Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melissa_b schreef:Niet het hele topic gelezen. Maar om jullie een update te geven. Mijn neefje en nichtje zaten in dat vliegtuig.
we komen net terug van een bijeenkomst voor nabestaanden op schiphol. Daar hebben ze voor zover mogelijk alles herhaald wat we eigeijk al wisten. Waarschijnlijk geen overlevenden. Ze willen de lijst van de inzittenden nog niet laten zien, omdat nog niet iedereen geididentificeerd is. Wel hebben ze contactgegevens van mijn tante en oom gevraagd zodat zij als eerste het nieuws krijgen en niet de pers.
Sorry als het rommelig staat, ik ben verward en moe
melissa_b schreef:Niet het hele topic gelezen. Maar om jullie een update te geven. Mijn neefje en nichtje zaten in dat vliegtuig.
we komen net terug van een bijeenkomst voor nabestaanden op schiphol. Daar hebben ze voor zover mogelijk alles herhaald wat we eigeijk al wisten. Waarschijnlijk geen overlevenden. Ze willen de lijst van de inzittenden nog niet laten zien, omdat nog niet iedereen geididentificeerd is. Wel hebben ze contactgegevens van mijn tante en oom gevraagd zodat zij als eerste het nieuws krijgen en niet de pers.
KG_Images schreef:Rowdine: Er is veel over te vinden als je zoekt ja, maar staat het op de voorpagina van Nu.nl? Is het het eerste item op de NOS? En wanneer het dan voorbij komt, hoeveel mensen denken dan niet 'oh dat weer'. Dat vind ik kwalijk, maar is wel realiteit.
R12312 schreef:Rowdine schreef:Er komt echt geen oorlog hoor. Met de wapens van tegenwoordig is zo heel de mensheid van aarde geveegd. Dat wil iedereen voorkomen dunkt me
Helemaal eens! Oorlog gaat er echt niet komen!
Rowdine schreef:Ja dat is nu even aan de orde. Dit item is 5 dagen 'hot' om het even respectloos te zeggen en daarna ebt het weer weg van de Nederlandse nieuws websites.
Het conflict tussen Israël en Palestina staan al jaren op de agenda.
De berichtgeving uit noord Korea is minder uitbundig omdat er geen journalist het land inkomt en iedereen die uit de school klapt wordt in een kamp gestopt waar die vervolgens nooit meer uitkomt.
Bovendien, journalistiek en dan met name hetgeen je leest in kranten en ziet op Tv is alleen maar sensatiejournalistiek. Slechte berichtgeving, eenzijdig en altijd alleen maar opzoek naar sensatie.
Als je echt nieuws wil, geen gekleurde weergave, dan moet je echt zelf op het net gaat speuren en boeken gaan lezen.
tamary schreef:R12312 schreef:
Helemaal eens! Oorlog gaat er echt niet komen!
Nee, die is er al. Alleen is die tot nu toe "beperkt" tot economische/financiële wapens en een burgeroorlog in Oekraïne zelf.
En hoewel Rusland hier voor het gemak alle schuld krijgt zijn hier zeker 4 partijen met elkaar aan het ruziën (USA, EU, Oekraïne en Rusland). Of althans hun overheden, want de bevolking is de hele soap zat, geloofd er zo langzamerhand niks meer van en weet dondersgoed dat zij de echte rekening zullen betalen als het echt zo escaleerd.
Om nu de Russen de schuld te geven ivm mogelijk gebruikt wapentuig, dan vergeet je voor het gemak even dat en Oekraïne tot voor kort bij Rusland hoorde en dat het veel wapens voor het Russische leger maakt of maakte. Dat er dus Russisch legermateriaal in Oekraïne is zegt geheel niks over of Rusland al dan niet meehelpt in deze ellende.
Dat er per ongeluk een raket is afgevuurd door de seperatisten zou mij eigenlijk niet verbazen. Ze krijgen daar materiaal in handen waar ze 0,0 training mee hebben gehad. Paar maanden terug nog ging er een tankkanon per ongeluk af omdat de lokale bevolking/serperatisten achtergelaten tanks aan het bekijken waren (hoek van een huis kapot en gelukkig geen gewonden).
Dit is al met al een heel verdrietig ongeval waar sommige overheden politiek misbruik van willen maken en dat vindt ik veel kwalijker dan een ongeluk met slachtoffers tot gevolg die helemaal niks te maken hadden met wat eigenlijk een intern conflict is.
Rowdine schreef:De laatste keer dat ik keek ruzieden er twee: Oekraïne en Rusland.
VS en Europa ruziën gelukkig niet mee