Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:07

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Ik vind het nogal een uitspraak. Je doet net of Nederlandse mannen allemaal klootzakken zijn die niet goed met vrouwen omgaan?

Maar... is dat erg anders dan als je doet alsof alle buitenlandse mannen allemaal klootzakken zijn die niet goed met vrouwen om kunnen gaan? Toch een beetje dubbele standaard. (En de daadwerkelijke belangen en veiligheid van vrouwen lijken daar maar een kleine bijrol in te spelen.)

En dat doe ik dus niet. Ik vind het geen klootzakken. In hun cultuur gedragen ze zich wellicht volgens de norm. De vraag is of dat bij onze normen past. Zo niet; of ze zich kunnen/willen aanpassen.

En nogmaals; ik vind óók dat we Nederlands geboren jongens beter moeten leren omgaan met vrouwen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:08

fransje23 schreef:
We doen veel slachtoffers tekort als we het mannenprobleem gaan bagatelliseren tot een immigrantie/ vreemde culturen probleem.

Alsof Anne Faber, de slachtoffers van de Utrechtse serieverkrachter, Marianne Vaatstra en vele anderen niet meetellen!

Zucht. Dat doe ik dus precies niet.

fokfanaat

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:15

Er zijn ook heel veel moslimmannen met een Nederlandse nationaliteit die gewoon hier geboren zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:21

996981 schreef:
Shadow0 schreef:

Maar... is dat erg anders dan als je doet alsof alle buitenlandse mannen allemaal klootzakken zijn die niet goed met vrouwen om kunnen gaan? Toch een beetje dubbele standaard. (En de daadwerkelijke belangen en veiligheid van vrouwen lijken daar maar een kleine bijrol in te spelen.)

En dat doe ik dus niet. Ik vind het geen klootzakken. In hun cultuur gedragen ze zich wellicht volgens de norm. De vraag is of dat bij onze normen past. Zo niet; of ze zich kunnen/willen aanpassen.

En nogmaals; ik vind óók dat we Nederlands geboren jongens beter moeten leren omgaan met vrouwen.

Ik vond je eerdere berichten dit ook niet helemaal duidelijk maken als ik eerlijk ben. Maar als ik dit bericht lees dan zie ik niets vreemds eerlijk gezegd. Ben het niet met alles eens, maar snap nu wel beter wat je over probeert te brengen. Andere meningen mogen er gewoon zijn en we hoeven niet op elke slak zout te leggen :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:21

De moordenaar van Anne Faber is overigens geestesgestoord. De serieverkrachter naar alle waarschijnlijkheid ook, maar die weigert zich te laten onderzoeken. Jasper S is wel volledig toerekeningsvatbaar geacht, maar dat is ook precies de reden waarom iedereen die zaak zo goed kent. Een “gewone” man die iets gruwelijks gedaan heeft.

Een aantal uitwassen aanhalen verandert niets aan de verschillen in normen en waarden in culturen. Het gaat juist om het brede geheel, waarbij er in culturen verschillen zitten in wat men normaal vindt in de omgang met vrouwen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:23

fokfanaat schreef:
Er zijn ook heel veel moslimmannen met een Nederlandse nationaliteit die gewoon hier geboren zijn.

Wat is je punt?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:24

996981 schreef:

Ik bedoelde het meer algemeen maar schijnbaar trek jij de schoen aan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:25

fransje23 schreef:
996981 schreef:

Dat is toch niet raar als ik een punt probeer over te brengen over verschillen in culturen en jij zegt dat “we” het mannenprobleem gaan bagatelliseren tot een immigrantie/ vreemde culturen probleem?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:25

996981 schreef:
Een aantal uitwassen aanhalen verandert niets aan de verschillen in normen en waarden in culturen. Het gaat juist om het brede geheel, waarbij er in culturen verschillen zitten in wat men normaal vindt in de omgang met vrouwen.

Het zijn slechts voorbeelden die iedereen kent.

Het is probleem is niet zo beperkt als jij denkt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:26

996981 schreef:
fransje23 schreef:

Dat is toch niet raar als ik een punt probeer over te brengen over verschillen in culturen en jij zegt dat “we” het mannenprobleem gaan bagatelliseren tot een immigrantie/ vreemde culturen probleem?

Voor mij wel :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:37

fransje23 schreef:
996981 schreef:

Het zijn slechts voorbeelden die iedereen kent.

Het is probleem is niet zo beperkt als jij denkt.

En waarom kennen we die? Omdat ze onwijs buiten onze normen en waarden gaan. We vinden het niet normaal dat mannen ongevraagd aan vrouwen zitten, ze verkrachten en vermoorden. Juist daarom kent iedereen deze zaken. Omdat ze ver buiten onze normen gaan.

Waar beperk ik het probleem?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:37

996981 schreef:
De moordenaar van Anne Faber is overigens geestesgestoord. De serieverkrachter naar alle waarschijnlijkheid ook, maar die weigert zich te laten onderzoeken. Jasper S is wel volledig toerekeningsvatbaar geacht, maar dat is ook precies de reden waarom iedereen die zaak zo goed kent. Een “gewone” man die iets gruwelijks gedaan heeft.

Je hebt gelijk en verwoord het goed, alleen sommigen hier willen dit gewoon niet horen/ erkennen en daardoor houden ze mede het probleem in stand. Want juist mensen die zich niet gehoord voelen gaan daarom dus rechts stemmen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:42

Elisa2 schreef:
996981 schreef:

Je hebt gelijk en verwoord het goed, alleen sommigen hier willen dit gewoon niet horen/ erkennen en daardoor houden ze mede het probleem in stand. Want juist mensen die zich niet gehoord voelen gaan daarom dus rechts stemmen.

Laten we wel onderscheid blijven maken tussen de smaken rechts. Ik ben rechts maar denk niet dat er een migratieprobleem is, hooguit een opvangprobleem. Dit vooral om aan te geven, dat (oa) populistisch rechts niet de vertegenwoordiging van rechts is. Sorry ben ook hier weer een definitiepolitie :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:47

Cer schreef:
Ik weet niet of Baudet bij de cultuur hoort hoor…

Baudet vindt dat vrouwen die nee zeggen ja bedoelen en dat ze vooral op aarde zijn om de man te plezieren, achter het aanrecht en de rest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:48

Raineri:
Je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat mensen dan op Wilders gaan stemmen omdat hij wel iets erkent wat anderen ontkennen.

Waarmee ik niet zeg dat ik het per definitie met hem eens ben. Maar het is wel iets voor wat aandacht nodig heeft naast andere mannen problemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:49

Elisa2 schreef:

Kijk eens naar het verkiezingsprogramma van een heel aantal partijen. Immigratie is een hoofdthema, hoe kunnen mensen zich zelfs dan zich nog niet op dat punt gehoord voelen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:49

Niet alleen een opvangprobleem. Dat suggereert namelijk dat zodra iemand goede opvang heeft (wanneer is dat? Als ze een veilige verblijfplaats hebben, of pas als ze een eigen woning hebben) dat hij ook volgens onze normen mee gaat draaien in de maatschappij. En dat is vaak niet zo. We slagen er niet in om mensen goed te laten integreren (kijk naar de criminaliteitscijfers onder tweede en derdegraads migranten. Kijk naar de cijfers van betaald werk). Ligt dat aan het feit dat de inburgering niet goed gaat? Komt het door verschil in normen en waarden? Komt het door verschil in cultuur?

Het probleem is ingewikkelder dan een opvangprobleem.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:50

BigOne schreef:
Cer schreef:
Ik weet niet of Baudet bij de cultuur hoort hoor…

Baudet vindt dat vrouwen die nee zeggen ja bedoelen en dat ze vooral op aarde zijn om de man te plezieren, achter het aanrecht en de rest.

En dus is hij onze cultuur? Onze norm? Ik snap je niet geloof ik.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:51

GL-PVDA heeft huisvesting hun hoofdthema gemaakt. Slimme zet denk ik

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:56

Vandaag een demonstratie met 250.000 mensen en slechts drie mensen aangehouden vanwege een kleine vernieling!

Het kan echt vreedzaam protesteren!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 06:01

996981 schreef:
Niet alleen een opvangprobleem. Dat suggereert namelijk dat zodra iemand goede opvang heeft (wanneer is dat? Als ze een veilige verblijfplaats hebben, of pas als ze een eigen woning hebben) dat hij ook volgens onze normen mee gaat draaien in de maatschappij. En dat is vaak niet zo. We slagen er niet in om mensen goed te laten integreren (kijk naar de criminaliteitscijfers onder tweede en derdegraads migranten. Kijk naar de cijfers van betaald werk). Ligt dat aan het feit dat de inburgering niet goed gaat? Komt het door verschil in normen en waarden? Komt het door verschil in cultuur?

Of door self fulfilling propacy.

https://nos.nl/op3/artikel/2293816-zove ... chtergrond

Ik mis een klein beetje de aandacht voor wat we zelf kunnen doen aan integratie. 'Wij' versus 'zij' doet in ieder geval niets goeds.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 06:47

fransje23 schreef:
Vandaag een demonstratie met 250.000 mensen en slechts drie mensen aangehouden vanwege een kleine vernieling!

Dus wie zijn er dan in de meerderheid?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:10

Douce schreef:
996981 schreef:

Of door self fulfilling propacy.

https://nos.nl/op3/artikel/2293816-zove ... chtergrond

Ik mis een klein beetje de aandacht voor wat we zelf kunnen doen aan integratie. 'Wij' versus 'zij' doet in ieder geval niets goeds.

Het is en en en.

Wie bedoel je met wij? Wij Nederlanders? Wij Bokkers Of wij individuen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:34

fransje23 schreef:

Kan Els_Rechts wat van leren. :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:44

Cer schreef:
Dus wie zijn er dan in de meerderheid?

Wat bedoel je met je vraag?
:)