Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:20

pien_2010 schreef:
Ben ik de enige die het altijd spannend vind met al die paarden? Er kan zo gauw iets mis gaan en dat wil je juist vandaag niet, hoe tof die paarden ook zijn getraind, vind ik het toch spannend (heb zelf ook gemend). :=

Zou de PVDD leuk vinden, dan kunnen ze daar weer over gaan zeuren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:31

0,5% voor onder de 30000 -O- dat is echt niks 150 euro per jaar ;( . Dan ga je er zeker op achteruit,

Ook voor de +100000 0,5 % voor hun is dat 500 euro per jaar ruim 3 keer zoveel dan de laagste groep en ze hebben al veel meer :n

Gewoon niet te doen. Hoe wil de overheid dit gaan doen voor de dadelijk financieel verdrinkende groep?

Citaat:
Het kindgebonden budget stijgt met maximaal 75 euro per kind. Maar de tijdelijke ondersteuning voor alleenstaande ouders (ALO) daalt met 131 euro. Dat betekent dat in veel gevallen volgend jaar alleen alleenstaande ouders minder kindgebonden budget krijgen. Dit moet ertoe leiden dat alleenstaande ouders met een minimuminkomen er niet op vooruitgaan. Alle andere groepen gaan er in de berekeningen van het CPB wel iets op vooruit.

Uit hetzelfde artikel vind ik dit stuk. Hoezo mogen alleenstaande ouders er niet op vooruit gaan? En is er een maatregel om te voorkomen dat ze vooruitgaan? Dat snap ik echt niet?

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:47

fijn dat de koopkracht stijgt! En ook mooi dat het kindgebonden budget omhoog gaat.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:52

De koopkracht voor < 30.000 stijgt procentueel evenveel als voor > 100.000

Ja weer eerlijk verdeeld. Lage inkomens 10tje erbij per maand. Hoge inkomens 60 euro per maand.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:55

Als ze nou snel even ruzie krijgen en vallen, dan stijgt de koopkracht meer dan met de vandaag aangekondigde plannen.

https://nos.nl/l/2537516

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:11

Loretta schreef:
Als ze nou snel even ruzie krijgen en vallen, dan stijgt de koopkracht meer dan met de vandaag aangekondigde plannen.

en wat denk je dat het kost om weer een jaar niets te doen, demissionair kabinet te hebben, nieuwe verkiezingen uit te schrijven(weet je heel zeker dat pvv dan niet meer stemmen gaat krijgen?) alle onrust en nog meer onzekerheid en stilstand van alles. ...

Laat ze nu eerst maar eens de beloftes gaan waarmaken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:26

Dat de PVV nog groter wordt ben ik inderdaad wel bang voor. Verder kan het niet meer heel veel slechter gaan ook niet als het kabinet valt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:28

waarom denk je dat Loretta? Het nieuwe kabinet is nog niet eens echt begonnen. Vind je dan alleen dat het slecht gaat omdat niet de door jou gewenste partijen in het kabinet zitten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:32

juval schreef:
waarom denk je dat Loretta? Het nieuwe kabinet is nog niet eens echt begonnen. Vind je dan alleen dat het slecht gaat omdat niet de door jou gewenste partijen in het kabinet zitten?

Als ik de koopkracht staatjes van de NOS bekijk met of zonder koopkrachtmaatretegelen dan kan ik niet anders concluderen dan dat.
Ondertussen worden de allerrijksten wel gespekt met een belastingkorting op aandelen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:39

Klopt, mensen met bezittingen in box 2 en 3 worden weer bevoordeeld. Waarom?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:41

juval schreef:
Loretta schreef:

en wat denk je dat het kost om weer een jaar niets te doen, demissionair kabinet te hebben, nieuwe verkiezingen uit te schrijven(weet je heel zeker dat pvv dan niet meer stemmen gaat krijgen?) alle onrust en nog meer onzekerheid en stilstand van alles. ...

Laat ze nu eerst maar eens de beloftes gaan waarmaken.

Welke beloftes ? Herinner je een van de zeldzame tv optredens nog waar Geert Wilders Frans Timmermans de maar nam?
Deze mevrouw wil nu geld en geen eigen risico. ( was een toneelstukje want ze kenden elkaar ) en nu: zorgverzekering met ongeveer 10 euro per maand omhoog en pas in 2027 halvering eigen risico. En dit is nog maar een verbroken belofte waardoor Geert de verkiezingen won!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:42

mysa schreef:
Klopt, mensen met bezittingen in box 2 en 3 worden weer bevoordeeld. Waarom?

VVD he...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:46

En de mensen die niet kunnen werken of met het minimum loon en de alleenverdieners met een lager salaris krijgen financieelde hardste klappen. Leuk die % maar hoe meer je verdiend hoe meer je erbij krijgt terwijl je het geld iets minder hard nodig hebt dan de minima die hun kop nauwelijks boven water kunnen houden of financieel verzuipen

Alle "beloftes" zijn bijna allemaal overboord gesmeten behalve het 130 rijden en vluchtelingen. -O-

Roken duurder, nope gaat zeer waarschijnlijk niet door, boeren iets ontzien, nope, armoede beleid wat is dat? Dat gedoe inderdaad over de ziektekosten niks meer van over. De huisjesmelkers zouden het moeilijker krijgen nope zij krijgen korting, expats zouden belast worden nope is aardig van de baan zo kan ik maar doorgaan

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:47

ik heb verder nog geen analyses van de miljoenennota gezien, daar ga ik me nog in verdiepen later. Maar ik ben optimistisch en probeer altijd positief te blijven. ondanks alles. :)

ik vond het een mooie troonrede, en heb echt goede hoop dat er een ommekeer gaat komen na zoveel jaar rutte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:50

Er is weinig veranderd. Rutte (vvd) is er nog steeds, aangevuld met meer van hetzelfde (allemaal afkomstig van vvd ooit) .alleen nsc wijkt nog een beetje af. Ik was al er negatief over en dat is er niet beter op geworden. Terwijl ik normaal toch echt altijd probeer het beste te zien lukt me dat niet meer :n ik zie alleen de groep die worstelt alleen maar door ploeteren zonder uitzicht op verbetering, als je niet werkt of niet kunt werken ben je uitschot. Als alleen persoon met of zonder kinderen ben je de sjaak in nederland. En alleen de allerrijksten hebben de mogelijkheid hun leven betaalbaarder te maken met electrische autos, van het gas af, beleggen enz

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:58

Ik heb het eerder in dit topic al aangehaald en doe het nog een keer: de VVD heeft het weer uitstekend geregeld voor hun achterban.

De bedrijven en vermogenden hebben niets te klagen.

Bestaanszekerheid voor Henk en Ingrid is alleen in verkiezingstijd belangrijk. Bij het maken van plannen wat minder.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:00

Minima gaan er op achteruit, middeninkomens gaan er op achteruit. Boeren zijn de sjaak.

Nee echt een topkabinet.......

Zelfs de alleenstaande ouder gaat erop achteruit, hoe dan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:05

Tango1979 schreef:
Ik heb het eerder in dit topic al aangehaald en doe het nog een keer: de VVD heeft het weer uitstekend geregeld voor hun achterban.

De bedrijven en vermogenden hebben niets te klagen.

Bestaanszekerheid voor Henk en Ingrid is alleen in verkiezingstijd belangrijk. Bij het maken van plannen wat minder.

Die VVD stemmers die steeds klagen en ontevreden zijn begrijp ik echt niet. De VVD doet het geweldig. En als je daar als VVD stemmer ontevreden over bent dan zou ik toch nog eens heel goed analyseren of de VVD wel de juiste partij voor je is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:08

Benzz schreef:
Minima gaan er op achteruit, middeninkomens gaan er op achteruit. Boeren zijn de sjaak.

Ik snap ook niet hoe het kan dat de meeste boeren het nog niet zien.
Maar veel boeren gaan gewoon kapot door het BBB beleid. Als volgend jaar de handhavingsverzoeken binnen komen bij de provincies dan is het voor heel veel boeren einde oefening.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:08

Loretta schreef:
Die VVD stemmers die steeds klagen en ontevreden zijn begrijp ik echt niet. De VVD doet het geweldig.

Hangt natuurlijk een beetje van je definitie van 'geweldig' af, want ik kan me best voorstellen dat er fatsoenlijke mensen zijn die zich konden vinden in de liberale oorsprong en niet in al dat banale gelieg van nu, maar in veel opzichten: ja. De VVD zorgt uitstekend voor de vermogenden zonder ethisch besef. Als dat is wat je wilt, dan zit je prima, en als je dat niet wilt, dan moet je echt afscheid nemen. Dit is ten volle wat de VVD wil zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:13

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Die VVD stemmers die steeds klagen en ontevreden zijn begrijp ik echt niet. De VVD doet het geweldig.

Hangt natuurlijk een beetje van je definitie van 'geweldig' af, want ik kan me best voorstellen dat er fatsoenlijke mensen zijn die zich konden vinden in de liberale oorsprong en niet in al dat banale gelieg van nu, maar in veel opzichten: ja. De VVD zorgt uitstekend voor de vermogenden zonder ethisch besef. Als dat is wat je wilt, dan zit je prima, en als je dat niet wilt, dan moet je echt afscheid nemen. Dit is ten volle wat de VVD wil zijn.

Maar waarom zou je vorig jaar anders nog op de VVD hebben gestemd? Dit was toch al jaren duidelijk dat de VVD zomder enig moreel besef alleen maar voor de belangen van de meest vermogenden op kwam. Als je dat toen nog niet zag heb je echt zitten slapen.

De VVD doet precies wat je van de VVD kon verwachten. En dat doen ze bijzonder goed.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:23

Mee eens Loretta, de VVD heeft uitstekend zijn werk gedaan.

Het valt me niet eens tegen van de PVV: precies wat ik verwacht had. GW is gewoon een VVDer he, met wat leuke populistische retoriek, een gejatte SP paragraaf, waar ze wel heeeel hard over roepen. Maar als je naar stemgedrag in de Kamers kijkt: ho maar.

BBB is eigenlijk de VVD voor de boeren. Is er niet voor de kleine boer, maar voor de Agro reuzen. Ook geen verrassing.

Van NSC had ik meer verwacht, met name op het gebied van arbeidsmigratie. Maar daar heeft de VVD ook haar stempel goed op kunnen drukken. Niets maar dan ook niets te vinden over aanpakken arbeidsmigratie.
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 17-09-24 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:23

Tango1979 schreef:
De koopkracht voor < 30.000 stijgt procentueel evenveel als voor > 100.000

Ja weer eerlijk verdeeld. Lage inkomens 10tje erbij per maand. Hoge inkomens 60 euro per maand.

Ja en de lage inkomens moeten in ieder geval hun abonnement van de sportschool opzeggen want de btw verhoging kan niet betaald worden uit dat kleine beetje koopkrachtstijging.

Alleenstaande ouders kunnen de pindakaas wel laten staan, gewoon een boterham met tevredenheid eten |o

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:27

Jum jum boterham tevredenheid :D

Echt een geweldig grappige uitdrukking, die ik nog nooit gehoord had, chappeau!!

(eigenlijk niet om te lachen natuurlijk)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:30

Kende je die niet? Het is een hele oude uitdrukking. ´

Maar goed, Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. En hoe ze met die asielcrisis omgaan, want NSC heeft de boel wel op scherp gezet.