Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:36

Ja, ze zijn al paniekend bezig de ontslagen mensen terug te vinden van o.a. Hanford (nucleaire installatie) en de kernreactor die nogal wat stroom voorziet voor de hele westkust van de VS. Kwamen er pas na ontslaan achter dat die mensen toch eigenlijk nogal essentieel zijn.
Schijnen nu trouwens ook bezig te zijn met het ontslaan van de bosbrand bestrijders incl. de zgn. smokejumpers (parachutisten die gedropd worden voor het maken van brandgangen op plekken waar je anders niet kan komen).
Nog niks geleerd dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:07

Polar schreef:
Klopt, ze zijn hard op weg om Rusland achterna te gaan.

Het is sowieso een heel groot verschil met zijn eerste termijn, waar hij voornamelijk in het nieuws kwam door zijn vage tweets en het vele golf spelen.
Ik heb het idee dat hij nu als een soort wervelwind al zijn(?) plannen uitvoert.

Ik denk dat vooral de mensen om hem heen die plannen uitvoeren.
Die eerste 4 jaar viel het Trump enorm tegen dat hij minder macht had dan gedacht.
En hij was niet goed voorbereid omdat hij zelf ook nooit had gedacht dat hij de president zou worden :=
Bovendien zat hij nog redelijk ingekapseld tussen relatief "goed volk" dat zijn bombastische idioterie een beetje kon temperen.

De rotzakken der USA echter met hun eigen doelen....die zagen er een mooi hol vat in waar ze zelf vanalles in konden stoppen omdat hij zo corrupt en bespeelbaar als de neten is met zijn ijdelheid en narcisme en alles. Dus die hebben niet stilgezeten.... Agenda 2025 als draaiboek klaargelegd, gezorgd voor het flink verspreiden van nepnieuws, onwaarheden, angst en haat en Trump door de strotten duwen van naïeve en/of hatelijke Amerikanen die vooral wilden denken dat Trump hen zou helpen en anderen zou straffen.

Draaiboek lag al klaar zodat ze op dag 1 vol uit de startblokken konden om alles z.s.m. overhoop te halen. Zoals Bannon al zei: de nieuws cycle overspoelen zodat ze niet bij kunnen houden / aan kunnen pakken wat we allemaal doen.

Zoals zoontje van Musk al zei, dan kunnen ze achter de schermen "quietly do whatever we want".

En zoals Trump al zei "I love the poorly educated" en "my beautiful Christians, you will never have to vote again" omdat die natuurlijk al die bombastische plannen te horen krijgt van die giftige lui om zich heen en dat voor hem natuurlijk allemaal ge-wel-dig klinkt *\o/* Want hij heeft toch geen moreel compas en wil alleen maar horen op welke manier HIJ er beter van wordt.

Dit is ideaal voor Trump zo. Hij kan lekker golfen. Lekker patserig doen met Air Force One en op zo'n circuit rondrijden met zijn "Beast". Hij heeft lekker de titel van machtigste man ter wereld, is lekker veel met zijn kop in het nieuws, kan lekker veel macht uitstralen.

En om al dat lastige "kantoorwerk" hoeft hij zich niet druk te maken want dat regelen die naarlingen om hem heen wel, hij hoeft alleen maar af en toe achter een bureautje te gaan zitten in zijn geliefde rol van "machtigste man ter wereld" en zich wat mapjes aan te laten geven die door anderen opgesteld zijn.

Dan vraagt hij nog even quasi verveeld "wat is dit?" en denkt "zal wel goed zijn" en zet zijn handtekening. Iedereen blij....nouja de aanwezigen in die ruimte dan -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:13

Ann schreef:
Klopt dat verhaal wel? Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Trump zou dan natuurlijk de beste spion ooit (willen) zijn en had dit nooit voor zich kunnen houden. :')

Nou dat dus :j

Ik denk wel dat Trump destijds al in de smiezen werd gehouden door de Russische geheime dienst, dat hij wel eens een useful idiot zou kunnen zijn. Maar dat ze ook wel snel genoeg door zullen hebben gehad dat je hem niet als een gelijke bij je plannen moet betrekken maar dat je hem op de juiste manier moet bespelen. Dus dat hij zichzelf niet als een soort spion ziet, en zelf denkt dat hij niet bespeeld wordt :=

En misschien zelfs niet weet hoe erg de Russen hem helpen := Of dat hij dat stukje dan wel weet en ook weet dat hij nu wel moet "leveren" zeg maar... want dit is niet het gewone klootjesvolk dat je er mee weg laat komen, zoals hij al zijn leven gewend is....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:23

Inmiddels wel ook even de legertop ontslagen. Topofficier Brown, met een staat van dienst van 40 jaar, had eerder gezegd als zwarte man wel eens racisme te hebben ervaren. Ja, dan ben je te woke geworden en zijn er twijfels over of je die functie alleen hebt gekregen vanwege je huidskleur, aldus Hegseth. Nu vervangen door een gepensioneerde die niet de benodigde kwalificaties heeft, maar wel een witte man is die doet wat Trump zal zeggen.

Kwestie van tijd voordat er martial law wordt uitgeroepen, misschien rond de midterms?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:45

Ik denk dat je daar wel een heel goed punt hebt, Pmarena.
Het zou een boel verklaren waarom het verschil zo groot is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:46

@mly
Ja, inderdaad en dan net voor de midterms denk ik. Dan kan er niet gestemd worden. Bizarre ontwikkelingen allemaal vanuit mijn westers oogpunt.

Goede punten, pmarena.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:14

Ik ben een stille meelezer in dit topic, maar zag dit voorbijkomen, een uitleg of Trump als fascist kan worden gezien of niet. Geen verrassing, hij vinkt alle vereisten af. Vreselijk zorgwekkend wat er daar allemaal gebeurt en welke effecten het heeft op de rest van de wereld.

https://www.facebook.com/share/v/1XaDQS ... tid=wwXIfr

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:26

Zorgwekkende overeenkomsten inderdaad...
Ik begrijp echt niet waarom je zo zou willen zijn.

Trump dreigt momenteel o.a om Starlink stop te zetten in Oekraïne.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:28

Musk heeft starlink al beperkt in de Ukraine. Aan het front is het bereik nog max 40 km.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:36

Dat moet hopelijk ook de weg plaveiden voor andere bedrijven. Is er geen Indiase tech miljardair die Oekraïne een alternatief voor starlink kan gaan bieden.

Al die ontwikkelingen in Amerika pleiten voor een veranderde focus van de wereld.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:39

Grote kans dat dit een hele domme vraag is, maar welke satellieten zorgen eigenlijk voor internet in Europa?
Is er een kans dat Trump/Musk dit als manipulatie middel uit zou kunnen schakelen voor bijvoorbeeld Nederland of andere EU-landen?

Ik denk trouwens dat de veranderingen die nu in Europa plaats zullen vinden, heel erg goed zijn voor Europa, mits goed uitgevoerd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:40

Starlink, ontwikkeling Europese alternatief kost vijf jaar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:41

Oef...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:41

Zeg dat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:43

Over wat de toekomst zou kunnen brengen trouwens. Ik hoop natuurlijk dat de hooggeplaatste Republikeinen een ruggengraat vinden / toch ergens een grens hebben en hem impeachen. En de volgende ook als die net zo bombastisch bezig gaat.

Of dat ze door hun kiezers (die de straat op gaan) gesterkt / gedwongen worden om in opstand te komen.

Of misschien heeft deze meneer wel gelijk. Voor wie het interessant vindt :=

Ik kwam dit filmpje een paar maanden geleden tegen. Vlak na die "aanslag" op Trump. Het filmpje is 2 jaar geleden opgenomen en deze man vertelt over zijn NDE (Near Death Experience) waarin hij volgens eigen zeggen gezien heeft wat hij zou gaan meemaken in zijn toekomst. Het klinkt allemaal nogal heftig en vergezocht.... maar de pionnen schuiven steeds meer op hun plaats in mijn beleving, om dit tot een realistische mogelijkheid te maken -O-

En het is al helemaal frappant hoe hij al jaren geleden vertelt dat hij zag dat "de boze blonde president" weer publiek op stond te juinen en letterlijk met zijn vuist in de lucht "fight-fight-fight" riep, hij doet het ook echt na zoals Trump dat deed :oo

Dat is toch wel heel typisch.... ook wel leuk dat hij zelf ook maar probeert er "duiding" aan te geven en bij het opnemen van het filmpje nog dacht dat het toen met Jan 6th moest zijn, dat Trump daar zijn MAGA's toesprak voordat hij ze naar het Capitool stuurde. Maar het past natuurlijk wel perfect bij wat er een half jaar geleden gebeurde met dat oor.....

Denk ervan wat je wilt, maar interessant is het wel vind ik. Op 1:16 is dat stukje van fight-fight-fight.

https://www.youtube.com/watch?v=XedfmRnvw9Y&t=4550s

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:04

Ik zie het momenteel best somber in. Oekraïne dwingen tot overgave, het op grote schaal ontslaan van het denkende deel van de Verenigde Staten, en last but not least is de tweede Hitlergroet publiekelijk gebracht. (Bannon).

Ik las wat boeken over de jaren twintig en dertig in Duitsland. En hoewel het inmiddels erg afgezaagd klinkt: ik zie echt veel overeenkomsten.

Lees momenteel de biografie van Dodd, destijds de Amerikaanse ambassadeur in Berlijn. Die zag het ook allemaal niet zo somber in, in eerste instantie. Ook in dat boek heel veel tekenen aan de wand...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:13

De geschiedenis lijkt zich inderdaad te herhalen.
En ik denk dat we ook moeten beseffen dat bijvoorbeeld tijdens de tweede wereldoorlog, er ook na het beëindigen van de oorlog, nog teveel mensen waren die nog steeds achter de ideeën en plannen van Hitler stonden.

Toen mensen in, volgens mij, dit topic eerder de vergelijkingen met Hitler maakten, werden ze tegengesproken, dat ging veel te ver, etc.
Maar de overeenkomsten worden steeds duidelijker zichtbaar, misschien niet eens zozeer in beeld, maar op een strategisch niveau.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:23

Klopt, ik doel ook op het strategische niveau. Men vindt/vond het te ver gaan denk ik, omdat het nazi-tijdperk vooral voortleeft door de holocaust. Daarvan is momenteel (althans openlijk) niets zichtbaar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:27

Ik hoop ook dat het op dat gebied bij de nazi-groeten blijft...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:08

Bernie Sanders met een goede speech, hij probeert echt op de republieken in te praten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:22

Ik heb zo'n hekel aan X, maar daar wordt wel het meest recente nieuws gepost. Het is echt bizar wat je daar leest van betrouwbare bronnen. Gelukkig komt er wel steeds meer weerstand in Amerika tegen wat er nu gebeurt, maar ik weet niet of dat nog wat kan veranderen aan de crisis situatie voor Oekraïne en Europa.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:24

mylittlejoy schreef:
Inmiddels wel ook even de legertop ontslagen. Topofficier Brown, met een staat van dienst van 40 jaar, had eerder gezegd als zwarte man wel eens racisme te hebben ervaren. Ja, dan ben je te woke geworden en zijn er twijfels over of je die functie alleen hebt gekregen vanwege je huidskleur, aldus Hegseth. Nu vervangen door een gepensioneerde die niet de benodigde kwalificaties heeft, maar wel een witte man is die doet wat Trump zal zeggen.

Kwestie van tijd voordat er martial law wordt uitgeroepen, misschien rond de midterms?

En inmiddels ook Admiral Lisa Franchetti en General James Slife.
Op deze manier verliest de VS vanzelf alle militaire betekenis.

@Ann, op bluesky kan je ook aardig bij blijven inmiddels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:33

Polar schreef:
Grote kans dat dit een hele domme vraag is, maar welke satellieten zorgen eigenlijk voor internet in Europa?
Is er een kans dat Trump/Musk dit als manipulatie middel uit zou kunnen schakelen voor bijvoorbeeld Nederland of andere EU-landen?

Ik denk trouwens dat de veranderingen die nu in Europa plaats zullen vinden, heel erg goed zijn voor Europa, mits goed uitgevoerd.

Ons internet loopt niet via satteliet, maar via kabels.

Dus als Musk Starlink uitzet, kunnen wij nog gewoon bokken.

Internet is gedecentraliseerd, dus zelfs als Amerika besluit zichzelf van internet af te sluiten, hebben wij nog steeds internet.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 22-02-25 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:34

Dat wel maar onze defensie (voor zover nog aanwezig)?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:35

mysa schreef:
Dat wel maar onze defensie (voor zover nog aanwezig)?

Ik weet niet wat defensie gebruikt.