Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:26

Rowdine: Wat betreft dat het niet zo bedoeld was, heb je een punt. Het is nooit een gerichte aanslag op Nederland geweest, of een terreurmisdaad op een passagiers vliegtuig. Ze hebben een fout gemaakt, het vliegtuig voor iets anders aangezien. Dat is enorm knullig en enorm triest voor de slachtoffers, maar ik snap wat je bedoeld.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:27

Niet het hele topic gelezen. Maar om jullie een update te geven. Mijn neefje en nichtje zaten in dat vliegtuig.
we komen net terug van een bijeenkomst voor nabestaanden op schiphol. Daar hebben ze voor zover mogelijk alles herhaald wat we eigeijk al wisten. Waarschijnlijk geen overlevenden. Ze willen de lijst van de inzittenden nog niet laten zien, omdat nog niet iedereen geididentificeerd is. Wel hebben ze contactgegevens van mijn tante en oom gevraagd zodat zij als eerste het nieuws krijgen en niet de pers.

Sorry als het rommelig staat, ik ben verward en moe

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:27

melissa_b schreef:
Niet het hele topic gelezen. Maar om jullie een update te geven. Mijn neefje en nichtje zaten in dat vliegtuig.
we komen net terug van een bijeenkomst voor nabestaanden op schiphol. Daar hebben ze voor zover mogelijk alles herhaald wat we eigeijk al wisten. Waarschijnlijk geen overlevenden. Ze willen de lijst van de inzittenden nog niet laten zien, omdat nog niet iedereen geididentificeerd is. Wel hebben ze contactgegevens van mijn tante en oom gevraagd zodat zij als eerste het nieuws krijgen en niet de pers.

Sterkte meid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:28

Sommige reacties worden echt persoonlijk. Ik vind dit niet kunnen (helemaal niet in dit topic). Zou daaraan gedacht kunnen worden? Pb is er ook nog..

Kathleen_vW

Melissa, heel veel sterkte. Geen woorden voor...

Dribbel

melissa_b schreef:

:(:) Gecondoleerd. Snap dat je verward en moe bent :(:)

xLoki

melissa_b schreef:

Melissa, gecondoleerd met dit afschuwelijke verlies. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte. Y;(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:29

melissa_b schreef:

Och jeetje wat verschrikkelijk!!! Gecondoleerd en heel erg veel sterkte! Ook voor de rest van je familie! :(:)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:29

melissa_b schreef:

Jij ook heeeeel heeeel veel sterkte !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:30

KG_Images schreef:
Rowdine: Er is veel over te vinden als je zoekt ja, maar staat het op de voorpagina van Nu.nl? Is het het eerste item op de NOS? En wanneer het dan voorbij komt, hoeveel mensen denken dan niet 'oh dat weer'. Dat vind ik kwalijk, maar is wel realiteit.

Ja dat is nu even aan de orde. Dit item is 5 dagen 'hot' om het even respectloos te zeggen en daarna ebt het weer weg van de Nederlandse nieuws websites.

Het conflict tussen Israël en Palestina staan al jaren op de agenda.
De berichtgeving uit noord Korea is minder uitbundig omdat er geen journalist het land inkomt en iedereen die uit de school klapt wordt in een kamp gestopt waar die vervolgens nooit meer uitkomt.

Bovendien, journalistiek en dan met name hetgeen je leest in kranten en ziet op Tv is alleen maar sensatiejournalistiek. Slechte berichtgeving, eenzijdig en altijd alleen maar opzoek naar sensatie.
Als je echt nieuws wil, geen gekleurde weergave, dan moet je echt zelf op het net gaat speuren en boeken gaan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:30

Gecondoleerd meid !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:31

R12312 schreef:
Rowdine schreef:
Er komt echt geen oorlog hoor. Met de wapens van tegenwoordig is zo heel de mensheid van aarde geveegd. Dat wil iedereen voorkomen dunkt me :)

Helemaal eens! Oorlog gaat er echt niet komen!

Nee, die is er al. Alleen is die tot nu toe "beperkt" tot economische/financiële wapens en een burgeroorlog in Oekraïne zelf.

En hoewel Rusland hier voor het gemak alle schuld krijgt zijn hier zeker 4 partijen met elkaar aan het ruziën (USA, EU, Oekraïne en Rusland). Of althans hun overheden, want de bevolking is de hele soap zat, geloofd er zo langzamerhand niks meer van en weet dondersgoed dat zij de echte rekening zullen betalen als het echt zo escaleerd.

Om nu de Russen de schuld te geven ivm mogelijk gebruikt wapentuig, dan vergeet je voor het gemak even dat en Oekraïne tot voor kort bij Rusland hoorde en dat het veel wapens voor het Russische leger maakt of maakte. Dat er dus Russisch legermateriaal in Oekraïne is zegt geheel niks over of Rusland al dan niet meehelpt in deze ellende.

Dat er per ongeluk een raket is afgevuurd door de seperatisten zou mij eigenlijk niet verbazen. Ze krijgen daar materiaal in handen waar ze 0,0 training mee hebben gehad. Paar maanden terug nog ging er een tankkanon per ongeluk af omdat de lokale bevolking/serperatisten achtergelaten tanks aan het bekijken waren (hoek van een huis kapot en gelukkig geen gewonden).

Dit is al met al een heel verdrietig ongeval waar sommige overheden politiek misbruik van willen maken en dat vindt ik veel kwalijker dan een ongeluk met slachtoffers tot gevolg die helemaal niks te maken hadden met wat eigenlijk een intern conflict is.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:32

Iedereen gecondoleerd en sterkte! Afschuwelijk om op deze manier dierbaren te verliezen :(

Ik kan totaal niet slapen, krijg steeds weer zo'n naar beeld voor me :(

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:33

Rowdine schreef:
Ja dat is nu even aan de orde. Dit item is 5 dagen 'hot' om het even respectloos te zeggen en daarna ebt het weer weg van de Nederlandse nieuws websites.

Het conflict tussen Israël en Palestina staan al jaren op de agenda.
De berichtgeving uit noord Korea is minder uitbundig omdat er geen journalist het land inkomt en iedereen die uit de school klapt wordt in een kamp gestopt waar die vervolgens nooit meer uitkomt.

Bovendien, journalistiek en dan met name hetgeen je leest in kranten en ziet op Tv is alleen maar sensatiejournalistiek. Slechte berichtgeving, eenzijdig en altijd alleen maar opzoek naar sensatie.
Als je echt nieuws wil, geen gekleurde weergave, dan moet je echt zelf op het net gaat speuren en boeken gaan lezen.

Precies, en je gezonde verstand gebruiken. Ik had laatst een Amerikaan op bezoek die zijn visie over 911 gaf. Ok, ik vond het echt complottheorie maar in sommige dingen had hij wel gelijk mijn inziens.

Het valt en staat met hoe de media de berichtgeving doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:34

Ik snap niet wat er met de wereld aan de hand is...

Mijn schoonbroer is afgelopen weekend doodgeschoten en nu dit...

Allebei dus wss puur aangezien voor verkeerde. Bizar.

Een vriendin haar neef en zijn vriendin waren wel aan boord en ik kan er nu gewoon niet voor haar zijn. Mijn hoofd houdt gewoon op met werken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:35

tamary schreef:
R12312 schreef:

Helemaal eens! Oorlog gaat er echt niet komen!

Nee, die is er al. Alleen is die tot nu toe "beperkt" tot economische/financiële wapens en een burgeroorlog in Oekraïne zelf.

En hoewel Rusland hier voor het gemak alle schuld krijgt zijn hier zeker 4 partijen met elkaar aan het ruziën (USA, EU, Oekraïne en Rusland). Of althans hun overheden, want de bevolking is de hele soap zat, geloofd er zo langzamerhand niks meer van en weet dondersgoed dat zij de echte rekening zullen betalen als het echt zo escaleerd.

Om nu de Russen de schuld te geven ivm mogelijk gebruikt wapentuig, dan vergeet je voor het gemak even dat en Oekraïne tot voor kort bij Rusland hoorde en dat het veel wapens voor het Russische leger maakt of maakte. Dat er dus Russisch legermateriaal in Oekraïne is zegt geheel niks over of Rusland al dan niet meehelpt in deze ellende.

Dat er per ongeluk een raket is afgevuurd door de seperatisten zou mij eigenlijk niet verbazen. Ze krijgen daar materiaal in handen waar ze 0,0 training mee hebben gehad. Paar maanden terug nog ging er een tankkanon per ongeluk af omdat de lokale bevolking/serperatisten achtergelaten tanks aan het bekijken waren (hoek van een huis kapot en gelukkig geen gewonden).

Dit is al met al een heel verdrietig ongeval waar sommige overheden politiek misbruik van willen maken en dat vindt ik veel kwalijker dan een ongeluk met slachtoffers tot gevolg die helemaal niks te maken hadden met wat eigenlijk een intern conflict is.

De laatste keer dat ik keek ruzieden er twee: Oekraïne en Rusland.
VS en Europa ruziën gelukkig niet mee :)

Dribbel

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:39

Ruzieen op secundair niveau (de VS en Europa), met andere woorden, je ermee bemoeien. En soms lost dat dingen op, soms gaat het fout. Dat hang af van zo veel factoren, daar wordt je niet goed van. Het politieke spel is ingewikkeld op wereld niveau en het lijkt soms zo simpel, maar iedereen heeft belangen en niemand laat het achterste van zijn tong zien.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:54

Voor iedereen die familie had zitten in dit vliegtuig, sterkte en gecondoleerd. Ik heb er gewoon geen woorden voor...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 02:02

Rowdine schreef:
De laatste keer dat ik keek ruzieden er twee: Oekraïne en Rusland.
VS en Europa ruziën gelukkig niet mee :)

Sancties, dumpen amerikaans schuldpapier, olie/gashandel in andere munt dan de US oliedollar. USA heeft een rothekel aan Rusland, voet aan de grond in Oekraïne (via EU/NAVO) = toegang tot Rusland. Kijk maar eens op de wereldkaart waar de buitenlandse Amerikaanse legerbases liggen. Rusland is er zowat door omsingeld.

Amerikaanse economie ligt op zijn gat, vrijwel alle industrie is geëxporteerd naar China/Azië op de wapenindustrie na. Wil je dus banen/inkomen/economische groei heb je een oorlog nodig ... en aan de afgelopen conflicten te zien is het M.O. of Europa daar mooi kandidaat voor, want lekker ver weg.

Wat ook de waarheid is over de oorzaak van het neerstorten van dit vliegtuig, er zullen politici zijn die hier misbruik van gaan maken voor hun eigen belang. En dat is imho nog verdrietiger/beangstigender dan het ongeluk zelf.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 02:11

Er is zojuist door schiphol bevestigd dat de schoonouders van mn vriendin overleden zijn...

Bizar.. Heb vorige week nog met die mensen staan praten op haar bruiloft... Vind het echt heel erg...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 02:18

Jeetje mina... Ik heb er gewoon geen woorde voor hoe heftig dit bij mij overkomt. Wat een bizar verhaal dit.

Voor alle nabestaande van de slachtoffers ik wilde dat ik meer kon doen dan sterkte wensen... maar helaas zit dat er niet in!

Sandyislief ook jij ontzettend veel sterkte! Wat verschikkelijk voor jw vriendin...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 03:47

Voor iedereen die familieleden/ vrienden/ bekenden zijn verloren heel veel sterkte.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 04:11

Zoveel bokkers die mensen moeten missen of andere kennen die een of meerdere moeten missen. Dan komt het toch steeds dichterbij. Heel veel sterkte aan jullie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 06:14

Jeetje, wat gaat het hier hard! Niet bij te benen.
Iedereen die iemand verloren heeft bij deze afschuwelijke ramp: ontzettend veel sterkte.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:20

Is het een idee om een aparttopic te maken met de politieke discussie?
Ik vind het interessant om te lezen maar zou het niet erg vinden, zou dit topic enkel voor medeleven, evt verhaal vertellen blijven.
edit: en die smerige link zou echt verboden moeten worden hier op bokt. Te veel minderjarige.

Melissa b. Heel veel sterkte en gecondoleerd.

Sterkte voor jou vriendin en jou sandy!