zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:05

Quote:Sommige dingen zijn daarentegen weer veel leuker met mannen.

Ja voetballen,maar niet in de sauna.
Dat gestaar en kijken vanuit de ooghoeken.Nee dank je,is ook nix voor mij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:07

janesmith schreef:
Tenzij aannemelijk gemaakt kan worden dat het een veiligheidsrisico met zich meebrengt. Laatst is zo'n zaak voor de rechter geweest i.v.m. het dragen van een hoofddoekje tijdens het karten. Dat mocht volgens de rechter verboden worden vanwege de risico's.
Persoonlijk vind ik dat een burkini moet mogen. Wat maakt het uit wat iemand wil dragen als hij/zij zwemmen gaat. De regel- en wettenvorming moeten niet doorschieten.

Jameyskatje schreef:
sommige dingen zijn nu eenmaal leuker met vrouwen ipv gemengd. idd een saunabezoek bv.

Sommige dingen zijn daarentegen weer veel leuker met mannen. :P

Dat vind ik absurd,wat is er nou gevaarlijk aan een hoefdoekje op tijdens karten?
Je hebt er toch ook een helm overheen op?
Kan je ook schoenen mét veters aan tijdens karten gevaarlijk vinden.
Domme rechter hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:10

Ivm een eerder ongeval waarbij het fladderende deel van de hoofddoek rond de achteras van de kart wikkelde en zo bijna een moslima gewurgd werd.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:11

Niet zo voorbarig, Gohya. Er was een hele goede reden voor om die uitspraak te doen van de rechter.

Een vrouw ging karten met een hoofddoek om, de hoofddoek raakte los en verstrikt om de as van de kart met als gevolg dat zij gewurgd werd door haar eigen hoofddoek. Gevolg: een bezoek aan het ziekenhuis omwille van een afgeknelde luchtpijp.
Blijkbaar zat de hoofddoek nog goed vast op het moment dat ze in de kart stapte en is zij door de medewerkers gewaarschuwd dat afwijkende kleding (afwijkend van wat de meesten aanhebben) gevaarlijk kan zijn met karten.
Haar man zijn eerste prioriteit na het ongeval was om haar hoofd weer te bedekken (met forse rukken aan het lichaam), dit terwijl ze nog in de kart zat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:14

Maar zo groot/lang zijn die hoofddoekjes toch niet?
En dan nog kunnen ze dat gedeelte weg stoppen onder hun jurk/trui of wat ze aan hebben.Vind het niet echt een reden om te verbieden.
Kijk je moet wel zorgen dat er geen fladderende kledingstukken los kunnen gaan,maak die van tevoren heel goed vast.En dan is het altijd nog eigen risico?In atractie's stappen is ook altijd eigen risico,mits er niets mis is met de atractie zelf.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:21

In dit specifieke geval was het vrouwtje bijna dood. Er is een rechtszaak om begonnen en die won dat vrouwtje. Op zich is dat heel krom, want de kartschool mocht in eerste instantie niet verbieden dat ze met hoofddoek zou karten, omdat dat discriminatie is. Vervolgens laat hij het toe, gebeurt er een ongeluk en wordt hij voor de rechter gesleept omdat hij heeft toegestaan dat ze met hoofddoek reed. Dat is de wereld op zijn kop en de regelgeving is daarin doorgeschoten. De kartbaan eigenaar kreeg altijd een rechtzaak aan z'n broek. Bij weigering en bij niet weigering. Dat vind ik dan weer belachelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:24

Ja maar 'Jane' het rechtsysteem in nederland is al jaren lang zo krom als een hoepel. Ik vertrouw er voor geen meter meer op.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:31

Daar moet ik jou 100% gelijk in geven. Er zijn soms uitspraken waar je met de pet niet bij kunt. Nu weer die Ina Post. Allerlei deskundigen zeggen duidelijk dat ze onmogelijk die vrouw vermoord kan hebben en het OM blijft volhouden dat ze het toch gedaan heeft. Geen enkel bewijs als alleen een bekentenis (onder druk) van Ina zelf. Inmiddels weten we wel na de dwalingen van de Schiedammer parkmoord, die stewardess Christel Ambrosius en laatst weer Lucia de Berk, dat het OM er regelmatig naast zit. Ondertussen zitten wel onschuldige mensen jaren in de gevangenis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:35

Ja klopt helemaal,dat ze in de politiek dáár ook eens wat aan gaan doen.Iemand zit onschuldig vast [jaren lang soms] en later blijkt dat die persoon onschuldig is,Rechter uit zijn functie gooien en nooit meer rechter mogen zijn.Aanpakken die hap,want er worden heel veel fouten gemaakt.
Daar heb ik de politiek eigenlijk nooit over gehoord?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:38

veiligheid hoeft geen enkel probleem te zijn. gewoon een sporthoofddoekje of amira hoofddoekje (elastisch zonder spelden) in je shirt doen. niets flappert er dan. is zelfs veiliger en hygienischer dan een paardenstaart.

maar deze discussie komt me zoooo bekend voor haha. heb er nog een aandenken over in mijn profiel haha

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:39

jameyskatje schreef:
veiligheid hoeft geen enkel probleem te zijn. gewoon een sporthoofddoekje of amira hoofddoekje (elastisch zonder spelden) in je shirt doen. niets flappert er dan. is zelfs veiliger en hygienischer dan een paardenstaart.

maar deze discussie komt me zoooo bekend voor haha. heb er nog een aandenken over in mijn profiel haha

Dat zeg ik dus,hoeft geen enkel probleem te zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:43

haha nee inderdaad. maar het kán wel een probleem zijn. als je en wijde en losse hoofddoek opdoet. maar op die manier kan alle kleding en kapsels een probleem zijn. denk dat de meeste toch wel over gezond verstand beschikken.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:44

gohya schreef:
Ja klopt helemaal,dat ze in de politiek dáár ook eens wat aan gaan doen.Iemand zit onschuldig vast [jaren lang soms] en later blijkt dat die persoon onschuldig is,Rechter uit zijn functie gooien en nooit meer rechter mogen zijn.Aanpakken die hap,want er worden heel veel fouten gemaakt.

Wist je dat een rechter in Nederland geen ontslag kan krijgen? Dat is een hele lange en zware procedure en bijna altijd kansloos.
Dat heeft wel een goede reden. In Amerika zie je dat rechters benoemd worden door de politiek. Als er een linkse stroming aan de macht is dan worden linkse rechters benoemd, is er een rechtse stroming aan de macht dan worden rechtse rechters benoemd. In Nederland hebben ze dat willen ondervangen door de rechterlijke macht onafhankelijk te maken van de politieke waan van de dag. Wat dan weer als gevolg heeft dat ze niet ontslagen kunnen worden. Een waterdichte oplossing bestaat niet.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:45

jameyskatje schreef:
haha nee inderdaad. maar het kán wel een probleem zijn. als je en wijde en losse hoofddoek opdoet. maar op die manier kan alle kleding en kapsels een probleem zijn. denk dat de meeste toch wel over gezond verstand beschikken.

Maar dan is het wel heel oneerlijk om een rechtzaak aan te spannen tegen de kartschool omdat je zelf je gezond verstand niet gebruikt hebt.
Wat had die kartschool moeten doen? Verbieden kon niet en toelaten ook niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:47

dus omdat 1 hoofddoekdragende vrouw dat heeft gedaan...

wat wil je er eigenlijk precies mee zeggen? met dat enkele voorbeeld? dat dat de hoofddoekdragers in de sportwereld represent? nee toch :P

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:49

Bull!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik woon er midden in en heb wel degelijk last en dat de pvv alleen maar zieltjes heeft gewonnen in gebieden waar weinig allochtonen wonen is nog grotere BULL. Ik heb pvv gestemd en daar sta ik volledig achter. Ga je gang noem me radicaal.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:50

wow wat een emotionele binnenkomer

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:51

janesmith schreef:
gohya schreef:

Wist je dat een rechter in Nederland geen ontslag kan krijgen? Dat is een hele lange en zware procedure en bijna altijd kansloos.
Dat heeft wel een goede reden. In Amerika zie je dat rechters benoemd worden door de politiek. Als er een linkse stroming aan de macht is dan worden linkse rechters benoemd, is er een rechtse stroming aan de macht dan worden rechtse rechters benoemd. In Nederland hebben ze dat willen ondervangen door de rechterlijke macht onafhankelijk te maken van de politieke waan van de dag. Wat dan weer als gevolg heeft dat ze niet ontslagen kunnen worden. Een waterdichte oplossing bestaat niet.

Nee dat wist ik niet,dan word het hoog tijd dat dat wél mogelijk word.
Ze verdienen veel geld of ze nou goed of slecht werk afleveren.
Belachelijk gewoon,het zal je maar gebeuren zeg,onschuldig vast zitten.Ik zou helemaal gek worden denk ik.En dat allemaal dan door een rechter die uitspreekt wat die wil,hij kan immers toch niet ontslagen worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:52

jameyskatje schreef:

wat wil je er eigenlijk precies mee zeggen? met dat enkele voorbeeld? dat dat de hoofddoekdragers in de sportwereld represent? nee toch :P

Het gaat niet om die ene hoofdoek dragende vrouw,het gaat om het princiepe.
Ik vind ook dat niemand die zaak had moeten winnen.
Laat het een waarschuwing zijn voor iedereen hoe gevaarlijk een kledingstuk kan zijn.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:53

jameyskatje schreef:

Waarom heb jij toch steeds de neiging om alles zo negatief te benaderen? Voor mijn part draagt iedereen een hoofddoekje tijdens sporten het zal mij worst zijn. Ditzelfde geldt ook voor een sjaal. Een sjaal is verboden met karten. Heeft niks met hoofddoekjes te maken. Toevallig is er nu een ongeluk gebeurd met een hoofddoekje maar dat zal ook heus wel eens met een sjaal gebeurd zijn.

Update: Meisje sterft na kartongeluk door het dragen van een sjaal

HAARLEM – De moslima die in 2007 met haar hoofddoekje tussen de draaiende delen van een kart kwam en met een afgeknepen luchtpijp naar het ziekenhuis afgevoerd moest worden heeft een zaak aangespannen tegen het bedrijf dat de karts exploiteert. Uit het tussenvonnis dat de rechtbank te Haarlem in deze kwestie uitsprak blijkt dat er nogal wat bizarre verwikkelingen te melden zijn.

De vrouw in kwestie stelde het pretpark, en de kartbaan Linnaeushof aansprakelijk voor het ongeval. Zij eiste € 10.978,90 van het pretpark vermeerderd met de rente en kosten. Volgens de moslima had het personeel van de kartbaan haar moeten wijzen op de gevaren van een loshangende hoofddoek of een punt van een hoofddoek die los over de schouder hing.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 10-07-10 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:55

jameyskatje schreef:

Tsja sorry lees net eigenlijk hoe bod het overkomt, meen het daar en tegen wel. Nog geen half uur geleden weer een incident in de straat gehad dus toen ik net de topic las kreeg ik ff de noodzaak om mijn gal uit te spuwen...........

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:56

wat is er negatief aan mijn reactie? ik stel juist vragen om een duidelijker beeld van de discussie te krijgen en door te kunnen discusieren.
als er 1 positief in het leven staat ben ik het wel haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:57

Wamhorse schreef:
jameyskatje schreef:

Tsja sorry lees net eigenlijk hoe bod het overkomt, meen het daar en tegen wel. Nog geen half uur geleden weer een incident in de straat gehad dus toen ik net de topic las kreeg ik ff de noodzaak om mijn gal uit te spuwen...........

Jij woont vast in een grote stad?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:58

kan gebeuren, we zijn allemaal mensen met emoties ;)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:58

Zou je haast zeggen he Gohya maar nee dus een dorp met ongever 10.000 inwoners valt wel mee dus.