Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het gaat er bij een belangrijke post toch niet om of iemand veel zweet, of wel?!
gummie schreef:Shadow0 schreef:Er is een grens aan onwaarheden die je openlijk kunt verkondigen.
Inderdaad. Geldt voor iedereen...
gummie schreef:@ Rinske & Shadow: Het lijkt wel een kruisverhoor... Stel je de vraag nu werkelijk uit interesse in het antwoord van een ander?
Citaat:Je kunt zelf ook beter gewoon zeggen wat je niet aanspreekt aan de inhoud van bijvoorbeeld de VVD. Ik geloof niet dat mensen zich hier hoeven te verdedigen.
randalinpony schreef:Citaat:Het gaat er bij een belangrijke post toch niet om of iemand veel zweet, of wel?!
Nou, Rinkse, ik denk dat die extra kosten van airco en extra tissues zon aanslag op het staatsbudget zullen vormen...![]()
Vandaar die grote begrotingssuccessen van rechts, ze zetten gewoon mensen die niet lekken op belangrijke posities.
Lovely en Gummie, doe die calimerodop eens af en ga gewoon inhoudelijk. Als je verhaal goed is kan niemand er een gat in schieten dus wat is hier het probleem?
gummie schreef:Er worden in dit topic heel veel dingen naar voren gebracht die niet kloppen of niet waar zijn. Daarnaast heb ik allerlei dingen genoemd in dit topic waar men op de inhoud kan reageren, maar daar wordt dan weer niet op gereageerd. Zulke scheve discussies zijn voor mij zinloos en hebben meer te maken met het opdringen van meningen.randalinpony schreef:
Nou, Rinkse, ik denk dat die extra kosten van airco en extra tissues zon aanslag op het staatsbudget zullen vormen...![]()
Vandaar die grote begrotingssuccessen van rechts, ze zetten gewoon mensen die niet lekken op belangrijke posities.
Lovely en Gummie, doe die calimerodop eens af en ga gewoon inhoudelijk. Als je verhaal goed is kan niemand er een gat in schieten dus wat is hier het probleem?
Dat zou je denken he, maar niets in minder waar. Dat is in dit topic al gebleken. Als er werkelijk alleen naar inhoud werd gekeken en naar de kloppendheid ervan, zouden de "Strijdende" partijen hiero niet toevalig in een zogenaamd "links" en een zogenaamd "rechts" kamp verdeeld zijn (voor zover je dat al zo wilt noemen). Heeft dus helemaal niet te maken met of een verhaal wel of niet klopt, maar of iemand het vanuit zijn of haar visie met dat verhaal eens wil en kan zijn. Dat is een essentieel verschil.
Shadow0 schreef:Lovely schreef:Tegelijk is het heel sneu om te denken dat iemand met een huis van een miljoen ook een hyotheek heeft van een miljoen.
Mijn uitspraak was dan ook "Maar hoe hoger de hypotheek en hoe hoger de belastingtrede, hoe meer voordeel."
Ik hoor graag wat daar niet correct aan is.
Lovely schreef:Je moet er toch niet aan denken dat zo'n engerd als Samsom een belangrijke rol krijgt in een kabinet.
randalinpony schreef:Fijn dat dit is besproken, nu weer inhoudelijk?
Even wat CBS-cijfers erbij over de HRA:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bou ... 118-wm.htm
Lovely schreef:Simpel vraagje: hoe kan het dat een systeem(onderdeel) als HRA (hypotheekrenteaftrek) dat voor iedereen hetzelfde is, ineens oneerlijk wordt zodra het gebruikt wordt (of zou worden) door mensen met geld?
Lovely schreef:Simpel vraagje: hoe kan het dat een systeem(onderdeel) als HRA (hypotheekrenteaftrek) dat voor iedereen hetzelfde is, ineens oneerlijk wordt zodra het gebruikt wordt (of zou worden) door mensen met geld?
gummie schreef:De vorige keer dat je een uitspraak deed ivm belastingen, heb ik dat van begin tot eind uitgeplozen. Wat jij zei, klopte. Wat de ander zei, ook. Jij pareerde echter met jouw uitspraak een uitspraak van een ander, terwijl die ander het over A had, en jij over B.
gummie schreef:Toen er vervolgens een uitspraak werd gedaan over het ESM, heb ik wederom een poging gedaan eerst te wijzen op niet kloppende feiten.
Electra63 schreef:En waar ligt de grens dan, bij de waarde van de woning of bij de hoogte van de hypotheek?Lovely schreef:Simpel vraagje: hoe kan het dat een systeem(onderdeel) als HRA (hypotheekrenteaftrek) dat voor iedereen hetzelfde is, ineens oneerlijk wordt zodra het gebruikt wordt (of zou worden) door mensen met geld?
Ik vind niet dat het oneerlijk gebruikt wordt, mensen maken gebruik van de mogelijkheden, maar ik vind wel dat de aftrek gemoderniseerd moet worden, door bijv. de aftrek te beperken na een bepaald bedrag. Niet op korte termijn, maar wel op lange termijn. je kan een overgangstermijn bepalen.