Als je de film-documentaire van de Ukraïnse journaliste (die ik eerder in dit topic plaatste) en de serie van Zelensky, Servant of the people, kijkt dan zie je hoe moeilijk het is om van ex-USSR naar jong Ukraïnse staat met Oligarchen die alles bepaalden, te komen naar een democratische staat volgens Europees model. Het is vaak geen onwil of er zelf beter van willen worden waar het nu op fout gaat. Als je je hele leven gewend bent om volgens bepaalde normen en waarden beslissingen te nemen en die normen en waarden veranderen ineens dan is het in het begin best lastig om volgens de nieuwe set de juiste dingen te doen. Ik denk dat er nog veel meer mensen die nu aan het roer staan gaan sneuvelen, ondanks dat zij proberen het juiste te doen maar daar gewoon niet altijd in slagen.
Ik ben het met Ailill eens
Ailill schreef:Dat bedoel ik inderdaad, hij die vrij is van zonden werpe de eerste steen... juist zijn huidige houding (gezien de omstandigheden daar in het land) laat in mijn ogen zien wat voor goede leider hij is, veerkrachtig en begaan met zijn volk.
Ga er maar aanstaan wanneer je land aan puin wordt geschoten door je buurman en je wil je land ook nog eens zo snel mogelijk hervormen.