wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:23

Sorry maar als D66 nu zou zeggen dat er toch wel te praten valt over mega stallen e bio-industrie.. Dan zou ik nooit meer op hun stemmen en me echt belazerd voelen.. Want ik vond dat juist een sterk standpunt..

Zo zie ik het nu een beetje bij de pvv.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:24

Lovely schreef:
Nessah schreef:
Ja maar water bij de wijn? Als er 1 partij heel erg stellig was over de aow, was het pvv wel! Dus dat ze nu al vroeg in de ochtend dit laten vallen.. Dat kan ik geen water bij de wijn noemen.
Ik denk dat veel mensen het een heel belangrijk punt vonden.

Wat zullen de PVV stemmers teleurgesteld zijn als blijkt dat alle andere beloftes ook niet waargemaakt kunnen worden :(:) .

Nee de andere partijen dan.... Poeh, ik geef geert nog wel de meeste kans op het doordrammen van zijn eigen standpunten. Ik zie Cohen nog niet zo stellig doen hoor.

Cer

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:25

Gelukkig houden alle politici zich altijd aan hun woord :j

Anoniem

Cer schreef:
Gelukkig houden alle politici zich altijd aan hun woord :j

Dat is iets waar we gelukkig op kunnen rekenen.

Anoniem

Christel, wat geert belooft, kan eenvoudigweg niet.
Oh ja, een ding kan wel: criminele Nederlanders terug sturen naar hun eigen land: Nederland.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:27

Lovely schreef:
Christel, wat geert belooft, kan eenvoudigweg niet.
Oh ja, een ding kan wel: criminele Nederlanders terug sturen naar hun eigen land: Nederland.

Dat vind ik ook weer typerend.. Sommige zeggen "criminele buitenlanders het land uit" om vervolgens bij het topic Joran van der sloot te zeggen "laat hem lekker daar zijn straf uitzitten, wat moeten wij met hem"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:28

Nessah, ja dat vind ik ook en daar heb ik even een lampje op gezet in het Jorantopic, maar dat werd niet helemaal gesnapt hier en daar :D.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:33

Dat ligt helemaal aan een uitleveringsverdrag toch.. er zitten wel meer in het buitenland nederlanders vast die ook niet terugkomen..?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:34

@Cer: Gaat meer over de meningen daarover :) Ligt inderdaad aan het uitleveringsverdrag.

Dit heb ik gezegd in het andere topic.. Maar ik vind het wel een goede om over na te denken.

"De PVV is tegenstander van een verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Partijleider Geert Wilders noemt de 'asociale' maatregel een breekpunt als zijn partij aan een volgend kabinet zou deelnemen"

Bron:
http://www.depers.nl/binnenland/334695/ ... ftijd.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:34

Nessah schreef:
Dat vind ik ook weer typerend.. Sommige zeggen "criminele buitenlanders het land uit" om vervolgens bij het topic Joran van der sloot te zeggen "laat hem lekker daar zijn straf uitzitten, wat moeten wij met hem"

Of het is zoeken om mensen op hun woord te pakken :j
Ik geloof zowieso niet in zwart/wit ( :D leuk in dit topic) maar in situatieverschillen, nuanceverschillen, grijstinten en omstandigheden.. Maar ik merk dat de mens hier redelijk rigide is :j

Edit: Wat dat betreft is Wilders NU al een echte politicus :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 10-06-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:35

Er is geen uitleveringsverdrag tussen Nederland en Peru, dus hij gaat daar lekker zijn gevangenisstraf uitbrommen. Karma is a bitch.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:39

Aideen schreef:
Aan de ene kant is het goed dat hij water bij de wijn wil doen, aan de andere kant heeft hij nu wel mensen voor de gek gehouden. Wilders was absoluut stellig over de AOW-leeftijd.

Wat nou als je de kieswijzer hebt gedaan en je ligt de PVV ontzettend dicht, maar ook bij een andere partij. Maar doordat de PVV altijd stellig heeft gezegd: De AOW-leeftijd gaat niet omhoog en dat geeft voor jou de doorslag. Ik zou me persoonlijk dan nu behoorlijk genaaid voelen.

je hebt helemaal gelijk..
Aan de andere kant had de kiezer ook wel kunnen inzien dat dit breekpunt niet stand had kunnen houden, maar goed, neemt niet weg dat Wilders het wel 'heel makkelijk' laat vallen..

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:40

Ik denk toch dat het een paars kabinet gaat worden.

Of denk :D Hoop meer :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:43

Nessah schreef:

Ik begrijp dit wel. Als je bedenkt dat je in Nederland slechts opgesloten zit met een playstation en binnen een paar jaar weer vrij bent, terwijl dat in Peru op zijn zachtst gezegd een stuk soberder is, zie ik ook liever Joran daar 35 jaar z'n straf uitzitten. Heeft meer te maken met dat ik vind dat Joran nu wel eens een behoorlijke straf mag krijgen, en dat ze daar in Peru wat beter raad mee weten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:45

Sorry, ik had Joran niet moeten aanhalen want het was niet mijn bedoeling dat mensen daar vervolgens op reageren met offtopic berichten over Peru. Ging puur om de mening.
Verder graag weer ontopic, want het is verder wel een interessant topic.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik denk dat we allemaal een beetje water bij de wijn moeten doen en met zijn allen af moeten wachten. Komt tijd komt raad en in het ergste geval mogen we straks allemaal nog een keer stemmen.

Ik ga weer eens aan de slag! Er zal geld op de plank moeten komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Specials, ik heb getemt op je bericht. Ik vind het niet nodig om persoonlijk te worden.

Overigens vind ik het laten vallen van het breekpunt wel degelijk vallen onder kiezersbedrog:

Citaat:
De term kiezersbedrog wordt bijvoorbeeld gebruikt:

als een kandidaat, na te zijn verkozen, de functie van volksvertegenwoordiger weigert te aanvaarden.
als iemand met een gekozen functie relatief korte tijd na het aanvaarden van die functie zijn of haar zetel opgeeft om ander werk te gaan doen.
als een volksvertegenwoordiger besluiten steunt, die strijdig zijn met zijn of haar voor de verkiezingen ingenomen standpunten en beloften, vooral als die politicus bij de verkiezingen actief stemmen heeft geworven met dat standpunt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/Kiezersbedrog

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:51

peer2005 schreef:
lillytjuh schreef:
Geen werk kunnen vinden vind ik persoonlijk echt een slechte reden. Er is namelijk altijd werk! Een deel van de bijvoorbeeld poolse gastarbeiders is in nederland gekomen omdat de nederlanders bepaald werk niet wilden doen! Nu zal iedereen boos reageren op mijn uitspraak maar het is wel zo. 15 jaar geleden wilde bijna niemand asperges steken, maar nu roepen we wel met zijn allen dat de polen ons werk afpakken.

Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.

en wat dacht je van Italianen en Spanjaarden??
Maar je hoort nooit iets in de trant van poedersuiker-italianen/ poedersuiker-spanjaarden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:52

CtjeLief schreef:
Superwoman, ook al heb je slechte ervaringen met een bepaalde groep dan rechtvaardigt het nog niet er geen meer aan te nemen. En dat discriminatie een oorzaak is van werkeloosheid is een feit.

????
Wanneer je in een bedrijf geld moet verdienen, kies je voor de beste mederwerker en zo min mogelijk risico.
Door niet te leren van je slechte ervaringen zal je niet lang overleven.....dát zou slecht zijn voor de economie hoor!

Discriminatie kán een oorzaak zijn van werkeloosheid dát is een feit, alleen is het bijv niet meer zo als vroegah toen klanten wegliepen als je bijv een donkere man in dienst nam. Tegenwoordig kijken ze veel meer naar personeel wat het goedkoopste is (hard werkt en niet "ziek" is) Ik denk dat ouderen hier eerder de dupe van zijn, die moeten zich duidelijker laten uitblinken door opleiding en ervaring en trouw aan zijn baas. Dus moeten zich veel meer dan vroegah bewijzen, maar dat maakt het imo nog geen discriminatie. Iedereen op de arbeitsmarkt moet zichzelf "verkopen" als beste medewerker en voor ieder persoon is het belangrijk dat hij op de "juiste" plek zit om zijn kwaliteiten het beste kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:54

Jammer dat je op deze manier vertrekt Specials...
Een pittige discussie is toch niks mis mee?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:55

christel1857 schreef:
Aideen schreef:
Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie. Moet je het boek van meneer van der Werf 'Allochtonen' maar eens lezen. Frank van Bovenkerk heeft een test gedaan tussen een allochtoon en een autochtoon met precies dezelfde kwalificaties (opleidingsniveau, werkervaring e.d.). En wat blijkt? De autochtoon wordt vaker aangenomen, in 35% is er sprake van discriminatie. 80% van de selecteurs willen liever geen allochtoon op de werkvloer.

Beetje dubbel, enerzijds willen PVV-stemmers hebben dat allochtonen aan het werk gaan, anderzijds kan dat niet door o.a. discriminatie.

Is er misschien een mogelijkheid dat die angst om een niet-westerse allochtoon aan te nemen ergens op gebaseerd is? Chinezen worden wel gewoon aangenomen, net als indonesiers, net als fransen, net als duitsers. Is het zo ondenkbaar dat er teveel 'foute' allochtonen zijn geweest dat het nu zo ver is gekomen dat er generalisering plaatsvind?
Ja je moet als allochtoon 3x zo hard je best doen voor dezelfde kansen in het leven, daar mag je je omgeving hartelijk voor bedanken, en niet wijzen naar werkgever die gewoonweg slechte ervaringen heeft.

Helemaal mee eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:56

Rock, het is ook kiezersbedrog, temeer omdat hij zich niet gematigder heeft uitgedrukt toen bleek dat de werkgevers en bonden al met elkaar akkoord waren.

Muppett

:) humor (niet sarcastisch bedoeld)
Mensen, Wilders komt toch niet aan de macht. Niemand wil met hem regeren, dus hij belandt gewoon in de oppositie. Zijn partij is niet goed georganiseerd en heeft volgens mij weinig ervaren politici / kundige mensen in zich.
De komende regering zal wel serieus moeten nemen dat een grote groep mensen in Nederland zich veel zorgen maakt over veiligheid en bepaalde groepen minderheden. Daar zal wat aan gedaan moeten worden.
Van mij mogen ze daar die achterlijke voetbalhooligans die ieder jaar miljoenen euro's wegvechten er meteen bij nemen.

superwoman

Nessah schreef:
@Specials: Nogmaals, ik bedoelde daarmee dat sommige mensen wel willen dat nederlandse criminelen blijven in het land waar ze iets hebben gedaan maar wel willen dat de buitenlanders hier weg gaan. Dat is het enige wat ik ermee bedoelde. Ik snap werkelijk waar niet waarom je zo vijandig doet. Daarnaast heb ik vrijwel meteen daarna al gezegd dat het verkeerd is overgekomen en sorry gezegd.

Maar dat is toch niet gek!
Hier zou hij veel lichter gestraft worden en zou het Nederland veel meer geld kosten. Dubbele reden dus.
Men wil geen slecht volk in Nederland en wil al helemaal niet betalen voor slecht volk.
Dat een ander land "slechte" Nederlanders het land uit wil hebben, kan ik mij ook voorstellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:57

Beetje kinderachtige reactie, Specials. Voor mij hoef je je niet in alle bochten te wringen, maar sommige dingen die jij zegt, kloppen simpelweg gewoon niet.

Dat van die AOW-leeftijd is in mijn ogen kiezersbedrog. Ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren of er ook PVV-stemmers zijn die zich genaaid voelen.

En kom maar op met de bronnen over 'foute' Turken/Marokkanen op de werkvloer. Prima als je zomaar iets roept, maar dan ook graag een bronvermelding.....