Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:18

Ik ga ff kijken!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:22

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:26

mylittlejoy schreef:
Heeft iemand gister trouwens het Koreaanse commentaar bij de race van Sven gezien op de NOS? Ik heb echt helemaal dubbel gelegen van het lachen!

Ze schrokken eerst dat hij zo hard op de pion afging, maar "gelukkig" raakt hij de pion niet; anders was hij zeker gediskwalificeerd. Dat had Sven toch maar goed opgelost! En zo praatten ze vol lof over Sven en zelfs toen hij de finish over was, hadden ze nog niet door dat hij in de verkeerde baan zat. En vervolgens konden ze maar niet geloven dat hij gediskwalificeerd was: hij had tenslotte de pion niet geraakt, dat hadden ze zelf gezien! :+

Ik vond het overigens heel leuk om te zien hoe blij zij konden zijn voor een Nederlander (voordat ze erachter kwamen dat hij uitgesloten was) en over het (toen nog) zilver van Lee.

Dat was geweldig :+
Ik kwam niet meer bij van het lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:27

Ah wat ontzettend leuk zeg, dat commentaar van die Koreanen. :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:30

Vond het ook erg leuk, die Koreaanse verslaggevers, je kon wel merken dat ze er nog niet zoveel kaas van gegeten hadden. Geweldig!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:32

Hehe, ik denk dat bijvoorbeeld Canadezen en Oostenrijkers ook erg moeten lachen om ons commentaar bij bijvoorbeeld langlaufen. :))

Maar het was iig erg leuk om te volgen, die Koreanen. :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:33

We moeten even rustig worden.
Geniaal. :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:39

Wat een zenuwachtige toestand. Haha, je merkt ook echt dat ze het Sven gewoon gunnen en al blij zijn met zilver. :j Hopelijk gaat het schaatsen in Korea nu ook meer leven door Lee.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:40

mariskalove schreef:
Mooi gezegd! Zo zou ik ook niet willen winnen hoor!

Ik denk niemand niet.

Jàren geleden mocht ik met 4 andere clubgenootjes (1 reserve) met het M viertal meedoen op de Levade (toenmalige NL kampioenschappen van de federatie). We reden super. Prijsuitreiking was spannend, maar helaas bleken we 2e te zijn, nipt verslagen door Winterswijk, die dus Nederlands Kampioen werden. 's Avonds werden we opgebeld door de organisatie van de Levade. Er was een fout gemaakt. De punten van de 3 jury's hoorden bij een 4-tal door 4-en gedeelt te worden, de onze waren door 8-en gedeelt, dus we werden verward met een 8-tal...Nu de punten goed geteld waren, bleken wij rùim de besten te zijn. Wij werden een week later op de paarden Levade alsnog gehuldigd, maar hèt moment was ons afgenomen. Juist dat moment van spanning, ontlading en uitzinnige vreugde is zo mooi om mee te maken en dat had Winterswijk nu gekregen. Winterwijk was kampioen geworden door een administratieve fout. Zij mochten, samen met ons, de Nederlandse titel blijven dragen. Maar ik denk dat het voor hen niet meer als een titel voelde, ze waren immers niet de beste......

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:59

Wat grappig dat Koreaanse commentaar, ik ben zelf Koreaans maar ik volg het allemaal alleen via de Nederlandse media. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk voor Sven en Nederland wat er is gebeurd. Maar ben blij dat Kemkers en Kramer toch weer hebben bewezen dat ze beiden twee topsporters zijn door weer samen verder te gaan en hun reacties.

Weet je het is ook een stukje mentaliteit wat meespeelt, ik geloof dat er op het moment in heel Zuid-Korea een OS-gekte heerst. Zoals hier leeft heel het land mee, maar daar zijn ze wat nationalistischer. Zoals met het WK met Hiddink als coach :+ hebben ze eens succes, dan denken ze echt dat ze alleen nog maar beter kunnen worden.
Zo ook met de OS, daar wordt echt naar geleefd. In zo'n geval als Lee die eerst shorttracker was, wordt juist nóg harder en harder getraind omdat ze weten dat ze flinke concurrenties in de lange-afstanden zullen krijgen. Ze weten echt wel dat Nederland één van de sterkste is in het schaatsen en kijken op tegen Kramer. Die zijn al blij als ze überhaupt een plak winnen. Wat Ophelia al zei, Lee zegt dat hij vaker tegen Kramer hoopt te racen omdat hij weet dat Sven de beste is, en als je de beste weet te verslaan ben je pas goed. Niet dat ik zeg dat dat gaat gebeuren als Sven-fan. :o

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:02

Ik vind het Koreaanse commetaar echt heel leuk om te horen, je merkt echt dat hun het Sven het goud gunden. Ik denk dat, als dit in Nederland word uitgezonden voor een paar keer, meer mensen nu met een glimlach erop terug kunnen kijken dan dat ze nu doen.. :)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:27

Wat een zenuwachtige toestand!! Hahaha

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:36

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:08

Karin schreef:
Hehe, ik denk dat bijvoorbeeld Canadezen en Oostenrijkers ook erg moeten lachen om ons commentaar bij bijvoorbeeld langlaufen. :))

Mijn tenen staan herhaaldelijk krom als we weer zo'n ongeinformeerde NOS-figuur iets horen zeggen over schansspringen, langlaufen, biatlon of zelfs curling.. Om over hockey maar te zwijgen, die kijken we sowieso alleen maar vanaf Yle 2. De belangrijkste schaatswedstrijd heeft nog maar 4 landen over, Canada, USA, Finland en Slowakije. De drie kroontjes zijn er vannacht uitgevlogen ;)

En ja, de Finnen hebben ook weer weinig begrepen van het schaatsen ;) De Finse nieuwsberichten over Sven hebben overigens een heel andere teneur dan de Nederlandse. Ook wel eens leuk om wat onpartijdig nieuws te zien ;)

Overigens, ik denk dat Sven hier wel sterker uitkomt. In 2014 en 2018 zijn er ook weer winterspelen. Dan is Sven 27, respectievelijk 31, nog behoorlijk jong. En we weten ook nog niet of we Lee nog lang zien rondschaatsen.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:32

Overigens, ik denk dat Sven hier wel sterker uitkomt. In 2014 en 2018 zijn er ook weer winterspelen. Dan is Sven 27, respectievelijk 31, nog behoorlijk jong. En we weten ook nog niet of we Lee nog lang zien rondschaatsen.

Maar Lee zou hij verslagen hebben.... dusja.... denk dat hij dan weer een grote kans maakt!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:37

Laten we het hopen, leeftijd zegt natuurlijk niet alles... Maar hij zou er wel mooi mee terugslaan!

Hij zal er waarschijnlijk wel erg op gebrand zijn en dat is een goed teken bij Sven... Net als dat ik nu goeie hoop heb voor de PA, omdat Sven en de andere Nederlanders denk ik ook een flinke bewijsdrang hebben nu, en Sven nog dubbel ook want die ging vier jaar geleden onderuit...

Laten we hopen dat ze nog even goud pakken! :Y)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:38

Ik hoop het ook. :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:24

Weten jullie wanneer de PA is? Morgen toch?
Zo ja, vanaf hoelaat?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:36

Shanna_ schreef:
Weten jullie wanneer de PA is? Morgen toch?
Zo ja, vanaf hoelaat?

ja morgen, om 21:30 uur beginnen de kwartfinales heren.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:57

dat filmpje! echt geweldig!
Gaan jullie morgen kijken? Ik wel, en als Nederland (Sven) goud hebben ga ik juichen! Dat zou echt geweldig zijn!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:08

Er stond vandaag in de krant dat de prinsesjes een tekening voor Sven hebben gemaakt :D

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:24

Wat stil hier......
Gaat er niemand kijken morgen?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:26

Hoelaat begint het morgen? :) Wil het wel graag zien, maar ga eerst uit eten :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:28

Oke leuk! om 21:30 beginnen de kwart finales heren, ik weet niet exact hoe laat Nederland moet....

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:33

Okee, nou dat moet misschien nog wel lukken :)