 30-01-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

love_western schreef:
NathalietjeB schreef:
Zoals ik gister al zei gewoon propaganda dr was niks dramatisch gebeurd.

Jeetje wat ben jij hele tijd maf aan het reageren. Had weleens willen zien hoe jij had gereageerd in zo'n situatie.

Ben blij dat er geen gewonden zijn gevallen en hulde voor de politie dat ze zo snel ingrepen!

Hoezo maf reageren? Waarom zou ik mij eigen druk moeten maken? Of in paniek moeten zijn zoals vele zijn en waren.
Ik ben niet iemand die mee loopt met de rest van de kudde, ik kan mij gewoon niet druk maken over iets wat gewoon ongeloofwaardig over komt.

Heb wel engere dingen meegemaakt met buitenlanders op de markt, met echte wapens en Me dus ag ja kan van dit hele nos onzin niet van wakker liggen

Tuurlijk terrorisme etc is dichtbij na frankrijk maar kom op zeg, als ze echt kwaad hadden gewild waren er allang al mensen neergeschoten want dat komt veel serieuzer over.
Dit zag er zo fake en gespeeld uit dat t gewoon ongeloofwaardig is.

Mensen maken ophef op niks af, als er enkel radio geluid was had iedereen niet zo hysterisch gedaan.
Dr is niks gebeurd en over paar dagen is iedereen t weer vergeten.

Laat dat gozertje gewoon zijn zegje doen was wel benieuwd wat hij te zeggen heeft
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-01-15 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt