mick75 schreef:Jane, lieverd, ik heb jarenlang midden tussen die jongens in gewoond, en woon nu in een wijk waar een stel blanke, bleke, blonde rotjochies minstens zo vervelend zijn. Kom mij niet vertellen over hun rottigheid, die heb ik allemaal al meegemaakt van dichtbij. En ik ben er niet van onder de indruk, nooit geweest ook. De grootste ellende heb ik toch echt met een blanke bleekscheet gehad, die was in de praktijk gevaarlijker dan het overgrote deel van de snertjochies in Amsterdam West bij elkaar opgeteld. En agressiever ook.
En nee, het is niet de enige manier om van ze af te komen ze een enkeltje Casablanca te geven. Wel de makkelijkste, en de meest zinloze. Schop je de Marokkanen terug naar Casablanca of het Rif-gebergte, komt er een andere groep voor in de plaats die mischien wel heel wat moeilijker terug te sturen is. En dan heb je dus een nieuw probleem. Te denken valt aan Oost-Europeanen, want die vertrekken ook bij lange na niet allemaal als ze werkloos raken. En over een paar jaar heb je daarvan dus ook een tweede generatie, en over nog wat jaartjes een derde en zo verder... En die zijn veelal slechts in bezit van een Nederlands paspoort...
Pak je het probleem nu effectief aan, met duidelijkheid, hebben de generaties na ons daar ook nog profijt van in plaats van dat je hen opzadelt met een nieuw probleem in hun tijd.
Daar heb je helemaal gelijk in Mick. Denk alleen dat er heel goed nagedacht moet worden over hoe het probleem aan te pakken Terugsturen is geen optie. Lange gevangenisstraffen wel?