Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:18

Lieser schreef:
Polar schreef:
Veel mensen in Rusland, vooral op het platteland, leven in armoede, dus ik kan me voorstellen dat zij geen tv hebben.

Ongeveer 14 % van de bevolking, las ik ergens. Maar 86 % dus niet. Dat zijn meer dan 100 miljoen Russen die gewoon internet, smartphones en auto' hebben. Rusland is geen derde wereldland hoor, de levensstandaard is vergelijkbaar met die in West-Europa. Of met Amerika (waar 12 % van de bevolking in armoede leeft).
De levensstandaard in Rusland is echt niet te vergelijken met die in West Europa.
Het gemiddelde maandinkomen van Rusland is 800 euro, terwijl die van bijvoorbeeld Duitsland 4000 euro is.
Bijna 25% heeft nog geen schoon drinkwater uit leidingen, dingen als pensioen, zorg en sociale voorzieningen liggen daar op een heel ander niveau.
De levensverwachting is er 10 jaar lager.
Het is misschien geen derdewereldland, maar het is zeker geen West-Europa.
Maar dat was mijn vraag overigens ook helemaal niet.

Veronica2, ja mee eens, ik zie ook veel overeenkomsten en dat baart me oprecht zorgen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:19

Nee, dat dus. Ik denk dat je echt een hele, hele stevige ruggengraat moet hebben om in te blijven staan tegen Trump en z'n goonies. Al helemaal als hij het op je gemunt heeft. Ik hoop dus met heel veel hoop dat de Pritzkers van de wereld overeind blijven. Misschien gaan de blauwe staten toch naar Canada? ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:24

ruitje schreef:
Ik zou het oprecht boeiend vinden als Texnex meepraat. Dat zou ik graag willen bereiken. En ik denk dat jullie berichten daar niet voor zorgen :o

Ik erger me ook aan de meeuwenflatsen, link dumps, waanzinnige complottheorieën zonder onderbouwing. Maar dat wil nog niet zeggen dat mensen niet mee mogen praten op hun manier toch?
Eens. Al mag een ander ze daar vervolgens prima op aanspreken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:25

nps schreef:
Hoe moeten we het dan vragen, op onze knietjes met een pretty please erbij oid? Ik heb het, maar misschien komt het anders over, in mijn beleving écht vriendelijk, vanuit oprechte interesse gevraagd. Schiet mij maar lek hoor.
Dat deed je ook.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:38

nps schreef:
@Veronica2 - ik ben ergens bang dat critici, ook senatoren ontslagen gaan worden en vervangen door meer gelijkgestemden, is ook wel een beetje textbook authorian leadership. Ik hoop dat het ze lukt en blijft lukken hun poot stijf te houden en in te gaan tegen beleid wat simpelweg schadend is voor burgers. Geeft inderdaad wat hoop ;). Thanks voor de toelichting!

En thanks voor de antwoorden over internet, censuur was het woord wat ik zocht. In landen met gecensureerd internet kan ik me ook voorstellen dat mensen minder goed geinformeerd zijn. Je ziet ook dat Trump een zeer grote invloed heeft op de media en wat daar wel of niet op zou mogen komen.

Graag gedaan.

Trump heeft intussen al diverse persagentschappen de toegang tot het WH en het Pentagon ontzegt en hij kiest via welke media hij zichzelf presenteert. Hij ventileert natuurlijk al jaren hoe hij over bepaalde media kanalen denkt. Fox News is voor hem onmisbaar, zo bereikt hij zijn achterban ook het makkelijkst, via Fox en Twitter. Daar is helaas niks tegen te doen, maar als iemand ooit ergens een grote stekker tegenkomt met Fox erop: trek er maar uit :D .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:40

nps schreef:
Ik heb begrepen dat er echt actief wordt geronseld onder kansarme jongvolwassenen…

Maar wat wil je zeggen Texnex? Amerika is eigenlijk helemaal niet zo religieus of racistisch? Racisme speelde geen enkele rol in de geschiedenis van Amerika? Als arme Amerikaan hoef je geen zorgen te maken als je een ongeluk krijgt, want goede zorg is voor iedereen betaalbaar? Beetje vermoeiend, dit raadspelletje.

Misschien viel dit niet zo lekker? Verder kon ik niet veel vinden ..

Qimm

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:50

Of misschien wil ze gewoon niet en dat is ook ok. Ze is niemand hier iets verplicht, he?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:06

Qimm schreef:
Of misschien wil ze gewoon niet en dat is ook ok. Ze is niemand hier iets verplicht, he?

Eens :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:08

Qimm schreef:

Zeker niet. Snap ik ook wel, als je op Trump gestemd hebt, dan vind je hier weinig gelijk gezinden. Maar het is goed om te onthouden dat er verschillende invalshoeken zijn. Zo zit ik in een diep-blauwe tunnel en dat is niet sinds deze verkiezingen zo.

Over censuur gesproken. Er gaan filmpjes rond van een locale town hall in Roswell in Georgia waar een representative vragen beantwoordde over DOGE. Op X zijn deze posts geblokt. Dus gelieve geen kritische vragen te stellen over DOGE, zoveel is duidelijk.
Ik heb hier links van, maar die zet ik hier maar niet neer :7 . :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:00

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:02

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:04

Hij begint op Poetin te lijken........

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:09

Gelukkig is er nog de New York Post met op de voorpagina :D :D
De cover van vandaag: Meneer de President: Poetin is DE dictator en 9 andere waarheden over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland die we op eigen risico negeren
https://x.com/nypost/status/1892898030912716871

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:14

Klopt, ze zijn hard op weg om Rusland achterna te gaan.

Het is sowieso een heel groot verschil met zijn eerste termijn, waar hij voornamelijk in het nieuws kwam door zijn vage tweets en het vele golf spelen.
Ik heb het idee dat hij nu als een soort wervelwind al zijn(?) plannen uitvoert.

Niemand weet waar we over 4 jaar staan.
Is Europa dan sterker geworden? Heeft de USA zich losgekoppeld? Zitten we middenin een derde wereldoorlog? Bestaat Oekraïne nog en zo ja, in welke hoedanigheid? Hoeveel levens heeft het gekost? Is er een halt toegeroepen aan de acties van Trump? Werken Rusland en Amerika nu samen en zo ja, op welke manier?
Ik heb zoveel vragen en ben bang voor de antwoorden...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:21

Dat texnex niet op Kamala heeft gestemd betekend toch niet automatisch dat ze wel op Trump heeft gestemd? :?

Mijn man heeft overigens wel op Trump gestemd. Hoop dat ‘ie er snel spijt van krijgt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:31

Polar schreef:

Het is sowieso een heel groot verschil met zijn eerste termijn, waar hij voornamelijk in het nieuws kwam door zijn vage tweets en het vele golf spelen.
Ik heb het idee dat hij nu als een soort wervelwind al zijn(?) plannen uitvoert.

Is Europa dan sterker geworden? Heeft de USA zich losgekoppeld? Zitten we middenin een derde wereldoorlog? Bestaat Oekraïne nog en zo ja, in welke hoedanigheid? Hoeveel levens heeft het gekost? Is er een halt toegeroepen aan de acties van Trump? Werken Rusland en Amerika nu samen en zo ja, op welke manier?

Dit hoge tempo doet mij denken aan paardentrainingsmethode die flooding heet. Zoveel prikkels tegelijk/kort na elkaar dat resultaat stoppen met reageren is. Vaak komt de ontploffing een paar weken of maanden later alsnog en sommigen daarvan zijn permanent "stuk".

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:36

Had het al gelezen op X, maar het heeft nu ook ons nieuws gehaald. Musk is goed bezig op zijn eigen platform...

https://nos.nl/artikel/2556774-astronau ... een-leugen
Bron: NOS

Libera, ik ben oprecht geïnteresseerd hoe mensen die op Trump hebben gestemd, tegen de huidige ontwikkelingen aankijken? Hadden ze dit verwacht?
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-02-25 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:45

Ja, dat verhaal omtrent de astronauten is echt heel apart...
Als hij ze daar maar niet laat zitten als 'straf'.

tamary schreef:
Polar schreef:

Dit hoge tempo doet mij denken aan paardentrainingsmethode die flooding heet. Zoveel prikkels tegelijk/kort na elkaar dat resultaat stoppen met reageren is. Vaak komt de ontploffing een paar weken of maanden later alsnog en sommigen daarvan zijn permanent "stuk".
Ja, er is ook geen tijd om te verwerken wat hij nu weer heeft gedaan, want dan komt het volgende al weer.
Ik heb zelf ook geen idee hoe dit gestopt kan worden... op een legale manier dan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:48

Alleen als de Amerikanen dit zelf niet meer willen, kan dit gestopt worden imo. Over 2 jaar zijn de midterms, misschien dat er dan wat verandert? Maar in 2 jaar kan er (wereldwijd) veel schade worden aangericht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:49

Iemand al gedeeld dat Trump in de jaren 70/80 gerecruteerd zou zijn door de Russen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:51

Klopt dat verhaal wel? Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Trump zou dan natuurlijk de beste spion ooit (willen) zijn en had dit nooit voor zich kunnen houden. :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:54

Ja, volgens mij had Babootje dat gedeeld.
Ik wilde hier nog naar vragen, maar het klinkt zo ongeloofwaardig...
Heeft iemand een bron?
Edit: Linkje van 4 jaar oud en een linkje met vertaling naar het Nederlands.

En inderdaad, die korte tijd kan ook al onherstelbare schade worden aangericht. :\

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:00

Ann schreef:
Alleen als de Amerikanen dit zelf niet meer willen, kan dit gestopt worden imo. Over 2 jaar zijn de midterms, misschien dat er dan wat verandert? Maar in 2 jaar kan er (wereldwijd) veel schade worden aangericht.

Laten we hopen dat dit gedrag op z’n minst zorgt dat er veel betere controle & checks & balances worden ingevoerd straks…

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:02

Poetins voormalige senior beleidsadviseur, Andrei Illarionov:
Het team van president Trump moet erkennen dat er maar één pad is om vrede te bereiken: een militaire nederlaag van de Russische troepen. Onderhandelingen zullen tot die tijd niet werken.
De betrokkenen beseffen niet dat de oorlog even groot is als de Tweede Wereldoorlog.
https://x.com/igorsushko/status/1890583711445389699

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:17

In aanmerking genomen dat men zich nu al gedraagt als een olifant in de porseleinkast, is de kans dat het op korte termijn een absolute puinhoop wordt op verschillende (bestuurlijke) vlakken best groot.