Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jesser schreef:Werd ook beetje flauw van telkens jouw antwoorden.. Krijg de indruk dat je ergens tegenaan schopt om tegen aan te kunnen schoppen.. en inderdaad het was beetje flauw.. heb al heel veel redelijke argumenten aangegeven, heel wat post geplaats, over feminise e.d. en waarom ik denk dat dit onderdrukking is..
Vjestagirl schreef:Ja absoluut. Maar zoals mensen die alleen maar zeggen 'Burka's zijn stom, want ik wil een gezicht kunnen zien' vraag ik me af waar dat op gebaseerd is. Hoeveel ervaring hebben die mensen met het comminuceren met iemand in een burka? En hoevaak gebeurd het in praktijk nu helemaal dat je met iemand in een burka moet comminuceren?
Je mening geven is is prima, dat mag overal. Je mening onderbouwen mag op een discussieforum, wat dit dus is.
Ayasha schreef:Vjestagirl schreef:Ja absoluut. Maar zoals mensen die alleen maar zeggen 'Burka's zijn stom, want ik wil een gezicht kunnen zien' vraag ik me af waar dat op gebaseerd is. Hoeveel ervaring hebben die mensen met het comminuceren met iemand in een burka? En hoevaak gebeurd het in praktijk nu helemaal dat je met iemand in een burka moet comminuceren?
Je mening geven is is prima, dat mag overal. Je mening onderbouwen mag op een discussieforum, wat dit dus is.
Nou ik hier regelmatig. Heb ik nu recht van spreken? (met regelmatig bedoel ik wekelijks, vaak meerdere keren per week.)
MarcoBorsato schreef:edit: sterker nog, ik vind dat sommige Nederlandse vrouwen alleen maar zouden opknappen van een Burka.
MarcoBorsato schreef:Het valt mij altijd op dat westerse vrouwen de Burka en de hoofddoek een teken van vernedering en ongelijkwaardigheid vinden. Terwijl de mening daarover onder moslimvrouwen verdeeld is. Ik heb ook 'Submessive' gezien, en ik weet hoe het er aan toe kan gaan. Maar het kan ook eigen keus zijn. Ik vind dat mensen zelf moeten weten hoe ze erbij lopen.
MarcoBorsato schreef:Ik vind dat sikhmannen geen tulband meer mogen dragen. Ik vind dat manonvriendelijk en vernederend.
Jesser schreef:Er is een grens.. en ik vind dat die grens hier getrokken moet worden.. We hebben grenzen en regels nodig, net zoals je dat toepast bij kinderen in een opvoeding.. Doe je dat niet worden die kinderen onopgevoed en stront vervelend..
In een samenleven hebben we ook regels nodig.. Doen we dat niet, zijn we van 'God' losgeslagen.. (zeg het maar tussen aanhaakjes.. bedoelde het letterlijk zoals het staat een uitdrukking..)
Dan wordt het een zooitje.. want alles moet maar 'kunnen'. Nou nee, niet alles moet kunnen.. Er zijn grenzen om in fatsoen met elkaar om te kunnen gaan. Beetje wederzijds respect en wat normen en waarden kunnen geen kwaad..
MarcoBorsato schreef:Ik bedoelde Submission. Hahaha. Submessive is idd iets anders.
MarcoBorsato schreef:De overeenkomst tussen een Sikhtulband en een hoofddoek is de uiting van godsdienst. Bovendien was mijn opmerking sarcastisch.
insun schreef:MarcoBorsato schreef:Ik bedoelde Submission. Hahaha. Submessive is idd iets anders.
Héél iets anders.![]()
Submission gaat mij ook te ver.Dat is provoceren. Alhoewel sommige Burka-draagsters ook provoceren. (Uit het EO programma Jong.)
MarcoBorsato schreef:De overeenkomst tussen een Sikhtulband en een hoofddoek is de uiting van godsdienst. Bovendien was mijn opmerking sarcastisch.
Ik snap wel dat het sarcastisch bedoelt was.(Ben wel Limbo maar niet achterlijk.
)
En de overeenkomst klopt.Maar weet je ook het verschil?
insun schreef:Ik begrijp nu eindelijk waarom Jaimeyskatje zich bekeert heeft tot het Islamgeloof. Dankzij dit topic. En ik dénk de Moslima's die aangeven hun hoofdbedekking uit vrije wil te dragen ook beter te begrijpen.
insun schreef:Dit wil niet zeggen dat ik het eens ben met hoofdbedekking. Ik vind het eisen van hoofdbedekking nog steeds zeer vrouwonvriendelijk en onderdrukking en nog steeds vind ik dat het Islamgeloof geen ruimte geeft om hoofdbedekking ook écht uit vrije wil te dragen.
Pas als het Islamgeloof toleranter wordt tov. het naleven van de regeltjes in de Koran die betrekking hebben tot de vrouw en dit openlijk verkondigd en predikt , dán pas, dan pas ga ik geloven dat een Islamitische vrouw gelijke rechten heeft als de Islamitische man. En dán pas geloof ik dat bedekking écht een vrije keuze is.
insun schreef:Pas als het Islamgeloof toleranter wordt tov. het naleven van de regeltjes in de Koran die betrekking hebben tot de vrouw en dit openlijk verkondigd en predikt , dán pas, dan pas ga ik geloven dat een Islamitische vrouw gelijke rechten heeft als de Islamitische man. En dán pas geloof ik dat bedekking écht een vrije keuze is.
Vjestagirl schreef:Jesser schreef:Werd ook beetje flauw van telkens jouw antwoorden.. Krijg de indruk dat je ergens tegenaan schopt om tegen aan te kunnen schoppen.. en inderdaad het was beetje flauw.. heb al heel veel redelijke argumenten aangegeven, heel wat post geplaats, over feminise e.d. en waarom ik denk dat dit onderdrukking is..
En ik heb al heel veel posts gedaan waarom ik denk dat het geen onderdrukking is, en ik krijg alleen maar flut argumenten terug als 'ze kunnen er dingen onder verstoppen' en 'ik wil een gezicht kunnen zien'.
En ik wordt zo flauw vna de mensen die het topic binnen vallen 'Burka's zijn stom, want ik wil een gezicht kunnen zien als ik met iemand comminuceer' terwijl het grootste gedeelte van de mensen in dit topic nog nooit met iemand in een burka heeft hoeven spreken. Net als horseydude. En zodra ze dus niet kunnen beantwoorden hoe vaak ze daadwerkelijkmet iemand in een burka MOESTEN comminuceren komen er andere argumenten.
Ik 'schop' niet om op schoppen (naar mijn mening schop ik helemaal niet) maar ik ben het er gewoon niet mee eens.
jameyskatje schreef:het HOEFT niet aangepast te worden. voltooid is voltooid. volmaakt is volmaakt.. wat mensen ermee doen (of ze het half of volledig of helemaal niet willen volgen) is aan hun.
er komen geen profeten meer![]()
tekenen en bewijzen van God zijn overduidelijk. je moet ze willen zien.