Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:tja, als je zo redeneert is het altijd je eigen schuld, ook al sta je op een piste, je besluit zelf om op de latten te gaan staan.
Moet er perse iemand schuld hebben dan eigenlijk? Kan er niet gewoon een ongeluk gebeuren?
IKbenEllen schreef:Zertab schreef:Ik heb totaal geen medelijden met hem. Het was lawine gevaar 4,en prins of geen prins,je hoort gewoon niet buiten de skipistes te skieen. Klaar.
Bah bah wat een walgelijke opmerking. Iedereen doet wel eens wat waar je de gevolgen niet van kon overzien, alleen nu is het met wel heel ernstige afloop. Een moeder moet wellicht haar kind afgeven, een man met vrouw en kleine kindjes en jij zegt eigen schuld dikke bult? Zum kotzen
Jolliegirl schreef:Ik wil net zeggen...
Ik vind het vreselijk... voor zijn familie, voor hem.. alles..
Maar HIJ heeft ervoor gekozen buiten de route te skieén.
Als dit gebeurt was OP een ski-piste.. dan had ik de schuld aan een ander gegeven... het beheer/onderhoud van de piste's..de alarmering.
In dit geval koos hij er zelf voor. Hij wist dat dit risico aanwezig zou zijn.
Dus ja... Eigen schuld.neemt niet weg dat ik het niet erg/vreselijk vind!
Als ik zonder cap op mn knol stap en val en in coma kom, is dit mijn eigen schuld.
Als ik met drank achter t stuur ga en mezelf kapot rij, is dit mn eigen schuld.
Eyecatcher schreef:stef schreef:tja, als je zo redeneert is het altijd je eigen schuld, ook al sta je op een piste, je besluit zelf om op de latten te gaan staan.
Moet er perse iemand schuld hebben dan eigenlijk? Kan er niet gewoon een ongeluk gebeuren?
Inderdaad stef ik ga helemaal met je mee.
Waarom zou er iemand schuld moeten hebben????
Anoniem schreef:Valt me nog mee dat er nog niemand is geweest die heeft gezegd dat mensen als friso de premies van de reisverzekeringen weer laten stijgen. Normaal gesproken zie je dergelijke uitspraken nml vaak naar aanleiding van "eigen schuld ongelukken"
stef schreef:Dit valt toch gewoon onder je wettelijk verplichte zorg verzekering?