Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:51

daar hebben ze bij Startrek een aflevering aan gewijd waar die terecht is gekomen :D

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:54

Lees net dat de familieleden van de passagiers de wanhoop nabij zijn, jongeren houden het nog wel vol maar oudere mensen zijn compleet ingestort. Ze gaan in hongerstaking omdat ze geloven dat de luchtvaartmaatschappij weldegelijk weet wat er met het vliegtuig is gebeurd, maar dat ze dat niet willen zeggen vanwege politieke redenen.

Echt vreselijk!

Daarbij, is het vliegtuig op de radar gezien door het leger vlakbij Thailand. Dit hebben ze alleen niet eerder gezegd omdat niemand er naar vroeg. SUKKELS!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:22

De nabestaanden krijgen er ook een luchtje aan en willen zelfs een hongerstaking houden, omdat ze denken dat Malaysia Air iets achter houdt? Was op de radio.. Vind dat toch wel ver gaan eerlijk gezegd..

Ooh, hierboven is dit ook al verteld zie ik nu.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:25

Natascha schreef:
daar hebben ze bij Startrek een aflevering aan gewijd waar die terecht is gekomen :D

Ja, die aflevering heb ik ook gezien. Vrees alleen dat dat ook niet bij de waarheid ligt :))

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:45

LovesKim schreef:
De nabestaanden krijgen er ook een luchtje aan en willen zelfs een hongerstaking houden, omdat ze denken dat Malaysia Air iets achter houdt? Was op de radio.. Vind dat toch wel ver gaan eerlijk gezegd..

Denk jij dat ze niets achterhouden dan? Ik denk namelijk dat ze veel meer weten dan wij en de naasten van de inzittenden van het vliegtuig.

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:48

Dat zou best kunnen, maar ik denk niet dat ze zomaar alles zeggen wat ze weten door een hongerstaking.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:48

Als ze informatie achterhouden, dan hebben ze daar ongetwijfeld een goede reden voor.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:54

aaa arme familie...ik zou ook helemaal gek worden, je bent zo machteloos hierin. En dan elke keer komt er weer wat in het nieuws. Ik gok dat hun het net als ons lezen, ze zullen niet al die familie updates geven of wel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:59

Stukje uit die link:

Citaat:
De Maledivische krant Haveeru Online meldt vandaag dat bewoners van het afgelegen eiland Kuda Huvadhoo in het Dhaal atol op 8 maart een 'jumbojet' (ander woord voor Boeing, red.) heel laag zagen overvliegen.

Het ging volgens hen om een 'wit vliegtuig met rode strepen' dat omstreeks kwart over zes 's morgens passeerde. Volgens ooggetuigen kwam het toestel uit het Noorden en vloog het naar het zuidoosten richting het meest zuidelijke puntje van de Malediven.

Lawaai
Het vliegtuig maakte volgens hen 'ongelofelijk veel lawaai'. Zelfs zoveel dat sommige bewoners uit hun huizen kwamen om te kijken wat er aan de hand was. 'Nooit eerder zag ik een jumbojet zo laag over ons eiland vliegen. We hebben hier wel eens watervliegtuigen voorbij zien komen maar ik weet zeker dat dit een ander toestel was. Ik kon de deuren ervan duidelijk zien,' verklaart een van de ooggetuigen in de krant.

Eilandbestuurder Mohamed Zaheem bevestigt dat bewoners hem vertelden over het overvliegende toestel. Een plaatselijke luchtvaartexpert verklaart tegenover de Maledivische online krant dat het 'waarschijnlijk' is dat vlucht MH370 over de Malediven vloog. 'De kans dat het een ander toestel was, is extreem klein gelet op het tijdstip,' aldus de deskundige.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:59

Yvank_ schreef:

Wat vergezocht! Als een vliegtuig waarvan wereldwijd bekend is dat hij verdwenen is op een eiland land op de malediven, dan valt dat toch op? :?

Je kan mij niet wijsmaken dat men het daar niet meld als ze daar geland zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:04

Dat vind ik inderdaad ook heel vreemd. Die mensen zijn ook niet achterlijk, als zij op het nieuws zien dat er een vliegtuig vermist is, dan denk ik wel dat ze het zullen melden als een buitenproportioneel groot vliegtuig, dat ook nog eens op het vermiste toestel lijkt, overkomt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:06

Landen op de malediven is uitgesloten mensen. Hij kan daar alleen landen op Male en als hij daar had geland hadden we het wel geweten. De rest van de atollen zijn te klein en uitgesloten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:12

Eigenlijk vind ik dat niet zo vreemd. De maldiven liggen 4500 km van malaysia af. Verder werd het vliegtuig daar niet gezocht en werd het geacht neergestort te zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:52

fourseasons schreef:
LovesKim schreef:

Denk jij dat ze niets achterhouden dan? Ik denk namelijk dat ze veel meer weten dan wij en de naasten van de inzittenden van het vliegtuig.

Oh, ik denk dat wel, en snap ook dat je echt hopeloos wordt van dit gedoe, maar een hongerstaking vind ik te ver gaan. Ik denk dat als ik in dat vliegtuig had gezeten ik ook niet wou dat mijn familie zich ging uithongeren.. Je bereikt er echt niks mee, ze zullen idd wel een goede reden hebben als ze iets achterhouden en daarbij, als ze iets achterhouden dan zou dat allang naar buiten zijn gekomen want heel veel landen zoeken mee.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:13

Splash_ schreef:
Landen op de malediven is uitgesloten mensen. Hij kan daar alleen landen op Male en als hij daar had geland hadden we het wel geweten. De rest van de atollen zijn te klein en uitgesloten.

Diego Garcia zou nog een optie zijn. Maar dat wordt tot nu toe steeds ontkend.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:52

xSwanHeart schreef:
Als ze informatie achterhouden, dan hebben ze daar ongetwijfeld een goede reden voor.

Precies. Is het niet veel erger om steeds iets anders te horen te krijgen? Ik neem aan dat ze eerst 100% zeker willen zijn van hun zaak voor ze naar buiten komen met informatie.
De dingen die we tot nu toe te horen hebben gekregen zullen wel gekomen hebben van mensen die dachten het wel te weten maar dat eigenlijk dus nog niet naar buiten mochten brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:02

Ik kan nu nog maar 1 zin erover zeggen:

'hopelijk hebben ze het vliegtuig snel gevonden!'

Wordt nu wel nieuwschierig naar wat ze achterhouden.. Als ze een vermoeden hebben gaan ze er toch kijken?!

Hongerstaking?! :oo
het moet verschrikkelijk zijn, maar dit gaat wel ver.. Als ik 1 van de passagiers was zou ik niet willen dat mn familie dat zou doen.. Nog meer leed :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:43

Sammie schreef:
Natascha schreef:

Ja, die aflevering heb ik ook gezien. Vrees alleen dat dat ook niet bij de waarheid ligt :))

Vorig jaar hebben ze wel een wrak aangetroffen dat sterk overeenkomt met het toen gebruikte vliegtuig.
Dit jaar gaan ze terug naar het eiland om verder onderzoek te doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:35

Nog niet.

Maar als hij op een dergelijk vliegveld (wat nog in gebruik is) zou zijn geland hadden ze toch al wel contact opgenomen. Dus ze hebben hem sowieso niet bereikt. De mensen aan boord hebben het noet overleefd, anders hadden ze allang contact opgenomen.

Ik blijf het gek vinden dat dat vliegtuig gewoon niet te traceren is. Dat moet IMO echt beter kunnen. Met de huidige technologie moeten we toch gewoon iets kunnen maken wat altijd en overal data uitzend? Als we kunnen communiceren met mensen is de ruimte moet het op onze planeet zelf toch ook zeker mogelijk zijn?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:02

Maar hoe moeten ze contact opnemen?

Even heel erg complotterig gedacht hoor, maar stel:
De piloot en (volgens mij kan het zo snel even niet terugvinden) steward, kapen het vliegtuig. De steward zorgt dat alle passagiers hun telefoon in leveren, de piloot zorgt er voor dat alle communicatiemiddelen van het vliegtuig uit geschakeld worden. Ze landen op 1 van de onbewoonde eilandjes en de telefoons worden vernietigt (werkt prima met een steen oid). De passagiers hebben het allen overleefd (misschien nu niet meer door voedselgebrek e.d.) maar hebben geen communicatiemiddelen. Daarnaast heb je vaak weinig bereik op een onbewoond eiland.

het is allemaal erg ver gezocht natuurlijk en ikzelf geloof er eigenlijk ook niet zo in, maar zie het ook niet als een uitgesloten optie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:51

Als ze ergens veilig geland zijn is er waarschijnlijk wel beschaving ging ik van uit. als ze geland zijn op het vliegveld uit dat laatste artikel, want ik zie daar huizen, en dat is een vliegveld wat nog in gebruik is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:52

En ik ben er vanuit gegaan dat er geen beschaving was, zoals op de vliegvelden uit WOII, die daar op de eilandjes liggen ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:56

SAKKIA schreef:
En ik ben er vanuit gegaan dat er geen beschaving was, zoals op de vliegvelden uit WOII, die daar op de eilandjes liggen ;)

Dan is contact opnemen idd lastig. Mobiele telefoons zullen daar wrs geen bereik hebben. En de kans dat iemand een satelliet phone heeft is klein denk ik.