Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:13

PattyOosten schreef:
Zeg Jane, ben jij dan wel eens omgegaan met "die jongens", of ben je alleen maar bang voor ze?

Ha, breek me de bek niet open. Ik heb 12 jaar in Amsterdam gewoond en gestudeerd.
Min ouders wonen er nog en mijn zusje gaat er ook nog naar school.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:15

Pakt breekijzer... vertel! Aangezien ik ook al mijn hele leven (39) in Amsterdam woon moet ik toch wat spannends te horen krijgen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:16

janesmith schreef:
PattyOosten schreef:
Zeg Jane, ben jij dan wel eens omgegaan met "die jongens", of ben je alleen maar bang voor ze?

Ha, breek me de bek niet open. Ik heb 12 jaar in Amsterdam gewoond en gestudeerd.
Min ouders wonen er nog en mijn zusje gaat er ook nog naar school.

21 jaar ben je volgens je profiel. En dan 12 jaar gestudeerd...?? Hooguit 2 dus

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:20

Lezen mensen... als je er woont hoef je er niet ook meteen te studeren :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:21

Jane, lieverd, ik heb jarenlang midden tussen die jongens in gewoond, en woon nu in een wijk waar een stel blanke, bleke, blonde rotjochies minstens zo vervelend zijn. Kom mij niet vertellen over hun rottigheid, die heb ik allemaal al meegemaakt van dichtbij. En ik ben er niet van onder de indruk, nooit geweest ook. De grootste ellende heb ik toch echt met een blanke bleekscheet gehad, die was in de praktijk gevaarlijker dan het overgrote deel van de snertjochies in Amsterdam West bij elkaar opgeteld. En agressiever ook.

En nee, het is niet de enige manier om van ze af te komen ze een enkeltje Casablanca te geven. Wel de makkelijkste, en de meest zinloze. Schop je de Marokkanen terug naar Casablanca of het Rif-gebergte, komt er een andere groep voor in de plaats die mischien wel heel wat moeilijker terug te sturen is. En dan heb je dus een nieuw probleem. Te denken valt aan Oost-Europeanen, want die vertrekken ook bij lange na niet allemaal als ze werkloos raken. En over een paar jaar heb je daarvan dus ook een tweede generatie, en over nog wat jaartjes een derde en zo verder... En die zijn veelal slechts in bezit van een Nederlands paspoort...

Pak je het probleem nu effectief aan, met duidelijkheid, hebben de generaties na ons daar ook nog profijt van in plaats van dat je hen opzadelt met een nieuw probleem in hun tijd.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:23

mick75 schreef:
Jane, lieverd, ik heb jarenlang midden tussen die jongens in gewoond, en woon nu in een wijk waar een stel blanke, bleke, blonde rotjochies minstens zo vervelend zijn. Kom mij niet vertellen over hun rottigheid, die heb ik allemaal al meegemaakt van dichtbij. En ik ben er niet van onder de indruk, nooit geweest ook. De grootste ellende heb ik toch echt met een blanke bleekscheet gehad, die was in de praktijk gevaarlijker dan het overgrote deel van de snertjochies in Amsterdam West bij elkaar opgeteld. En agressiever ook.

En nee, het is niet de enige manier om van ze af te komen ze een enkeltje Casablanca te geven. Wel de makkelijkste, en de meest zinloze. Schop je de Marokkanen terug naar Casablanca of het Rif-gebergte, komt er een andere groep voor in de plaats die mischien wel heel wat moeilijker terug te sturen is. En dan heb je dus een nieuw probleem. Te denken valt aan Oost-Europeanen, want die vertrekken ook bij lange na niet allemaal als ze werkloos raken. En over een paar jaar heb je daarvan dus ook een tweede generatie, en over nog wat jaartjes een derde en zo verder... En die zijn veelal slechts in bezit van een Nederlands paspoort...

Pak je het probleem nu effectief aan, met duidelijkheid, hebben de generaties na ons daar ook nog profijt van in plaats van dat je hen opzadelt met een nieuw probleem in hun tijd.

Daar heb je helemaal gelijk in Mick. Denk alleen dat er heel goed nagedacht moet worden over hoe het probleem aan te pakken Terugsturen is geen optie. Lange gevangenisstraffen wel?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:29

mick75 schreef:

Ik heb ook jaren tussen ze gewoond. Midden in het centrum van Amsterdam en ik weet precies waar ik over praat. Ze terroriseren hele buurten en iedere meisje dat langs loopt wordt aangesproken en als je dan niet wilt praten en aanpappen met ze wordt je steevast voor prutsmuts uitgescholden. Ik heb het zo vaak meegemaakt en gezien.
Wat jij zegt dat er een andere groep marokkanen voor in de plaats komt is bangmakerij en onzin. Hoe moeten die hier komen? Verblijfsvergunningen zijn bijna onmogelijk te krijgen voor ze. En als de VVD in het kabinet komt zal dat alleen maar verscherpen.
Oost Europeanen blijven zelden in Nederland, lees daar de artikelen maar over, dan zul je dat zien. Bovendien vallen ze zelden iemand lastig en zeker niet in de mate als die Marokkanen doen. Er is niet één groep die zo hele buurten terroriseren als die Marokkaanse straatschoffies.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:33

Over bangmakerij gesproken!! Jouw filesofie is toch ook bangmakerij.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:35

janesmith schreef:
Ik heb ook jaren tussen ze gewoond. Midden in het centrum van Amsterdam en ik weet precies waar ik over praat. Ze terroriseren hele buurten en iedere meisje dat langs loopt wordt aangesproken en als je dan niet wilt praten en aanpappen met ze wordt je steevast voor prutsmuts uitgescholden. Ik heb het zo vaak meegemaakt en gezien.

Iedere meisje valt wel mee hoor. Ik ben nog nooit lastig gevallen, maar jij bent er zo vaak mee in aanraking geweest dat je zelfs straat spreekt, respect voor je aanpassen :+ Nou heb jij twaalf jaar in AMS gewoond, ik woon er bijna veertig, nu in Nieuw West en ik heb er geen last van. Ligt het dan aan jou, aan mij of aan de buitenlanders?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:38

Ik hoef het ook niet uit de krant te halen, ook niet met de Oost Europeanen (de 'mijne' is inderdaad terug, evenals het hele dorp, vertelde hij - geen werk)

Ik kan wel tigduizend keer vertellen dat wij alles door een Nederlandse bril zien maar blijkbaar typ ik voor de kat z'n viool.

Ik vind het knap van Jane dat zij het telkens kan opbrengen ondanks belachelijkmakerij (jaja het bebeurt vast beide kanten op) om weer een verhaal te typen.

Het zo wegzetten als fascisten van 1.5 miljoen (?) stemmers is het niet luisteren naar de geluiden om je heen.
Op deze manier maak je Wilders inderdaad groter en groter.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:39

Ik geloof niet in lange gevangenisstraffen, daar is nog nooit iemand beter van geworden. Er zijn zat andere manieren van straffen zonder over uitzetting of gevangenissen te praten. Zet ze aan het werk in het blikveld van hun vrienden, figuurlijk met de zweep erover. Laat ze maar zweten, letterlijk, liefst in hun eigen omgeving. Fysiek hard werken zien ze als een afgang, dus laat ze maar ploeteren voor het minimumloon met een goed zichtbare drill-sergeant die ze aan het werk houd. Pluk ze kaal indien van toepassing (nee, ze rijden niet allemaal in een dikke Mercedes of BMW, dat is een leuk cliche). Pak ze maar aan. Kom met taakstraffen die in de 1000-en uren lopen, zijn ze nog nuttig ook. Niet die banketstaaf maximaal 240 uurtjes, dat is anderhalve maand hooguit. Laat ze maar jaren taakstraffen vervullen en dan op een goed vernederende manier.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:40

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

Iedere meisje valt wel mee hoor. Ik ben nog nooit lastig gevallen, maar jij bent er zo vaak mee in aanraking geweest dat je zelfs straat spreekt, respect voor je aanpassen :+ Nou heb jij twaalf jaar in AMS gewoond, ik woon er bijna veertig, nu in Nieuw West en ik heb er geen last van. Ligt het dan aan jou, aan mij of aan de buitenlanders?

Het zal wel aan mij gelegen hebben en mijn buurmeisjes en vriendinnetjes. Zullen we het daar maar op houden.
Als je bij ons de straat uit liep kon je links naar de Albert Cuyp en rechts naar de Amsteldijk. Steevast stonden ze aan het eind van de straat met een groepje wat te hangen en voorbijgangers lastig te vallen. En dit jaar na jaar na jaar. Mijn vader heeft een paar kleding zaken op de Nieuwendijk en in de Kalverstraat en als je weet wat een ellende daar gebeurde, en nog steeds gebeurt, met in 99% van de gevallen Marokkaanse dieven, dan zou je ook spontaan PVV gaan stemmen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:42

mick75 schreef:
Ik geloof niet in lange gevangenisstraffen, daar is nog nooit iemand beter van geworden. Er zijn zat andere manieren van straffen zonder over uitzetting of gevangenissen te praten. Zet ze aan het werk in het blikveld van hun vrienden, figuurlijk met de zweep erover. Laat ze maar zweten, letterlijk, liefst in hun eigen omgeving. Fysiek hard werken zien ze als een afgang, dus laat ze maar ploeteren voor het minimumloon met een goed zichtbare drill-sergeant die ze aan het werk houd. Pluk ze kaal indien van toepassing (nee, ze rijden niet allemaal in een dikke Mercedes of BMW, dat is een leuk cliche). Pak ze maar aan. Kom met taakstraffen die in de 1000-en uren lopen, zijn ze nog nuttig ook. Niet die banketstaaf maximaal 240 uurtjes, dat is anderhalve maand hooguit. Laat ze maar jaren taakstraffen vervullen en dan op een goed vernederende manier.

Hiermee maak je de kwaadheid van hun op de samenleving alleen maar erger.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:48

janesmith schreef:
Het zal wel aan mij gelegen hebben en mijn buurmeisjes en vriendinnetjes. Zullen we het daar maar op houden.
Als je bij ons de straat uit liep kon je links naar de Albert Cuyp en rechts naar de Amsteldijk. Steevast stonden ze aan het eind van de straat met een groepje wat te hangen en voorbijgangers lastig te vallen. En dit jaar na jaar na jaar. Mijn vader heeft een paar kleding zaken op de Nieuwendijk en in de Kalverstraat en als je weet wat een ellende daar gebeurde, en nog steeds gebeurt, met in 99% van de gevallen Marokkaanse dieven, dan zou je ook spontaan PVV gaan stemmen!

Mijn buurmeisjes en vriendinnetjes hebben geen last. Mijn Lonsdale broertje heeft volgens hem wel last gehad en woont nu ook in een gehucht. Mentaliteit is ook wat waard he? Een groep gozers op straat kan heel intimiderend zijn, maar alsje gewoon goeiendag zegt, en geen hakenkruis/lonsdale/provocerende oliebol draagt, wordt je imo ook gewoon met respect bejegend hoor. En laat mijn zoon nou ook in een kledingzaak op de Kalver gewerkt hebben. Geen centje pijn, goede opvoeding wellicht?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:49

Nicolletje schreef:
mick75 schreef:

Hiermee maak je de kwaadheid van hun op de samenleving alleen maar erger.

Bovendien doen ze het niet. Ze bedreigen de opzichter zo erg dat die niet eens meer durft te melden dat ze niet aanwezig waren.
Mick zegt dat hij tussen ze in gewoond heeft, maar dan heeft hij toch niet goed opgelet op hoe ze te werk gaan en wat hun mentaliteit is.
Die taakstraf voeren ze nooit uit omdat het een pre is voor hun image om in de gevangenis gezeten te hebben. Daar kiezen ze liever voor.
Ze zijn er trots op dat ze in de gevangenis gezeten hebben, daar krijgen ze respect van bij hun matties.
Mick, je moet toch echt eens wat meer met ze praten en observeren wat hun wereld is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:56

Tja, ik blijf erbij, je kan niet aan de achterdeur het signaal afgeven dat alles maar mag in het kader van democratie en godsdienstvrijheid, ja hoor moskee erbij, moslimdokters, burka dragen, allemaal geen enkel probleem, maar ondertussen aan de voorkant staan schermen met Nederlandse straffen en rechtsstaat die geheel haaks staan op hun geloof.
Want tja we zijn in Nederland he?

Ze tewerk stellen en voor gek zetten bij hun vrienden maakt de kwaadheid alleen maar erger bij de vrienden die (nog) niet opgepakt zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:58

In het begin wel, dat klopt. Maar na verloop van tijd zwakt dat ook weer af, dat is een natuurlijk proces. Reeds talloze malen beschreven.

Ik zie dan liever dat ze hun kwaadheid onder leiding van een drill-sergeant afreageren op hun "vernederende" werk dan op een willekeurige voorbijganger, en een goede drillsergeant maakt ze zo moe dat ze buiten het werk om geen energie meer hebben om rottigheid uit te halen. En reken maar dat een goede drill-sergeant ze wel onder de duim weet te houden, die weet ook waar hun huis woont zegmaar.

Jane, grappig. Ben toch echt ontelbare keren op de Albert Cuyp geweest en heb daar nooit problemen ondervonden. Heb daar in de directe omgeving op school gezeten en wederom nooit problemen gehad behalve met de blanke kakmadammetjes en -meneertjes op school. Heb zeer vaak op de Amsteldijk gelopen, in velerlei kledingsoorten waaronder korte rokjes en halve topjes en ben nooit lastiggevallen. Wel regelmatig gewezen op een rugzak die ik vergeten was dicht te doen en andere slordigheidjes door dat tuig.

Mijn beste ervaring was op Metrostation Vlaardingenlaan (bij het vroegere Europacollege) . Ik had een dijk van een migraineaanval en moest overgeven. Iedereen liep me voorbij alsof ik een besmettelijke ziekte had, ik kon amper nog op mijn benen staan. Een paar van die marokkaanse rotjochies boden meteen water aan, zakdoeken en regelden vervoer naar mijn huis. En nee, ben niet aangerand, beroofd of wat dan ook en er is nadien ook niet bij me ingebroken. Heb er wel hele fijne kennissen aan overgehouden. Zij deden dat zonder ook maar te aarzelen.

Edit: De manier waarop je hen benadert heeft een enorme invloed op de manier waarop je zelf benadert wordt. Als je gewoon normaal doet doen zij dat over het algemeen ook, zelfs de beruchte rotzakken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:02

Oja, en als ik dan vervolgens mensen hoor die het wel zien zitten om islamisering (?) toe te passen als oplossing van het probleem, maar er vervolgens behalve een beetje naar de moskee gaan, verder geen duidelijk inhoudelijk antwoord komt wat dan islamisering precies is, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn.

Volgens mij is het niet erg moeilijk om mensen te bereiken, je kan bij ze aanbellen en verzoeken om naar de moskee te gaan, je kan ze op straat zoeken (daar staan ze toch?)

Je kan ze vanuit de Islam ook wijzen op integratie en ze ermee helpen, maar hoe kan het toch dat wij vaak toch met godsdienstfanatici opgescheept zitten als imams, in plaats van deugdelijke mensen die ze een handje kan helpenen zelfs meer dan een handje.

Maar geen enkele moslim op een individu als Marcouch na heeft het lef omdat te doen, want teveel integratie staat gelijk aan verraad aan de Islam.
Je hebt echt lef nodig dan, om door je eigen gemeenschap als verrader door te gaan om integratie te bepleiten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:06

Metrostation Vlaardingenlaan?
Die bestaat helemaal niet. Ik ben toch echt met iedere metro in Amsterdam geweest, maar halte Vlaardingenlaan heb ik nog nooit gezien. Welke nr metro was dat?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:07

Ik zou Aboutaleb ook niet willen uitvlakken anders. En zo ongeveer alle Moslims die ik ken, maar die kennen jullie dan weer niet. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:10

Wie??

Citaat:
Beveiliging

Sinds de dag van de aanslag op Van Gogh heeft Aboutaleb nooit de deur meer uit gekund zonder beveiliging. Hij woonde zelfs een tijdje niet thuis. Moslimextremisten dreigden namelijk dat het lot van Van Gogh ook de Amsterdamse wethouder van Integratie zou treffen. Aboutaleb peinsde er niet over bij de pakken neer te gaan zitten. Hij liet zich vanaf dat moment zelfs meer dan ooit zien en horen in de stad.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:11

Weet de naam van het station niet, daarom zei ik bij het voormalige Europacollege, aan de ringlijn, die naar Sloterdijk/ Gein.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:12

Euhm, de burgermeester van Rotterdam? En als ik me niet vergis wonen daar ook meer dan drie allochtonen? Wil je zeggen dat het een stukkie straattuig is dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:12

Lelylaan? Ik weet ze ook niet meer allemaal uit mijn hoofd, vroeger kende ik het hele tramstelsel en metrostelsel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:15

PattyOosten schreef:
Euhm, de burgermeester van Rotterdam? En als ik me niet vergis wonen daar ook meer dan drie allochtonen? Wil je zeggen dat het een stukkie straattuig is dan?

Nee maar het ontgaat je waarschijnlijk dat op bepaalde plaatsen in de wereld, wij met onze democratie (en tegelijk veel moslims) als tuig worden gezien dat aangepakt moet worden.

Oja en wie?? bedoelde ik sacrastisch ;)