[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:02

Nou, cp112, daar zeg je wat. Als Balkenende na de Europese verkiezingen woord had gehouden en toen was afgetreden, hadden we dat hele circus voor de tweede kamer al achter de rug en hoefden we ook niet uit te kijken aar 4 jaar PVV in de gemeenteraden. Maar ja, as is verbrande turf en helaas liep het zoals het liep.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:04

Idd.
Eerlijk gezegd kom ik uit een PVdA familie, zowel mijn vader ls opa zaten in de gemeenteraad voor de PVdA. Maar heb daar zelf nog nooit opgestemd, Die zijn zo aan het kl*ten.
Nee, ik kijk voor zoiets naar ALLE standpunten over allerlei zaken. En niet alleen het 'moslimprobleem' zoals veel mensen denken dat we hier hebben in NL. Er zijn veel belangrijkere dingen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:37

cp112 schreef:
En niet alleen het 'moslimprobleem' zoals veel mensen denken dat we hier hebben in NL. Er zijn veel belangrijkere dingen.

Je slaat de spijker op zijn kop, maar waarom moet Geert Wilders dit zogenaamde "moslimprobleem" zo buiten proportioneel opblazen? Is dat om de aandacht af te leiden van al die belangrijkere dingen misschien? Want ja, op andere punten is het een beetje lastig scoren hè, alle partijen willen hetzelfde (stabiele economie, meer veiligheid, betere zorg bla bla) dus dan moet je het gaan hebben hoe je dat wil gaan bereiken. Ik denk dat Wilders dat niet zo graag wil, omdat dan wel erg opvalt dat hij niet anders is dan andere politici.

Dus dan maar met populaire kreten en een beetje heibel schoppen, dat trekt media aandacht!

Nee, als je het mij vraagt, is Wilders nou net de politicus die niemand wil, hij staat daar volgens mij echt helemaal alleen voor zijn eigen roem.

Ik kan het niet anders uitleggen dan dat. Toen hij nog bij de VVD zat, had hij er ook geen moeite mee om te verkondigen dat de Islam zo'n mooi en te respecteren geloof is. Maar een paar jaartjes later is het achterlijk.

Kijk, zo iemand kan ik niet vertrouwen. En als die dan ook nog eens voorstelt om Administratieve Detentie in te voeren, ben ik weg. Dat betekent nl. dat je mensen voor onbepaalde tijd kunt opsluiten zonder enige vorm van proces. Waarom zou je dat soort "bananenrepubliek" praktijken hier nu willen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:39

Sosha schreef:
cp112 schreef:
En niet alleen het 'moslimprobleem' zoals veel mensen denken dat we hier hebben in NL. Er zijn veel belangrijkere dingen.

Je slaat de spijker op zijn kop, maar waarom moet Geert Wilders dit zogenaamde "moslimprobleem" zo buiten proportioneel opblazen? Is dat om de aandacht af te leiden van al die belangrijkere dingen misschien? Want ja, op andere punten is het een beetje lastig scoren hè, alle partijen willen hetzelfde (stabiele economie, meer veiligheid, betere zorg bla bla) dus dan moet je het gaan hebben hoe je dat wil gaan bereiken. Ik denk dat Wilders dat niet zo graag wil, omdat dan wel erg opvalt dat hij niet anders is dan andere politici.

Dus dan maar met populaire kreten en een beetje heibel schoppen, dat trekt media aandacht!

Nee, als je het mij vraagt, is Wilders nou net de politicus die niemand wil, hij staat daar volgens mij echt helemaal alleen voor zijn eigen roem.

Ik kan het niet anders uitleggen dan dat. Toen hij nog bij de VVD zat, had hij er ook geen moeite mee om te verkondigen dat de Islam zo'n mooi en te respecteren geloof is. Maar een paar jaartjes later is het achterlijk.

Kijk, zo iemand kan ik niet vertrouwen. En als die dan ook nog eens voorstelt om Administratieve Detentie in te voeren, ben ik weg. Dat betekent nl. dat je mensen voor onbepaalde tijd kunt opsluiten zonder enige vorm van proces. Waarom zou je dat soort "bananenrepubliek" praktijken hier nu willen?

Vandaar dat hij in de peilingen het zo goed doet?

en roem? Dat doen ze toch allemaal? Ze horen zichzelf allemaal graag praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:40

Over vrijheid gesproken...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:48

Ik vind de onderstaande banners erg leuk in dit topic.
Alsof de politieke partijen allemaal stiekem meelezen... :D

On topic: kopvoddentax, problemen maken om een liedje van KvK van jaaaaaren geleden.
Door dat soort uitspraken kan ik hem niet serieus nemen.
Het zou dan enkel een protest-stem worden, waar vervolgens niet mee gedaan kan worden, omdat hij geen mensen heeft om al die zetels te vullen in de 2e kamer.
Heb je dan je zin? Je stem weg...
En wat gebeurt er vervolgens? Alsnog niets...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:54

MISTRAL94 schreef:
Vandaar dat hij in de peilingen het zo goed doet?

Nee dat komt door het zinnetje voorafgaand aan het zinnetje wat jij in je quote vetgedrukt hebt staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:55

Proteststemmen is echt het stomste wat je kan doen, stem dan liever blanco. Het is wel begrijpelijk dat mensen uit protest op de grootste schreeuwer brengen, maar het effect is heel anders dan bedoeld.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:56

Lovely schreef:
Proteststemmen is echt het stomste wat je kan doen, stem dan liever blanco. Het is wel begrijpelijk dat mensen uit protest op de grootste schreeuwer brengen, maar het effect is heel anders dan bedoeld.

Inderdaad, het kan best zijn dat je met een protest stem juist degene in de kaart speelt waar je tegen protesteert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:58

Nee precies, het maakt ook niet dat de anderen harder gaan nadenken in de richting die men wil, het effect is gewoon dat een of andere kleun zijn stempel kan gaan drukken op mijn samenleving.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:18

PVV stemmers worden wederom niet voor vol bestempeld. Best triest...

Zegt meer over die mensen dan over de PVV stemmers zullen we dan maar zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:21

Mistral, waar baseer je dat op?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:23

Dat het om proteststemmers gaat (al zou een gedeelte dat vast en zeker doen was met Fortuin natuurlijk net zo goed, niet specifiek PVV) En wat natuurlijk al 43 pagina's geschreven word :Y)

Media aandacht, doen ook alle partijen ook niet specifiek PVV!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:23

Ik lees gewoon dat protest stemmen niet handig is (vind ik ook), niet dat het over pvv stemmers gaat?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:28

Als men een proteststem laat klinken is het wel vaak op de pvv, ook stemt men vaak (niet altijd) op de pvv als proteststem, dat vinden we niet slim inderdaad. Niet het op de pvv stemmen, als je daar een goede onderbouwing voor heb is dat zo en is het niet terecht als ze je dan dom noemen, maar als je een proteststem levert is dat wel degelijk zo, ook op de pvv stemmen omdat hij eindelijk wel wat durft te zeggen vind ik onverstandig, het gaat om de inhoud, niet om een schreeuwlelijk.

Als de politicus valt hoort de partij door te kunnen gaan immers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:30

Nou, zo kun je je wel alles aan gaan trekken dat er over politiek geschreven wordt :?. Laat ik het zo zeggen: iedereen die zijn stem als protest inzet, misbruikt een stem. Als je niet vindt dat een van de partijen je stem verdient, stem dan blanco, daarmee geef je aan dat je geen vertrouwen hebt in het gebodene.
De media zijn voor alle partijen belangrijk,maar het maakt wel iets uit of de media gebruikt wordt voor een boodschap met of zonder inhoudt. Wat opvalt bij de PVV is dat zij speerpunten naar voren brengen die niet uitvoerbaar of toelaatbaar zijn en vaak ook slechts een beperkt gebied bestrijken en niet breder strekken in onze samenleving.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:31

Lovely schreef:
En al waren het er miljoenen, dan was het de religie van de meerderheid, maar nog steeds zal de islam als geloof de politiek niet bepalen.

NOG niet.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:32

Toekie schreef:
Ik lees gewoon dat protest stemmen niet handig is (vind ik ook), niet dat het over pvv stemmers gaat?

Over wie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:33

windhond schreef:
Lovely schreef:
En al waren het er miljoenen, dan was het de religie van de meerderheid, maar nog steeds zal de islam als geloof de politiek niet bepalen.

NOG niet.

Windhond, nooit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:34

Over ieder die een proteststem levert.

Ps. windhond, er zit ook een edit-knop op.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:38

Dat help ik je hopen lovely.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:38

windhond schreef:
Toekie schreef:

Over wie dan?

Over alle proteststemmen.

Jeetje wat zitten jullie snel op de kast. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:40

Een proteststem naar het CDA is net zo goed een verloren stem.
Windhond, de islam zal hier nooit aan de macht komen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:42

Had je maar vast zekerheid.

Toekie je bent zelf ook lekker happerig.
Laatst bijgewerkt door windhond op 03-03-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:43

Met alle respect, dit soort opmerkingen vind ik dus bangmakerij. Waar baseer je dat op?

[edit]

Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. [1]. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[2] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.[3] Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000.

Bron: Wikipedia
Laatst bijgewerkt door Toekie op 03-03-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt