Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tango1979 schreef:Je idee voor de WWers is in principe goed, maar werkt in de praktijk helaas nu niet.
Als ik 80.000 verdien en in de WW (of WIA) kom, dan krijg ik een uitkering van X procent van mijn laatstverdiende salaris.
Zou ik een baan aannemen waar ik dan maar 30.000 verdien en kom ik daarna in de WW of WIA dan krijg ik datzelfde percentage maar dan over 30.000 ipv 80.000
Dat is de reden dat veel WW ers niet genegen zijn om veel minder betaald werk aan te nemen in de tussentijd. Je schiet jezelf ermee in de voet.
Daar zouden ze imo best een betere regeling voor kunnen maken.
Tango1979 schreef:Je idee voor de WWers is in principe goed, maar werkt in de praktijk helaas nu niet.
Als ik 80.000 verdien en in de WW (of WIA) kom, dan krijg ik een uitkering van X procent van mijn laatstverdiende salaris.
Zou ik een baan aannemen waar ik dan maar 30.000 verdien en kom ik daarna in de WW of WIA dan krijg ik datzelfde percentage maar dan over 30.000 ipv 80.000
Dat is de reden dat veel WW ers niet genegen zijn om veel minder betaald werk aan te nemen in de tussentijd. Je schiet jezelf ermee in de voet.
journee schreef:Tango1979 schreef:Je idee voor de WWers is in principe goed, maar werkt in de praktijk helaas nu niet.
In mijn optiek gewoon lage loon aanvullen met ww tot 70% van laatste loon, waar je dus recht op hebt. Toch niet zo ingewikkeld? En dit dan regelen via arbeidsbureau of zo. Men gaat dus pas uit ww met baan op 'oude niveau'.
CharleyT schreef:Zijn niet helemaal hetzelfde hoor.:
Een warmtepomp kan de hele woning verwarmen of verkoelen, een airco niet. Wilt u met een airco meerdere ruimtes verkoelen of verwarmen, dan heeft u voor iedere kamer een binnen unit nodig. Dit systeem wordt ook wel een multi-split genoemd. Daarnaast wordt een warmtepomp aangesloten op het bestaande afgiftesysteem.
ruitje schreef:Nee, dus daar ligt volgens mij echt een win win situatie qua migratie! Jongens, zeldzaam...
Zijn we het nou eens over migratie?
nps schreef:De arbeidsmigranten doen voornamelijk laaggeschoold werk waar Nederlanders niet zoveel zin in hebben.
Citaat:Focus op migratie
De focus van het kabinet op migratie is eenzijdig, stellen de bureaus. Het is geen oplossing voor de problemen die er in sommige wijken zijn rond gemeenschapszin. Maatregelen om die te verbeteren worden geschrapt, zoals de maatschappelijke diensttijd, waarin jongeren tijdelijk iets voor een ander gingen doen.
irmaz schreef:Gisteren bij bar laat (geloof ik tenminste) over asielzoekers in een opvang op een boot: Zij mogen niets. Ze mogen niet zelf voor hun spullen zorgen, ze mogen niet zelf schoonmaken, ze mogen niet studeren, ze mogen niet werken en de kinderen mogen per dag ongeveer een half uurtje buiten spelen onder toezicht. Er werden arbeidsmigranten ingehuurd om het schoonmaakwerk te doen, terwijl de asielzoekers dat heel graag zelf zouden willen doen
irmaz schreef:Ik laat even dit krantenknipsel hier achter. Het komt uit de krant van 25 november 1938 en geeft een beeld van "versoberen en terugdringen van asielzoekers". Voor alle mensen die ons huidige kabinet steunen: Laat het alsjeblieft niet opnieuw zo ver komen![]()
[ Afbeelding ] https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... 59&rowid=1
https://x.com/drjhamsterdam/status/1835966131212800001
irmaz schreef:CharleyT schreef:Zijn niet helemaal hetzelfde hoor.:
Een warmtepomp kan de hele woning verwarmen of verkoelen, een airco niet. Wilt u met een airco meerdere ruimtes verkoelen of verwarmen, dan heeft u voor iedere kamer een binnen unit nodig. Dit systeem wordt ook wel een multi-split genoemd. Daarnaast wordt een warmtepomp aangesloten op het bestaande afgiftesysteem.
Precies wat je zegt, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Er zijn warmtepompen die aangesloten worden op het gewone verwarmingssysteem (lucht-water) en er zijn warmtepompen die de omgevingslucht verwarmen (lucht-lucht). Die eerste is duur, de 2e kost aanmerkelijk minder en daar heb je per etage 1 of 2 binnenunits (of meer als je een heel groot slecht geïsoleerd huis hebt) die gevoed kunnen worden door 1 buitenunit (of meer als je een heel groot slecht geïsoleerd huis hebt). Afhankelijk van je wensen kun je dat uitbreiden maar is meestal niet nodig. Beter is plaatselijk bij te verwarmen met infra-rood.
Mijn tips (na eigen experimenten van de afgelopen 5 jaar):De grootste voorwaarde om ook maar iets succesvol te krijgen is dat je huis niet tocht en het liefst beschikt over dubbel glas.
Heb je aan die voorwaarden voldaan en wil je bezuinigen op je energierekening en je hebt niet veel geld en heb je een nog een gasketel die oké is? Ga zorgen dat je de juiste vochtigheid in je kamers hebt (tussen 40 en 60%) en koop wat infrarood.
Wil je daarna toch meer doen koop dan een verwarming/airco met een losse buitenunit die de binnenlucht verwarmd voor in de woonkamer en houd je oude ketel voor de verwarming van de minder bezochte ruimtes. Je zult zien dat je de traditionele verwarmingsketel nauwelijks nog nodig hebt (tenzij je geen dubbel glas hebt of standaard de ramen open zet en graag 30 graden hebt). De vochtigheid in huis bepaald het comfort dat je ervaart, niet de temperatuur. Dus het allerbelangrijkst is echt de vochtigheid onder controle krijgen en houden.
Je hoeft echt geen €15000 neer te leggen voor zo'n fancy warmtepomp om flink in je gasrekening te snijden.
voorbeeld warmtepomp die de lucht verwarmt/koelt: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0C9MQ7D8 ... 78&sr=8-27
pien_2010 schreef:Irmaz heb je ook een link van infrarood. Ik heb er in Spanje naar gezocht en hier in Frankrijk maar lukt niet om te vinden. Ik wil graag iets voor de badkamer en keuken dat niet te groot is en niet teveel stroom verbruikt.
Veronica2 schreef:irmaz schreef:Gisteren bij bar laat (geloof ik tenminste) over asielzoekers in een opvang op een boot: Zij mogen niets. Ze mogen niet zelf voor hun spullen zorgen, ze mogen niet zelf schoonmaken, ze mogen niet studeren, ze mogen niet werken en de kinderen mogen per dag ongeveer een half uurtje buiten spelen onder toezicht. Er werden arbeidsmigranten ingehuurd om het schoonmaakwerk te doen, terwijl de asielzoekers dat heel graag zelf zouden willen doen
Inderdaad en "in het land" wordt gedacht dat ze daar lekker zitten te recreëren en van gratis buffet naar gratis buffet schuifelen. Er wordt mensen een hoop onzin wijs gemaakt en het is goed dat de andere kant, de meer realistische kant, zo nu en dan naar voren komt. Bovendien liggen dergelijke boten op plekken waar niks is, waar je niet makkelijk kan komen en waar je normaal gesproken nog niet dood gevonden wil worden.