Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Precies de reden dat wij een verzekering hebben afgesloten voor arbeidsongeschiktheid.. Onze woonkosten komen dan te vervallen...
En daarbij dus ook ons huis aflossen, wij hebben 6 jaar geleden gekocht en ondanks dat het zeker niet moest hebben wij een spaarhypotheek waardoor wij over 30 jaar gegarandeerd het huis hebben afbetaald.
HolyPope schreef:Verzekeringen!! Jaah, daar heb je wat aan, daar kan je echt op bouwen!
Onassa schreef:Als mijn man arbeids ongeschikt zou raken komt de helft van onze totale hypotheek te vervallen.
Gaat hij dood dan heb ik het huis vrij plus nog een leuk extra spaar centje.
Dus je zult snappen...we maken wel eens geintjes![]()
Electra63 schreef:HolyPope schreef:Verzekeringen!! Jaah, daar heb je wat aan, daar kan je echt op bouwen!
Hier ben ik het met je eens. De verzekering kennende moet je alleen nog met je ogen kunnen knipperen, dan pas ben je volledig arbeidsongeschikt en kom je in aanmerking voor een (aanvullende) uitkering.
En onafhankelijke adviseurs die bestaan niet.
Electra63 schreef:Ja, dat klopt, tegenwoordig wel. Maar 6 jaar geleden toen Babsiej die verzekering afsloot waarschijnlijk nog niet.
Er wordt maar weinig afgekeurd, tegenwoordig.
Electra63 schreef:Ja, natuurlijk is het eigen keuze, maar mensen die niet thuis waren in de materie, namen toch het advies van zo.n adviseur en dat was niet altijd de beste keuze voor de consument. Maar dit is inmiddels erg off-topic
Lovely schreef:6 Jaar geleden wist ik ook al wat wel en niet verstandig was voor een hypotheek. 20 jaar geleden trouwens ook al.
Lovely schreef:Voor mij is het niet zo moeilijk, ik ben volgens de laatste informatie (Nieuwsuur gisteren) iemand die in het maximum segment verdient en ik woon ook nog eens akelig dicht bij de grachtengordel.