Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:03

Onee?
Denk aan al onze feestdagen, aan onze (oerhollandse) stamppot, denk aan de hollandse nieuwe haring :D
Komt geen buitenlandse invloed aan te pas.

Anya

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:18

I doe even een gok, maar persoonlijk denk ik dat de gemiddelde Nederlander vaker pasta, shoarma, pizza, gerechten met rijst (o.a. chinees) eet dan een haring of spruitjesstamppot.

;)

Ons voedsel is al sinds vorige eeuw behoorlijk internationaal ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:21

tuffi schreef:
Heino, als jij nu niet gauw die denigrerende arrogante rottoon van je verandert, ga ik temmen.

Sorry, maar ik kan niet discussiëren met mensen die niet op een inhoudelijk niveau discussiëren en niet goed kunnen lezen. Dat is niet denigrerend, dat is in mijn ogen een voorwaarde voor fatsoenlijke communicatie. Anders blijf je maar in herhaling vallen en daar heb ik simpelweg geen zin in. Ik heb geen zin om iemand uit te leggen wat speculeren precies is bijvoorbeeld.

En met blind zijn voor feiten bedoel ik dat Wilders zelf regelmatig roept dat er best minder Moslims mogen zijn en dat het tuig is. Dat jij dat dan gaat ontkennen vind ik raar en blind voor feiten ja.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:23

x_Marr schreef:
Onee?
Denk aan al onze feestdagen, aan onze (oerhollandse) stamppot, denk aan de hollandse nieuwe haring :D

Sinterklaas was een Turk en de kerstman komt uit de VS :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:27

Heino schreef:
tuffi schreef:
Heino, als jij nu niet gauw die denigrerende arrogante rottoon van je verandert, ga ik temmen.

Sorry, maar ik kan niet discussiëren met mensen die niet op een inhoudelijk niveau discussiëren en niet goed kunnen lezen. Dat is niet denigrerend, dat is in mijn ogen een voorwaarde voor fatsoenlijke communicatie. Anders blijf je maar in herhaling vallen en daar heb ik simpelweg geen zin in. Ik heb geen zin om iemand uit te leggen wat speculeren precies is bijvoorbeeld.

En met blind zijn voor feiten bedoel ik dat Wilders zelf regelmatig roept dat er best minder Moslims mogen zijn en dat het tuig is. Dat jij dat dan gaat ontkennen vind ik raar en blind voor feiten ja.

je begrijpt hem totaal verkeerd
jij zegt dat wilders zegt dat marokkanen tuig zijn

nee.. wilders zegt dat het marokkaanse tuig, tuig is

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:31

Anya schreef:
I doe even een gok, maar persoonlijk denk ik dat de gemiddelde Nederlander vaker pasta, shoarma, pizza, gerechten met rijst (o.a. chinees) eet dan een haring of spruitjesstamppot.

;)

Ons voedsel is al sinds vorige eeuw behoorlijk internationaal ;)

Stamppot bruine bonen, stampot boerenkool met worst... ik eet het in ieder geval iedere maand.
Eet zeer weiig pasta, zeer weinig rijst, pizza omdat het makkelijk is als je haast hebt, en chinees ongeveer 1 keer in het jaar.

En dan alsnog blijft het de nederlandse cultuur.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:33

Moderatoropmerking:
Van de laatste paar pagina's heb ik nare, op de man gespeelde reacties verwijderd. Deze discussie heeft alles in zich om een goede uitwisseling van gedachten te zijn, misschien wat verhit, maar niet vervelend. Op het moment dat het permanent bekvechten tussen dezelfde personen wordt, zonder dat het nog lijkt op een discussie, lijkt het me tijd dat er een slotje op dit topic wordt gezet.

En dat zou jammer zijn. Keep your eyes on the ball!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:37

Realiseert u zich dat het een wijdverbreid probleem is dat Marokkaanse jongeren onze
samenleving verzieken met geweld, berovingen, bedreigingen en ander wangedrag?
Kamervragen Sietse Fritsma en Geert Wilders namens PVV 9 september 2008 (op pvv.nl)

“De islam is Het Kwaad zelf.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

--------------

Wilders nuanceert zijn standpunten niet. Ik vind het prima om te zeggen dat er Marrokanen zijn die Nederland belagen. Maar Wilders trekt het door naar álle Marrokanen en Moslims.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:42

:z
Heb je nou al de partijpunten gelezen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:43

Heino schreef:
Realiseert u zich dat het een wijdverbreid probleem is dat Marokkaanse jongeren onze
samenleving verzieken met geweld, berovingen, bedreigingen en ander wangedrag?
Kamervragen Sietse Fritsma en Geert Wilders namens PVV 9 september 2008 (op pvv.nl)

“De islam is Het Kwaad zelf.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

--------------

Wilders nuanceert zijn standpunten niet. Ik vind het prima om te zeggen dat er Marrokanen zijn die Nederland belagen. Maar Wilders trekt het door naar álle Marrokanen en Moslims.

nee.. jij trekt het weer uit z'n verband
en nogmaals.. citaten uit kranten geloof ik niet

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:44

Heino schreef:
x_Marr schreef:
Onee?

Sinterklaas was een Turk en de kerstman komt uit de VS :P

Maar iets wat jarenlang een traditie is, kan toch cultuur zijn. De meeste culturen (en dan denk ik vooral de westerse) zijn vandaag de dag een mengeling geworden, maar daarom kan het nog wel een cultuur zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:44

Na al drie keer gepost te hebben dat ik ze gelezen heb, heb ik ze nu bij de vierde post nog steeds gelezen ja.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:45

Ziet er anders niet erg naar uit..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:45

Wat is volgens jou dan de context, LimaMambo?

Een krant mag namelijk wel dingen weglaten, maar geen woorden in de mond leggen. En van wat ik zo aan quotes lees, kan ik geen context bedenken waarin Wilders andere dingen bedoelt dan uit de quote duidelijk wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:46

LimaMambo schreef:

Dan zij we bij deze uitgediscussieërd. Dat bedoel ik met dat ik geen blinde kan laten zien. Wanneer geloof je het wel dan? Als hij het je persoonlijk komt vertellen? Ik trek niets uit een verband, ik citeer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:46

x_Marr schreef:
Ziet er anders niet erg naar uit..

Onderbouwing? Enne, dacht dat op de man spelen niet mocht?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:49

Heino schreef:
LimaMambo schreef:

Dan zij we bij deze uitgediscussieërd. Dat bedoel ik met dat ik geen blinde kan laten zien. Wanneer geloof je het wel dan? Als hij het je persoonlijk komt vertellen? Ik trek niets uit een verband, ik citeer.

je citeert dingen die door anderen geschreven zijn
dus niet door meneer wilders zelf

zoals ik al eerder aangaf.. de media blaast alles op.. die maakt van een mug een olifant.. alleen voor de sensatiekoppen op pagina 1 zodat ze de meeste oplage's kunnen verkopen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:49

Wilders heeft die dingen toch zelf GEZEGD. Enige wat de journalist gedaan heeft is het optekenen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:50

Heino schreef:
Wilders heeft die dingen toch zelf GEZEGD.

wie zegt dat wilders dat heeft gezegd?? juist ja.. diegene die dat stuk heeft geschreven

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:50

Ik denk dat dat een andere discussie is, of journalisten uitspraken wel of niet eerlijk citeren. Ik heb Wilders echter nog nooit horen zeggen dat iemand hem verkeerd geciteerd heeft.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:51

Onderbouwing?
Je haalt nogsteeds Wilders uitspraken erbij.. maar wat heeft dat voor nut? :)
De uitspraken die hij doet, blijven bij uitspraken. Waarschijnlijk om de aandacht te trekken, om te shockeren.
Maar niks daar van staat in de partijpunten :)

Dit is geen op de man spelen, was je pietje harry of kees geweest had ik hetzelfde gezegd :+

Heaas zijn de kranten tegenwoordig ook niet meer de betrouwbaarste, gaan aardig naar de Party en Weekend kant op :=
Maar das een ander verhaal.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:52

Heino schreef:
Ik denk dat dat een andere discussie is, of journalisten uitspraken wel of niet eerlijk citeren. Ik heb Wilders echter nog nooit horen zeggen dat iemand hem verkeerd geciteerd heeft.

ik denk van niet.. heeft hier duidelijk wel mee te maken
aangezien je wel elke keer dingen aanhaalt die in de krant hebben gestaan

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:53

En gelukkig gaat daar nu een rechter naar kijken of de dingen die Wilder (wel of niet) gezegd heeft door de beugel kunnen.

Dat het bij een politicus zo ver moet komen dat zijn uitspraken door een rechter getoetst moeten worden, vind ik persoonlijk heel erg.

Ik denk dat ik de enige ben, maar ik word af en toe echt heel verdrietig van dit topic. De dingen die mensen over hun medeburgers durven te zeggen. Hallo, is dit de manier waarop we in NL samen willen leven. Er worden zoveel domme dingen geroepen. Heb geen zin om er tegenin te gaan, word er gewoon een beetje verdrietig van. En een beetje blij wanneer ik me besef dat ik en de mensen om mij heen gelukkig wat genuanceerder in de wereld staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:53

Je hebt gelijk dat het niet in de partijpunten staat, maar los daarvan vind ik zijn partijpunten wat betreft immigratie ook drie keer niks.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:55

LimaMambo schreef:
Heino schreef:

ik denk van niet.. heeft hier duidelijk wel mee te maken
aangezien je wel elke keer dingen aanhaalt die in de krant hebben gestaan

Ik ga hier in elk geval niet verder op in. Voor mij zijn de desbetreffende kranten de meest betrouwbare bron, aangezien ik Wilders persoonlijk niet ken. En áls Wilders nou echt zo verkeerd geciteerd zou zijn, zou hij daar allang over geklaagd hebben.