Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gemske

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:49

was idd niet helemaal duidelijk :) Ik woon vlak bij Manchester airport.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:06

In basel heb ik ze volop zien vliegen tot ongeveer half 9 (donker) toen hielt het accuut op.
We hebben hier wel een hele rare paars reflecterende nevel trouwens. Het kan natuurlijk puur toeval zijn, maar ik heb dit echt nog niet eerder gezien. De venel is normaal, maar de paarse gloed is anders dan anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:34

gemske schreef:
was idd niet helemaal duidelijk :) Ik woon vlak bij Manchester airport.

In London is niks overgevlogen. Heerlijke rust gehad de hele dag

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:17

Mijn ouders en zusje met aanhang zitten nog steeds vast in Fort lauderdale!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:41

Zojuist was op Radio 2 de reisleider van een Nederlandse groep die nog 2 weken vast zit op Bali. Hij was er overigens vroeg bij met het regelen van een vlucht terug, er zijn inmiddels reizigers die een datum van 20 mei hebben gekregen. Malaysian Airlines schijnt 14.000 mensen te moeten terugvliegen en dat zijn er toch wel een hele hoop.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:49

ja over malasyan heb ik niet zo'n positieve dingen gehoord...
dusseldorf gaat om 14u open! en ik vlieg om 15.25 dus hele goede hoop, vooral omdat de lijn waar ik mee moet vliegen naar dusseldorf aan het vliegen is, weliswaar met vertraging maar toch!!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:06

Ik ben weer thuis!! Na twee dagen hel in Moskou, hebben wij (een groep gestrande nederlanders) een vlucht naar Nice genomen. Een hele lieve man heeft vervolgens geregeld dat er een auto vanuit Nederland naar Nice is gereden vanuit zijn werk. Ook heeft zijn werk een hotel voor ons geregeld. Dus lekker een nacht in een hotel (joepie eindelijk een bed!), en gisterenmiddag 12 uur was de auto er en zijn we gaan rijden. Vannacht om half 4 werd ik thuis voor de deur afgeleverd, doodop maar oh zo blij! Helaas is mijn bagage nog ergens anders. Moskou, Nice, Amsterdam; geen idee. Afwachten dus.

Mijn familie zit overigens nog steeds in Bangkok, al sinds zaterdag, maar bivakkeren nu permanent op het vliegveld want anders maken ze geen kans op een terugvlucht. Ze proberen nu naar Londen of Wenen te komen, en van daar weer naar NL.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:10

oh mocca goed om te horen dat je weer veilig thuis bent!wat een reis zeg pffff maar wel fijn dat je zo'n aardige man hebt onmoet

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:28

@mocca gelukkig ben je weer thuis!!
Je bagage zal nog wel terecht komen.

Bangkok vlogen ze al wel op toch?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:43

Mwah er wordt wel gevlogen op Bangkok maar er niet door alle maatschappijen, en er zitten duizenden mensen daar vast die allemaal terug willen. Elke dag paar vluchten naar Amsterdam die geannuleerd werden, tja, elke dag weer honderden mensen die naar huis willen er bij.

Ja bagage komt wel terug hoop ik, maar heb nu niks. Geen oplader van telefoon, weinig kleren, geen snoertje van mijn camera, niet de leuke cadeautjes en dingen die ik gekocht heb! ;(

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:16

Mijn vriend kan zaterdag terug, daarna zit alles ook heel lang vol....

Gisteravond kwamen onze buren aan vanuit NEderland, of liever gezegd de buurman. Het sloeg nergens op! Ze waren beiden voor hun werk in Nederland, en gisteren kon hij een vlucht terug krijgen, zij kon absoluut niet mee en kon pas vrijdag vliegen. Wat blijkt nu, het vliegtuig zat maar half vol! Dus hij is gigantisch boos geworden dat zijn vrouw ook wel mee had gekunt.... de KLM had dit bewust gedaan, maar wilde geen reden geven.

Nou dat vind ik dus idioot he. Zitten er zoveel mensen vast die dringend naar huis willen(Zij wonen hier dus, dus voor hun is dit thuis) en dan sturen ze halve vliegtuigen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:17

Als KLM hier een reden voor had, zal die er wel zijn..

Het kan best zijn dat KLM het ruim vol geladen had met baggage, en daarom minder mensen mee mocht nemen.
Er zijn ook honderden mensen die op hun verloren spullen wachten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:23

Mijn oom en tante zijn ook eindelijk op weg naar huis! Zijn met t vliegtuig van Egypte naar Zwitserland kunnen vliegen, vanuit daar werden ze met een bus naar een treinstation in Duitsland gebracht, en daar moeten ze dan met de trein verder :=

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:35

ik ben weg, vlieg vanmiddag!!!!! doei

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:53

Verd*mme, wil net smsen maar telefoon deed het niet, blijkt dat ik afgesloten ben. Heb een rekening van bijna 200 euro openstaan, blijkt dat 4 minuten bellen in Moskou me 27 euro heeft gekost!! Dat tikt lekker aan; even bellen naar de ambassade, even naar de reisverzekering, even contact hebben met de familie die in Bangkok vast zat.

Lekker grapje dit. Die rekening ga ik ook mooi opsturen naar de verzekering!! Nu maar even geld opsturen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:57

@mocca dit is wel een gigantisch vervelend avontuur geweest voor jou, volgens mij.
Denk je eraf te zijn zit je hier in Nl nog met problemen.

Heb je enig idee wanneer je je bagage weer krijgt?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:10

Nee, ze zeggen in Nice 'zo snel mogelijk', maar de omstandigheden zijn niet echt normaal nu. Koffer kan overal zijn: Bangkok, Moskou, Nice of Amsterdam. Heb in Bangkok ingecheckt, vast gezeten in Moskou, vervolgens gevlogen op Nice maar bagage was origineel gelabeld voor Amsterdam. Als ze hem vinden sturen ze de koffer naar Amsterdam, maar met al die geannuleerde vluchten kan het ook nog wel eens lang duren voordat hij in Amsterdam is.

Nouja, maar goed dat mijn telefoon is afgesloten, want mijn oplader zit in mijn koffer dus kan er binnenkort toch niks meer mee haha. Nouja ben iig heel blij dat ik nu thuis ben. Hopen dat telefoon het snel weer doet, dat koffer komt (al mijn leuke souvenirs ;( ) en dat ook mijn ouders weer thuiskomen. Hoorde net dat mijn tante net uit Bangkok vertrokken is naar Taipei, en dan van Taipei naar Frankfurt, en dan vanaf Frankfurt de trein. Mijn ouders bivakkeren voor de balie van de maatschappij, morgenmiddag gaat er een vlucht naar Amsterdam maar ze zijn niet verzekerd van een plekje, dus ze gaan nu ook niet meer weg bij de balie.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:11

@Sjapaz,ze zullen heus wel een reden gehad hebben dat ze half vol weggingen.
Het is natuurlijk zuur,maar als ze al aan hun gewicht zitten (doordat ze bijv heel veel koffers of vracht meenemen) Het gebeurt wel vaker,maar ik kan me voorstellen dat dit heel raar is.
Op Scandinavie wordt nog bijna niet gevlogen.
Gisteren is er 1 vliegtuig geweest.Vandaag waarschijnlijk geen.
Balen voor de mensen die in Scandinavie vast zitten.
@mocca : jeetje wat een reis zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:18

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:34

Das ook wel heel sneu, je eigen bruiloft missen!! Wat ontzettend leuk van dat hotel om het dan zo op te lossen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:09

Mooi dat je weer thuis bent Mocca! En poedersuiker van je telefoon :(:)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:29

Sjapaz schreef:
Mijn vriend kan zaterdag terug, daarna zit alles ook heel lang vol....

Gisteravond kwamen onze buren aan vanuit NEderland, of liever gezegd de buurman. Het sloeg nergens op! Ze waren beiden voor hun werk in Nederland, en gisteren kon hij een vlucht terug krijgen, zij kon absoluut niet mee en kon pas vrijdag vliegen. Wat blijkt nu, het vliegtuig zat maar half vol! Dus hij is gigantisch boos geworden dat zijn vrouw ook wel mee had gekunt.... de KLM had dit bewust gedaan, maar wilde geen reden geven.

Nou dat vind ik dus idioot he. Zitten er zoveel mensen vast die dringend naar huis willen(Zij wonen hier dus, dus voor hun is dit thuis) en dan sturen ze halve vliegtuigen!

Er zijn gisteren heel veel halfvolle vliegtuigen vertrokken, iig heel veel bij de KLM. Denk dat ze daar wel een goede reden voor hebben want anders lopen ze zelf nog meer inkomsten mis :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:33

ik denk dat dit een veiligheidsnorm is........... mocht het misgaan........

beter 100 mensen dood dan 300

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:42

Ik vind de theorie van de extra bagage in het ruim wel plausibel. Het zijn natuurlijk niet alleen passagiers met hun eigen bagage die verplaatst moeten worden.

Dat van dat bruiloftsfeest las ik ook, wat een fijne pleister op de wond! Dat is nou echt een voorbeeld van er het beste van maken.

Mocca, wat een ellende in Moskou :(:) maar wat fijn dat je via omzwervingen weer thuis bent! Nou je bagage en je familie nog...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:19

Ik heb net van een medewerker op Schiphol gehoord waarom er halfvolle toestellen vertrekken. Er blijken veel mensen een boeking gemaakt te hebben en alsnog andere mogelijkheden van vervoer te hebben gevonden. Die komen dus gewoon niet opdagen!

Hij moest gisteren een vlucht naar Bangkok afhandelen en uiteindelijk ging het toestel weg met 80 lege plekken. Ook KLM baalt daarvan als een stekker blijkbaar, maar die mensen komen gewoon niet.