Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:19

Gillbo, zucht... je wil het gewoon écht niet begrijpen hè?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:22

Sees schreef:
Op een terras zit iedereen op dezelfde hoogte denk je niet.

Ik vind het overigens bijzonder jammer dat jij iedere keer maar op bepaalde stukken van mensen hun post en de rest negeert...

ja juist daarom.Een drinkend kind ligt ook dan niet op ooghoogte.

en hoezo negeren.
Mijn punt is wel duidelijk dacht ik zo.Zolang er discreet gevoed wordt is er helemaal niks aan de hand.Dat steeds de uitzonderingen hierin erbij worden gehaald heb je niks aan want dat zijn er maar een paar.
En die uitzonderingen kom je echt overal tegen niet alleen bij bv.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:23

Ik zal het nóg een keer uitleggen:

Discreet BV geven dus geen probleem.
Bewust niet discreet voeden -> asociaal.

Sommige dingen zijn sociaal niet gewenst en dan hoor je rekening te houden met elkáár. Als er kinderen in het spel zijn lijkt echter het elkáár te worden vergeten en moet ineens vooral de andere partij tolerant zijn. Dát irriteert mij en meerdere mensen met mij blijkbaar. Niet alles is oké omdat het kinderen betreft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:23

Gillbo, ga je nu beweren dat ik niet gezien kan hebben wat ik gezien heb omdat een kind niet op ooghoogte ligt? Please...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:24

Sees schreef:
Gillbo, zucht... je wil het gewoon écht niet begrijpen hè?

nee Sees ik deel jou mening niet dat is wat anders.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:26

Gillbo, dat heb je al meer dan duidelijk gemaakt :P.

Waar het mij om gaat is dat je ook niet lijkt te willen begrijpen dat er gewoon mensen zijn die niet zitten te wachten op BV. Of het nu natuurlijk is of niet. En nogmaals, voordat me dat weer verweten wordt, BVende moeders hoeven NIET op de WC te voeden of thuis te blijven.

Ik snap gewoon niet dat mensen niet willen begrijpen dat er mensen zijn die het vies vinden en dan vervolgens heel flauw gaan reageren. En nogmaals ik ben dus niet iemand die het vies vind maar hoef er ook niet open en bloot getuige van te zijn.
Laatst bijgewerkt door Sees op 27-05-14 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:27

Sees schreef:
Zahlina schreef:
Daarom heb Ik er voor gekozen om niet te dicht bij mijn buren te wonen.
Dat is een Keuze die Ik in min leven heb gemaakt. Op het moment dat Ik me ergens aan erger, ga Ik bij mij Zelf te rade waarom Ik mij hier aan erger, want het niet dat een ander er voor zorgt dat Ik mij erger, het is iets wat van uit mijzelf komt.
Waarom zou Ik Ik niet zo tolerant kunnen zijn? Stap eens uit Je referentie kader, laat alle waarde oordelen varen en de wereld wordt een stuk aangenamer. En ALS iedereen dat nou eens zou doen, moet Je eens zien he leuk Mensen ineens met elkaar om kunnen gaan.
Het gaat om vrijheid, vrijheid om te kunnen zij wie Je bent, binnen de wetgeving die gelden in het land waar Je aanwezig bent.

Je eerdere posts getuigen niet echt van tolerantie :o.

Als je wél naast een verbouwer zou wonen met je kleine die niet kan slapen, zou je vast niet meer zo 'tolerant' reageren ;).

Ik kies er voor om niet naar die dikke blote buik te kijken of naar een blote borst van een man omdat ik het nier smakelijk vind. net zoals iedereen er voor kan kiezen om niet te kijken naar een borstvoedende moeder.
Het niet zien zorgt ervoor dat je ook geen ergenissen hebt.

Hoe weet jij hoe ik zou reageren als ik in het geluid zou zitten van een verbouwing? Daarnaast heb ik er bewust voor gekozen om geen buren aan mijn huis te hebben, dus zal ik die ergenis nooit hebben.
Het zijn allemaal keuzes die je zelf als mens hebt, ook het ergeneren aan dingen is een keuze die jezelf maakt *D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:28

Ik moet zeggen dat met het arriveren van bepaalde personen in dit topic de toon toch wel erg veel onprettiger is geworden. Ik wilde op veel dingen reageren maar ik ga het niet doen. Vind de sfeer hier niet meer fijn en de discussie weinig constructief meer.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:30

Zahlina, ik heb geen ergernis zolang het gewoon netjes gebeurt, als het asociaal provocerend gebeurt, heb ik daar moeite mee en dat is heel normaal.

Ik weet idd niet hoe jij zou reageren nee, ik maak een inschatting op basis van de kanten die jij hier laat zien en ik zou er inderdaad naast kunnen zitten ;).

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:31

Sees lees even de post terug waarin je zelf zegt dat we het eens zijn.
Dan ben je denk ik te snel met je conclusie dat ik dat niet wil snappen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:44

Waar het omgaat is dat iedereen keuze maakt in het leven die nooit door iedereen goed gevonden worden. Je kan gewoon weg niet iedereen tevreden houden, zou er niet aan moeten denken.
Als je je ergens aan ergert, in dit geval borstvoeding geven in het openbaar dan is het aan jouw de keuze om daar wat aan te doen, niet de moeder die borstvoeding geeft.
Je kan altijd vragen aan de moeder om het niet te doen omdat jij er niet tegen kan, maar de kans is groot dat je dan uitgelachen wordt, je kan er voor kiezen om er niet naar te kijken en je kan er voorkiezen om je gewoon te blijven ergeren.

Dat jij je aanpast in het leven voor andere dat is ook jouw keuze Sees, net zo als dat een moeder die de fles geeft ook een keuze heeft gemaakt en een moeder die de borst geeft dat ook doet. Niets is slecht of goed zolang jezelf maar achter die keuze staat en je andere geen schade aanbrengt.

Het is ook jouw keuze om mij na een aantal dingen die ik in dit topic heb geplaatste te beoordelen, moet je helemaal zelf weten maar weet wel dat de kans groot is dat je er helemaal naast zit.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:49

Sees schreef:
Riddershow en Gillbo, ik denk inderdaad dat je ieder ander irritatieonderwerp zou kunnen noemen maarrr (en nu bevind ik me op glad ijs, I know) zodra het over kinderen gaat, schiet men nog sneller in de verdediging naar mijn idee :o.

Ik weet zeker dat ondermeer de moeders in dit topic (bijna) allemaal zouden vallen over verbouwen van 08 - 22u en toch mag dat ook gewoon dus HOEFT de verbouwer geen rekening met bijvoorbeeld kinderen te houden. Als de verbouwer dat echter niet zou doen, zou hij/zij bestempeld worden als een asociaal iemand zijn en is een burenruzie snel geboren ;). Maar van iemand die weigert discreet te voeden (al dan niet met doek) mag men, volgens sommigen hier, niets zeggen :o.

@sees; is dat zoveel anders dan bij andere mensen waarbij je een onderwerp begint over iets wat eengevoelige schaar raakt? (open eens een topic over een maatje meer op paard := )

Borstvoeding is gewoon een vrij heikel thema, omdat het binnen de maatschappij zelfs een ondergeschoven kindje is. Slechte voorlichting, begeleiding van nieuwe mama's, commentaar van anderen (onwetenden?) en deskundigen die zelfs verkeerde informatie verstrekken. Vervolgens zijn er een groep mama's die ondanks alles toch proberen borstvoeding te geven, met alle bijkomende voor en nadelen ;) sommigen hebben er echt voor gevochten. En dan krijgen ze van de maatschappij/samenleving te horen dat ze het maar zo stiekem mogelijk moeten doen want het is toch wel een beetje vies :roll:

Het klinkt waarschijnlijk als een slechte dramafilm :P maar voor sommige mama's voelde dat waarschijnlijk ook. Bij mij ging (en gaat) alles zonder enige problemen, maar ik weet dat het niet voor iedereen zo is.

Ik erger me niet zo gauw... Wij zijn zelf regelmatig ook nog aan het klussen als de kids op bed liggen, dus ik weet dat ze daar niet wakker van worden. Maar ik snap je voorbeeld wel. Ik kan me heel erg (vroeger al, maar nu mét kinderen nog erger) heeeeeeel erg ergeren aan die lopende kankerfabriekjes die ongevraagd hun vieze rook overal uitblazen... (klinkt tolerant he ;) ) Vooral in een kinderpark waar je ze niet kunt ontwijken. Ik heb er wel degelijk mijn mening over en kan er een heleboel over vinden.... en zal heel blij zijn als een overheid daar eindelijk iets over gaat vinden. Maar zolang dat er niet is, moet ik er mee leren leven of ontwijken... Meer keus heb ik niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:24

Ik heb, blijkbaar, gewoon moeite met intolerantie en de verhuftering van de maatschappij en dit topic is daar weer een goed voorbeeld van :o. We moeten allemaal rekening houden met elkaar. Als iedereen maar voor zich zou gaan leven, wordt de wereld er niet mooier van :o.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:54

Sees schreef:
Ik heb, blijkbaar, gewoon moeite met intolerantie en de verhuftering van de maatschappij en dit topic is daar weer een goed voorbeeld van :o. We moeten allemaal rekening houden met elkaar. Als iedereen maar voor zich zou gaan leven, wordt de wereld er niet mooier van :o.

Dat geldt van twee kanten, moet ik zeggen.... :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:55

vuurneon schreef:
Krijg nu een heel ander beeld bij een lopend buffet :')

Ik roep al sinds de geboorte van mijn zoontje dat ik een lopend buffet ben :+

Oomens ik doelde meer op de mensen die het voeden van de baby niet kunnen zien omdat de moeder met haar rug naar ze toe zit, maar dat ze het nog steeds vies/walgelijk vinden omdat ze weten wat de moeder aan het doen is.
Dan kun je eigenlijk 80% van de bevolking wel vies vinden.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:59

Sees schreef:

Sommige dingen zijn sociaal niet gewenst en dan hoor je rekening te houden met elkáár. Als er kinderen in het spel zijn lijkt echter het elkáár te worden vergeten en moet ineens vooral de andere partij tolerant zijn. Dát irriteert mij en meerdere mensen met mij blijkbaar. Niet alles is oké omdat het kinderen betreft.

^Dit inderdaad

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:19

Pearlx schreef:
Sees schreef:

^Dit inderdaad

mar met kinderen betekend het ook niet dat je maar alles moet doen of laten omdat er misschien ergens iemand last van kan hebben.
Wat bleu eyes zegt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:11

Gillbo maar dat zegt ook niemand maar het lijkt wel alsof zodra je commentaar hebt op iets wat kinderen betreft; je een doodzonde begaat...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:45

Wie zegt dat dan?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:50

Nou ja, zo komt het over bij mij en anderen wel een beetje over in dit topic :o . Maar dat is ongetwijfeld niet de bedoeling?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:16

Ik vind kinderen leuk, maar ook ik accepteer niet alles van kinderen ook niet als ze niet mijne zijn. Kinderen kunnen zich namelijk ook gedragen en rekening houden met anderen. Jong geleerd is oud gedaan. In een restaurant rustig zitten netjes eten en geen rare taferelen. Bv prima maar discreet, strategisch je plek kiezen. Mensen rustig paseren op straat, geen grote mond tegen anderen enzovoorts. Als iemand zich aan onze uk stoort mag het gezegd worden en geloof me meestal krijg ik eerder te horen laat haar maar, alleen is mijn ervaring dat dan mensen zich wel gaan ergeren en dat hoeft niet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:27

Na zoveel pagina's te hebben bijgelezen, ben ik echt verbaasd over het gezeur over en weer. Als je, je ergens aan ergert zijn er twee dingen die je daaraan kunt doen.
1) Je kijkt een andere kant op en/of draait je rug er naartoe zodat je het niet meer ziet.
2) Je blijft je opwinden over hetgeen je ergernis of afschuw opwekt. Kan je wel zeggen dat het laatste zeer ongezond is voor je.

Voor het grootste deel ben ik het met Zahlina eens. Zie ook mijn onderschrift. Ik ben ook zo'n mens wat het liefst textielloos rondhopst. Kan me niet schelen waar. Als ik in mijn eigen tuin topless wil zonnen heb ik de zoon van lover over de zeik. Is zijn probleem, gaat hij maar op zoek naar een eigen woning. Ik weiger me dus ook aan te passen aan een ander. Je kan namelijk NOOIT iedereen tevreden houden!!

Ik heb ook ergens gelezen dat ouders met kids zich niet overal welkom voelen... Tja, heb samen met lover aardig wat kids rondlopen. Als stel waen we wel welkom, maar kids moesten wegblijven. En dat bij mensen die hun eigen kids amper opvoeden.... Die dus de schappen van de super-/bouwmarkt leegtrekken zonder dat daar iets van gezegd wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:28

Maar je eigen huis is toch anders, als ik daar naakt wil rondlopen dan mag dat. Op straat is het onzedelijk :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:29

Ik denk dat je nooit 100% kunt weigeren je aan te passen aan een ander :n

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:30

Ga ook rustig topless bij het meer zonnen/zwemmen/honden uitlaten :D