Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:13

Nou daar is het bewijs dat alleen zulke honden in de media komen, omdat dit sensatiebelust is. En andere rassen veeeeul minder.. zo zie je maar weer..

Jammer dat veel mensen daarop hun mening baseren ipv deze beesten in levende lijven mee te maken in positieve situaties.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:16

Ook een hond heeft t verstand van ongeveer een vijf jarige. Dus dat lijkt me dan ook niet de dader.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:16

Dees Daan, dit meisje was mijn nichtje waarschijnlijk. Het verhaal klopt trouwens ongeveer wel. Meiske was/ is ook gewend aan honden trouwens, ze hebben er zelf meerdere en mijn moeder was op dat moment erbij. Meisje naderde de hond van achteren. Dat doet ze altijd bij die hond. Alleen deze keer had ie net een verse kluif gekregen en was zo geconcentreerd daarop dat hij mijn nichtje niet heeft zien aankomen, en van schrik hapte. Hapte ja. 1 keer. Alleen wel grondig raak. Nichtje is ook 100.000 keer verteld dat ze geen honden van achteren mag naderen, maar madam is stronteigenwijs en deed het toch telkens weer. Die heeft ook meteen haar les geleerd. Hun eigen honden waarschuwen dan eerst eindeloos, deze hond schrok en waarschuwde niet maar hapte meteen. En helaas raak.

Er is een operatie van 2 uur nodig geweest met meerdere plastisch chirurgen en een traumachirurg om de boel netjes dicht te maken, maar het geneest heel erg netjes moet ik zeggen.

Die eigenaar van die winkel wordt nog actie op ondernomen, in elk geval over dat die hond daar nog steeds ligt met kluiven. Ondanks dat is deze hond niet vals. Het kind is niet erg handig geweest ook, maar in dit geval zou het niet terecht zijn als de hond ingeslapen was. Wel zou deze hond als ie zo buiten ligt geen kluiven of zo meer horen te krijgen. Kind heeft in elk geval haar lesje wel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:38

mick75 schreef:
Dees [naam], dit meisje was mijn nichtje waarschijnlijk. Het verhaal klopt trouwens ongeveer wel. Meiske was/ is ook gewend aan honden trouwens, ze hebben er zelf meerdere en mijn moeder was op dat moment erbij. Meisje naderde de hond van achteren. Dat doet ze altijd bij die hond. Alleen deze keer had ie net een verse kluif gekregen en was zo geconcentreerd daarop dat hij mijn nichtje niet heeft zien aankomen, en van schrik hapte. Hapte ja. 1 keer. Alleen wel grondig raak. Nichtje is ook 100.000 keer verteld dat ze geen honden van achteren mag naderen, maar madam is stronteigenwijs en deed het toch telkens weer. Die heeft ook meteen haar les geleerd. Hun eigen honden waarschuwen dan eerst eindeloos, deze hond schrok en waarschuwde niet maar hapte meteen. En helaas raak.

Er is een operatie van 2 uur nodig geweest met meerdere plastisch chirurgen en een traumachirurg om de boel netjes dicht te maken, maar het geneest heel erg netjes moet ik zeggen.

Die eigenaar van die winkel wordt nog actie op ondernomen, in elk geval over dat die hond daar nog steeds ligt met kluiven. Ondanks dat is deze hond niet vals. Het kind is niet erg handig geweest ook, maar in dit geval zou het niet terecht zijn als de hond ingeslapen was. Wel zou deze hond als ie zo buiten ligt geen kluiven of zo meer horen te krijgen. Kind heeft in elk geval haar lesje wel geleerd.

Ik oordeel niet over de hond (al vind ik het zelf niet handig dat die hond daar ligt en rondloopt, hij houd zijn hond niet in de gaten en deze hond loopt ook regelmatig op de parkeerplaats rond. Dat en het feit dat het gewoon een buffel is waar mensen die niks met honden hebben ontzettend van kunnen schrikken maakt dat ik het sowieso al stom vond om die hond zo te laten rondlopen, dit feit bewijst dat maar weer.
Dat de hond ingeslapen moet worden of vals is zeg ik nergens? Ik zeg alleen dat dit meisje ook flink gebeten is door een ander ras en dat niet in het nieuws geweest is, alleen om aan te tonen dat het niet zo is dat als er iets met een ander ras gebeurd dit ook altijd in het nieuws komt.
Meisje kan haar lesje dan wel geleerd hebben maar dit heeft ze zeker niet verdiend, als de eigenaar wat beter na had gedacht dan was dit niet gebeurd.
Als het dezelfde is dan hebben ze zelf 2 kleine hondjes, dat is toch iets heel anders dan deze hond.. Ik hoop iig dat ze er geen angst voor grote honden op na houd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:40

Vind het weer opmerlijk dat er gezegd wordt dat 'ik niet geschoten zou hebben'. Nee, jij hebt het filmpje 100x gezien en bent tot de conclusie gekomen dat het niet nodig was. En kwispelen is lang (!!!) niet altijd een teken van vriendelijkheid. Hij moest op dat moment beslissen. E komt een melding over agressieve honden, een nogal berucht ras, de honden komen vervolgens op hem af. Waarschuwingschoten blijken uiteindelijk niet het effect te hebben wat hij wilde en ziet vervolgens 1 van de honden op zich af komen. Ja sorry, maar dan had ik misschien ook wel geschoten!

Oordelen is zo makkelijk...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:50

Leffroi schreef:
Vind het weer opmerlijk dat er gezegd wordt dat 'ik niet geschoten zou hebben'. Nee, jij hebt het filmpje 100x gezien en bent tot de conclusie gekomen dat het niet nodig was. En kwispelen is lang (!!!) niet altijd een teken van vriendelijkheid. Hij moest op dat moment beslissen. E komt een melding over agressieve honden, een nogal berucht ras, de honden komen vervolgens op hem af. Waarschuwingschoten blijken uiteindelijk niet het effect te hebben wat hij wilde en ziet vervolgens 1 van de honden op zich af komen. Ja sorry, maar dan had ik misschien ook wel geschoten!

Oordelen is zo makkelijk...

Dat is het hem nou juist. Honden komen op hem af, hij valt, honden lopen weg en dan pas schiet hij.. Dat vind ik er zo vreemd aan.. hij schiet pas wanneer ze al ver weg lopen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:00

Caira schreef:
Als jij daadwerkelijk stelt dat een 5 jarige peuter in dit geval de dader is als ze door 2 honden gegrepen wordt vind ik inderdaad dat je een probleem in je bovenkamer hebt, en als mij dat een OW oplevert dan zij het zo. Wel hoop ik dat er misschien ooit iets bij je gaat kriebelen en je je bedenkt dat dit soort uitspraken niet alleen kwetsend maar ook bizar zijn. Hoe kan een klein kind schuld hebben als ze door 2 honden het ziekenhuis in gebeten wordt. Als je de ouders of eigenaren de schuld geeft ala, maar een peuter????

Caira, zoek het eens een keer in je eigen bovenkamer, of probeer het in ieder geval. Ga er eens niet vanuit dat jouw mening dé juiste is en die van een ander zelfs bizar is. Je kan het best bizar vinden, maar dat betekent niet dat het bizar ís. En zeg dan 'ik vind'. :)

De situatie van de KLeuter (5 jaar is geen peuter meer) en de twee honden is niet duidelijk dus daar kan je niet over oordelen. Maar stel de kleuter heeft de honden steeds pijn gedaan, honden hebben gewaarschuwd maar zij is doorgegaan met de honden pijn doen waarna de honden voor zichzelf zijn opgekomen door te bijten (wat logisch is), dan is zij simpel gezien de schuldige, de dader (zie definitie!), klaar punt uit. Zij heeft, al dan niet onbewust, dieren pijn gedaan en de situatie al dan niet onbewust uitgelokt, ervoor gezorgd dat de honden hebben gebeten. En dat is wat ik bedoel. Omdat jullie meteen de hond als dader zien omdat het zich niet had moeten verdedigen of whatever, geef ik aan dat het eerder andersom is.

Als je verder kijkt dan dat, is de kleuter emotioneel gezien eigenlijk niet de dader, omdat een kind van 5 niet nadenkt zoals een volwassene en zoiets niet expres kan doen. Vaak is het kind onwetend, door een foute opvoeding of een stoornis.

Of misschien is de situatie anders geweest, en hebben de honden meteen gebeten nadat ze aan de staart heeft getrokken oid. Ja, dan ligt de schuld bij de honden. Maar eigenlijk kunnen honden ook niet schuldig zijn. Zij kunnen zoiets ook niet expres doen namelijk. Het ligt aan de opvoeding, of in zeldzame gevallen aan een hersentumor of iets.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:03

Het is mijn nichtje, dat weet ik zo goed als zeker, of er moeten 2 nagenoeg gelijke gevallen zijn geweest rond hetzelfde tijdstip. En angst voor grote honden zal ze niet zo snel krijgen. Zit niet in haar karakter, maar mijn moeder heeft ook een reus van een labrador en die ziet ze meerdere keren per week. Zelf hebben ze Jack Russels, 2 stuks.

Ik bedoelde het trouwens niet als aanval op jou, meer als aanvullende informatie voordat er allerlei spookverhalen rond gaan zwerven. Dat wil mijn zusje namelijk liever niet. Net zoals ze aan de politie gevraagd hebben geen persbericht uit te sturen. (wat ze anders wel gedaan zouden hebben).

Nou ben ik zelf niet bekend met de precieze situatie aldaar, ken de hond ook niet. Ik weet alleen dat die hond daar vaak ligt, en dat mijn nichtje die hond ook altijd wil knuffelen. En nog steeds trouwens. Maar ze kijkt wel iets beter uit en springt ook niet meer met een aanloop bovenop die hond (dat deed ze die keer trouwens niet). Ze weet nu zeker dat honden tanden hebben en je daar niet tussen moet komen.

Geryon, een kind van 5 kan nooit de gevolgen overzien van het plagen van een hond. Dus dan heb je als baas nog steeds te zorgen dat je hond hetzij niet geplaagd kan worden, hetzij niet (kan) bijten als dat toch gebeurt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:19

Dat zeg ik ook. Maar dat kunnen kinderen tot en met de pubertijd niet he. Moet je wel heul erg veel voorzorgsmaatregelen nemen.

Omdat dat natuurlijk niet realistisch is, moet je ze goed opvoeden, leren dat honden bijten als je ze plaagt. Ze hoeven iets niet te overzien om te weten dat het fout is, dat ze het niet moeten doen. Het wéten, doordat het door de ouders gezegd is, is genoeg. Zoals niet stelen, niet slaan, niet schoppen etc.

Maar jij vindt dus eigenlijk dat alle honden in een gezin gemuilkorfd moeten zijn? Je kan er namelijk niet altijd voor zorgen dat de kinderen de hond niet kunnen plagen. En een andere manier dan ervoor te zorgen dat een hond niet bijt in zo'n situatie, is er niet lijkt mij.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:23

Ik ben blij dat je in elk geval je mening (gedeeltelijk) herzien hebt Geryon. Daarnaast staat er wel degelijk, ik vind in de quote boven de jouwe...

Een kind van 5 is niet in staat om daar over na te denken of daarnaar te handelen, dat moeten de ouders of eigenaren van de hond doen. Dus al had ze de honden pijn gedaan, dan nog is het de schuld van eigenaren en ouders, die hadden op moeten letten, dat er niet zo'n situatie had kunnen ontstaan. Gelukkig heeft de eigenaresse van de honden wel de enige juiste keuze gemaakt. Wat het niet minder triest voor de honden maakt natuurlijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:33

Ik heb mijn mening niet herzien, maar ik heb het veel uitgebreider neergezet. :) Jullie (of nouja mick, en jij reageert instemmend) noemden in de situatie hond of kind, de hond de dader. Ik ging er vanuit dat jullie ook wel wisten dat een hond net als een kind niet schuldig kan zijn en dat we het dus puur over hond of kind hadden, wie daarvan de ''dader'' is. Waarin, heel letterlijk en simpel gezien de kind in de situatie die ik beschreef, de dader is. Maar de honden, als zij bijten zonder te waarschuwen (bijv grommen) bijvoorbeeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:42

Caira schreef:
Ik ben blij dat je in elk geval je mening (gedeeltelijk) herzien hebt Geryon. Daarnaast staat er wel degelijk, ik vind in de quote boven de jouwe...

Een kind van 5 is niet in staat om daar over na te denken of daarnaar te handelen, dat moeten de ouders of eigenaren van de hond doen. Dus al had ze de honden pijn gedaan, dan nog is het de schuld van eigenaren en ouders, die hadden op moeten letten, dat er niet zo'n situatie had kunnen ontstaan. Gelukkig heeft de eigenaresse van de honden wel de enige juiste keuze gemaakt. Wat het niet minder triest voor de honden maakt natuurlijk.

Of de eigenaresse van de honden de juiste keuze heeft gemaakt weet je niet als je niet weet wat er gebeurt is. Daarnaast vraag ik me af of het haar keuze is geweest of dat ze in beslag zijn genomen (wat ik aannemelijker vind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:49

mick75 schreef:
Het is mijn nichtje, dat weet ik zo goed als zeker, of er moeten 2 nagenoeg gelijke gevallen zijn geweest rond hetzelfde tijdstip. En angst voor grote honden zal ze niet zo snel krijgen. Zit niet in haar karakter, maar mijn moeder heeft ook een reus van een labrador en die ziet ze meerdere keren per week. Zelf hebben ze Jack Russels, 2 stuks.

Ik bedoelde het trouwens niet als aanval op jou, meer als aanvullende informatie voordat er allerlei spookverhalen rond gaan zwerven. Dat wil mijn zusje namelijk liever niet. Net zoals ze aan de politie gevraagd hebben geen persbericht uit te sturen. (wat ze anders wel gedaan zouden hebben).

Nou ben ik zelf niet bekend met de precieze situatie aldaar, ken de hond ook niet. Ik weet alleen dat die hond daar vaak ligt, en dat mijn nichtje die hond ook altijd wil knuffelen. En nog steeds trouwens. Maar ze kijkt wel iets beter uit en springt ook niet meer met een aanloop bovenop die hond (dat deed ze die keer trouwens niet). Ze weet nu zeker dat honden tanden hebben en je daar niet tussen moet komen.

Geryon, een kind van 5 kan nooit de gevolgen overzien van het plagen van een hond. Dus dan heb je als baas nog steeds te zorgen dat je hond hetzij niet geplaagd kan worden, hetzij niet (kan) bijten als dat toch gebeurt.

Ik heb er met opzet geen details bij gezet zoals waar en wat voor winkel en wat voor honden ze zelf hebben maar het klopt dat ze idd 2 jacks hebben.
Ik wilde alleen aangeven dat het niet altijd de staffords zijn waar 'ongelukken' mee gebeuren en dat het niet altijd in het nieuws komt als het een ander ras is, aangezien dat hier best stellig werd gezegd.
Dat het jou nichtje is, is wel toevallig, jij kent ze maar voor iemand die ze niet kent heb ik het met opzet vaag gehouden.
Ik ben jou zusje vlak nadat het gebeurde tegen gekomen ze vroeg zich af of haar dochtertje mijn nieuwe hond nu nog leuk zou vinden of dat ze het eng zou vinden.

Ik ken de eigenaar nog van toen hij een winkel op een andere plek had, heb dingen van hem gezien die op z'n zachts gezegd vreemd waren (met de sleutel van zijn deur 'onze' deur van de winkel proberen open te krijgen bijvoorbeeld)
Ook heb ik zelf gezien dat de hond tussen de auto's op de parkeerplaats rondliep, niet alleen gevaarlijk maar ook ontzettend beangstigend voor mensen die bang zijn voor honden.
Ik snap sowieso niet dat je zo'n hond aanschaft als je hem als winkelhond wil hebben, het schrikt mensen af en áls er wat gebeurd heb je een probleem (zoals je nu wel ziet).
Dus én het is niet goed voor je omzet, en je brengt anderen in gevaar als je er zo mee om gaat.
Ik weet niet hoe het nu is maar het was altijd een volle reu, ook niet slim aangezien de DA er vlakbij zit en er ook loopse teven rondlopen.
Al met al vind ik dat hij gewoon ontzettend stom bezig is met z'n hond maar dat is mijn mening.

Een kind kan je niet als dader zien.. Diegene die verantwoordelijk is voor de honden moet zorgen dat zijn honden zich niet hoeven te verdedigen, en diegene die verantwoordelijk is voor het kind hoort daar ook voor te zorgen.
In het geval wat er hier gebeurde had de eigenaar zijn hond in de kantine moeten leggen als hij die een bot wil geven, kan de hond rustig kauwen en is er geen risico dat hij schrikt of zijn bot verdedigd, als je je hond met een bot bij een winkel laat liggen is dat vragen om problemen imo.

Wat er met het kindje uit het nieuwsbericht gebeurd is weten we niet, maar ik blijf er bij dat de eigenaar verantwoordelijk is en er voor hoort te zorgen dat het niet nodig is om uit te halen.

Nens77

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:30

Dit meisje van 5 heeft overigens geen snauw gekregen van die honden, een snauw is een waarschuwing en dan kom je mi niet zwaargewond in het ziekenhuis terecht.
Het lijkt me overigens ook erg sterk dat het meisje ze allebei tegelijk zoveel pijn gedaan heeft dat ze haar gegrepen hebben. Ik hoop dat het meisje het overleeft. De eigenaresse zal de honden niet in hebben laten slapen wanneer het meisje de honden zodanig in een hoek gedreven heeft dan dat ze niet anders meer konden dan haar te grijpen met zijn tweeën.....
Ongelooflijk om te suggereren dat het kind er misschien wel om gevraagd heeft |o
Honden en ook andere dieren, zijn in staat om aan te voelen dat ze te maken hebben met niet volwassen exemplaar. Hier horen ze voorzichtig mee te zijn.....
Een volwassen hond waarschuwt een pup ook door middel van een snauw, een dier wat sociaal is zal niet een pup of kind grijpen op die manier dat ze aan elkaar genaaid moeten worden of komen te overlijden....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:37

Er zijn ook kinderen die zodanig hard met een dier omgaan dat het beest het op een gegeven moment zo zat is. Dat wil niet zeggen dat ik dit nu loop te beweren dat het de schuld is van de kleine meid. De ouders mogen het gedrag van kleine kinderen ook in de gaten houden. Kleine kinderen zien geen verschil tussen normaal spelen en mishandelen.
Mijn kater werd elke dag door het kind van 2,5 jaar mishandeld. Beestje werd aan zijn staart meegesleurd, geschopt en geslagen en ga zo maar door.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:40

het is nooit de schuld van het kind,die treitert wel(hoewel je op een bepaalde leeftijd er wel van uit kunt gaan dat het kind het begrijpt,opzettelijk dieren pijn doen = flinke steek los)...maar inderdaad van de ouders die het laten gebeuren of gewoon niet opletten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:57

zowel hond als kind hebben op een bepaalde leeftijd nog niet de capaciteit om echt de gevolgen van hun daden in te schatten. In deze kan enkel de ouder en eigenaar iets verweten worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:06

Nens77 schreef:
Dit meisje van 5 heeft overigens geen snauw gekregen van die honden, een snauw is een waarschuwing en dan kom je mi niet zwaargewond in het ziekenhuis terecht.
Het lijkt me overigens ook erg sterk dat het meisje ze allebei tegelijk zoveel pijn gedaan heeft dat ze haar gegrepen hebben. Ik hoop dat het meisje het overleeft. De eigenaresse zal de honden niet in hebben laten slapen wanneer het meisje de honden zodanig in een hoek gedreven heeft dan dat ze niet anders meer konden dan haar te grijpen met zijn tweeën.....
Ongelooflijk om te suggereren dat het kind er misschien wel om gevraagd heeft |o
Honden en ook andere dieren, zijn in staat om aan te voelen dat ze te maken hebben met niet volwassen exemplaar. Hier horen ze voorzichtig mee te zijn.....
Een volwassen hond waarschuwt een pup ook door middel van een snauw, een dier wat sociaal is zal niet een pup of kind grijpen op die manier dat ze aan elkaar genaaid moeten worden of komen te overlijden....

Ik ben het met je post eens behalve met de opmerking dat honden in staat zijn om aan te voelen dat ze te maken hebben met een niet volwassen exemplaar. En daar voorzichtig mee zouden moeten zijn.
Zelfs al zou een hond dat kunnen; het is voor een hond niet relevant. Hij kan alleen vanuit zijn hond-zijn reageren. Wat jij doet is fe hond vermenselijken.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:25

geerke schreef:
het is nooit de schuld van het kind,die treitert wel(hoewel je op een bepaalde leeftijd er wel van uit kunt gaan dat het kind het begrijpt,opzettelijk dieren pijn doen = flinke steek los)...maar inderdaad van de ouders die het laten gebeuren of gewoon niet opletten.

Inderdaad. De ouders van kinderen en eigenaren van honden, dat zijn degene die beide (hond en kind) op moeten voeden.

Mijn kinderen (3,5 en 5 jaar) weten prima hoe ze met onze honden om moeten gaan, maar je kunt niet van hun verwachten dat ze een hond kunnen "lezen" en daarnaar handelen, dat is mijn taak!
Elke hond is anders en sommige reageren sneller op bepaalde signalen of handelingen dan andere en het is de taak van de eigenaar om daarop in te spelen.
Ik zie hier in huis met mijn akita's al een behoorlijk verschil in hun reacties naar kinderen. En het is mijn verplichting naar mijn honden en mijn kinderen(of andermans kinderen) om beide te begeleiden hoe je met elkaar omgaat. Ik zou willen dat alle mensen dat zouden doen, dat zou veel leed besparen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:29

Ik ben van mening dat honden met een kort lontje niet bij kinderen kunnen.
Zelfs al ben je erbij je bent altijd te laat het gaat meestal zo snel.
Maar om in dit geval te oordelen, dan moet je eerst precies weten wat er is gebeurt en dat word niet verteld.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:42

Ik vind het erg jammer dat het ras weer in het nieuws komt.
Als het mijn honden waren die een kind toegetakeld hebben, zouden ze ook een spuitje krijgen. Ze horen niet te zodanig te bijten dat ze iemand verwonden. Een snauw ok dan is het kind te ver gegaan waarschijnlijk... maar echt doorbijten nee dat mogen ze niet.
En hier is ook niemand schuldig behalve de ouders/ eigenaar van de honden. Want je moet je kind en honden gewoon in de gaten houden, dan kan er ook niks gebeuren.
Erg jammer weer. Schrik er wel van hoevaak ze tegenwoordig weer in het nieuws komen, is natuurlijk ook erg sensatiegericht, want ook ik heb al 3 x ofzo meegemaakt dat een kind door een ander ras is aangevallen, maar daar zie je niks van terug in het nieuws. Erg jammer dat alleen deze rassen de koppen halen :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:56

Een snauw in het gezicht van een kind is al snel een ernstige verwonding.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:06

een snauw is niet doorbijten, dus ik denk dat de schade dan wel beperkt blijft. En zelfs een snauw hoeft niet te gebeuren als je als ouder zijnde oplet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:40

Een snauw is in mijn ogen een waarschuwing en nog niet (door) bijten. Tenminste, mijn teefje snauwt wel eens als bijvoorbeeld de reu op stal op haar rijden wil. Dan waarschuwt ze met een snauw dat ze daar niet van gediend is, maar bijt niet daadwerkelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:40

Nee moet je voorkomen idd daarom zeg ik het ook, omdat ik hierboven lees "een snauw kan nog wel" maar dat kan dus niet. En de verwonding kan behoorlijk zijn ook al is het geen doorbijten.