Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:Tenzij aannemelijk gemaakt kan worden dat het een veiligheidsrisico met zich meebrengt. Laatst is zo'n zaak voor de rechter geweest i.v.m. het dragen van een hoofddoekje tijdens het karten. Dat mocht volgens de rechter verboden worden vanwege de risico's.
Persoonlijk vind ik dat een burkini moet mogen. Wat maakt het uit wat iemand wil dragen als hij/zij zwemmen gaat. De regel- en wettenvorming moeten niet doorschieten.Jameyskatje schreef:sommige dingen zijn nu eenmaal leuker met vrouwen ipv gemengd. idd een saunabezoek bv.
Sommige dingen zijn daarentegen weer veel leuker met mannen.
jameyskatje schreef:veiligheid hoeft geen enkel probleem te zijn. gewoon een sporthoofddoekje of amira hoofddoekje (elastisch zonder spelden) in je shirt doen. niets flappert er dan. is zelfs veiliger en hygienischer dan een paardenstaart.
maar deze discussie komt me zoooo bekend voor haha. heb er nog een aandenken over in mijn profiel haha
gohya schreef:Ja klopt helemaal,dat ze in de politiek dáár ook eens wat aan gaan doen.Iemand zit onschuldig vast [jaren lang soms] en later blijkt dat die persoon onschuldig is,Rechter uit zijn functie gooien en nooit meer rechter mogen zijn.Aanpakken die hap,want er worden heel veel fouten gemaakt.
Daar heb ik de politiek eigenlijk nooit over gehoord?
jameyskatje schreef:haha nee inderdaad. maar het kán wel een probleem zijn. als je en wijde en losse hoofddoek opdoet. maar op die manier kan alle kleding en kapsels een probleem zijn. denk dat de meeste toch wel over gezond verstand beschikken.
janesmith schreef:gohya schreef:Ja klopt helemaal,dat ze in de politiek dáár ook eens wat aan gaan doen.Iemand zit onschuldig vast [jaren lang soms] en later blijkt dat die persoon onschuldig is,Rechter uit zijn functie gooien en nooit meer rechter mogen zijn.Aanpakken die hap,want er worden heel veel fouten gemaakt.
Daar heb ik de politiek eigenlijk nooit over gehoord?
Wist je dat een rechter in Nederland geen ontslag kan krijgen? Dat is een hele lange en zware procedure en bijna altijd kansloos.
Dat heeft wel een goede reden. In Amerika zie je dat rechters benoemd worden door de politiek. Als er een linkse stroming aan de macht is dan worden linkse rechters benoemd, is er een rechtse stroming aan de macht dan worden rechtse rechters benoemd. In Nederland hebben ze dat willen ondervangen door de rechterlijke macht onafhankelijk te maken van de politieke waan van de dag. Wat dan weer als gevolg heeft dat ze niet ontslagen kunnen worden. Een waterdichte oplossing bestaat niet.
jameyskatje schreef:dus omdat 1 hoofddoekdragende vrouw dat heeft gedaan...
wat wil je er eigenlijk precies mee zeggen? met dat enkele voorbeeld? dat dat de hoofddoekdragers in de sportwereld represent? nee toch
jameyskatje schreef:dus omdat 1 hoofddoekdragende vrouw dat heeft gedaan...
wat wil je er eigenlijk precies mee zeggen? met dat enkele voorbeeld? dat dat de hoofddoekdragers in de sportwereld represent? nee toch
Wamhorse schreef:jameyskatje schreef:wow wat een emotionele binnenkomer
Tsja sorry lees net eigenlijk hoe bod het overkomt, meen het daar en tegen wel. Nog geen half uur geleden weer een incident in de straat gehad dus toen ik net de topic las kreeg ik ff de noodzaak om mijn gal uit te spuwen...........