Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Nessah schreef:Ja maar water bij de wijn? Als er 1 partij heel erg stellig was over de aow, was het pvv wel! Dus dat ze nu al vroeg in de ochtend dit laten vallen.. Dat kan ik geen water bij de wijn noemen.
Ik denk dat veel mensen het een heel belangrijk punt vonden.
Wat zullen de PVV stemmers teleurgesteld zijn als blijkt dat alle andere beloftes ook niet waargemaakt kunnen worden.
Lovely schreef:Christel, wat geert belooft, kan eenvoudigweg niet.
Oh ja, een ding kan wel: criminele Nederlanders terug sturen naar hun eigen land: Nederland.
Nessah schreef:Dat vind ik ook weer typerend.. Sommige zeggen "criminele buitenlanders het land uit" om vervolgens bij het topic Joran van der sloot te zeggen "laat hem lekker daar zijn straf uitzitten, wat moeten wij met hem"
Aideen schreef:Aan de ene kant is het goed dat hij water bij de wijn wil doen, aan de andere kant heeft hij nu wel mensen voor de gek gehouden. Wilders was absoluut stellig over de AOW-leeftijd.
Wat nou als je de kieswijzer hebt gedaan en je ligt de PVV ontzettend dicht, maar ook bij een andere partij. Maar doordat de PVV altijd stellig heeft gezegd: De AOW-leeftijd gaat niet omhoog en dat geeft voor jou de doorslag. Ik zou me persoonlijk dan nu behoorlijk genaaid voelen.
Nessah schreef:Dat vind ik ook weer typerend.. Sommige zeggen "criminele buitenlanders het land uit" om vervolgens bij het topic Joran van der sloot te zeggen "laat hem lekker daar zijn straf uitzitten, wat moeten wij met hem"
Citaat:De term kiezersbedrog wordt bijvoorbeeld gebruikt:
als een kandidaat, na te zijn verkozen, de functie van volksvertegenwoordiger weigert te aanvaarden.
als iemand met een gekozen functie relatief korte tijd na het aanvaarden van die functie zijn of haar zetel opgeeft om ander werk te gaan doen.
als een volksvertegenwoordiger besluiten steunt, die strijdig zijn met zijn of haar voor de verkiezingen ingenomen standpunten en beloften, vooral als die politicus bij de verkiezingen actief stemmen heeft geworven met dat standpunt.
peer2005 schreef:lillytjuh schreef:Geen werk kunnen vinden vind ik persoonlijk echt een slechte reden. Er is namelijk altijd werk! Een deel van de bijvoorbeeld poolse gastarbeiders is in nederland gekomen omdat de nederlanders bepaald werk niet wilden doen! Nu zal iedereen boos reageren op mijn uitspraak maar het is wel zo. 15 jaar geleden wilde bijna niemand asperges steken, maar nu roepen we wel met zijn allen dat de polen ons werk afpakken.
Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.
CtjeLief schreef:Superwoman, ook al heb je slechte ervaringen met een bepaalde groep dan rechtvaardigt het nog niet er geen meer aan te nemen. En dat discriminatie een oorzaak is van werkeloosheid is een feit.
christel1857 schreef:Aideen schreef:Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie. Moet je het boek van meneer van der Werf 'Allochtonen' maar eens lezen. Frank van Bovenkerk heeft een test gedaan tussen een allochtoon en een autochtoon met precies dezelfde kwalificaties (opleidingsniveau, werkervaring e.d.). En wat blijkt? De autochtoon wordt vaker aangenomen, in 35% is er sprake van discriminatie. 80% van de selecteurs willen liever geen allochtoon op de werkvloer.
Beetje dubbel, enerzijds willen PVV-stemmers hebben dat allochtonen aan het werk gaan, anderzijds kan dat niet door o.a. discriminatie.
Is er misschien een mogelijkheid dat die angst om een niet-westerse allochtoon aan te nemen ergens op gebaseerd is? Chinezen worden wel gewoon aangenomen, net als indonesiers, net als fransen, net als duitsers. Is het zo ondenkbaar dat er teveel 'foute' allochtonen zijn geweest dat het nu zo ver is gekomen dat er generalisering plaatsvind?
Ja je moet als allochtoon 3x zo hard je best doen voor dezelfde kansen in het leven, daar mag je je omgeving hartelijk voor bedanken, en niet wijzen naar werkgever die gewoonweg slechte ervaringen heeft.
Nessah schreef:@Specials: Nogmaals, ik bedoelde daarmee dat sommige mensen wel willen dat nederlandse criminelen blijven in het land waar ze iets hebben gedaan maar wel willen dat de buitenlanders hier weg gaan. Dat is het enige wat ik ermee bedoelde. Ik snap werkelijk waar niet waarom je zo vijandig doet. Daarnaast heb ik vrijwel meteen daarna al gezegd dat het verkeerd is overgekomen en sorry gezegd.