De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:40

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/15/pvd ... traattuig/

als zelfs samson het zegt waarom trekken ze dan niet hun mond open maar word dit probleem gewoon onder de tafel geschoven...net zoals alle andere problemen hier in nl t word onder tafel geschoven t probleem word niet opgelost maar enkel verslechterd.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 21-03-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:51

Nee, de wereld is niet zo simpel. Wilders is een product van deze tijd, en deze tijd hebben we toch met z'n allen gecreeerd. Hoe dan ook, we hebben het ermee te doen.

En hoezo hebben mensen niet dezelfde problemen? Ze kampen allemaal met armoede/ financiele problemen, werkloosheid, onzekerheid over de toekomst, voelen zich niet serieus genomen, niet geaccepteerd, voelen zich buitengesloten (Nederlanders voelen zich buitengesloten doordat vreemde mensen banen inpikken voor lagere lonen dan waar wij van kunnen rondkomen met slechtere voorwaarden, door het spook van ontslag/ economische crisis dat ons al jaren boven het hoofd hangt en gebruikt wordt om heel veel onzekerheid te creeren, door mensen die geen Nederlands spreken op straat, door hoofddoekjes/ lichaamsbedekkende kleding, kleding die wij hier niet kennen, door de politiek zelf, de buitenlanders voelen zich buitengesloten door de media, rucksichloss geroeptoeter zoals dat van Wilders, hebben het gevoel dat alle of in elk geval heel veel Nederlanders tegen ze zijn), hebben last van criminaliteit. De redenen waarom ze dat voelen verschillen wel degelijk (hoewel minder fundamenteel dan veel mensen denken), maar het basisgevoel is precies hetzelfde.

Maar Wilders an sich is ook maar een marionet. Had hij deze rol niet opgepakt, dan had een ander het wel gedaan. Wilders is een handige jongen die lekker vlot babbelt, en mensen het gevoel geeft dat hij luistert naar hun problemen. En laten we wel wezen, in het huidige politieke klimaat zijn er niet zoveel die zelfs maar de moeite nemen te doen alsof ze luisteren naar de problemen waar de bevolking dagelijks mee kampt. En hij weet het ook nog eens lekker kort en bondig samen te vatten (wat een kunst op zich is).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:58

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:15

Die mevrouw gisteren bij RTL late night verwoorde het uitstekend

Ze zat met Wilders haters aan de tafel en ze hield zich knap staande

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:51

ceasario schreef:
Je wereldje is wel erg klein. :(:)

Wat een ontzettend nare, denigrerende reactie. Als je het niet op inhoud kunt, doe je het maar op vorm??

NathalietjeB schreef:

als zelfs samson het zegt waarom trekken ze dan niet hun mond open maar word dit probleem gewoon onder de tafel geschoven...net zoals alle andere problemen hier in nl t word onder tafel geschoven t probleem word niet opgelost maar enkel verslechterd.

Waarom ga je niet inhoudelijk op mijn vragen in?

yentl2010 schreef:

Ebru? Ik vond het gewoon gênant om te zien, plaatsvervangende schaamte. Ik vond haar altijd heel sterk maar wat ze gisteren allemaal zei was weinig logisch en samenhangend. Maar wat zei ze dan, dat jij zo goed vond?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:53

yentl2010 schreef:

Wat zij zei ging helemaal nergens over... Was blij dat Pechtold ernaast zat :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:56

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:57

NathalietjeB schreef:

Wie is ze?

:)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:20

NatasjavE schreef:

*\o/*

Dat is de beste van het laatste jaar. !!

"Ik ben blond" ( Arisch) en géén Indo.

Afbeelding

Citaat:
Als Geert Wilders veroordeeld wordt op basis van zijn uitspraken over Marokkanen, dan moet hij worden uitgezet naar Indonesië. Dat vindt de Tweede Kamerfractie van de PVV. Wilders’ moeder is geboren in de West-Javaanse stad Soekaboemi.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:31

Eulogy schreef:
yentl2010 schreef:

Wat zij zei ging helemaal nergens over... Was blij dat Pechtold ernaast zat :+

Was dat die Marokkaanse vrouw? Ik vond haar hier en daar ook een beetje vervelend worden. Misschien is zij wel zo dat zij zichzelf Nederlander noemt, maar ik ken wel een heleboel Marokkanen van mijn leeftijd die zichzelf toch echt Marokkaan noemen. Prima. Spreken goed Nederlands en vreten verder geen ongein uit: Niks mis mee. Maar: Om dan te zeggen 'ja de Nederlanders noemen mij Marokkaan'... Tjah.... Dan wordt het moeilijk.
(ik heb overigens totaal geen probleem met een ander kleurtje of wat dan ook. Zie mij maar eens uit te leggen wat een echte prototype Nederlander is, want die is er al sinds de jaren 60 niet meer denk ik)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:32

Ze is Turks.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:37

De Speld is zoals vrijwel altijd weer geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:42

NatasjavE schreef:

Briljant, maar t is zo klaar als een klontje, als hij veroordeelt wordt voor dit hele gebeuren is ie ook een criminele allochtoon, dus hij werpt het in zijn eigen schoenen :') (al hoewel, ben je ook allochtoon als 1 ouder buitenlands is?)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:50

Ligt eraan welke definitie je hanteert, maar volgens mij wel :P Dat betekent dus ook dat je er echt nooit 'vanaf' komt, want dat betekent dat zijn kinderen ook weer allochtoon zijn terwijl die dan nog maar een kwart buitenlands zijn.
Verder applaus voor De Speld, heerlijk :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:56

ceasario schreef:
mick75 schreef:
Want de PVV-aanhanger verschilt niet wezenlijk van de niet-PVV-aanhanger, of zelfs de Marokkaan. Veelal hebben ze precies dezelfde problemen waar ze in het dagelijks leven tegenaan lopen. Zeker in de "slechtere" buurten.

Onzin !!

Je wereldje is wel erg klein. :(:)

Ik vraag mij af of het af kan doen als onzin.
Als je voorbij de voordeur kijkt zullen veel problemen echt wel degelijk gelijk zijn. Als je voorbij de "labels"kijkt en ze iedereen als mens gaat zien.

Gisteren toevallig deze docu gezien http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/d ... peace.html

Was mooi om te zien hoe mensen o.a. door vergeving en begrip nader tot elkaar zijn gekomen.

De Israelische "hoofdrolspeelster" zat ook bij een vrouwenclub bestaande uit Israelische en Palestijnse moeders die allemaal hun zoon verloren zijn in de oorlog. Verbonden door het leed zijn er eigenlijk weinig verschillen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:06

mick75 schreef:
Nee, de wereld is niet zo simpel. Wilders is een product van deze tijd, en deze tijd hebben we toch met z'n allen gecreeerd. Hoe dan ook, we hebben het ermee te doen.

Volgens mij leert de geschiedenis dat vrijwel iedere tijd zo een persoon voortgebracht...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:13

Joolien schreef:
NatasjavE schreef:

Briljant, maar t is zo klaar als een klontje, als hij veroordeelt wordt voor dit hele gebeuren is ie ook een criminele allochtoon, dus hij werpt het in zijn eigen schoenen :') (al hoewel, ben je ook allochtoon als 1 ouder buitenlands is?)

Nee, sinds 2005 ofzo niet meer? Wel fijn, ben ik ook van mijn allochtonenstatus af *D

edit: oh nee, volgens het CBS ben ik nog steeds allochtoon. Leuk :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:16

lieveli schreef:
Ze is Turks.

Mag ook, maar dan alsnog blijf ik bij het eerdere wat ik schreef.

(Net zoals dat ik absoluut niet de standaard Nederlander kan beschrijven. 'De Nederlander' is er namelijk in zoveel verschillende kleuren, heeft zoveel verschillende culturen etc)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:44

Hij kan niet veroordeelt worden omdat Marokkanen geen ras is maar een Nationaliteit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:45

yentl2010 schreef:
Hij kan niet veroordeelt worden omdat Marokkanen geen ras is maar een Nationaliteit

Ehm... Ben je bekend met De Speld?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:03

lieveli schreef:
yentl2010 schreef:

Ehm... Ben je bekend met De Speld?

Nee en dat bedoel ik niet ik doelde op wilders ,daar zijn nu vele aangiftes tegen

Alleen hij stelde de vraag aan het publiek meer of minder ? Publiek antwoorde minder niet Geert

En je kan alleen discrimineren over een ras of geloof en aangezien een Marokkaan geen ras is maar Nationaliteit denk ik dat alles met een sisser afloopt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:05

Ohhh dus hij bedoelde wellicht niet dat er minder Marokkanen moeten komen? Maar zijn aanhangers begrepen het verkeerd?

En discrimineren en racisme kan over alles. Over ras, geloof, nationaliteit, sekse, haarkleur. Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat hij niet veroordeelt kan worden omdat het een nationaliteit betreft?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:10

Hetgeen ik zo jammer vind zijn de mensen die beweren nooit last van Marokkanen te hebben dus dan is het maar niet zo. Weleens door een wijk als de Schilderswijk in Den Haag gelopen? Door de Molenwijk in Den Haag?
Daar is het zoals eerder genoemd zo dat er steeds meer en meer allochtonen kwamen wonen, tussen elkaar dus waarom ook Nederlands spreken, als iedereen om jou heen een andere taal spreekt.
Ik woon al m'n leven lang tussen beide buurten in, er zitten echt wel okay mensen tussen hoor, die zich integreren, de taal leren spreken en hun kinderen netjes opvoeden. Echter ken ik een gezin persoonlijk wat wel Nederlands spreekt, maar een keer heel duidelijk zei 'zolang we maar net doen alsof we het niet kunnen, krijgen we alles voor elkaar'. Nooit een dag hun leven hier gewerkt.
Naar mijn zin wordt nog steeds de allochtoon een hand boven het hoofd gehouden. Alleen al laatst weer een artikel dat allochtone mbo-ers veel meer begeleiding nodig hebben om een juiste opleiding te kiezen met betere baankansen. Want autochtone mbo-ers maken wel altijd de juiste keuze?

Zoals ik eerder ook al zei: als je je niet in bepaalde situaties en omgevingen bevindt, zul je niet begrijpen waarom mensen als meneer Wilders zeggen wat ze zeggen, en sterker nog, dat er mensen achter hem staan.
Is het trouwens niet zo dat jaren er flinke overlast was van Antillianen, was het niet meneer Fortuyn die dit aankaartte, is het niet zo dat die problemen een heel stuk beter gaan?

Racisme kan alleen over rassen gaan. Vandaar het woord Racisme...

Laatst hoorde ik een Marokkaanse meid zeggen 'wie de schoen past trekt hem aan, ik voel me immers nooit beledigd door de term K*t Marokkaan'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:12

Deze allochtoon heeft nog nooit een voorkeursbehandeling genoten hoor :') Wat een onzin om alle allochtonen op 1 hoop te gooien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:15

lieveli schreef:
Deze allochtoon heeft nog nooit een voorkeursbehandeling genoten hoor :') Wat een onzin om alle allochtonen op 1 hoop te gooien.

Precies +:)+ +:)+