Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:56

Heeft iemand gisteren Fobiac gezien?

Ik vond die uitspraken van die Iman ook niet je van het, hoor... Het Vaticaan en het Witte Huis omver werpen? Iedereen die niet aan de Islam wil afmaken? Jemig, waarom zou je het willen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:57

KiWiKo schreef:
wat ik overigens wel vreemd vind is dat Wilders het niet heeft over ..... indo's bijvoorbeeld............ kan ook komen omdat je eigenlijk niet eens merkt dat deze groep allochtonen er uberhaupt is........ en das toch echt wel een behoorlijke kluit :)

Weet ie wel hoor zijn moeder is een Indo ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:58

_San87_ schreef:

Ik vond die uitspraken van die Iman ook niet je van het, hoor... Het Vaticaan en het Witte Huis omver werpen? Iedereen die niet aan de Islam wil afmaken? Jemig, waarom zou je het willen

Goed dat je het zegt, die wilde ik nog gaan kijken op uitzendinggemist :D (was gister namelijk wat leukers tegelijkertijd op tv :P)

Maargoed, dat er een imam is die dat zegt zal best. Vind ik alleen geen reden om alle Moslims te benadelen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:59

Heino schreef:
Lyonesse schreef:
Ja door Al qaida. Dat heeft nou net niet iets met wilders te maken :+

Klopt, want Wilders heeft het over álle Moslims, en dat is de Al Qaida niet :+

Ik doelde daarbij op de reden van bedreiging he? Ik geloof dat dat niet om Wilders ging :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:00

Heino schreef:
Als alleen de Arabische folders er nog liggen betekent dat dus dat steeds meer mensen Nederlands kunnen, en dat is alleen maar goed, toch?

Beheersing van de Nederlandse taal kan mij niet genoeg gestimuleerd worden, en hey weet je wat? Integratiecentra zitten te springen om vrijwilligers die de mensen willen helpen integreren, want dat lukt ze niet alleen. Als we ons dáár nu eens op gaan richten. Niet alleen roepen dat men moet integreren, maar men hélpen integreren.

En idd, positieve discriminatie is ook discriminatie en ben ik dus ook op tegen :)

hihi hmzzzz als ik zo eens rondkijk wat er bij de soos loopt is het 90% niet van Nederlandse oorsprong :)

Ik moest een paar weken terug bij de rechter zijn omdat ik een rekening niet wilde betalen, dan word je gehoord in een zaal........ allemaal tegelijk naar binnen, allemaal deurwaarderszaken :) en ik was de enige Nederlander ........... zet je toch hier en daar wat aan het denken zo af en toe :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:00

Chinezen,indo's,italjanen,spanjaarden,van deze mensen heb je nix geen last mee.Weinig criminelen die je bij Opsporing verzocht ziet zijn chinees,of spanjaard,enz.
Ga jij in een moslimland eens met je schoenen aan de moskee binnen?of in je korte broek?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:01

Heino schreef:
_San87_ schreef:

Goed dat je het zegt, die wilde ik nog gaan kijken op uitzendinggemist :D (was gister namelijk wat leukers tegelijkertijd op tv :P)

Maargoed, dat er een imam is die dat zegt zal best. Vind ik alleen geen reden om alle Moslims te benadelen.

Nee, sowieso niet. Maar het is wel eng dat hij ook heel veel volgelingen heeft. En er steeds meer krijgt. En zijn ideeën zijn wel heel wat meer radicaal dan die van Wilders.

KiWiKo

Heino schreef:
Dat slaat op de immigratiestop die Wilders wil ;)

En zoals ik al zei: het is ontzettend lastig een taal te leren en te integreren als dat zo weinig mogelijkheid voor geboden wordt om het te leren.

dat is onzin........... als je wil dan leer je de taal zo :)

RoodZonnetje

Ik ontken ook absoluut niet dat er problemen rondom Moslims/allochtonen zijn. En dat die mogelijk oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminele activiteiten. Maarrr dat vind ik nogmaals geen reden om dan maar een hele groepering te benadelen. En al helemaal niet als er ook niets tot weinig aan preventie gedaan wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:03

gohya schreef:
of in je korte broek?

Da's in Rome net zo :+

Kiwiko: zonder begeleiding leer je een taal die zo ver van je eigen taal af ligt echter niet zomaar hoor...

San: ik denk dat dat ook een beetje actie = reactie is. Als jouw geloof enorm afgevallen en aangevallen wordt ga je ook rare dingen doen (soort van kat die in het nauw gedreven wordt maakt rare sprongen)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:04

Hebben jullie nooit die uitspraak gelezen van een moslim jongen in de telegraaf?Hij zei:
Wacht maar tot wij in de meerderheid zijn!
Nou dat zegt mij al genoeg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:05

gohya schreef:
Nou dat zegt mij al genoeg.

Dat zegt jou dat álle Moslims zulke idioten zijn en dat ze daarom maar uit Nederland geweerd moeten worden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:07

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
nou.............. dat valt wel mee :) hier is het allemaal wel OK voor moslims :)

als ik in een Moslim land ga wonen zal ik me toch echt aan moeten passen, hoofddoek en al! en even op zondag ochtend naar de katholieke kerk gaan is er echt niet bij........ EN daarnaast zal ik toch echt minstens de taal moeten spreken, anders kom ik helemaal nergens, als ik al zonder begeleiding van een man over straat mag

In de landen waar onze moslims vandaan komen worden hoofddoeken niet verplicht mogen vrouwen gewoon de straat op en zijn er katholieke kerken, maar ik wist niet dat jij zondags naar de kerk ging :D

Als er alleen nog folders in het Arabisch liggen (niet in het Turks?? dat is een andere taal) zou dat betekenen dat al die Nederlandse folders het eerst op waren, dus wat is de conclusie????

Dat werknemers gevraagd worden om onze medelanders in dienst te nemen komt omdat de werkloosheid daar nog het grootste is en de bereidheid van werknemers erg klein, dus dat vind ik niet zon slecht plan om die ongelijkheid op te heffen.

Ik en kerk gaat niet samen nee :D :D

Ik heb een Irakeze vriendin.......... en die kan echt in Irak niet zonder hoofddoek over straat, zeker niet zonder begeleiding........ hier gaat ze naar swingersclubs :D :D

De folders worden niet eens in Nederlands gedrukt :) pluk het maar van internet af (alsof je een puter en internet verbinding kan betalen als je bij de soos je hand op gaat houden :D )

Positieve discriminatie is ook discriminatie :)

Bij mij werkt 80% allochtoon...... surinaams, antilliaans, ex joegoslavisch, pools, duits, afrikaans zelfs :) Ik heb 3 moslimvrouwen aan het werk gehad, en drie keer mijn neus gestoten........... je kent het gezegde he........ een ezel......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:08

Nee maar alle moslims moeten wél luisteren naar hun medemensen,moslims dus.Ze doen precies wat en hoe een moslim moet zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:10

gohya schreef:
Nee maar alle moslims moeten wél luisteren naar hun medemensen,moslims dus.Ze doen precies wat en hoe een moslim moet zijn.

Waarom stem je dan wel op iemand die álle Moslims weg wil hebben?? Daarmee stimuleer je toch juist wat je zelf niet wilt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:11

Heino schreef:
Ik ontken ook absoluut niet dat er problemen rondom Moslims/allochtonen zijn. En dat die mogelijk oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminele activiteiten. Maarrr dat vind ik nogmaals geen reden om dan maar een hele groepering te benadelen. En al helemaal niet als er ook niets tot weinig aan preventie gedaan wordt.

was een tijd terug uit een onderzoek dat de Nederlanders het overgrote deel van de zware criminaliteit (moord, ontvoering ed) voor hun kiezen namen en de Allochtonen het overgrote deel van de kleine criminaliteit (beroving, inbraak ed)

dus eigenlijk is er niet een beter dan de andere........... alleen van de ene heb je gewoon als simpele burger minder last :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:12

Omdat de moslims willen dat iedereen straks moslim is/word.
Iedereen die geen moslim is is slecht,heb je dat dan nooit gehoord?
Denk je dat er geen moslims zijn die veeel liever geen moslim willen zijn?het word sommige opgedrongen!

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:14

Kiwiko: klopt, maar om dan de een zwaarder te straffen dan de ander gaat me te ver :) Geloof dat autochtonen sterren zijn in het witwassen van geld.

Gohya: ik heb de Koran gelezen en nergens staat dat alles en iedereen maar Moslim moet worden. Sterker nog, respect voor een ander is juist heel belangrijk! Moslims die zo redeneren zijn geen Moslims. Ware Moslims keren hun kont naar dat soort mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:15

Heino schreef:
gohya schreef:
of in je korte broek?

Da's in Rome net zo :+

Kiwiko: zonder begeleiding leer je een taal die zo ver van je eigen taal af ligt echter niet zomaar hoor...

San: ik denk dat dat ook een beetje actie = reactie is. Als jouw geloof enorm afgevallen en aangevallen wordt ga je ook rare dingen doen (soort van kat die in het nauw gedreven wordt maakt rare sprongen)

Deze man is al jaren bezig met propageren. Dus ik weet niet in hoeverre het een reactie is op Wilders... Als het dat wel is, kan ik het me in principe wel voorstellen, maar het maakt me niet minder 'bang' voor radicale Moslims.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:19

Heino schreef:
Kiwiko: klopt, maar om dan de een zwaarder te straffen dan de ander gaat me te ver :) Geloof dat autochtonen sterren zijn in het witwassen van geld.

Gohya: ik heb de Koran gelezen en nergens staat dat alles en iedereen maar Moslim moet worden. Sterker nog, respect voor een ander is juist heel belangrijk! Moslims die zo redeneren zijn geen Moslims. Ware Moslims keren hun kont naar dat soort mensen.

maar als een immam dat wel predict........ en dat gebeurd, dan is het toch wel heel ernstig :)

ongeveer net zo ernstig als de priester die zich vergrijpt aan jonge jongetjes.......

autochtonen zijn witteboordencriminelen :D :D pur sang :) en het ergste nog, op een hele domme manier :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:24

Dat is ook ernstig, klopt. Maar voor mij nog steeds geen reden om álle Moslims daarom te benadelen :)

In principe doet die imam hetzelfde als Wilders: onwaarheden verkondigen. Geen idee of daar bij wet iets aan te doen is. Ik zat te denken aan dat het misleiding is, maar dat mag blijkbaar gewoon. Lastige is ook dat je mensen niet kan bestraffen op basis van uitspraken, maar alleen op basis van daden (en dan is het te laat..)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:25

gohya schreef:
Denk je dat er geen moslims zijn die veeel liever geen moslim willen zijn?het word sommige opgedrongen!

Ach dat proberen de Jehova's al tijden en die moslims komen tenminste niet bij me langs de deur om me te bekeren

Kim ik had het over onze moslims waar de problemen over gaan. Uit Irak komen vluchtelingen juist om dat het geen democratie is (zacht gezegd)

KiWiKo

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:29

maar dat zijn toch onze moslims Saar, allemaal toch politieke vluchtelingen :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:31

gohya schreef:

Daar zijn 'ze' echt niet uniek in hoor!
En je moet er niet vanuit gaan dat wat 1 Moslim zegt of denkt, dat dat dan voor alle Moslims geldt. Want ik denk en vind ook niet wat jij vindt (om maar iets te noemen). Generaliseren is zo netjes, vooral niet wanneer het om dit soort zaken gaat!

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:38

mijn nichtje heeft een vriendin die oorspronkelijk uit irak komt- dat meisje heeft op jonge leeftijd moeten zien hoe haar vader afgemaakt werd. Toen zijn ze gevlucht samen met hun moeder . alle kinderen hebben hier een hoge opleiding gedaan en nu een goedbetaalde baan!
maar draai het nu eens om, stel dat dit hier in nederland is - dan ben je toch blij dat je naar een ander land kan.....
Maar over zulke mensen hoor je nada, niks, noppes. Degene die het goed doen! En alle kansen die ze hier in nederland kregen, hebben aangegrepen..
En dan hebben we het niet eens over mijn moeders marokaanse buurvrouw, die als het suikerfeest is met een 2 schalen koekjes voor de deur staat. Waar een half weeshuis van kan eten....! Super lief mens.
het stukje wat verrot is dat word herhaald, herhaald en nog een keer herhaald. Kinderen die nu nog erg jong zijn, worden met haat tegen moslims opgegroeid.

Vroeger zijn ze hier naar toe gehaald om rot klusjes te doen, waar anderen zich te goed voor voelden. Dus nu niet jaren later gaan zeiken!