Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:12

Tallie1979 schreef:
meelanor schreef:
Hmmm volgens mij ga ik spoken zien/ruiken/proeven... Ik heb sinds ik naar buiten ben geweest om de paarden op stal te zetten een hele rare smaak in mijn mond en mijn lymfeklieren zijn opgezet (lymfeklieren hebben met het afweersysteem te maken) Meer mensen omgeving breda of in de buurt van moerdijk die daar last van hebben (en dan heb ik het over de mensen die niet onder de rookwolk wonen/zitten)

Had vanmiddag een beetje metaalachtige smaak in de mond. Bij mij hielp het om een paar keer goed te spoelen en ik heb een glas melk op, toen was het weg :)

Uhhhmm heb je nog een andere tip ipv melk... Tis echt heeel stom maar ik lust geen melk }:0
Maar wel bedankt voor de tip!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:14

Inmiddels staat ook op omroep Brabant:

De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit adviseerde woensdag in afwachting van de uitkomsten van onderzoek op grasmonsters vee en kleinvee niet buiten te laten grazen.

Vicky_88

tanden poetsen?

Stopcontact

Kauwgom..? Sinasappelsap..? Tandenpoetsen........??

Zo moeilijk is het toch niet om zelf daat iets op te verzinnen...
Laatst bijgewerkt door Stopcontact op 05-01-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalon_

meelanor schreef:
Hmmm toch vreemd met de mexicaanse griep was het paniek en iedereen moest een entingen en dit en dat. En nu staat een chemisch spul in de fik en ze roepen dat het niet schadelijk/giftig is? :wow: }:0 Zo van geen probleem komt allemaal wel goed niemand hoeft zich ergens zorgen over te maken... Laten we maar hopen dat het geen grote gevolgen heeft...

Als het niet gevaarlijk was kon ik hier mijn chemisch afval ook wel in de tuin gaan opfikken. Scheelt weer een boel met het laten ophalen...
Zoals eerder genoemd, geen paniek willen veroorzaken... Maar het is imo. bullshit om te gaan roepen dat het allemaal meevalt, geen schadelijke stoffen gevonden en blablabla... Neem het serieuzer, liever het zekere voor het onzekere...

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:15

secricible schreef:
wat een ongelooflijke idioot is die burgemeester zeg... Komt nauwelijks uit zijn woorden, bovendien houdt hij zichzelf zo de hand boven het hoofd...
[/quote]

1. Hij heeft geen luchtalarm af laten gaan in moerdijk, bewust, omdat de rook er niet overheen kwam
2. "Ik weet niet of het bedrijf een dwangsom heeft gehad 4 jaar geleden, ik ben er pas 2,5 jaar. Het zou kunnen."

Dat soort opmerkingen kun je niet maken als burgemeester, zwaar of niet...[/quote]

Ach joh.. die kerol doet echt niks zinnigs..
En hij heeft deze week bekend gemaakt dat hij weggaat...
Het boeit hem volgens mij niet eens..

Sammielola13

het is zelfs op ccn te zien ...

_Miistral_

Citaat:
Uhhhmm heb je nog een andere tip ipv melk... Tis echt heeel stom maar ik lust geen melk }:0
Maar wel bedankt voor de tip!

grote slok melk, en dan iets sterks kauwen (kauwgom ofzo?) om de smaak van melk te onderdrukken.
even doorzetten :Y)

Anoniem

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:16

Is er al meer bekend over welke kant de wolk op gaat? Heb hier niet echt uitgebreide zenders!

Anoniem

Als ze nu al aanraden aan de hand van grasmonsters om je vee binnen te halen kan je er donder op zeggen dat het dus niet geheel ongevaarlijk is.. ik hoop dat ze snel met officiele berichten daarover komen. :)

En ik hoop dat als het zover is ik die sirenes hier kan horen.. met de tests hoor ik ze nooit :+

Zijn we op CNN? Internationaal nieuws dus :j

En geen luchtalarm in moerdijk? Terwijl daar juist die brand is.. hoe krom is dat? :=

Daihyo

x_Elise schreef:
Ach joh.. die kerol doet echt niks zinnigs..
En hij heeft deze week bekend gemaakt dat hij weggaat...
Het boeit hem volgens mij niet eens..

Hoe weet jij dat?
Niet iedereen reageert hetzelfde tijdens zo'n ramp. En misschien is hij niet zo tactisch.
Maar om nou te zeggen dat het hem niet boeit... :n

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:17

Vriendlief kon zijn verbazing ook niet op. Hij rijd daar regelmatig ADR naartoe. En hoe vaak hij al niet "gegijzeld" is omdat er papieren niet in orde waren, en al helemaal de paniek toen er een tank lek was. Met maskers en beschermende kleding etc. Als je nu alle mensen er onbeschermt omheen ziet staan vraag je je wel af waar de mensen hun verstand hebben zitten..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:19

Precies Jans!

_rosita_

Stal_Fiore schreef:
Inmiddels staat ook op omroep Brabant:

De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit adviseerde woensdag in afwachting van de uitkomsten van onderzoek op grasmonsters vee en kleinvee niet buiten te laten grazen.

Ik moet het doen zonder stal..... schijt 'm best, maar goed, het is niet anders en we moeten maar afwachten hoe het loopt.
Shet heeft nooit op stal gestaan, paard wordt gek in stal dus een nachtje ophokken ergens is sowieso geen optie.

Ik kan op het moment geen nieuws meer vinden op tv.... hier zijn gewoon alle reguliere programma;s bezig en op RTV Utrecht is niets.
Is er meer bekend over welke kant die wolk optrekt.. ???het regent inmiddels wle hier.

Rinske

_Miistral_

czarina schreef:
Vriendlief kon zijn verbazing ook niet op. Hij rijd daar regelmatig ADR naartoe. En hoe vaak hij al niet "gegijzeld" is omdat er papieren niet in orde waren, en al helemaal de paniek toen er een tank lek was. Met maskers en beschermende kleding etc. Als je nu alle mensen er onbeschermt omheen ziet staan vraag je je wel af waar de mensen hun verstand hebben zitten..

Ja dat bedoel ik!, hele vlammen en zware rook wolk, en dan zegt diegene die er met een camera ploeg voor staat dat het niet gevaarlijk is
die staat er nota benen voor!, dat vind ik ook gewoon egt zo dom, kom op, denk een beetje na.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:20

zoethoudertjes. ik woon in ridderkerk, en het stinkt hier enorm....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:20

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:21

Spicegirl, ik woon bij jou in het dorp, ik ruik niks :+

Vonnie84

_rosita_ schreef:
Ik kan op het moment geen nieuws meer vinden op tv.... hier zijn gewoon alle reguliere programma;s bezig en op RTV Utrecht is niets.
Is er meer bekend over welke kant die wolk optrekt.. ???het regent inmiddels wle hier.

Om 21.30 komt er weer een extra uitzending op Omroep Brabant. http://www.omroepbrabant.nl

Rinske

Moon_light94

Blugh, ik woon in Papendrecht, je ruikt het buiten heeeel erg.
Binnen gelukkig niet.
Nog geen vieze smaak, wel klein beetje misselijk, schijnt er bij te horen, heeft mijn vader ook altijd..
Hoop dat het snel over is..

Anoniem

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:22

NIEUWSUPDATE OP RTL4!

Robin

Nu op rtl 4 een update..

xxelviraxx

Zometeen op omroepbrabant weer een extra nieuws uitzending.