Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Deze man staat vanaf het begin al niet open voor een gesprek met die meiden... heel vijandige houding heeft hij. Jammer, juist van een filosoof zou je mogen verwachten dat hij ruimdenkend is. En vooral: beseft dat waarheid subjectief is.
Hij schetst ook een heel bevooroordeeld beeld van de Islam, hij kent de Islam overduidelijk niet. Het verschil tussen religie en cultuur is hem ook vreemd.
Ben het overigens wel met hem eens dat mensen niet geïndoctrineerd mogen worden met geloof. Dus idd, geen geloof op school.
superwoman schreef:Waarom denk jij dat hij de Islam niet kent, ik denk namelijk van wel.
Krips schreef:Ik vind de meiden van Halal vrij agressief in houding overkomen. Ze nodigen deze filosoof uit waarvan ze weten dat hij atheistisch is. Maar ze gaan eigenlijk niet met hem in gesprek. Ze vallen hem enkel aan en luisteren ook niet echt naar hem.
superwoman schreef:Heino schreef:Omdat hij het heeft over vrouwenbesnijdenis in het kader van religie. En da's cultuur, geen religie.
Maar zoals eerder gezegd vallen cultuur en religie wel vaak samen. Soms is het 1 niet los van het ander te zien hoor!
superwoman schreef:Maar zoals eerder gezegd vallen cultuur en religie wel vaak samen. Soms is het 1 niet los van het ander te zien hoor!
CtjeLief schreef:De vraag was: mag een sportvereniging een moslima zomaar weigeren op grond van geloofsovertuiging: nee dat mag niet.. Springert is vrij om de verschillende links te bekijken. Wedstrijdreglementen werken (helaas nog) anders in veel gevallen, maar in Nederland mag een Molsima met hoofddoek gewoon sporten, ook in verenigingsverband tenzij dit wegens veiligheidsredenen wordt verboden. (discriminatie is VERBODEN in Nederland, feit)
jameyskatje schreef:Springert schreef:Leuk en modieus, maar echt verboden volgens de internationaal geldende sportreglementen.
nou goed, veel plezier met je sportregelemten. de vrouwen kunnen op deze manier tenminste sporten en daar gaat het in mijn ogen om
jameyskatje schreef:religie kan een cultuur (in de zin van, gebruiken en manier van leven) opzich zijn. maar culturen spreken religie vaker tegen dan ze samen gaan. kijk maar naar zaken als vrouwenbesnijdenis, familie eer/trots ..
Heino schreef:Springert schreef:Sportschool, geen sportclub of vereniging.
Heeft dus niets met sportregels of sportbonden te maken.
Tadaaaaaaaaaa!
Ehm, wat is dan precies het verschil tussen sportschool en vereniging/sportclub?
jameyskatje schreef:de foto's liegen er niet om en ik wil nog wel eens zien of ik bij een club wordt geweigerd.
ik ken overigens een hoofddoekdragende meid die op badminton zit en 1 die op judo zit en 1 die op volleybal zit. hoe kan dat dan?
superwoman schreef:jameyskatje schreef:de foto's liegen er niet om en ik wil nog wel eens zien of ik bij een club wordt geweigerd.
ik ken overigens een hoofddoekdragende meid die op badminton zit en 1 die op judo zit en 1 die op volleybal zit. hoe kan dat dan?
volgens mij geen judo![]()
Zelfs mij t-shirt bleef niet goed zitten tijdens de oefen-partijen en wedstrijden
jameyskatje schreef:ik weet dat dat gebeurd, daarom zei ik het ookis toch het risico van het vak? wat eeft dat nou met de hoofddoek te maken? als je daar niet tegen kan moet je lekker gaan schaken ofzo. daarbij, meisje aan de haren trekken is ook zeer pijnlijk. nog steeds snap ik je punt niet. tegenwoordig zijn er hartstikke veilige hoofddoekjes. en die scheuren inderdaad heel gemakkelijk kapot als het zou moeten. kom maar uit proberen bij mij thuis
de foto's die ik plaatste lieger er niet om. je hebt daar ook niet op gereageerd trouwens